Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Import af ladegrej fra USA.
#1
Hej. Er der nogen her, som evt. har erfaring med køb af ladegrej "over there" via nettet. Hvordan forholder det sig med import af sådan noget grej. Har en kammerat som kunne være int. i en Mec steelmaster, som jo derovre ser ud til at kunne erhverves for ca. 220,- $ [Smile] (+ fragt / told / moms) [xx(] [xx(]

Mvh. SRN
Mvh. SRN
Svar
#2
Jeps, jeg har erfaring med det nævnte. Jeg boede i Grønland sidst jeg importerede, så prisen + fragt var det jeg betalte ( æv-bæv [Big Grin]).

Har for nylig set, at man her i Danmark skal tage prisen + fragt og gange med 1,35, så er moms og told indregnet.

P.S. Der er et helt emne med E-handel links. Check evt. det.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
srn

Jeg har købt alt mit ladegrej i USA, det har jeg sparet mange penge på, selv om jeg måtte betale importmoms og fragt på det meste.
Jeg har handlet meget hos https://www.lockstock.com/default.asp men der også mange andre steder.

Bine
Svar
#4
Jeg har også handlet en del overthere, primært hos cabelas.com, de har dog en del restriktioner efterhånden så måske er det ikke så nemt mere. Det har dog forløbet glat og der har været en del at spare i forhold til priser herhjemme. Så jeg kan kun anbefale at prøve.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#5
der er måske en lille krølle på sagen: vi prøver af fuld kraft at spare penge ved at købe grej i udlandet.
samtidig forventer vi at de danske handlende skal være fuldt lagerførende på det software ( krudt af alle arter, fænghætter o.lign. ) som vi ikke kan importere [:I][:I]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Ja, STROM har helt ret.
En af årsagerne til at man ikke kan købe ladegrej på Sjælland, kunne
måske hænge sammen med at butikkerne ikke gider invistere i produkter
hvor kunden kun kommer i butikken for at samle info, for derefter at gå hjem og bestille den vare man lige har fået demonstreret nede i den lokale knald bang butik.
For en forhandler gælder det jo om hvordan man kan får mest muuligt ud af sine penge.
Hvorfor krudt og fænghætter, når avancen er forsvindende lille.
Jo det var en god ide at sælge det (krudtet) som en ren service, hvis man så kunne tjene pengene på ladeudstyr.
Men hvis kunderne selv importerer det, hvorfor så bruge sine penge i krudt, der alligevel ikke kan tjenes penge på.
Nej så hellere sætte dem i tøj eller andre produkter , hvor der kan tjenes penge.
Så kære Sjællændere og Bornholmere..... lad være med at tude over at I ikke kan købe krudt og kugler lokalt, hvis årsagen er at I ikke støtter den lokale butik, men derimod selv henter varen hjem fra et andet land.

Det skal lige siges at jeg IKKE klager over at nogle kunder selv importerer varerne for at spare penge.
Men jeg har 100% forståelse for de butikker , der ikke gider bøvle
med at kunne tilbyde krudt, fænghætter o.l. , hvis deres kunder er illoyale og kun bruger butikkerne som "opslagsværker" til efterfølgende bestillinger på nettet.

N.B.
Er indslaget lidt rodet og uforstående, så er årsagen at jeg har været i Boris hele dagen til 1.000 meter skydning, og næsten sidder og sover lige nu.
Flere af linierne i indslaget her har været overskrevet indtil flere gange pga. en massr volapyk jeg har fået skrevet.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#7
Mig bekendt kan man købe ladegrej to steder på Sjælland. Det ene sted er Hunters House, og der har de mig bekendt et kæmpe udvalg - Desværre er det vist belagt med guldstøv men til gengæld har de meget. Jørgen Lyng i Gilleleje har en smule, og vil meget gerne hjemtage hvad man måtte ønske uden at virke grådig. Jeg ved at han gerne hjælper folk uden at skulle tjene det store, men han er også presset da han ikke køber særligt meget og derfor ikke kan give de store rabatter. Han har altid lidt forskelligt krudt, fænghætter og projektiler hjemme samt de mest forekomne die-sæt, og der har han altid kunnet give endda meget fine priser [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Mig bekendt kan man købe ladegrej to steder på Sjælland. Det ene sted er Hunters House, og der har de mig bekendt et kæmpe udvalg - Desværre er det vist belagt med guldstøv men til gengæld har de meget. Jørgen Lyng i Gilleleje har en smule, og vil meget gerne hjemtage hvad man måtte ønske uden at virke grådig. Jeg ved at han gerne hjælper folk uden at skulle tjene det store, men han er også presset da han ikke køber særligt meget og derfor ikke kan give de store rabatter. Han har altid lidt forskelligt krudt, fænghætter og projektiler hjemme samt de mest forekomne die-sæt, og der har han altid kunnet give endda meget fine priser [Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane



