Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæftning af Alfred Field
#61
[Big Grin] Ha!Ha!
Det stykke "blond", har kostet en mindre carport[Big Grin]
Walnut
[/quote]
Det kunne jeg tænke mig[:o)]

Men det var ellers et fint stykke jeg havde i tankerne, helt uden knaster[Big Grin]

Schönauer

[Image: 11takker-3x.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#62
[Image: DSC03178.jpg]

På arbejdsseddelen til i dag står der: Ilægning af aftrækkerbøjle. En forholdsvis enkel opgave der blot kræver, at man ikke sløser eller undervurderer opgaven. En lille ting ved denne opgave er, at bøjlen trækker sig lidt frem i takt med, at den finder på plads.Derfor laver jeg fra starten udstemningen et par flue overarme for kort. Når bøjlen er på plads, bliver den fæstnet med skruen. Så er der bare tilbage, i denne omgang, at lægge kanterne ned i det forreste område. Så er de ikke så sarte, når de møder Korsholms værksted. Som tidligere nævnt ryger Alfred af sted for at få repareret sikringen og for at blive trykprøvet.
Walnut
Svar
#63
[Image: DSC03180.jpg]
Ingen fed og uregelmæssig blyantsstreg til denne opgave[Big Grin]
Syl..Tak [8D][Big Grin]
Walnut
Svar
#64
[Image: DSC03181.jpg]

Så er aftrækkerbøjlen på plads (jeg har også lavet andet, siden jeg sidst lagde ind [Big Grin]). Jeg måtte rette lidt på bøjlens kurver undervejs.Da den var på plads første gang, opdagede jeg, at bageste aftrækker ikke kunne gå i fuld vandring men stødte på den lille indvendige metalbue, inden den var helt i bund [:I] Jeg kunne rette lidt til, så det hele nu passer fint.
[Big Grin] Af hensyn til THORLAK og andre "skruefikserede" har jeg undladt at benytte en uoriginal/ upassende skrue. Den originale er voldsom stor og ikke køn. Jeg vil se, om jeg kan lave en passende "retro" skrue til den [Big Grin]
Så er der kaffe og hjemmebag [:p][:p][:p][Big Grin]... ja,og NEJ! jeg har ikke bagt siden sidst [:o)][Big Grin]
Walnut
Svar
#65
[Image: DSC03183.jpg]

Rip, Rap og Rup [Big Grin] Jeg har luret i vinduet, og duftene har bredt sig ind i snitteværkstedet [:p] Dejligt med en Frue, der tryller ved sit nye køkkenbord[:p][Big Grin]
Walnut
Svar
#66
Det må man sige. Du har fået det kørt rigtigt i stilling[Wink][Big Grin]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#67
Citat:quote:

Originally posted by West

Det må man sige. Du har fået det kørt rigtigt i stilling[Wink][Big Grin]

A. Westergaard



[Big Grin]Joooh Tak. Jeg har også haft hende, fra hun var ganske lille ... eller mindre [:I] [Big Grin]
Walnut
Svar
#68
Ja, ja Walnut alt hvad du ikke kan nå at omfavne er vel også dit![Big Grin]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#69
[Image: DSC03187.jpg]
[Image: DSC03189.jpg]

Fristet af dejligt solskinsvejr trak jeg i dag udendørs. Her har jeg et andet "arbejdsbord", som tjener som sokkel for tallerkensliberen [Big Grin] Jeg har trukket skæfteformerne lidt frem og op i området ved halsen. Jeg har endvidere slanket skæftet en smule og har trukket fladerne ind foroven og fremme på skæfteryggen. Skæftet bliver noget mere fyldigt end det oprindelige.
Under arbejdet opstod en del fint "valnøddepulver". Jeg har samlet en portion fra for senere at kunne udbedre et mindre hul. Jeg rører det op i tokomponentlim til en passende konsistens og spartler så med det.Skæftet skal senere tru-oil behandles, så der bliver ikke meget at se efter de mange behandlinger og mellemslibninger.
Walnut
Svar
#70
[Image: DSC03190.jpg]

Skal - skal ikke?????
Jeg har brug for nogle indspark. Jeg er i tvivl om, hvorvidt jeg skal give engelske Alfred en "bundprop" i sølv eller ej[:o)]

For taler:
Det originale skæfte har en.
Mange engelske haglbøsser med engelsk skæfte har en.

Imod:
Det er nemmere at sige nej tak til udfordringen[:I]
Det er lidt vold at plante en sølvcirklen midt i et åreløb.

Tvinger I mig til at sætte en i, gør jeg det kun, hvis jeg kan fremstille dimsen selv. Derfor har jeg også brug for, at en eller anden tryller et eller flere billeder frem af en sådan i fuld figur. Det vil give mulighed for at fremstille en støbemodel.
Jeg ved faktisk ikke, hvad den hedder, når det skal være "fag-terminologi". Det gør det så lidt svært at søge den på nettet [:o)]
Walnut
Svar
#71
Har den bundprop en eller andet funktion eller skjuler den noget grimt på originalen?

