Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trimning af Sako Vixen L461 222rem
#61
Takker for maskulin moderlig omsorg.Skolelæreren har fået mange lektier for[:I] Jeg skal gøre midt bedste for at løse noget af det.
Great Danes tilbud er ikke til at afslå. Lektierne skal være færdige til fredag[Wink]
Mvh Walnut
Svar
#62
Du snakker om at riflen kun sporadisk rammer indenfor 20cm, ofte klart dårligere, det er meget tvivlsomt at en riffel i det hele taget kan skyde så dårligt. Prøv nu lige at kikke gennem piben og kikkerten, og se om der er sammenfald mellem sigtepunkt og piberetning. Der er som sagt mange muligheder for at stille disse Sakomontager helt ud i skoven sideværts, dog sjældent mere end 3 meter ved siden af på 20 meter[xx(]
Er det en elektronisk markering har du ingen mulighed for at se om hullerne er runde eller flossede.

jbn
Svar
#63
[Image: DSC01631.jpg]
[Smile][Smile][Smile]
Så er jeg i kontakt med min lille Sako. Arbejdet i dag har været "back to basic". Var i værkstedet hos den lokale og gik alt igennem med en rutineret jagtbekendt. Der blev justeret sideverts på montagen. Der blev arbejdet på begge kliktårnene. 294 klik til rådighed vertikalt! Indstillingsdimsen, som monteres i piben blev også denne gang anvendt.Hjemmefra var piben blevet renset med FORREST Milfoam. Jeg har tidligere rengjort med Gold Medallion, der så vidt jeg har forstået, er et mekanisk slibemiddel uden kemisk virkning.
Inden vi begyndte indskydningen, blev der kigget gennem løb og kikkert. Det så fornuftigt ud. Der var kontakt med den elektroniske visning med det samme.
Det så pænt fornuftigt ud med Sako Full Jacket 3,2grams 50 grains, og jeg sluttede med at prøve Lapua 3,6grams 55 grains. Det er denne sidste serie, der er vist på billedet. Herfra burde der kunne arbejdes fornuftigt videre. Jeg blev ringet op 2 gange under den sidste serie[^], hvilket heller ikke var videre befordrende.
Nu har jeg selvfølgelig pillet ved en hel del i denne sidste omgang, men jeg hælder klart til Ignorants teori om torpedering af et eller andet inden målområdet.
Tak for alle indlæg i forbindelse med denne svære fødsel.
Mvh Walnut
Svar
#64
Hej Walnut.

Det var dejligt at se[Wink]
Havde selv god erfaring med Sako i 55 grains.

Pøj pøj med det.

Michael
Svar
#65
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Hej Walnut.

Det var dejligt at se[Wink]
Havde selv god erfaring med Sako i 55 grains.

Pøj pøj med det.

Michael


Hej Michael.
Det bliver spændende at se, hvor meget mere jeg kan samle træfferne. Spekulerer på om den sorte runde plet for enden af røret hos den lokale er optimal, når vi skal have fat i de små marginaler.Jeg er ikke nogen trænet bænkskytte, og ved derfor ikke helt, hvordan jeg skal afstikke rammerne for the final.Det er også et problem, at riflen , og dermed sigtet, er meget sensibel overfor berøring, når den ligger i den modificerede doncraft ( er det med o eller u[^]) Man er nødt til at berøre meget let eller tage meget bestemt fat, fordi foringen i skæftelejerne er meget blød.
Mvh Walnut
Svar
#66
Hej.
Jeg vil i den kommende tid forsøge at komme tæt på den lille Sako´s egenspredning.
I den forbindelse har jeg selvfølgelig vurderet på de fysiske rammer.
Lokalt indskyder jeg hos den lokale i en doncraftbænk med flere usikkerhedsmomenter. Som tidligere nævnt er der problemer med foring af anlægspunkter, der er for bløde. Jeg er også nødt til at medbringe et stykke skind til bøjlen, der tager fat om den forreste del. Forreste del får ellers dårlig støtte, fordi den er spinkel.Jeg har også surfet på købe-skydebænke, men det er svært at vurdere disses stabilitet ud fra billeder. Jeg kan lave en selv, men ville gerne være fri for det arbejde, hvis der fandtes en på markedet, som er godt afprøvet og godtkendt af øvede skytter. Jeg har også set små trebenede, hjemmelavede modeller, der kombineres med små sandsække under kolben ved bagkappen. Er der nogle herinde, der kan guide omkring dette punkt?
Mvh Walnut
Svar
#67
Bipod og rearbag

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#68
Hej Lani.
Efter at have ladet dit meget kontante svar få fred i nogle dage, må jeg tolke det således, at det er der rigtig mange skarpskytter, der er enige med dig i. Tak for svar.Jeg kan se at Harris har meget korte modeller af Bipods, der skulle være særligt gode til bænkskydning. Rearbags fås i mange forskellige udformninger.
Mvh Walnut
Svar
#69
næe, sandsæk for og bag er det mest stabile grundlag for præcisionen (om vi så kalder det en sandsæk eller rearbag er vel ligegyldigt)

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#70
eller dirtbag[B)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#71
Og G.T. bruger sin airbag[}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#72
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Og G.T. bruger sin airbag[}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Hej.
Er det så liggende på ryggen og skydende baglæns med spejl[Wink]
Mvh Walnut
Svar
#73
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Og G.T. bruger sin airbag[}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Hej.
Er det så liggende på ryggen og skydende baglæns med spejl[Wink]
Mvh Walnut



Hej Walnut.

Ikke på ryggen, men på siden.