OK .. jeg syntes ellers tidligere der er skrevet at der ikke er nogen på sjælland, der forhandler krudt og kugler.
Så kan Sjællænderne jo stadig lade uden og skulle rejse til Jylland [Smile]

Jeg var jo begyndt at blive bange for at vi blev oversvømmet af skydegale sjællandske emigranter her i Jylland [:0]

Vi har jo allerede fået G.D. ... og det må være nok [Wink]

Jeg ved godt at Hunters House er meget dyr med ladegrej, men man skal også huske på hvilken husleje han har.
Den er uden at jeg ved det garanteret noget dyrere end de priser der er på jyske lejemål.
At have butik i det indre København er vildt dyrt i husleje, forsikring m.m.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#9
Ellers kan man jo tage en tur over sundet til Sverige. Hos Vapex.se synes jeg at priserne er ganske rimelige og på et leje så der er mange ting jeg ikke orker selv at skulle importerer. Man skal dog være opmærksom på at en af måderne de holder de lave priser på er ved ikke at have alt på lager, så der kan godt være en del ventetid hvis man er uheldig.
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Til Rex m. fl.

Loyalitet er ikke noget man bare kan forvente kommer af sig selv. Hvis jeg går i en butik og køber en vare, og ber om en "god pris", så forventer jeg, at jeg uden de store sværdslag kan få en fornuftig pris på tingene. Desværre har nogle forretninger en tendens til at skulle have dækningsgrader der måles i flere 100%, og når man kan finde en vare til 1/3 eller 1/4 i USA, så er loyaliteten svær at opnå.

Husleje mv. kan absolut ikke altid retfærdiggøre en vandvittig pris - se fx. internetshoppen midway - dér har jeg set en vare til ca. 2500,-, som jeg ville kunne køb i usa til 750,-

Så jo, loyalitet er fint for begge parter, det kræver bare en rimelig behandling fra sælgerens side.

Mvh
kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#11
Hvilke krav stiller danske myndigheder i forbindelse med privat import og køb af diverse ladeudstyr, især ladekomponenter.

Jeg er ikke intereseret i at få forklaringen om at det sagtens kan lade sig gøre at omgå dansk lovgivning og at udenlandske leverandører, ikke stiller krav.
Hvad siger Dansk lov, og jerres genladningstilladelser.

Det ville jo være tragiskt hvis folk overtræder våbenloven, ved uautoriseret import, i en grad, så de risikere at midste både tilladelser og våben

jbn
Svar
#12
Der er ingen krav til ladeværktøj, men til projektiler SKAL man have en importtilladelse, som man søger inden man bestiller. Den er gratis (indtil videre)og man mailer/faxer en kopi til forhandleren, der putter den i pakken.
Gænghætter og krudt kan ikke bestilles i udlandet, da tingene som regel kommer med flyfragt. Der kræves sikkert osse en "farligt gods" tilladelse som er dyr at få og vedligeholde.

Køb da for pokker de ladekomponenter i Danmark. Der er da stadig meget sparet i forhold til fabriksladet ammunition.

Ind i mellem er jeg ved at koge over. En bekendt har netop booked en gedejagt til 40000+kr, men han efterlyser en billig kugle med en høj BC til at skyde geden med. Jeg tilbyder ham nogle fabriksladet Swift Scirocco, men de er for dyre for ham.....vorherre bevares

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Der er ingen krav til ladeværktøj, men til projektiler SKAL man have en importtilladelse, som man søger inden man bestiller. Den er gratis (indtil videre)og man mailer/faxer en kopi til forhandleren, der putter den i pakken.
Gænghætter og krudt kan ikke bestilles i udlandet, da tingene som regel kommer med flyfragt. Der kræves sikkert osse en "farligt gods" tilladelse som er dyr at få og vedligeholde.

