Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sauer eller schultz & larsen
#41
@Jamo
Citat:quote:

men jeg stiller et stort spørgsmålstegn ved omfanget af dette!!!



Så skulle du prøve at være med til at arrangere jagtfeltskydninger.
Så blev spørgsmålstegnet nok lidt mindre[Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#42
Jamen Gammeltoft - hvis du har så mange "1. håndsoplevelser" m.h.t. dette problem forstår jeg ikke hvorfor Høgh ikke har modtaget adskillige mails fra dig om alle de episoder du har oplevet!??!! Hvis man læser debatten kan man nemt få det indtryk, at det er mere reglen end undtagelsen, at Sauerrifler laver denne fejl...

Jamo
Svar
#43
Langhår... har den pointe, at problemet jo hyppigst opstår ved mange skud (dannelse af meget fint messing fra udtrækkeren som falder i aftrækkermeknismen - det samme gælder fint sand ... begge forhold er jo opfyldt ved dem som bruger deres rifler til jagtfeltskydning.

Dem som har prøvet det sørger derefter for at få renset denne del regelmæssigt, og så fungerer en Sauer udmærket.

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Jamen Gammeltoft - hvis du har så mange "1. håndsoplevelser" m.h.t. dette problem forstår jeg ikke hvorfor Høgh ikke har modtaget adskillige mails fra dig om alle de episoder du har oplevet!??!! Hvis man læser debatten kan man nemt få det indtryk, at det er mere reglen end undtagelsen, at Sauerrifler laver denne fejl...

Jamo



Jeg har osse været været vidne til flere af de Sauer hændelser.
Det betyder jo ikke at jeg, GT eller Høgen har mulighed for at få disse skytter til at melde sig med deres dårlige oplevelser. Det er osse mit indtryk at mange vælger at leve med det, fremfor at skifte riflen ud med noget andet.
Jeg gætter på at problemet er 10 gange større end de 4 der har meldt sit til Høgen. Med mindre altså at jeg tilfældigvis kender alle 4 og at de samme 4 tilfældigvis bor i min ende af landet og at der ikke er Sauer skytter i resten af Danmark/Europa der har oplevet fænomenet.
Kære Jamo. Verden er mere nuanceret end at det enten er 4 stk eller det er næsten alle Sauer rifler.
Det er ikke alle skytter der læser VTF og det er heller ikke alle der kender Høgen. Derfor kan der godt være flere end 4 der har oplevet det.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#45
Kære M@X!!!

Ja Verden er heldigvis mere nuanceret! Skal vi lige have på det rene hvad den 1. håndsoplevelse er; Hvis du som, skytte, tilskuer, skydeleder etc oplever omtalte problem - altså på den ene eller anden måde er vidne til hændelsen, så betragtes det som en 1. håndsoplevelse. 2. hånd er hvis du har hørt det fra en, der har set/oplevet det.

Godt så. Hvis du og GT har observeret så mange fejl på egen hånd - så skriv dog til Høgen!!! Det er da sjovt at to af dem, der har flest oplevelser m.h.t. Sauer-problemet ikke melder sig på banen og sætter papir i maskinen (OK - nu skal jeg ikke kunne sige om du og GT udgør 2 af de 4 som Høgh har modtaget mails fra...)

Om Verden er mere eller mindre nuanceret end det du hentyder til skal jeg lade være usagt - men prøv med objektive briller at gennemlæse diverse tråde vedr. Sauer-problemet - du vil nok komme ud med den indstilling, at det er mere reglen end undtagelsen at Sauer har dette problem...

Personligt har jeg ALDRIG oplevet problemet - og jeg skyder meget, og jeg møder mange skytter. Jeg har kun hørt om problemet herinde på dette forum. Jeg synes faktisk at kunne erindre, at netop en S&L engang lavede dette problem også...!

J.
Svar
#46
Korrkt! Jeg har som skydeleder og holdfører oplevet det ialt 4 gange, men det kan Høgen jo ikke bruge til noget som helst. Det er jo skytten selv der skal kontakte Høgen og jeg kender kun personligt de 2 af dem det skete for. Hvis ingen af de 4 gider gøre mere ved det, kan ingen af os andre gøre andet end undre os.

Hvis jeg tager mine objektive briller på, så kender jeg ca. 30 Sauer skytter og har vel set en 3 - 4 gange så mange på div. skydebaner og jeg har, var det 1ste håndsoplevelser du kaldte det, kendskab til 4.... HMMMM er det et problem eller er det et rimeligt antal fejl.

Jeg synes det er et problem - især hvis det er korrekt at Sauer ikke anerkender at der er et problem. Jeg er dog milevidt fra den opfattelse at alle Sauer har ufrivillig skudafgang. Nu har jeg ikke selv en Sauer, men hvis jeg anskaffer en Sauer, vil jeg nok få rettet fejlen. Det er der jo nogen der har fået gjort. Hvad der så end er blevet gjort.......