Optikken er vistnok fra en Skoda.

[Image: sdan.jpg]

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#74
Det er sgu godt nok den værste links-mongol jeg har set..................[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#75
Den stilling ser jeg ham ofte i, dog troede jeg at han sov - Hvem fa'en kunne vide at han trænede skydestilling ?

[Image: 2007_0214surehanne0017-copy.jpg]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#76
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Den stilling ser jeg ham ofte i, dog troede jeg at han sov - Hvem fa'en kunne vide at han trænede skydestilling ?

[Image: 2007_0214surehanne0017-copy.jpg]

Mvh.
Lars/Great Dane


Har han fået ben transplantater[Big Grin]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#77
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Og G.T. bruger sin airbag[}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Hej.
Er det så liggende på ryggen og skydende baglæns med spejl[Wink]
Mvh Walnut



Hej Walnut.

Ikke på ryggen, men på siden.

Optikken er vistnok fra en Skoda.

[Image: sdan.jpg]

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.



Spejlet er et Optiloc[^] Og jo , han traf det han skulle[Smile]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#78
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Og G.T. bruger sin airbag[}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Hej.
Er det så liggende på ryggen og skydende baglæns med spejl[Wink]
Mvh Walnut



Hej Walnut.

Ikke på ryggen, men på siden.

Optikken er vistnok fra en Skoda.

[Image: sdan.jpg]

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.



Hov Hov!!!!

Der er da sidespejlet fra en Lada!!!
Det ønskede dværgen jo......og tilfældigvis var et også det eneste jeg havde liggende[8D]

Jeg tvivler på at det var den dag han lavede denne gruppe [Image: safari017lille.jpg][;)]

[IMG] http://i79.photobucket.com/albums/j149/B...avatar.gif[/IMG]
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#79
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Hej Halvautomat.
Dejligt, hvis denne Topic kan sætte folk igang med mindre projekter.
Lidt svært at vurdere om dine netskæringer er "underlige" på en eller anden måde. Altså fraviger fra det jeg sidder og laver med mit Camp Perry sæt fra Midway.
Når jeg frisker op bruger jeg 2 jern: Cutter V-edger 90 grader og Pointer Long fine 90 grader. Gamle belagte netskæringer er faktisk lidt genstridige. Derfor bruger jeg cutteren til at fjerne gammel skæfteolie og skidt m.m. Samtidig retter den selvfølgelig pyramiderne op. Pointer fine bruges til sidst for at blanke og for at gøre pyramiderne skarpe. Forsøg at gå lige dybt eller højt. Er der ikke gjort færdig ved kanterne, vil det ofte blive lysere der, hvis du arbejder med disse.
Det er dyrt at købe smådimser ved Midway! Der pålægges et gebyr uanset de bestilte varers værdi. Jeg har tit tænkt på, at det ville være en god idé at gå nogle stykker sammen om noget netskæringsværktøj. Det kan jo let sendes medlemmerne imellem.
Du er velkommen til at trække på mine erfaringer, hvis du går i gang.
Swift må gerne supplere her, ifald der kan knyttes yderligere kommentarer til din forespørgsel.
Mvh Walnut



Hej Walnut

Jeg har også købt en Sako Vixen og netskæringerne trænger til en opfriskning. Jeg har med interesse læst denne post og føler nu at jeg tør kaste mig ud i et forsøg...MEN: jeg har besvær med at finde de værktøjer du har beskrevet, på Midway.dk! Kan du hjælpe mig lidt?[:I]

Mvh Kalle
Svar
#80
Citat:quote:

Originally posted by willhuntforfood

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Hej Halvautomat.
Dejligt, hvis denne Topic kan sætte folk igang med mindre projekter.
Lidt svært at vurdere om dine netskæringer er "underlige" på en eller anden måde. Altså fraviger fra det jeg sidder og laver med mit Camp Perry sæt fra Midway.
Når jeg frisker op bruger jeg 2 jern: Cutter V-edger 90 grader og Pointer Long fine 90 grader. Gamle belagte netskæringer er faktisk lidt genstridige. Derfor bruger jeg cutteren til at fjerne gammel skæfteolie og skidt m.m. Samtidig retter den selvfølgelig pyramiderne op. Pointer fine bruges til sidst for at blanke og for at gøre pyramiderne skarpe. Forsøg at gå lige dybt eller højt. Er der ikke gjort færdig ved kanterne, vil det ofte blive lysere der, hvis du arbejder med disse.
Det er dyrt at købe smådimser ved Midway! Der pålægges et gebyr uanset de bestilte varers værdi. Jeg har tit tænkt på, at det ville være en god idé at gå nogle stykker sammen om noget netskæringsværktøj. Det kan jo let sendes medlemmerne imellem.
Du er velkommen til at trække på mine erfaringer, hvis du går i gang.
Swift må gerne supplere her, ifald der kan knyttes yderligere kommentarer til din forespørgsel.
Mvh Walnut



Hej Walnut

Jeg har også købt en Sako Vixen og netskæringerne trænger til en opfriskning. Jeg har med interesse læst denne post og føler nu at jeg tør kaste mig ud i et forsøg...MEN: jeg har besvær med at finde de værktøjer du har beskrevet, på Midway.dk! Kan du hjælpe mig lidt?[:I]

Mvh Kalle



Hej willhuntforfood.
Jeg har for længe siden doneret et sæt værktøj til opfriskning af slidte netskæringer. Det cirkulerer rundt herinde, og jeg ved ikke, hvor det befinder sig pt. Måske Halvautomat ved det? Det kan du naturligvis benytte dig af.
Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)