Køb da for pokker de ladekomponenter i Danmark. Der er da stadig meget sparet i forhold til fabriksladet ammunition.

Ind i mellem er jeg ved at koge over. En bekendt har netop booked en gedejagt til 40000+kr, men han efterlyser en billig kugle med en høj BC til at skyde geden med. Jeg tilbyder ham nogle fabriksladet Swift Scirocco, men de er for dyre for ham.....vorherre bevares

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Hvad med hylstre[?]

Og vil det sige at det i udgangspunktet er ulovligt indførsel(overtrædelse af våbenloven)hvis man køber krudt, kugler, hylstre og fænghætter i udlandet, og enten selv medbringer dem, eller får det tilsendt.
Selvfølgeligt under forudsætning af at man ikke kar søgt og fået din ovennævnte tilladelse

jbn
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Til Rex m. fl.

Loyalitet er ikke noget man bare kan forvente kommer af sig selv. Hvis jeg går i en butik og køber en vare, og ber om en "god pris", så forventer jeg, at jeg uden de store sværdslag kan få en fornuftig pris på tingene. Desværre har nogle forretninger en tendens til at skulle have dækningsgrader der måles i flere 100%, og når man kan finde en vare til 1/3 eller 1/4 i USA, så er loyaliteten svær at opnå.

Husleje mv. kan absolut ikke altid retfærdiggøre en vandvittig pris - se fx. internetshoppen midway - dér har jeg set en vare til ca. 2500,-, som jeg ville kunne køb i usa til 750,-

Så jo, loyalitet er fint for begge parter, det kræver bare en rimelig behandling fra sælgerens side.

Mvh
kenneth



Jeg kan sagtens følge dig, MEN der er enorme udgifter når du driver en våbenforretning (og andre forretninger for den sags skyld).
Jeg kan godt forstå at du køber noget i USA, som Midway sælger 3 gange så dyrt. Men selv Midway skal tjene penge.
Jeg mindes for år tilbage hvor diskussionen også gik på Midway og at de var for dyre.
Men se hvordan det gik. De originale ejere på fyn måtte sælge, da forretningen kunne ikke løbe rundt.

Samtidig så skal du huske på at Midway som internetbutik har pligt til at modtage de varer kunder fortryder i 14 dage fra købet.

Du aner ikke hvad jeg har bestilt hjem af lor. , som kunder har bestilt og så efterfølgende alligevel ikke vil have. [Sad!]
Enten fordi kunden har fundet noget andet, eller fordi produktet ikke er af den kvalitet som kunden forventede.
Jeg kan INTET gøre. Jeg skal tage varen retur, og har derefter en vare jeg er brændt inde med.
Jeg kan IKKE retunerer en vare tilbage til USA, hvor kunden har brudt emballagen og derefter retuneret den. Det accepterer de ikke, men jeg SKAL acceptere, at kunden kan retunerere vareren i følge dansk lovgivning. [Sad!]
Og det koster mig (og andre internetbutikker) mange penge hver eneste måned.[xx(]
De penge skal tjenes ind igen, og det kan kun ske på en måde, nemlig ved at ligge støre avance på produkterne.

Så du kan takke alle de forb..... kunder, der er komplet lige glade med at internetbutikken brænder inde med et produkt, som de først bestiller og så alligevel ikke gider have.[Sad!]

Og m.h.t. avance, så kan jeg fortælle dig at det ikke er på ladegrej, rifler m.m. du skal være harm.

Nej kig heller efter priserne på jagttøj, sko , støvler o.l.
Du kan bare ikke sammenligne de danske jagttøjsmærker med priser i USA fordi de ganske enkelt ikke findes derovre.
Snakkede for nylig med en, der arbejde hos en af de kendte jagttøjsmærker, og som han sagde ... "du aner ikke hvor lidt vi giver for vores tøj".[:0]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Der er ingen krav til ladeværktøj, men til projektiler SKAL man have en importtilladelse, som man søger inden man bestiller. Den er gratis (indtil videre)og man mailer/faxer en kopi til forhandleren, der putter den i pakken.
Gænghætter og krudt kan ikke bestilles i udlandet, da tingene som regel kommer med flyfragt. Der kræves sikkert osse en "farligt gods" tilladelse som er dyr at få og vedligeholde.

