Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En meget kedelig nyhed.
#21
Hvorfor laver du ikke bare en "filial" på øen???
En der blot har åbent til afhentning "hver anden tirsdag"... Så kan du jo sende varerne mellem to forhandlere..

____________________________________________________________________________________________
Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 m. Swarovski 3-12x50 (og ups jeg kom lige til at købe en 9,3x62 pibe til den...)
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by farT4

Hvorfor laver du ikke bare en "filial" på øen???
En der blot har åbent til afhentning "hver anden tirsdag"... Så kan du jo sende varerne mellem to forhandlere..

____________________________________________________________________________________________
Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 m. Swarovski 3-12x50 (og ups jeg kom lige til at købe en 9,3x62 pibe til den...)



Det ville kræve at jeg skulle have lager to steder.
Det ville aldrig kunne svare sig.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#23
Rex,

Den mobile ostehandeleren i Køge holder op! køb hans vogn og spul den grundigt. Vi indgiver ordre i løbet at en tids periode f.eks. 2 uger. Du kører en tur til Sjælland med guldet og tager stop i et par byer f.eks Slagelse, Roskilde og hos mig (hvor du indtager frokost), så vender du på Rådhuspladsen og kører hjem til det forjættede land!

Eneste bagdel: Ingen impulskøb - men vi er jo ikke kæll..ger,vel[Big Grin]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#24
Mulighed 2:

Vi samles i en større flok, tager færgen til Århus, bliver hentet af REX der giver frokost og så handler vi en hel masse.

Vi får refunderet billetten, biver kørt til havnen og spiser middag på færgen hjem.

Resultat: Masser af impulskøb, (mænd kan godt powershoppe, hvis det er hobbyen/lidenskaben det gælder) [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Mulighed 2:

Vi samles i en større flok, tager færgen til Århus, bliver hentet af REX der giver frokost og så handler vi en hel masse.

Vi får refunderet billetten, biver kørt til havnen og spiser middag på færgen hjem.

Resultat: Masser af impulskøb, (mænd kan godt powershoppe, hvis det er hobbyen/lidenskaben det gælder) [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...




Fint ... jeg låner naboens grisebil, så kan I være der alle sammen.
Og når I skal hjem kan I garanteret sidde i fred og ro pga. jeres "odeur" [Big Grin]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#26
Nå, Rex, der gik du glip af hele det Sjællandske marked ... [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#27
Så vidt jeg ved er reglerne en del lempeligere i fx Sverige. Det vil være en noget underlig situation hvis folk på Sjælland ender med nemmere at kunne købe ting via Torsbohandel eller Vapex end via Rex. Havde det været den anden vej rundt ville man måske ligefrem kunne argumenterer for en handelshindring, men jeg tvivler på at de regler gælder hvis et land gør livet surt for egne virksomheder.
Mvh.

Yeti
Svar
#28
Jamen det er netop hele pointen. Istedet for at leve med urimeligheden bør vi da først og fremmest arbejde på at få rimelige regler der er til at leve med.

Jeg mener på ingen måde der skal slækkes på sikkerheden for, at både kunde og forhandler har de tilladelser der skal til for at handelen er lovlig, men den praktiske måde dette sikres på er helt hen i vejret med de nugældende krav.

Når vi kan betale regninger, godkende selvangivelser og melde vore børn ind i børnehaven over nettet, så må en så simpel ting som at sikre, at vi har en genladningstilladelse være meget nem at klare på samme måde.

...hvis der altså var vilje til det. Jeg fornemmer meget klart en stærk vilje til at gå den modsatte vej lige nu!

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jamen det er netop hele pointen. Istedet for at leve med urimeligheden bør vi da først og fremmest arbejde på at få rimelige regler der er til at leve med.

Jeg mener på ingen måde der skal slækkes på sikkerheden for, at både kunde og forhandler har de tilladelser der skal til for at handelen er lovlig, men den praktiske måde dette sikres på er helt hen i vejret med de nugældende krav.

Når vi kan betale regninger, godkende selvangivelser og melde vore børn ind i børnehaven over nettet, så må en så simpel ting som at sikre, at vi har en genladningstilladelse være meget nem at klare på samme måde.

...hvis der altså var vilje til det. Jeg fornemmer meget klart en stærk vilje til at gå den modsatte vej lige nu!

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.



Jeg skal også have en kraftig snak med Rigspolitichefen, når han er tilbage fra ferie.[Sad!][Sad!][Sad!]
"LANI" .... gør noget

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#30
Det er sgu da helt ude i hegnet det her ..... så vidt jeg kan forstå, drejer denne nye skærpelse, sig om tomme hylstre og projektiler. [?][?]

Hvor farlig er det lige at et tomt patron hylster er?? eller for den sags skyld et løst projektil?? Jeg har straks mere forståelse for restriktioner når det drejer sig om krudt ...... men messing og bly. [B)][B)]

Det vare nok ikke længe før planteskolerne ikke må sælge bambus tykkere end 10 mm da de ville kunne laves om til "flits buer" eller at elektriker rør skal holdes under dobbelt lås og slå, da de jo næsten per natur er defineret som terrorist pusterør......

