Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Browning A-5 Projekt!
#81
For hulen da den er flot[:p]det har været en fornøjelse at følge dit projekt[Big Grin]

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#82
Holy Moses, eller måske rettere: John Swift Browning ...

I to havde været et godt makkerpar[Smile]

Jeg kan nu også godt li' den aftrækker (og resten af skyderen)

Tillykke med resultatet.

Ærbødigst [:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være fuld af imponade for at være her, men det hjælper ...[Wink]
K&B Claxel Wink




Svar
#83
Jep-jeg stiller også op i heppekoret-den er sgu blevet flot[:p]

(men det med aftrækkeren bliver vi ikke enige om.....[Big Grin][Big Grin][Big Grin] )

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#84
Citat:quote:

Originally posted by Just shot

Hejsa Swift
Jeg er snart ved at være træt af at savle over dine projekter, jeg syntes moderator burde tage over her !
Der er da ingen grund til at misundeliggøre os alle sammen !

Det er godtnok flot arbejde, og super med billedserierne, så kan man bare komme igang.

Hilsen Steen



Nix, det bliver ihvertfald ikke denne moderator[^], jeg indrømmer gerne at mundvandet flyder over når jeg læser om de forskellige projekter, det er vildt imponerende at se jer personliggøre våben, vi vil se mere[:p]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#85
[:p][:p][:p] Smukt Smukt Smukt , super resultat. Hilsen A-bolt
Svar
#86
Jeg har en bedre idé til Moggeratoerne. Swift skal tvinges til at lave et projekt og herefter findes den heldige via lodtrækning blandt os andre. Den der vinder kan så komme med en kanon som Swift fikse, og den heldige kan så løbende følge projektet her inde :-)
Mvh.

Yeti
Svar
#87
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Jeg har en bedre idé til Moggeratoerne. Swift skal tvinges til at lave et projekt og herefter findes den heldige via lodtrækning blandt os andre. Den der vinder kan så komme med en kanon som Swift fikse, og den heldige kan så løbende følge projektet her inde :-)


NO – NO, [Image: NoNo.gif] jeg arbejder ikke under tvang, [Big Grin][Big Grin][Big Grin] --- men ellers kunne ideen da være god nok yeti! [Image: smiley20.gif]

mvh.
Swift
Svar
#88
Jeg har sideløbende med ”Browning A-5 Projekt!” tråden her på VTF, vist den samme tråd på et Amerikansk forum. Afslutningsvis var der her et ønske om nogle flere close-up billeder af det færdige produkt.

Jeg bringer her de samme billeder, vel vidende at det er umuligt at give jer det samme indtryk, som man kan få ved at stå med våbnet i hænderne.

[Image: finish015.jpg]

[Image: finish013.jpg]

[Image: Cloceups022.jpg]

[Image: Cloceups021.jpg]

[Image: Cloceups020.jpg]

[Image: Cloceups019.jpg]

[Image: Cloceups018.jpg]

[Image: Cloceups017.jpg]

[Image: Cloceups014.jpg]

[Image: Cloceups013.jpg]

[Image: Cloceups012.jpg]

[Image: Cloceups009.jpg]

[Image: Cloceups008.jpg]

[Image: Cloceups007.jpg]

[Image: Cloceups006.jpg]

[Image: Cloceups005.jpg]

[Image: Cloceups004.jpg]

[Image: Cloceups003.jpg]

[Image: Cloceups002.jpg]

[Image: Cloceups001.jpg]

mvh.
Swift
Svar
#89
Flot!(det er vist blevet sagt før)

Hvordan skyder den så??

Mvh

Michael
Svar
#90
Citat:quote:

Originally posted by Otterup

Hvordan skyder den så??


Det ved jeg ikke. - Jeg har ikke haft tid til at afprøve den endnu! [:I]

Jeg må hellere se at komme ned i grusgraven en af dagene. [Big Grin]

mvh.
Swift
Svar
#91
Hold da helt kæft hvor er den blevet flot [:p][:p]
223 REM - 308 WIN - 45/70
Svar
#92
Hej Swift kunne det være muligt at få dig til at fortælle hvordan jeg laver gasrøret under brunerings karret evt. et lille billede så ville jeg være meget taknemmelig
Svar
#93
Citat:quote:

Originally posted by contender

Hej Swift kunne det være muligt at få dig til at fortælle hvordan jeg laver gasrøret under brunerings karret evt. et lille billede så ville jeg være meget taknemmelig



Først og fremmest IMPONERENDE resultat og dernæst fremragende dokumentation for vejen til det flotte resultat!