Nu hvor alt de andet går dig så let fra hånden vil jeg da se dig svede bare en gang under opførelse og gennemførelse af en er dine projekter ikke af hård arbejde nej af strålevarmen af de smeltet sølv![Wink]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#72
Syntes du ikke det hører sig til med sådan en
.
A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#73
Jeg hælder nok til, at den lille sølvting klæder en engelsk haglbøsse med engelsk skæfte.Den signalerer klart noget engelsk for mig. Om den også er anbragt for at skulle signalere afbalancering eller er tænkt som hjemsted for anbringelse af navnetræk, ved jeg ikke.
Krengel:
De engelske skæfter har altid skaden på det samme sted! Sjovt ikke?[Big Grin]
Walnut
Svar
#74
Jeg fjernede engang sådan en dimmer, tror den er til initialer på ejeren, den var lavet som en hat de amerikanske studerende har på, altså med en lille ring som kunne monteres dybere og så den flade plade til init.
Jeg genbrugte min da jeg ikke syntes det var umagen værd at fremstille en ny.

p.s. walnut jeg har nogen sølv liggende i 2mm hvis du vælger at montere en ny. Jeg tror det er nemmere at slibe af en forholdsvis tykkere skive uden risiko for at gå i gennem sølvet, som i hvertfald på min var meget meget tyndt.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#75
Det er ikke en uoverkommelig opgave at regne designet ud. Formen er givet på forhånd. Det er forankringen, der kan være forskellig. Jeg tror også, at de er fremstillet med både 1 og 2 ben til forankring. Som du rigtig påpeger er godstykkelsen et faremoment. Man vil kunne imødegå dette ved at have skæfte, der er i form og en støbemodel, som er præcis til denne form. Er disse to tæt på hinanden, er der ikke så meget tilpasning efterfølgende. Supplerer man så med en rimelig godstykkelse, er man godt dækket ind.
Walnut
Svar
#76
Tror ikke at emnet er støbt i den givne form, jeg tror det er et stykke plade der er opvarmet og derefter bukket i den rigtige krumning, måske over en skabelon.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#77
Jeg er muligvis en del off topic, men jeg tror sørme at der er mulighed for mange gode projekter til absolut gode priser på denne side jeg lige faldt over. Kender I den side?

http://www.ebang.com/guns_for_sale/Bolt_...ifles/-/0/

Hilsen
Leon

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#78
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Jeg er muligvis en del off topic, men jeg tror sørme at der er mulighed for mange gode projekter til absolut gode priser på denne side jeg lige faldt over. Kender I den side?

http://www.ebang.com/guns_for_sale/Bolt_...ifles/-/0/

Hilsen
Leon

[Image: Buster.jpg] "Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Hej Viilsgaard.
Der er også en del af mit eget, der er off Topic[Big Grin] Det gør ikke noget. Er det en rigtig "hot" adresse, bør den have sin egen Topic, så den ikke forsvinder sammen med dette projekt.
Walnut
Svar
#79
[Image: DSC03197.jpg]
[Image: DSC03199.jpg]

Jeg trængte lige til en pause efter 750 filestrøg[Big Grin]. Jeg kan så passende slappe lidt af med et par linier i dagbogen.
Det har, efter vinterferiens seje træk, været lidt smånusseri de sidste par dage.
Jeg har truffet beslutning om, hvordan "kinderne" skal se ud. Den beslutning skal tages inden, der tages fat på området ved baskulen.Jeg har været på kig blandt engelske haglbøsser for at lade mig inspirere. Det originale skæfte er ikke pålideligt at bruge til kopiering. Der har været slebet på det, og konturerne kan mageligt være udviskede. Jeg har ikke fundet nogle ledetråde.Det omtalte kig på de engelske våben, gav frit spil. Jeg vil ikke lave afslutning med en dråbe. For mig hører det til engelske sidelåsbøsser. Jeg synes ikke, at dråben kommer til sin ret på en kasselås. Det er det område, jeg nu er oppe i. Maskinerne holder stille, og farten er sat ned ved hjælp af håndværktøj.
Jeg bruger den lille høvlbænk til arbejdet. Har lukket tangen op og har lavet en "vugge" af et skindklæde. Skæftet er ikke spændt fast. Jeg har brug for at kunne vende og dreje for at holde øje med de linier, der efterhånden opstår.
Jeg har fjernet noget overmål, og jeg har slanket skæftet en smule.
Jeg brugte rasp i begyndelsen og stoppede i god tid, inden jeg ramte det rigtige niveau. Der skal være plads til at slette sporene efter raspen med en finere fil.
Videre[Big Grin]
Walnut
Svar
#80
Citat:quote:

Jeg ved faktisk ikke, hvad den hedder, når det skal være "fag-terminologi". Det gør det så lidt svært at søge den på nettet
Walnut


Jeg er lige kommet hjem fra vinterferie i London,og var naturligvis inde i div.små fuske-værksteder der roder lidt i våben. Bla.i en lille biks der ligger i nr 57 South Audley Street.[:o)] Ifgl dem hedder navnepladen slet og ret en "Oval" Så det kan vi andre vel også kalde den.....[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)