Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæftning af Alfred Field
#81
[Image: DSC03213.jpg]
[Image: DSC03215.jpg]

OPRÅB [Big Grin]
Alfred er udstyret med en "low budget" sikringsknap [xx(]Den er vindsk og skæv. Til de proffessionelle metal folk: Må jeg fremstille en ny selv, hvis den bliver monteret af en bøssemager?
Skulle jeg få ja til dette, modtager jeg gerne forslag/ billeder til flotte alternativer [Smile]
Walnut
Svar
#82
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Citat:quote:

Jeg ved faktisk ikke, hvad den hedder, når det skal være "fag-terminologi". Det gør det så lidt svært at søge den på nettet
Walnut


Jeg er lige kommet hjem fra vinterferie i London,og var naturligvis inde i div.små fuske-værksteder der roder lidt i våben. Bla.i en lille biks der ligger i nr 57 South Audley Street.[:o)] Ifgl dem hedder navnepladen slet og ret en "Oval" Så det kan vi andre vel også kalde den.....[Wink]

Hilsen Ulrik



Hej ULG.
Tak for deltagelse. Lige nu står den på hjemmelavet. Bliver det for bøvlet, vil jeg prøve at "tracke" den lille fusker i London.
Mvh Walnut
Svar
#83
[Image: DSC03218.jpg]

Er for et par dage siden stødt på ovenstående stempler. Går ud fra at det kan være den engelske ekvipør, der har signeret og nummereret her.
Walnut
Svar
#84
Citat:quote:

Bliver det for bøvlet, vil jeg prøve at "tracke" den lille fusker i London.



Det skulle nok kunne lade sig gøre....[Big Grin][Wink][Wink][Wink]
Men de arbejder ikke HELT gratis....[8D]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#85
Walnut,

http://www.gunspares.co.uk

Prøv at søge på "Safety Slide", mellem 2 og 12 £ - eller ring til manden.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#86
Citat:quote:

Originally posted by THORLAK

Walnut,

http://www.gunspares.co.uk

Prøv at søge på "Safety Slide", mellem 2 og 12 £ - eller ring til manden.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!



Safety slide kan og vil jeg selv lave. Jeg ville så gerne have forslag til en fin af slagsen. Måske en af medlemmerne har en fin at vise mig [Smile]
Den "oval", som ULG henviser til, kan jeg formodentlig også selv lave, men jeg ville gerne se eksempler på, hvordan den kan forankres i træet. Tonny har beskrevet én. Jeg ved også, at der findes med 1 og 2 "ben".
Safety slide navnet giver mulighed for et surfe på forskellige modeller. Tak for det.
Walnut
Svar
#87
En af mine kammerater laver også en del våbenarbejde,og han har en del "ovaler" liggende.Hvis du er interesseret kan jeg sende et par stykker til dig,så kan du se hvordan de skal laves. Ellers kan du bare brugen een af dem jeg sender til dig. De er forøvrigt i sølv.

Send en PM hvis du er interesseret.[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#88
[Image: DSC03223.jpg]

Jeg er i dag gået i gang med den nye sikrings knap. Støbemodellen fremstilles i cibatool, som er et materiale, der er velegnet til fremstilling af modeller.
På billedet ses det første udkast, hvor jeg har forsøgt at lave en netskæring i 24lpi. Det kan materialet godt kapere. Hele knappens flade er skåret, men det skal ende med en forsænket margin hele vejen rundt.Den bliver lavet, når jeg har lagt mig fast på den ydre kontur. Knappen stiger let fra bagenden og frem.
Walnut
Svar
#89
[Image: DSC03224.jpg]

Jeg famler mig frem [:o)] Jeg har set modeller, hvor "fingerfladen falder brat foran. Den løsning holder jeg igen med. Jeg har i første omgang "trappet" ned, hvilket giver lidt spil/ skygge foran. Jeg støber den første metal udgave i morgen. Jeg kan så stadig ændre min form/ model og støbe igen. Går jeg tilpas langsomt frem, bliver det måske denne model, der ender med at levere den nye Safety Slide [Big Grin]
Walnut
Svar
#90
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Citat:quote:

Bliver det for bøvlet, vil jeg prøve at "tracke" den lille fusker i London.



Det skulle nok kunne lade sig gøre....[Big Grin][Wink][Wink][Wink]
Men de arbejder ikke HELT gratis....[8D]

Hilsen Ulrik



Det slår mig lige, at du kan have underspillet og, at der måske er tale om en lille H&H relateret biks [Big Grin]
Walnut
Svar
#91
Citat:quote:

Det slår mig lige, at du kan have underspillet og, at der måske er tale om en lille H&H relateret biks


He he,dér var jeg da også inde,men det var hos "Mine drømmes mål" jeg spurgte til ovalen.... http://www.purdey.com[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#92
[Image: DSC03229.jpg]

Så er sikringsknappen støbt i 925 sølv. Nu skal den bearbejdes med små metalfile og frigøres fra indløbsklumpen og udluftnings "snippen".Modellen har været nede at køre i top flangen under færdiggørelsen. Jeg har overvejet, om mit pointer fine long jern er i stand til at køre netskæringen frisk og skarp. Jeg skal alligevel have købt nogle nye.
Walnut
Svar
#93
Har du evt mulighed for lige at tage et par billeder af støbeformen? Det er ret spændende.
Svar
#94
Interessant "støbeprojekt"

Jeg kommer dog til at tæmke lidt på om ikke 925 sølv i længden er for blødt til at opretholde funktionen af sikringen, her tænker jeg mest på de to små "paler" der går ned og påvirker mekanismen?