Køb da for pokker de ladekomponenter i Danmark. Der er da stadig meget sparet i forhold til fabriksladet ammunition.

Ind i mellem er jeg ved at koge over. En bekendt har netop booked en gedejagt til 40000+kr, men han efterlyser en billig kugle med en høj BC til at skyde geden med. Jeg tilbyder ham nogle fabriksladet Swift Scirocco, men de er for dyre for ham.....vorherre bevares

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Hvad med hylstre[?]

Og vil det sige at det i udgangspunktet er ulovligt indførsel(overtrædelse af våbenloven)hvis man køber krudt, kugler, hylstre og fænghætter i udlandet, og enten selv medbringer dem, eller får det tilsendt.
Selvfølgeligt under forudsætning af at man ikke kar søgt og fået din ovennævnte tilladelse

jbn



JA, det er ulovligt.
Men ikke ladegrej, da det betragtes som værktøj.
Selv gamle fru Jensen, må købe en RCBS Rockchucker ganske lovligt.
Den kan jo også bruges til at knække nødder med, og med den udveksling den har,
så kan den være ganske brugbar til en ældre dame [Smile]

Hylstre betragtes som en våbendel, så det mener jeg heller ikke går.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Der er ingen krav til ladeværktøj, men til projektiler SKAL man have en importtilladelse, som man søger inden man bestiller. Den er gratis (indtil videre)og man mailer/faxer en kopi til forhandleren, der putter den i pakken.
Gænghætter og krudt kan ikke bestilles i udlandet, da tingene som regel kommer med flyfragt. Der kræves sikkert osse en "farligt gods" tilladelse som er dyr at få og vedligeholde.

Køb da for pokker de ladekomponenter i Danmark. Der er da stadig meget sparet i forhold til fabriksladet ammunition.

Ind i mellem er jeg ved at koge over. En bekendt har netop booked en gedejagt til 40000+kr, men han efterlyser en billig kugle med en høj BC til at skyde geden med. Jeg tilbyder ham nogle fabriksladet Swift Scirocco, men de er for dyre for ham.....vorherre bevares

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Hvad med hylstre[?]

Og vil det sige at det i udgangspunktet er ulovligt indførsel(overtrædelse af våbenloven)hvis man køber krudt, kugler, hylstre og fænghætter i udlandet, og enten selv medbringer dem, eller får det tilsendt.
Selvfølgeligt under forudsætning af at man ikke kar søgt og fået din ovennævnte tilladelse

jbn



JA, det er ulovligt.
Men ikke ladegrej, da det betragtes som værktøj.
Selv gamle fru Jensen, må købe en RCBS Rockchucker ganske lovligt.
Den kan jo også bruges til at knække nødder med, og med den udveksling den har,
Er den så ikke at betragte som et våben[Wink][Wink] altså hvis nødderne sidder på en indbrudstyv[8D][8D][Big Grin]
så kan den være ganske brugbar til en ældre dame [Smile]

Hylstre betragtes som en våbendel, så det mener jeg heller ikke går.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"



jbn
Svar
#17
Rex:

Jeg er da med på at der er udgifter forbundet med returnering mv., men det er vel mindre end udgifterne til lokaleleje et dyrt sted ? Derfor nævnte jeg specifikt internetbutikker(jeg mente dem der ikke har en fysisk butik).

Men husk også lige at de butikker der sælger til 'os' fra USA, de tjener altså penge nok til at overleve - jeg er klar over at kundegrundlaget & beskatningsforholdene er anderledes, men alligevel.

Du skal i øvrigt ikke føle dig ramt personligt af min kritik - der er trods alt forskel på priserne hos dig, og nogle af de butikker jeg har fysisk afgang til her i Køvenhavns området Smile

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Rex:

Jeg er da med på at der er udgifter forbundet med returnering mv., men det er vel mindre end udgifterne til lokaleleje et dyrt sted ? Derfor nævnte jeg specifikt internetbutikker(jeg mente dem der ikke har en fysisk butik).

