Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Knivloven
#81
Højesteret mildner knivdom
http://www.dr.dk/Regioner/Nord/Nyheder/N...121855.htm

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#82
Åh Gud åh Gud - jeg har lige hørt Brian Mikkelsens kommentar til Højesteretsdommen.

Han var glad for dommen og som han sagde - citat: "Det står også direkte i lovens paragraf 4, at hvis man har et anerkendelsesværdigt formål så skal man ikke ha' fængselsstraf så skal man bare ha' bøde".
Den lar' vi lige stå et øjeblik...............................

NEJ det står der ikke Brian Mikkelsen; hvis man har et anerkendelsværdigt formål er det fuld lovligt at bære kniven og man ifalder IKKE straf.

Den mand er vist ikke den skarpeste knallert i kummen..............eller hvon' er det lige det er?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#83
Nej den mand er både skæv og vind. Han har heller ikke opfundet mange skarpe knive i skuffen [Big Grin][Big Grin]

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#84
Klar Tale (som fluernes summen for mine ører)



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#85
DJ råber op og er utilfredse - Gad vide om vores "lobby" kan gøre det fjerneste ved denne lov.

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.as...id651=1453

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#86
Jeg vil æde min gamle hat på at der ikke sker en skid. Hvis politikerne ændrer loven betyder det at de indrømmer at de har kvajet sig, og solen er nok løbet tør for brint inden vi kommer til at opleve dét.

At højesteret bløder op i sagerne(og rent faktisk dømme i modstrid med lovteksten, sådan som jeg læser den), og IKKE giver fængselsstraf gør det faktisk nok sværere at få politikerne til at indrømme at de rent faktisk HAR dummet sig. Godt for den enkelte person der er kommet i klemme, mn skidt for sagen om at få ændret knivloven.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#87
Knivloven ændres IKKE

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#88
Man tager sig til hovedet, når sund fornuft og lovgivning ikke ligger i samme (kniv)skuffe.

Brian Muddersen har endnu engang vist at han ikke er "mand for sin hat" ...[Sad!]

Brianigenigen[?]

Tror den mand virkelig at man kan lovgive mod/om alt og lade det bestemme over almindelig sund omtanke[?]

De personer der ligger udenfor pædagogisk rækkevidde, er da ligeglade med hvad der står i loven ... SUK!

Hedder det ikke demokratur, det han har gang i?

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#89
Ja det er en kedelig omgang. Jeg havde på et vist sæt hellere set at dommen havde været 7 dage i skyggen. Det havde nok øget chancen for at få lavet den omgang makværk af en lov om, og havde også passet væsentligt bedre med vores tradition for meget uafhængige domstole der kun i begrænset omfang lader sig instruerer af folketinget igennem "sådan skal loven forstås" tekst i forarbejderne. Omvendt så synes jeg at det er fint at domstolene snor sig lidt så de nu dømte har fået en så rimelig dom som man nu kunne nå frem til under makværkloven. Helst skulle de to have været frikendt, men det lader sig jo ikke rigtigt gøre med sådan en makværkslov - Det er en ommer!!! Hvis man spørger mig, og denne holdning bliver ikke mindre skarp når man hører at selv landets justitsminister ikke forstår loven.
Mvh.

Yeti
Svar
#90
Foreninger står sammen om protest

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#91
næste kapitel
http://ekstrabladet.dk/112/article1283908.ece

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#92
Ja, det er en meget uheldig konstallation at ha' glemt noget i tasken og så rende ind i en emsig sikkerhedsvagt (med Small Dick Syndrom). Sikkerhedsvagterne i Københavns Lufthavn (nu generaliserer jeg) lider ikke under trykket efter studenterhuen.......rekruteringen af disse sikkerhedsvagter sker bl.a. fra personel som ikke består PG1 (Politiets grundskole 1)........................................

Er der efterhånden nogen som seriøst tror, at disse tåbelige lovstramninger har sparet os for et eneste knivstikkeri?




Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#93
Ja knive er ikke farlige alle steder.
Jeg har feks flere gange købt schweitzer lommeknive i den toldfrie i Zürich lufthavn. Når man så går igennem Security og fortæller der er en kniv i tasken, viser sin kvittering for kniven og man får besked på ikke at tage den ud af embalagen før man kommer hjem [:p]

Skit vir die kruis op die rooineke
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#94
Citat:quote:

Anklagemyndigheden tager nu konsekvensen af et tydeligt signal fra Højesteret og vil fremover nøje vurdere hver eneste sag om ulovlige knive for at se, om fængsel vil virke urimeligt eller ej.



Knivbærere kan slippe for fængsel

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#95
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Anklagemyndigheden tager nu konsekvensen af et tydeligt signal fra Højesteret og vil fremover nøje vurdere hver eneste sag om ulovlige knive for at se, om fængsel vil virke urimeligt eller ej.



Knivbærere kan slippe for fængsel

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty



Og naturligvis er der både fejl og udeladelser i Politikens beskrivelse af hvilken kniv der må bæres hvornår...suk:

"Kniven må ikke kunne åbnes med én hånd", hvilket ikke er korrekt - kniven må derimod ikke være DESIGNET til at kunne åbnes med én hånd.

Samtidig glemmer de at fortælle at en kniv til en anerkendelsesværdigt formål godt må kunne låses/ikke behøver være en foldekniv.

Dobbelt suk...

Nå, men nok flueknepperi herfra for i dag [Wink]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#96
http://jp.dk/indland/article2106790.ece

Mvh
Karsten
Svar
#97
http://www.rigsadvokaten.dk/media/dokume...vsager.pdf

Til jeres behagelige orientering direkte fra kilden[Big Grin]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#98
Det virker da helt intelligent, det kan da ikke ha` været ind over et ministerbord.....eller er det bare en and[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#99
En and er det vel ikke, når det er ifølge rigsadvokatens egen hjemmeside, men har politiet læst de nye retningslinjer eller hvis de har, har de så læst mellem linjerne, som de plejer.

Håber det ikke - jeg har savnet min kniv - som den naturlige ting den er - at have på sig i naturen.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Det virker da helt intelligent, det kan da ikke ha` været ind over et ministerbord.....eller er det bare en and[Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



Knivloven var vel som sådan ikke en dårlig ting. Problemet var at den ikke var skåret ud i pap og at folk med en gennemsnitlig IQ på 65 skulle vurdere om formålet med at bære kniv var anerkendelsesværdigt.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)