Hvis jeg lavede noget tilsvarende til min Ruger No 1. ville den ikke holde længe i sølv....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#95
Duueeh valnød, jeg kan ikke helt frigøre mig fra den tanke, at når du alligevel filer og pudser og gør ved, kunne du da ligeså godt file den ud af et stykke stål. så ville den også holde lidt længere..
Det der sølvværk tror jeg ikke noget særligt på, til et stykke mekanik.
Fint arbejde, ellers...

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#96
Rolig nu [Smile] og ikke så bekymrede. Den skal nok holde.
Hr. Dravis: Hvor ser du paler i sølv? Jeg har endnu ikke sat den tværstang i, som tager den op og ned på ryggen af fjeder bøjlen.
Jeg er ikke maskinarbejder, værktøjsmager eller lignende, så jeg filer ikke noget op fra grunden [Big Grin]

Rekylling:
Jeg mangler at lave et par skruer. Når jeg støber dem, vil jeg gerne lægge en serie ind, der viser de remedier, der skal bruges i et hobby- støbe værksted.

Walnut
Svar
#97
[Image: DSC03244.jpg]
[Image: DSC03246.jpg]

Så er sikringsknappen filet, pudset og badet i oxylen oxyd. Efterfølgende er der håndpoleret med en filtbøffel. Jeg har valgt den roterende klud fra, fordi filtbøflen giver mulighed for at til føre lidt patina, hvor man ønsker det. Jeg vil heller ikke have de roterende børster ned i netskæringen.Den skal være sort i bunden.
Formen blev ændret lidt efter støbningen. Bagenden af sikringsknappen "snakker" med bagenden af topflangen. Den sagde, at den også ville være afrundet [Big Grin] Det er den så blevet. Jeg havde håbet, at det sorte look, ville skabe kontakt til den sorte toplukkernøgle.De svinger pænt sammen [Smile]Nu vil jeg lure lidt på det hele de næste dage for at se, om der er noget, der skal ændres.
Systemet er ikke spændt fast på billedet. Derfor den store sprække bag sikringsknappen [Big Grin]
Walnut
Svar
#98
[Image: DSC03250.jpg]

Så er Alfred, lettere forsinket, på vej til Korsholm. Der kom en sikringsknap imellem, og jeg ville lige nette lidt på linierne, inden den bliver sat under kritiske øjne [Big Grin] Skæftet er slanket, men fremtræder mere buttet end de "skinny" klassiske skæfter. Bundlinien fra enden af aftrækkerbøjlen og til bagenden af skæftet er trimmet, hvilket på et skæfte har samme virkning som opstramning af baller på kvinder [Big Grin] Det hele virker mere spændstigt[Wink]
Det indsatte billede er en reklame for brugen af kædesavsfile i forbindelse med skæftning. De er intet mindre end sublime til vigtige kurver på skæftet.De arbejder godt i alle retninger, er gode at holde ved og koster ingenting.
Da jeg hentede friske kædesavsfile, røg der også en 3M maske i posen.God lille ting at bære i valnøddetågerne. Behagelig at bære og let at skifte filter på.
Har i dag modtaget 4 brugte ovals fra ULG [Smile] Det er altid godt at kende sin modstander, inden der lægges taktik. ULG oplyste, at Purdey/ London tager 529 pund for at montere en "oval"! Gad vide hvorfor [:o)][Big Grin] Inden jeg (muligvis) foretager det nervepirrende indgreb, vil jeg først forsøge mig på en "model". Jeg vender tilbage til dette senere.
Walnut
Svar
#99
[Image: DSC03251.jpg]
[Image: DSC03252.jpg]

De store linier er nu på plads. Skæftet har ikke helt kunnet holde samme grade på begge sider. Så havde prisen, som hos Hotlips skæftet, også været en anden. Begge sider er dog i en stærk kvalitet. Den tammeste side byder på noget charmerende spræl i den nedre del og har en stribe årer på den øverste del.
Jeg har haft de tidligere skæftninger ude af skabet og har vurderet på netskæringerne. Alfred får 20 lpi, hvilket er en kende grovere end Hotlips. Han er også noget mere volumiøs. Der er gået bud til Midway DK efter skærehoveder: Spacer one blind, pointer long cutter i medium og fine. Flere af hver styk for at udnytte prisen for ekspedition og forsendelse [Big Grin]
Walnut
Svar
[Image: DSC03260.jpg]

Aftrækkere under lup.
Den gode mand der, for over 100 år siden, færdiggjorde metaldelene til skæftning skulle leve af sit arbejde. Det har så indebåret, at der ikke var tid til f.eks at fjerne filespor fra aftrækkerne. Jeg har nu fjernet disse filespor og har poleret op med efterfølgende bluing med Birchwood Casey´s "Perma Blue". Det var i det store sæt med Tru Oil, jeg købte på Ebay. Metallet har, efter affedtning, taget pænt imod behandlingen. Billederne afslører ubønhørligt små uregelmæssigheder. Jeg vil have et dårligere camera [:o)] Det ses næppe med det blotte øje.
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)