Men husk også lige at de butikker der sælger til 'os' fra USA, de tjener altså penge nok til at overleve - jeg er klar over at kundegrundlaget & beskatningsforholdene er anderledes, men alligevel.

Du skal i øvrigt ikke føle dig ramt personligt af min kritik - der er trods alt forskel på priserne hos dig, og nogle af de butikker jeg har fysisk afgang til her i Køvenhavns området Smile

Hilsen
Kenneth



Bare rolig ... jeg føler kig ikke ramt ... jeg kender dig jo [Wink]
Og jeg bliver ikke stødt af at man diskuterer højt nogen gange [Smile]

Nå tilbage til diskussonen.
Forskellen på internetbutikker i USA og Danmark er at der er ganske få sammenlignet til det antal kundeklientel de har.
De amerikanske internetbutikker så som TOZ, Binoculars.com m.m. tonser varer ud, ikke kun til USA, men til hele verden.
Deres lønninger er også anderledes.
Vores lønninger er meget højere i Danmark end i USA (mener jeg),
de skal heller ikke betale afgifter, eller som vi betale 25% i selskabsskat.
Jeg kunne godt tænke mig en sammenligningstabel på lønninger, udgifter m.m. på en gennemsnits dansker og amerikaner, og så sammenligne med hvor mange % en ladepresse udgør af en månedsløn for hver.
Og for at vende tilbage til internetbutikkerne, så er de ikke underlagt den lov, med at skulle tage "letterer brugte" varer retur uden det må koste noget.
Hvad ville du sige til, hvis du havde en internetbutik, hvor du så fik en ordre på et meget dyrt specielt kikkertsigte i lyserød til ca. 10.000,00.
Du bestiller sigtet hjem, sender det til kunden. Kunden pakker det ud, gramser på det o.l.. Finder så ud af at det alligevel ikke er noget og propper det hele ned i kassen igen og returnerer den.
Du SKAL modtage kikkerten. Nu står du med en lettere brugt kikkert, der er lyserød, og som du ikke kan returnere.
Du har haft udgifter med at tage kikkerten hjem, udgifter med at sende den til kunden, kortudgifter til betaling af kikkerten.
I dette tilfælde hvor det er en kikkert til 10.000,00 er de udgifter ca. 420,00 kr.
Den lyserøde kikkert har altså kostet dig 420,00 i fragt, timelønnen til bestilling af kikkerten, fakturering og afsendelse til kunden, modtagelse af kikkerten, udfærdigelse af kreditnota m.m. ... ca. 1 times arbejde i alt ... yderligere 200 kr. på dit udgift budget.
Den lyserøde kikkert hat kostet dig 7.000,00 i indkøb, så den belaster den kassekredit på 12% i måske 1 helt år.
Det var så lige 800,00 kr. i renteudgifter.
Men endelig efter et år får du solgt kikkerten til din indkøbspris på 7.000,00.
Resultatet er altså at det har kostet dig ca. kr. 1.420,00 at en kunde bestilte en underlig kikkert.
OK ovenstående eksempelt er selvfølgelig fiktivt, men desværre ikke langt fra den virkelige verden.
Som jeg skrev tidligere, så ville du blive chokeret hvis du viste hvor meget lor. jeg har måttet tage tilbage, bare fordi kunderne alligevel ikke gad dem [xx(].

Summa sumarum ... Du vil aldrig kunne sammenligne en dansk jagtbutik/webshop med en amerikansk.

Vi sælger så uendeligt lidt jagtudstyr i Danmark, at varen skal koste for at vi (butikkerne) kan overleve.

Fortsætter kunder med at importere selv, så er jeg bange for at mange
butikker drejer nøglen om.
Og det er der vel heller ingen der ønsker ... for hvor skal man så gå hen og prøve/gramse på den kikkert, man vil bestille hjem fra USA [Wink]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#19
Jeg kan INTET gøre. Jeg skal tage varen retur, og har derefter en vare jeg er brændt inde med.

halløj Rex
såfald du sælger varen igennem din fysiske forretning har du ingen pligt til at tage varen retur

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#20
Der vel ok at ”Gramse” - bare lidt! [:p][Big Grin]

[Image: store.jpg]
"Hvis du ikke kan få dem store nok"

Mvh.
Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)