Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dyre svenske bukke ...
#21
I 2 kamphaner Tikka4ever og Bundgård.

Hvis I nu satte jer til at læse artiklen, så ville I se at Biegel udtaler,

Citat:

En bil til en million kroner, købt til erhvervsmæssigt formål, giver fradrag for moms på 250.000 kr., men den går ikke, hvis bilen benyttes privat, siger Erik Biegel.

Det er almindeligt at man inden for erhvervslivet ikke medregner moms, da den normalt bliver trukket fra, som GT så rigtigt skrever så er prisen 1250000,- incl moms.

Biegel nævner tydeligt, at det er en bil købt til "erhvervsmæssigt formål" og jeg syntes at det er meget tydeligt at det er et tal der er grebet for at fremme forståelsen.

ID.

Med hensyn til misundelsesafgiften, så scorer staten fedt på den. Prøv at regne på, hvor mange penge der kan forrentes for 5000,- kr pr år i eksempelvis 5 år og se hvilken bil mange private kunne køre i. Tager man så afskrivninger og vægt afgift contra grøn afgift med, så kan det gå helt galt og folk ville ofte være billigere kørende på hvide plader.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#22
Jeg orker ikke at lave de beregninger, specielt set i lyset af at jeg er fløjtende ligeglad............jeg har fjernlager af entreprenør-materiel i en lade midt på min bukkejagt i Sverige.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#23
hovhovhov santo.... jeg gav mig da lige med et dementi lige før[:p]

....og iøvrigt er jeg ganske som ID pisseligeglad. De regler er så bøvlet at jeg tør vædde på at der aldrig er nogen der har overholdt dem alle. IKKE EN ENESTE.

Men i bund og grund burde den momsfri gulpladersbil vel egenligt bare afskaffes. Sikke nemt det ville blive.

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Men i bund og grund burde den momsfri gulpladersbil vel egenligt bare afskaffes. Sikke nemt det ville blive.



Nej, så bliver det først rigtigt indviklet.............hvis merværdiafgiften skal fungerer efter hensigten, skal den fungere som den gør nu; Indgående moms (Købsmoms) fratrækkes udgående moms (Salgsmoms)...........hvis det kun er på nogle ting at købsmomsen kan fratrækkes så går der sgu' da først rigtig teknokrati i den [Sad!]
Det må rimeligvis være sådan at momsen kan fratrækkes på alt indkøbt materiel................man bør også huske på at der jo skal svares moms igen når bilen sælges samt at man svarer fuld skat, ved salg, af differencen mellem den reelle salgspris og den nedskrevne værdi.

Hvordan ville du forøvrigt ha' at det skulle fungere - skulle man betale fuld moms når man køber en firmabil..........hvad så når den skulle sælges skulle man så svare udgående moms altså moms af den en gang til??
Hvis nogen politiker får det forslag igennem tror jeg at vi skal gå over til plan B.
[Image: rooftops.jpg]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#25
Serbu.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

gulpladersbil vel egenligt bare afskaffes. Sikke nemt det ville blive.



I vores husholdning er vi 2 personer. Vi har 2 biler på gule plader. Altså ialt 4 sæder.

Hvis vi ikke kan købe gulpladebiler til privat kørsel, så må vi købe 2 personbiler med ialt 8 sæder (+ 2 trailere til vores gods).

Hvad skal vi med alle de sæder? Vi kan højest bruge 2 ad gangen selv om hele familien er ude at køre.......6 tomme sæder. Det er for dumt.

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#27
Citat:quote:

_Så tag at hids dig ned og spar lidt på dine ""

Tager ligeså meget anstød af dit indlæg som Bundgaard.


Hvorfor skulle jeg det, det bliver dine forkerte udsagn sku da ikke rigtige af[xx(][xx(][xx(][xx(]

Læs nu selv artiklen, så kan det være du forstår den til sidst[Wink]

Eller prøv at læse hvad SANTO også skriver,[Big Grin]

Citat:quote:

citat "Det er almindeligt at man inden for erhvervslivet ikke medregner moms, da den normalt bliver trukket fra, som GT så rigtigt skrever så er prisen 1250000,- incl moms.



/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#28
[/quote]
I vores husholdning er vi 2 personer. Vi har 2 biler på gule plader. Altså ialt 4 sæder.

