Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ræv 08/09
Så kom jeg også på tavlen.
En fantastisk morgen med en smule sne, minus 3 grader og en meget let vind. Jeg kom ned på engen hvor jeg har siddet på anstand efter råvildt så tit og undret mig over at jeg ikke så nogle ræve når der altid er spor efter dem. Indtil videre har jeg slået det hen med at de nok luskede rundt om natten. Nå, her til morgen var det svært at bevæge sig stille med frostsneen og isskorperne, men jeg fik sat mig ned og tænkte at der nok faldt ro over tingene igen. Stor var min overraskelse da jeg så en rå med to lam ovre hos naboen bare 120 meter væk. De havde tilsyneladende ikke set eller hørt mig så jeg studerede dem indgående i kikkerten. Det var et rå- og et bukkelam, fint, så er der en buk klar til 16. maj (om 3-4-5 år [Wink]). Lidt efter kom der også en hare og en fasan. Jeg følte mig lidt som i mit eget smørhul da der også kom et par gæs hen over hovedet i lav højde. Endnu en hare sluttede sig til og på et tidspunkt paserede den mig på 10-12 meters afstand. Efter en lille time hvor der konstant var noget at se på kunne jeg ane en bevægelse fra højre. En lille ræv kom listende inde fra naboen kun 20-25 meter fra mig. Jeg sad helt stille og den begyndte at lunte ret væk fra mig mens den lavede udfald mod en mus. Jeg benyttede mig af at den havde ryggen til, til at få riflen i stilling og fulgte den i kikkerten. Den begyndte at skrå over engen og da den stod stille slap jeg min 129 grains SST fra en 6,5x55 rampe. Ræven blev liggende og jeg så mig omkring. Råen og lammene sikrede et kort øjeblik og begyndte derefter at esse. Jeg sad 10-15 minutter og nød morgenen før jeg gik ned til ræven. Først da jeg var halvvejs dernede sprang dyrene inde hos naboen. Ræven var en lille tæve og kuglen var gået diagonalt gennem brysthulen på den.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Moesgaard

hvordan er det,må man også Regulere på grav/driv jagt nu[?]


Ja! [Wink]

mvh.
Swift
Svar
Jeg takker for svaret swift[Wink]

Mvh Moesgaard.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)