Hvor ville det være dejligt med lidt almindelig sund fornuft, en gang imellem ........ også hos div. myndigheder.

/Stanton

Der er intet der slår "svineheld" ....... !!
/Stanton
Svar
#31
Skrivelsen er KUN og KUN affødt af at en navngiven person har forespurgt rigspolitiet direkte, hvorledes man skal forholde sig!!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#32
Lani viste, at der ville blive ballade, hvorfor han er i eksil, et langt fredeligere sted i verden !!!

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#33
"eksil"....[Big Grin][B)][B)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#34
Skrivelsen er KUN og KUN affødt af at en navngiven person har forespurgt rigspolitiet direkte, hvorledes man skal forholde sig!!

en man kender [?]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Skrivelsen er KUN og KUN affødt af at en navngiven person har forespurgt rigspolitiet direkte, hvorledes man skal forholde sig!!

en man kender [?]

mvh
Strom



Nope ... men det er sådan set heller ikke afgørende i sagen.
Jeg ved at det tidligere har været oppe og vende hos dem.
Da politiet har ment at der er nogle gråzoner m.h.t. Internet handel for våbenbutikker.
Og så har der samtidig været problematikken med PostDanmark og forsendelse af våben, ammunition og våbendele.
Det har været diskuteret tidligere herinde, hvor der var en der fremlage at det rent faktisk var et brud på våbenloven
at sende med et selskab, der ikke var godkendt til at fragte våben.
Så mon ikke det er kulminitationen af det hele og så den nye våbenlov.
Men derfor har jeg do stadig ikke opgivet kampen.
Det kan jo ikke være rigtigt at du gerne må købe hjem fra udlandet men ikke fra min og andre danske butikker.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Originally posted by STROM

Skrivelsen er KUN og KUN affødt af at en navngiven person har forespurgt rigspolitiet direkte, hvorledes man skal forholde sig!!

en man kender [?]

mvh
Strom



Nope ... men det er sådan set heller ikke afgørende i sagen.
Jeg ved at det tidligere har været oppe og vende hos dem.
Da politiet har ment at der er nogle gråzoner m.h.t. Internet handel for våbenbutikker.
Og så har der samtidig været problematikken med PostDanmark og forsendelse af våben, ammunition og våbendele.
Det har været diskuteret tidligere herinde, hvor der var en der fremlage at det rent faktisk var et brud på våbenloven
at sende med et selskab, der ikke var godkendt til at fragte våben.
Så mon ikke det er kulminitationen af det hele og så den nye våbenlov.
Men derfor har jeg do stadig ikke opgivet kampen.
Det kan jo ikke være rigtigt at du gerne må købe hjem fra udlandet men ikke fra min og andre danske butikker.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"



Som Rex skriver, det er IKKE det afgørende i sagen, mandens navn skal derfor ikke røbes[Wink]der er jo ikke sket nogen ændring af loven, skrivelsen er kun en påmindelse om hvad man hele tiden har måttet og ikke måttet.
Der er ingen grund til at hænge nogen ud for noget som de dybest set ikke er skyld i.
Svar
#37
Jamen løsningen må vel så være at du opretter en lille lagerfilial i Sverige og sender alt der skal formidles til DK derfra. Hvor åndsvagt det end måtte lyde!!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#38
Citat:quote:

"LANI" .... gør noget



Jeg er kun en stakkels statsansat, der selv kommer til at stå til regnskab med bøder og fyring, hvis det opdages at jeg engang har haft et meget farligt værktøj aka Leathermann, så hvad skulle jeg kunne stille op i denne sag ?

Ærligt talt Rex, er det ligesom "leathermann sagen" jo himmelråbene tåbeligt det du nu bliver udsat for.

Men en ting er helt sikkert, så er det ikke RPCH du skal kontakte, I dette har han nok ringe beføjelser. Jeg ville se om ikke man kunne få pressen med på at give våbenloven en på hatten. De er jo allerede godt igang, og somme tider kan de lide at køre en form for serie artikler om uretfærdige emner.

LANI

Don't take life too serious, you won't come out alive
Mvh.LANI



Svar
#39
Kan man ikke bare vise sit ansigt og jagttegn via et webcam??? Det er da næsten lige som at være der selv....

____________________________________________________________________________________________
Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 m. Swarovski 3-12x50 (og ups jeg kom lige til at købe en 9,3x62 pibe til den...)
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by farT4

Kan man ikke bare vise sit ansigt og jagttegn via et webcam??? Det er da næsten lige som at være der selv....

____________________________________________________________________________________________
Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 m. Swarovski 3-12x50 (og ups jeg kom lige til at købe en 9,3x62 pibe til den...)



Ja ideen er ikke helt dum.
Men hvordan skriver jeg så på din tilladelse [Smile]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)