Det er et glimrende kompedie til andre der har mod på at kaste sig ud i noget lignende!

Som Contender er jeg også interesseret i en opskrift på brænderen.

Hvor har du købt brunerringsvæsken?

Kan din metode også bruges til loddede haglgevær?

Her tænker jeg på afrensningen med syre og kogningen.

Mvh Steen
Svar
#94
Brænderen ??? – ja!

Først vil jeg oplyse at jeg ikke er klar over om det rent lovmæssigt er tilladt selv at fremstille sådan en brænder.

Ligeledes fralægger mig ethvert ansvar for eventuelle ulykker der måtte opstå, således at det er på eget ansvar, hvis man vælger at følge min ”opskrift”!

[Image: Brnder002.jpg]

Den er lavet af et 20 mm stålrør, hvori jeg har boret 43 stk. 3 mm huller. Midt i stålrøret har jeg svejset en studs på (også 20 mm) hvorigennem gassen tilføres.

[Image: Brnder003.jpg]

Jeg har boret et 13 mm hul i studsen, som bevirker at gassen trækker ilt med sig, når den passerer hullet.

Dysen gassen passerer igennem har jeg ”lånt” fra en ukrudtsbrænder, men den kan man udmærket selv fremstille. Jeg kan ikke helt huske hvor stort hullet i dysen er.
Jeg må erkende at der i min brænder er et misforhold mht. de 43 huller – det 13 mm hul til ilten – og dysen, som gør at flammerne er for ”bløde” (for lidt ilt) og derved soder lidt for meget.
Mængden af gas justerer jeg på regulatorer som sidder på flasken.

Der er måske et geni her på VTF der kan beregne det nøjagtige forhold? [Smile]

Jeg har dog accepteret at det soder lidt, da jeg står ude i garagen når jeg koger.

[Image: Brnder005.jpg]

Brænderen er monteret i langsgående retning, på et fundament som passer til mine kogekar.

mvh.
Swift
Svar
#95
Hej steen-p!

Hvor har du købt brunerringsvæsken? Thomsen & Co. i Kokkedal.

Kan din metode også bruges til loddede haglgevær? Det er den metode som bruges til loddede haglgeværer!

mvh.
Swift
Svar
#96
Hi Swift. Uden at gore mig klog paa noget som helst, burde ilt hullet ikke have den samme eller storre kvadrat overflade som gas hullerne ??. Med mit regnestykke har du enten for mange gashuller, eller de er for store i branderen i forhold til ilt hullet.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#97
Du har sikkert ret hogmeister. Jeg er klar over at der er et misforhold i ”min” brænder, men er ikke helt klar over hvordan det nøjagtigt forholder sig. Dit bud lyder fornuftigt! – det er imidlertid svært at gøre ilthullet ret meget større, - jeg kunne selvfølgelig gøre flammehullerne mindre, eller færre! Hmmm – jeg må indrømme at jeg er lidt på ”herrens mark” [:I]

- Nå men ellers fungerer anlægget tilfredsstillende! [Smile]

mvh.
Swift
Svar
#98
Swift, Du kan vel prove dig frem ved at blokere nogle af hullerne med, jeg ved ikke hvad det hedder paa dansk, men er som plastisk tra, blot i metal. karroserimagere bruger det velsagtens.
Homeister

Hogmeister
Hogmeister
Svar
#99
Stor respekt herfra.....det er sgu verdensklasse........og tillykke med de flotte meldinger på SGW.......

By the way........jeg har lige set filmen "The best of the Duckmen"....Der kan man i mange af scenerne fra -the early years- se Phil skyde med en A-5......

Hvis du er interesseret i at "låne" en kopi af filmen [8D] så send en pm.

Knæk og bræk

Med venlig hilsen
Best regards
Mit freundlichen Grüssen

C.B.Andersen
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
Hej Baikal.

Ja, på SGW kan der hentes mange oplysninger, og det benyttede jeg mig lidt af ifm. Browning A-5 projektet.

Den film lyder interessant, så jeg sender dig lige en pm. [Smile]

mvh.
Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)