Hvis vi ikke kan købe gulpladebiler til privat kørsel, så må vi købe 2 personbiler med ialt 8 sæder (+ 2 trailere til vores gods).

Hvad skal vi med alle de sæder? Vi kan højest bruge 2 ad gangen selv om hele familien er ude at køre.......6 tomme sæder. Det er for dumt.

[/quote]
En rigtig jernmand kan hurtigt pille de overskydende sæder ud og svejse et understel sammen, så du fik en sofa gruppe 1+2+3 ud af det.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by ID

Jeg orker ikke at lave de beregninger, specielt set i lyset af at jeg er fløjtende ligeglad............jeg har fjernlager af entreprenør-materiel i en lade midt på min bukkejagt i Sverige.



Som du også har orienteret skattefar om så du kan trække huslejen fra.[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

gulpladersbil vel egenligt bare afskaffes. Sikke nemt det ville blive.



I vores husholdning er vi 2 personer. Vi har 2 biler på gule plader. Altså ialt 4 sæder.

Hvis vi ikke kan købe gulpladebiler til privat kørsel, så må vi købe 2 personbiler med ialt 8 sæder (+ 2 trailere til vores gods).

Hvad skal vi med alle de sæder? Vi kan højest bruge 2 ad gangen selv om hele familien er ude at køre.......6 tomme sæder. Det er for dumt.

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]



M@X - jeg skrev momsfri gulplader[Wink]. Går stærkt ud fra din og lillemors husholdningsbiler er der betalt moms af... eller ville jeg gå lidt stille med det[}Smile].

@ ID - kan ik se problemet. Firmabilen skal jo bare købes som at det andet som firmaer betaler moms på. Et stykke tærte [:p]

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#31
Denne tråd havde vel egentlig bedst af bare at dø ud.
Men der er jo stadig næsten en måned til, at man er rigtig træt på denne tid af dagen[Wink] - så skide være med det:

Skattechefen udtaler:

”En bil til en million kroner, købt til erhvervsmæssigt formål, giver fradrag for moms på 250.000 kr., men den går ikke, hvis bilen benyttes privat, siger Erik Biegel”.

Hvis man forholder sig til det, der står, og ikke til, hvad skattechefen sikkert har ment, så er betydningen af ordene i den konkrete sammenhæng, de optræder i, at:

Man køber noget til en mio. kr. til erhvervsmæssig anvendelse. Det giver efterfølgende ret til fradrag af momsen. Betydningen af ordet ”giver” er i denne sammenhæng at sidestille med ”medfører”/”afføder”. Det er direkte afledt af den førstomtalte begivenhed. Og selvom det ville være rart, kan man altså ikke fradrage moms af et beløb, der ikke inkluderer moms.

Derfor er den bogstavelige betydning, af det, skattechefen citeres for, at ”hvis du køber en bil til en mio. kr. til erhvervsmæssig brug, kan du fradrage 250 tkr. for moms”. Det er, som det nok er gået op for dem, der følger med i denne efterhånden temmelig komiske tråd, naturligvis ikke korrekt.

Men det er altså det, der står – uanset hvor mange [Sad] og [xx(] man bruger, for at understrege, at man læser teksten anderledes og uanset hvor mange gange, man fremfører, at biler til erhvervsmæssigt brug almindeligvis markedsføres med ekskl. moms priser.

At skattechefen givetvis har ment, at hvis man står med en erhvervsbil, der efter momsfradrag har kostet virksomheden 1 mio. kr., så har man fradraget 250 tkr. i moms, er en anden sag. Jeg har udelukkende forholdt mig – bogstavveligt – til det, der stod i artiklen.

Som tidligere skrevet, synes jeg blot, at artiklen tegnede et forkert og småtumpet billede af jægerstanden - især pga. skattechefens påpegning af, at der typisk er tale om store, dyre biler, når danske jægere drager på jagt i Sverige. Og det bliver altså ikke bedre af, at han – sikkert af pædagogiske hensyn – nævner en gulplade til en mio. kr. som eksempel.

[|)][|)][|)][|)][|)]

/bundgaard - der hvert år kører på jagt i Sverige i en fuldt momset og brandbeskattet firhjulstrækker[xx(]
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

gulpladersbil vel egenligt bare afskaffes. Sikke nemt det ville blive.



