Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ræv 08/09
Det var godt. Du kan aabebart baade tysk og skyde rave. Nu mangker vi saa bare ground hogs paa repetoiret.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
Tillykke med rævene....!!!!

Vi kan da vist ikke vente helt til fredag med at "fejre" det, kan vi...???[Wink]

Mvh.
Søren
Svar
Jeg havde her til morgen valgt at sidde ved en en lille træbeklædt knold med udsigt over en stor eng ned til åen. jeg var på plads lidt før solopgang og kunne nyde synet af de 11 rådyr som gik og essede på engen. Ved solopgang fik jeg pludselig øje på en stor ræv som kom fri af et bredt levende hegn med kurs mod vandhullet.
jeg rejste mig fra rygsækstolen og justerede skydestokken og tog sigte. Men! - jeg blev ramt af en "bukkefeber" jeg ALDRIG tidligere har oplevet!! Trådkorset kørte rundt over alt, imens ræven stille og roligt forsvandt i nogen siv bag et vandhul[V] Jeg Pürsede ned langs det levende hegn i håb om at få øje på ræven, men det lykkedes dog ikke. Jeg besluttede mig for at pakke sammen og tage hjem da jeg nu havde "overvadet" det hele. Jeg gik på grusvejen hen mod bilen da jeg så at kragerne slog på noget som gik på engen bag det brede hegn. Op med kikkerten! - og der gik Mikkel på ca. 400 m. afstand[:p] Jeg indledte øjeblikkelig en Pürsh ud over engen mod Mikkel som luntede stille og roligt rundt. Jeg havde riflen oppe på skydestokken flere gange men kunne ikke få ordentlig hold på ham. Efter yderligere et kvarters tid befandt ræven sig i et område mod landevejen, hvor jeg ikke kunne skyde forsvarligt. Jeg bandede over at jeg havde efterladt mit rævekald i bilen (synes ikke det virker) men jeg skyndte mig hen til bilen og kaldte løs - dog uden resultat. Jeg kaldte i ca. 20 min. uden andet resultat end at der kom 2 stykker råvildt frem ved det hegn jeg havde siddet ved. Jeg betragtede dem i kikkerten da jeg fik øje på ræven som næsten var henne ved dyren nu - totalt uanfægtet af mit kalderi. MEN - han befandt sig nu i et område hvor der kunne skydes, hvis bare jeg kunne komme tættere på!! Jeg luskede tilbage gennem askeállen og fandt ræven stående og kigge mod de to stykker råvildt. Op på skydestokken med riflen, men jeg fik igen feber[Sad!] Jeg fik lavet en god skydestilling imellem et træ og skydestokken. Nu satte ræven sig ned og jeg kunne sige til mig selv "den har masser af tid, så det har du også!" Jeg tog afstandsmåleren som sagde 202m .Jeg lod skuddet gå og Mikkel var væk! jeg gik derud og fandt den - en tæveræv - forendt[Big Grin]

[Image: jagt026.jpg]

Det er en af de største jagtoplevelser jeg har haft - den står ikke mål med de bukke jeg har skudt. Ræven er skudt med min S&L cal. 6,5x55 med en Nosler Ballistic tip 120 grn. 44 grn. N150.

[Image: jagt027.jpg]

og så skete det endda på min fødselsdag [Smile]
Svar
Tillykke med ræven og fødselsdagen Poulsen! [Image: j5.gif]

Det er jo selvfølgelig ikke en fordel at få ”bukkefeber”, men den dag man ikke kan få det mere, er det nok tid til at holde inde med at gå på jagt.

mvh.
Swift
Svar
jeg tror sku for alvor jeg er ramt af den røde feber!![:p]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

jeg tror sku for alvor jeg er ramt af den røde feber!![:p]


Ja den er meget smittefarlig! [Image: Raevehoved.jpg]

Med hensyn til rævekaldets anvendelighed, var jeg i en periode også tvivlende, men med den oplevelse jeg havde søndag morgen, kan jeg imidlertid bekræfte at det fungerer.

Swift
Svar
jeg brugte et Crit´r´call det ville ræven ski.. en lang march - dog trak råvildet ud af skoven. Glæder mig til at prøve Nordic Predator når jeg modtager det
Svar
Jeg var i morges tilbage på min plads i Nørrekæret. Det var samme sted hvor jeg søndag morgen skød to ræve, men jeg havde stadigt et uopgjort regnskab med et par af Nørrekærets ræve!

Jeg ankom i god tid (ca. ½ time før solopgang), for at der kunne falde lidt ro over området inden skydetid.

Kl. 8.15 spottede jeg en ræv ude midt i Nørrekæret. Afstanden var ca. 400 meter. Den forsvandt lidt senere ind i rørskovs bevoksningen til venstre for mig. Ti minutter senere kom den atter til syne 100 meter fra mig. Der var endnu ti minuttet til solopgang, og imens jeg fulgte ræven igennem sigtekikkerten, tænkte jeg: ”Kan du nu lige blive der i ti minutter”, men ak! Ræven luntede videre, og forsvandt lidt efter ind i skoven.

Klokken var blevet 9.35, (og dermed skydetid), da jeg pludselig så en ræv, som kom luntende over engen på den modsatte side af åen. Da den var omkring 60 meter fra mig, lavede jeg en pibelyd, som fik den til at stoppe op. Kuglen traf den på bladet, og den gik ned i knaldet.