PS: Synoptik har tilbud på objektive briller

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#47
fås de så også med gule glas[Big Grin]
mvh aleksander

Born to HUNT forced to work
Born to HUNT forced to work
Svar
#48
Come on Jamo,

forventer du at man som banekommandør skal notere mandens navn riffelnummer osv.
Helt ærligt, kan du ikke selv se hvordan det lyder??

At jeg observerer der gør det ikke usandt fordi du evt ikke tror på det.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#49
M@X - jeg var lige ved at juble over dit sidste indlæg - for jo jeg synes også det er problem - men hvor stort det er kan diskuteres...men så læste jeg sidste linje. Hvorfor var det lige at du skulle bringe denne tråd helt ud på et sidespor med så nedværdigende en bemærkning....jeg har en opfattelse af debatten og du har en opfattelse - respekt! Men hvis du kun kan få afløb for dine frustrationer ved at komme med den slags bemærkninger, så håber jeg at ADMIN kan fortælle dig lidt om takt og tone...

GT!

Du har en pointe for selvfølgelig kan du ikke notere alt og alle ned - selvom det kunne være ønskeligt...Jeg troede blot at det også var i kraft af dit erhverv at du kom i kontakt med Sauer-problemerne...

Men anyway tråden er ved at komme OFF TOPIC - diskussionen hører nærmere hjemme under "Sauer 202"...
Svar
#50
@Jamo som jeg kender Max, så tror jeg det var ment som en sjov bemærkning, så tag det bare roligt :-)

LANI
Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

M@X - jeg var lige ved at juble over dit sidste indlæg - for jo jeg synes også det er problem - men hvor stort det er kan diskuteres...men så læste jeg sidste linje. Hvorfor var det lige at du skulle bringe denne tråd helt ud på et sidespor med så nedværdigende en bemærkning....jeg har en opfattelse af debatten og du har en opfattelse - respekt! Men hvis du kun kan få afløb for dine frustrationer ved at komme med den slags bemærkninger, så håber jeg at ADMIN kan fortælle dig lidt om takt og tone...



Jamo :
Ro på - Den bemærkning er kun sjov og spas, uanset hvorledes den opfattes.

Alle deltagere :
Prøv at holde tråden på ret køl [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#52
Tænk, jeg er frustreret uden at vide det. Tak, Jamo[Wink][Big Grin]

PS:Alvor for sig og sjov for sig

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#53
Offtopic eller ej. Jeg var selv ved at købe en brugt Sauer 202, da jeg skulle have min første riffel. Men den forhandler jeg købte ved, anbefalede mig at købe en ny Bilka Sako i stedet. Netop pga. de problemer, der har været med nogle Sauer 202. Forhandleren har også nye Sauer 202 som han sælger, men han ville personligt ikke selv have dem.

Så der er nok noget om snakken. Selvom det ikke er opgjort i %.

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#54
Ja eller også tjente han mere på tikkaen[Wink].

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#55
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Ja eller også tjente han mere på tikkaen[Wink].

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+



Nu kender jeg ham privat, så jeg har fået en MEGET gunstig pris! Ren indkøbspris [:p]

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#56
Lige så gunstig som denne detailpris i USA som alle og enhver kan købe den til?

[Image: P7140095.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#57
Ja man undres, og så tjener de endda også på den[:0]. Men den snak har vi jo lige haft i en anden tråd..

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Lige så gunstig som denne detailpris i USA som alle og enhver kan købe den til?

[Image: P7140095.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Nu koster den så lidt mere i DK. Men ja, vi er dernede af eller under [Wink]

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#59
202 vs T3...[B)] Sådan er vi jo så forskellige...[^]

Til kbn.
Jeg har selv en 202, og er meget glad for den... Jeg købte den da problemet blev taget op første gang på VTF. Derfor har jeg selvfølgelig spurgt alle dem, jeg har mødt, som har en 202 eller bare kender en som har en. Der i blandt mine gamle jagt-lærer som var riffel instruktør, og ingen af dem jeg har spurte har oplevet problemet[^][?]

Ergo har jeg kun hørt om det her inde... ( men måske kommer jeg for lidt ud [V][Big Grin] )

Jeg synes at du skulle tage op til din pusher og "lege" lidt med begge våben og derefter tage en beslutningen...

Tag så derefter problemet hvis S&Lén knækker en slagstiften, eller Sauerén smider et skud, og få lortet lavet med det samme...

Du kan jo som køber af en ny riffel være ligeglad med problemmerne på de gamle rifler...

S&L har kaldt alle de "dårlige" rifler hjem og Korshols har ikke oplevet problemmet på nye 202èr ( har spurgt )

Ergo, hvis jeg var dig, ville jeg lægge denne tråd lidt bag mig, og vælger den riffel du bedst synes om. Begge rifler er meget lækre så det er kan være svært nok at vælge alligevel.

mvh Thomas
ps. Super at S&L kommer ud af starthullerne og tager problemet med det samme[^]. Knap så godt at Sauer var så længe om det[B)]

Sauer 202 Classic, 308W, Zeiss Victory 3-12x56
Nu også med Vovse
[Image: DSC00352-1.jpg]
Sauer Custom
Svar
#60
Hold da k*ft, en sød hund....[Smile]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)