I vores husholdning er vi 2 personer. Vi har 2 biler på gule plader. Altså ialt 4 sæder.

Hvis vi ikke kan købe gulpladebiler til privat kørsel, så må vi købe 2 personbiler med ialt 8 sæder (+ 2 trailere til vores gods).

Hvad skal vi med alle de sæder? Vi kan højest bruge 2 ad gangen selv om hele familien er ude at køre.......6 tomme sæder. Det er for dumt.



Jeg kan heller ikke se hvorfor biler med kun to sæder skal have lavere afgift end biler med 4 sæder. Er det for at være sikker på at der kommer så mange biler på vejene som muligt så vi kan få dampet noget CO2 af?
Det er jo ikke kun sædernes pris der gør gulpladebilen til private billigere.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#33
Det er dog imponerende at folk bevidst mistolker en logisk og klar melding[xx(]

Citat:quote:

Derfor er den bogstavelige betydning, af det, skattechefen citeres for, at ”hvis du køber en bil til en mio. kr. til erhvervsmæssig brug, kan du fradrage 250 tkr. for moms”. Det er, som det nok er gået op for dem, der følger med i denne efterhånden temmelig komiske tråd, naturligvis ikke korrekt.



Komisk, nej tragisk, at det er så svært at fatte[xx(]

Skattechefen udtaler lige præcis:

”En bil til en million kroner, købt til erhvervsmæssigt formål, giver fradrag for moms på 250.000 kr., men den går ikke, hvis bilen benyttes privat, siger Erik Biegel”.

Det er fuldstændigt korrekt at når der står købt til erhvervsmæssigt formål så er der tale om en bil der med moms koster 1250000 incl moms OG derfor helt korrekt har givet en momsfradrag på kr 250000.
Længere er den bare ikke, hvor svært kan det være[xx(][Sad][Sad][Sad][xx(][xx(][xx(][Sad][Sad][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink]

Det er da meget muligt at man kan kalde det alle mulige fine frememdord, hvad avisen har af dybereliggende mening med artiklen,
MEN at kalde en skattechef for dum, eller hvad det nu var, for en udtalelse der er korrekt i henhold til både momslov og virkelighed er ganske enkelt for lam!

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#34
Hej

Jeg kan kun støtte Gt i det han skriver, jeg sidder hver dag og beregner tilbud på transporter til både erhvervslivet og private.[8D]

Hver dag skal jeg forholde mig til om prisen er med eller uden moms.[8D][8D]

For den erhvervsdrivende er det en selvfølge at tilbudet er ex. moms og den private, ja han brokker sig hvis han har fået en pris uden moms.[Sad!]

Altså Bundgård, du læser skattefar´s udtagelser om erhvervsbiler, som en privatmand, der kun kommer i et supermarked.

Jeg gentager gerne hvad både GT og jeg har skrevet tidligere, en bil købt til 1 mill kr afføder et moms fradrag på 250 tkr. fordi man ikke medregner moms i erhvervslivet[Big Grin]

At han bruger 1 mill som eksempel er overdrevet, indrømmet. 3-400.000 er nok mere realistisk.[Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Santo

Altså Bundgård, du læser skattefar´s udtagelser om erhvervsbiler, som en privatmand, der kun kommer i et supermarked.



Altså Santo - du har fuldstændig ret; sådan som hovedparten af Nordjyskes læsere læser det. Det er jo et dagblad (en slags i hvert fald) - ikke et fagblad[Big Grin].

Jeg vil nu stadig (og stædigt) fastholde, at min bogstavelige udlægning er teoretisk korrekt og at skattechefens eksempel er om ikke dumt så i hvert fald "uheldigt".

Men nu vil jeg sgu lige lade min ven "Revisoren" læse de forkætrede ord og høre, hvordan han udlægger dem. Hvis han siger, jeg fejllæser, får han aldrig mere dyrekød af mig, og jeg lover at underskrive mig "ham dér momsmongolen" de næste 6 måneder (men kun herinde - ikke når jeg skriver til de erhvervsdrivende forhandlere, jeg til daglig sælger varer til[Wink])

/bundgaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)