[Image: 10rv003.jpg]

[Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg][Image: Raevehoved.jpg]

mvh.
Swift
Svar
Tillykke med nr. 10 [Wink]
Svar
Man må sige I giver den gas. Jeg vil prøve lykken i morgen... tror desværre ikke jeg når mit mål for i år. Havde håbet på at nå 10 men der mangler 3 endnu. Men de sidste gange jeg har været afsted har jeg ikke set nogen ræve. Så mine forhåbninger er ikke så store mere.

Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Der skal mange erfaringer til at gøre et helt liv.
Svar
Jeg sad også ude her til morgen, men måtte nøjes med at kigge på en Mikkel 600-800 meter ude på naboens mark. Da jeg gik hjemover, slog jeg lige et smut forbi min minkfælde, og sør'me om ikke der sad en forkommen lille djævel endnu en gang - Det sneede kraftigt i aftes, og i går eftermiddag var den ikke i fælden, men de timer den har siddet har vist været kolde og våde. Det er nummer tre indenfor de sidste tre måneder, så det kan vist godt svare sig med den fælde. Da jeg har min søn i denne weekend smuttede jeg ind og hentede ham, især med tanke på at den slags ser han ikke i KBH. Jeg forklarede lidt om minkene, og junior kan tage hjem og fortælle om de farlige vilde mink hans far slås med [^][Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
fik kaldt en ræv ind på ca. 250 m i morges med mit Nordic Predator kald, men et eller andet forstyrrede den så den slog af[Sad!]

prøver igen imorgen[Big Grin][:p]
Svar
sad igen imorges ved engen hvor jeg i går så en stor sort ræv. Klokken 07.50 stod der pludselig en flot rød ræv midt på engen. Den stod til et perfekt sideskud, men Der var desværre ikke åbningstid endnu. Desværre forduftede den over til naboen og jeg kunne ikke kalde den tilbage. Ved 0930 tiden kom seks dyr frem på 70 m. Jeg fik et fint billede af de 2 første. Desværre bissede hele flokken da jeg kom til at knalde blitzen af i ægget på dem[Big Grin]

[Image: jagt.jpg]
Svar
Jeg fik mig noget af et chok, da jeg en morgen åbnede porten ind til ”skyttens” garage!

Vi har et system med at sætte en nål i kortet over godset, når vi sidder efter rævene. Kortet hænger på den indvendige side af garageporten. Da jeg en morgen for nyligt skød porten til side, og lyset fra billygterne oplyste rummet, fik jeg et chok og gåsehud over hele kroppen.. – henne på den plads hvor vi lægger de skudte ræve, lå en ræv og stirrede på mig! Ræven var lysvågen, og jeg gjorde mig klar til at afværge et evt. angreb. – men der skete ingenting – det var da mærkeligt! Jeg nærmede mig forsigtigt, og opdagede til sidst til min lettelse, at det var den udstoppede ræv skytten brugte ifm. kragejagt.
Senere på dagen mødte jeg skytten, og han var ved at flække af grim, da jeg fortalte ham om hændelsen. – Ja, sagde han efterfølgende, nu har du forskrækket så mange ræve her på godset, så nu syntes jeg det var rævens tur til at forskrække dig! – Det var derfor lagde jeg den udstoppede ræv lige inden for porten!

[Image: Rv002.jpg]

Ps. Jeg skal nok få hævn over skytten – jeg ved tilfældigvis at han bliver skrækslagen, hvis han ser en rotte. [}Smile]

mvh.
Swift
Svar
Det var da værkstedhumor[Big Grin]

Nu må du lave noget med en rotte og evt. noget fiskesnøre i døren, så skytten kan få sig en "returkommision"

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
Jeg var med Sandersen på ”ræveregulering” her til morgen.

Jeg sad i skovkanten ved en mark, der ligger imellem to skovstykker.

Kl. 8.45 krydsede denne hanræv marken, men den nåede aldrig helt over.[}Smile]

[Image: 11rv.jpg]

Den viste sig senere at være voldsomt angrebet af ”skab” [xx(]

[Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg] [Image: Raevehoved.jpg][Image: Raevehoved.jpg][Image: Raevehoved.jpg]

mvh.
Swift
Svar
tillykke!! jeg havde en for men inden jeg fik ordentlig "hold" i den forsvandt den i sivene[Sad!]
Svar
Det kunne også være jeg skulle regulere, men jeg troede faktisk ikke at der her på ejendommen var den store ræveaktivitet. I formiddags ville jeg så gå en tur i mosen med hundene, og fandt mindst 20 forskellige steder hvor en ræv havde krydset over i sneen. Der er næppe 20 ræve, men det er med sikkerhed mere end en enkelt eller to [:0]

Swift - Teløk' mæ æ røv [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
Jeg kan se at du er - ve or fal´ te´ - i der vestjyske GD. Nu ved jeg ikke lige om ”ræv” på vestjysk dialekt udtales som ”røv” men i så fald må det da gi´ anledning til mange misforståelser! [Big Grin]

mvh.
Swift
Svar
Hej swift!Til lykke med en til af de røde[Smile]
det er også en af mine farvorit jagt former[Smile]
selv om der ikke har været så mange de sidste par år,
selv om vi ikke har skab,har vi en del med hjerte/lunge orm[V]

hvordan er det,må man også Regulere på grav/driv jagt nu[?]

Mvh Moesgaard.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)