Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optrækning af netskæring med donerede jern
#21
Hej Walnut

Hvis der stadig er liv i denne tråd, og dit tilbud om lån af værktøj til opfriskning af netskæring gælder endnu, er jeg gerne den næste i rækken af lånere.
Her midt i jagtsæsonen..!?!?!? har jeg skilt mit Browning ad, da den klikkede til et par fasaner pga manglende smørelse i låsen. Det startede så afrensningen for lak på et skæfte der længe har trængt til en overhaling, og når det nu skal være skal det gøres rigtigt.
Jeg kan kontaktes på keldm(at)postkasse.com.

Vh/ Keld Mikkelsen
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Keldm

Hej Walnut

Hvis der stadig er liv i denne tråd, og dit tilbud om lån af værktøj til opfriskning af netskæring gælder endnu, er jeg gerne den næste i rækken af lånere.
Her midt i jagtsæsonen..!?!?!? har jeg skilt mit Browning ad, da den klikkede til et par fasaner pga manglende smørelse i låsen. Det startede så afrensningen for lak på et skæfte der længe har trængt til en overhaling, og når det nu skal være skal det gøres rigtigt.
Jeg kan kontaktes på keldm(at)postkasse.com.

Vh/ Keld Mikkelsen



Hej Keldm
Jeg kan ikke holde styr på, hvor jernene befinder sig. Mon ikke du får et hint på dit indlæg. Måske Tonny?
Mvh Walnut
Svar
#23
Jeg havde dem, men har sendt dem til Østersøens perle til willhuntforfood, han lovede at retunere dem når han var færdig.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#24
...og jeg nærmer mig afslutningen [Big Grin]

Er gået lidt i stå her i jagtsæsonen, men afsætter da gerne et par afteners arbejde, når nu der er nogen der efterspørger jernene!

/Kalle
Svar
#25
Hej Kalle

Nemli´ - det er heller særlig begavet at starte på såden en opgave midt i jagtsæsonen. Men nu jeg igang, og inden skæftet skal have True Oil, SKAL netkæringen opfriskes.
Kan vi tales ved på telefonen om det praktiske. Jeg kan træffes på 40642025.

Vh / Keld
Svar
#26
Hej Keldm . Vent med at lave netskæringerne til du er færdig med Tru-oil behandlingen [Wink] ellers kommer du til at skulle rense det efter igen . Hilsen A-bolt
Svar
#27
Hej A-bolt

Tak for et godt råd.
Men netskæringerne skal jo også have oile eller hva.. Gives det så med nen hånd efter den "store" oliebehandling.

/ Keldm
Svar
#28
Hej Keldm . Netskæringerne skal bare have 1-2 gange en 50/50 tru-oil , mineralsk terpentin blanding med en tandbørste ,men lidt sparsomt (alt gammel olie skal være fjernet , netskæringen skal se frisk ud)).

Hilsen A-bolt
Svar
#29
hej er det muligt at låne lidt net skærings værktøj jeg er i gang med min winshester 94. er næsten færdig med tru oil behandlingen og vil gerne lige have frisket net skæringerne lidt op hilsen niels trier.
Svar
#30
Hvis værktøjet stadig er i omløb vil jeg meget gerne låne dem til opfriskning af netskæringer på min ny renoverede Vixen!

Jakob
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by jknudsen

Hvis værktøjet stadig er i omløb vil jeg meget gerne låne dem til opfriskning af netskæringer på min ny renoverede Vixen!

Jakob



Hej Jakob.
Willhuntforfood må kunne vise vejen til de magiske jern. Send ham evt. en PM
Mvh Walnut
Svar
#32
Hej Walnut,
hvis man skal anskaffe et sæt jern til netskæring, hvad kan man så klare sig med som minimum, hvis man

1) skal genopfriske netskæringen på en ældre bøsse?
2) skal lave netskæring på et sprit nyt skæfte?

mvh
2fat
Svar
#33
Tak Walnut jeg prøver at høre Willhuntforfood.
Jakob
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by 2fat4flying

Hej Walnut,
hvis man skal anskaffe et sæt jern til netskæring, hvad kan man så klare sig med som minimum, hvis man

1) skal genopfriske netskæringen på en ældre bøsse?
2) skal lave netskæring på et sprit nyt skæfte?

mvh
2fat



Hej
Skal du kun opfriske en gammel og slidt netskæring, kan du, i realiteten, nøjes med en cutter Pointer Long i fine eller/og medium.
Der er en pointer long fine i det sæt, der cirkulerer rundt herinde

Vil du netskære en ny netskæring, kan du købe et Checkering sæt Camp Perry i den størrelse, du tør binde an med. Mit forslag er, at man vælger en 18 lpi, hvis man ikke har prøvet før. Du kan læse om de enkelte jern på den indlagte kopi, af den brugsanvisning, der følger med sættet.Midway DK kan levere alt til netskæring. Det kan formodentlig også købes andre steder?
De andre snittere må gerne supplere her, hvis de har yderligere at tilføje.

Walnut
Svar
#35
takker...

mvh
2fat
Svar
#36
Hatting kan sandsynligvis levere hurtigere fra USAlandet end midway kan. Han køber ihvertfald af og til lidt hjem.
Svar
#37
Hej . Hvis man kun vil lave et skæfte kan man nøjes med et starter set , men man bliver hurtig træt af at skifte jern på grebene til de forskellige opgaver . Tag et master set fra starten hvis der er mere end et skæfte der skal laves , det bliver billigst , og man kan have alle de forskellige greb med jern liggende parat .(ved Dem-Bart er der et lille søm der holder jernet , ikke skide smart at skulle skifte hele tiden [Wink]) Hilsen A-bolt
Svar
#38
Hej
jeg vil godt stille mig op i køen
Er kommet til at købe en Varberger 3006 med S&L skæfte ala model 97 -
den trænger til at få profilerne skarpe igen... så husk lige mig [Wink]

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by jknudsen

Hvis værktøjet stadig er i omløb vil jeg meget gerne låne dem til opfriskning af netskæringer på min ny renoverede Vixen!

Jakob



Hej Jakob.
Willhuntforfood må kunne vise vejen til de magiske jern. Send ham evt. en PM
Mvh Walnut



"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#39
Skærehovederne på netskærejernene lever ikke evigt. Det bliver nødvendigt på et eller andet tidspunkt at udskifte disse. Man kan visuelt konstatere slid ved at sammenligne skærene i front med skærene bagest på skærehovedet. Måske skal der læsebriller eller lup til [Big Grin] For at forlænge levetiden af et slidt hoved, kan man køre med "bagvægt". D.v.s. at man løfter forenden lidt og får de bageste skær til at arbejde.
Der er da et behov for at vedligeholde et VTF sæt til renovering af netskæringer. Måske en eller anden vil sponsorere nye hoveder? [Big Grin]
Jeg kan ikke huske, om der er et eraserjern i sættet. "Viskelæderjernet" der kan fjerne overruns fra kanterne. Er der ikke et i kassen, vil jeg gerne donere et.
Walnut
Svar
#40
Hej Walnut

Jeg vil faktisk godt være sponsor til nye hoveder, da jeg tror jeg er kommet kommet til at slide de gamle på min gamle jordindsmurte haglbøsse[:I]

Så hvis du fortæller mig hvad jeg skal købe (gerne med et link[Wink]) så prøver jeg på det...

Kalle
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)