Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GENZO
#1
jeg har lige købt en genzo jagt radio. model w8099 155 mhz. det er sku en fin radio. hylte lantman i sverige sælger den til 1595 skr lige nu. og for 100 skr får men en skovantenne og mini headsæt med.
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#2
Men mange jagtlag bruger stadig 31 båndet .....

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#3
ja det ved jeg. men der hvor vi er bruger de155
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
har lige testes genzo radioen. jeg snakkede med en kammerat som bor 35 km fra mig.[8D] vi sendte på lav sendestyrke 0,2w og brugte den alm. antenne.[Big Grin] det var sku lige så klart som i en mobil.[Wink] er det ikke rimeligt godt gået af sådan en jagtradio.[?] gad vide hva rækkeviden er med den lange skovantenne, også på 5w sendestyrke.[?][?][?]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#5
det lyder helt vildt.
så langt har jeg aldrig oplevet at 31 eller 155 har kunnet bruges. er der slet ingen bakker i dit nabolag?

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
I terrænet i Sverige skal man være glad for en rækkevide på 3 km. Min Lafayette er ikke en af dem der rækker længst, men selv proff radioerne kan ikke klarer mange kilometer igennem træer og klipper. Danmark er selvfølgeligt et lidt mere radio-venligt land.

Lidt off topic: Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med formlerne til at lave en groundplan antenne. Vi lavede dem i forsvaret som en lille pyramide med afstande afstemt efter frekvensen og de havde en rigtigt lang rækkevide.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)