Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diana konkurs...og genopstår!
#41
Citat:quote:

Originally posted by STROM

det kan jo være at den ophidsede pøbel består af skuffede jagtrejsekunder (og eventuelt også et par aktiekøbere)

mvh
Strom



Aktiekøberne har sådanset fortat deres aktier i DTGSweden. Selskabet er nu afnoteret på FirsthNorth og optaget på Mangold. Hvad det laver har jeg ingen idé om ej heller om der er en kinamands chance for at investorerne nogensinde får et overskud fra selskabet (bare Høgen nu ikke kalder mig rasist for at bruge kinesere i mit indlæg ;-) ). Jeg synes at det virker skummelt, men da jeg ikke har kunnet læse mig til hvad de vil så kan det såmænd være fornuftigt nok... men det er da i hvertfald ikke noget man ser hver dag.
Mvh.

Yeti
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by STROM

det kan jo være at den ophidsede pøbel består af skuffede jagtrejsekunder (og eventuelt også et par aktiekøbere)

mvh
Strom



Hvis du med pøbel [Wink] hentyder til mig, så kan jeg berolige dig med at jeg ikke har været så tåbelig hverken at købe aktier i dette selskab, eller at belemre rejsegarantifonden, ved at forudbetale til et selskab hvor advarselslamperne har blinket mørkerødt eller skrigorange det sidste år.

Jeg griner dog lidt i skæget af en kompagnon, der absolut ville sidde indtil mange advarsler overhørigt. Men han får forhåbentligt en god tur på rejsegarantiens regning.
Vores øvrige tilgodehavende ser jeg ret let på, da vi har fået reklameværdi for beløbet. Desuden kan beløbet trækkes fra i skat[8D]

jbn
Svar
#43
Jeg kan da godt forstå at folk er ophidsede og ganske uimponerede over måden Diana Jagtrejser blev kørt direkte i jorden på. Jeg kan også sagtens følge - og bakke op om - at sagen trænger til at blive belyst og at ansvaret for diverse roderi skal deles ud. Men at springe direkte til en konklusion gående ud på at Mads Jørgensen eller andre navngivne personer skulle have stukket penge direkte i lommen, det er og bliver praktiseret pøbelvælde eller med andre ord: Gætværk baseret på antagelser og ikke mindst følelser. I mine øjne hverken værdigt eller seriøst.

Jeg er fortsat naiv i min barnetro på, at politi og domstole står klar til at komme til bunds i evt. ulovligheder - og generelt gør det bedre end "dagens fornemmelse".

Jeg er som alle andre spændt på at se, hvad konkursbehandlingen munder ud i og anser det også for meget sandsynligt, at der bliver delt øretæver ud i en eller anden udstrækning. Jeg vil dog blive overrasket, hvis ansvaret for evt. lovovertrædelser alene hviler på skuldrene af en person. Mig bekendt havde firmaet til det sidste en bestyrelse.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#44
Retfærdighed !!

Ja jeg ville også gerne leve i et land/en verden, hvor man fik løn som fortjent, og domstolene kunne rette skævhederne op.

Jeg har intet i klemme, mht. Diana, Holger eller andre intressenter i denne tråd, men har fulgt den løbende.

Det millionbeløb der mangler, er en isoleret hændelse, og naiv eller ej, så forsvinder et beløb af den størrelse ikke ved en fejl.
Derefter må man spørge sig selv, hvem der har mandat til at flytte,
et sådant beløb.

Der er tale om en meget snæver personkreds, og man har vel lov til at komme med sit eget gæt [B)]

Hvis jeg vælger, at bevæge mig i "rampelyset", må jeg også finde mig i, at blive set. Ansvaret skal nok blive placeret - det er mere måden
Diana er blevet "afviklet" på, der kan bringe min harme frem.
(og hvor er det synd, for de dygtige og seriøse medarbejdere, der er
blevet trukket med ned i dyndet) dem var der, trods alt nogle stykker af.

Nu skal vi jo ikke blive så "bange" for at sige vores mening, at vi
bliver nogle helt tandløse (kællinger) "ups" undskyld.

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Jeg kan da godt forstå at folk er ophidsede og ganske uimponerede over måden Diana Jagtrejser blev kørt direkte i jorden på. Jeg kan også sagtens følge - og bakke op om - at sagen trænger til at blive belyst og at ansvaret for diverse roderi skal deles ud. Men at springe direkte til en konklusion gående ud på at Mads Jørgensen eller andre navngivne personer skulle have stukket penge direkte i lommen, det er og bliver praktiseret pøbelvælde eller med andre ord: Gætværk baseret på antagelser og ikke mindst følelser. I mine øjne hverken værdigt eller seriøst.

Jeg er fortsat naiv i min barnetro på, at politi og domstole står klar til at komme til bunds i evt. ulovligheder - og generelt gør det bedre end "dagens fornemmelse".

Jeg er som alle andre spændt på at se, hvad konkursbehandlingen munder ud i og anser det også for meget sandsynligt, at der bliver delt øretæver ud i en eller anden udstrækning. Jeg vil dog blive overrasket, hvis ansvaret for evt. lovovertrædelser alene hviler på skuldrene af en person. Mig bekendt havde firmaet til det sidste en bestyrelse.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Hej JUH
Nu skal du da ikke overfortolke det der bliver skrevet[8D]. At du ved at læse lidt informationer(er det forresten kurators oplysninger, du kalder GÆTVÆRK baseret på antagelser og ikke mindst følelser), og en vits, kommer til at tænke på om en eller anden har stukket penge i egen lomme, er da ikke det samme som at andre har sagt det.(selvom det ikke ville have været usansynligt at også andre var kommet på den tanke[Wink])

Der er vel ikke i det skrevne givet udtryk for nogen særlig ophidselse[Wink].

Efter at en bekendt havde læst de seneste reaktioner i indlæggene, fyrede han endnu en vits af

"hvad kan få en høgh til at lette lodret[?]

Jow do sæjer blot Mads og Holger"[Wink][8D][Smile]

Ups[:I] Det sidste burde måske under Off Topic[Wink]

Venligst (for jens ulriks nattesøvns skyld)

Jørgen Nielsen

jbn
Svar
#46
Det kan være at vi skal have en tilføjelse med i ordbogen "Propel-Høgh" en ophidset Site-ejer.
Mvh.

Yeti
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Det kan være at vi skal have en tilføjelse med i ordbogen "Propel-Høgh" en ophidset Site-ejer.



Jeg har lidt svært ved at se hvor det er at Høgh hidser sig op[:I].
For mig ser det ud som om at han, igen igen, beder om at forumreglerne bliver overholdt, i dette tilfælde bla. ved at man underskriver sig.
Derudover kommer han med sin egen mening om det fremkomne, han/vi har vel lov til,på trods af "status", at have en mening om tingene uden at det skydes os i skoene hvem vi er( ikke fordi at jeg mener at vi er mere end andre).
Mht forslaget til ordbogen overvejer jeg om vi skal have tilføjet udtrykket : Brøndpisseri = intetsigende indlæg der bringes i et forsøg på at latterliggøre andre members på en negativ måde.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#48
Ganske underholdene tråd [xx(]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#49
Underholdnings momentet er på højde og måske endda højere end i blaser trådene.
Men det virker også lidt på mig som om enkelte herinde har mistet deres ellers så veludviklede humoristiske sans, som de ellers har benyttet sig flittigt af, når det galdt blaser riflerne.

"brøndpisseriet" er jo flittigt blevet benyttet før, så der er vel intet nyt eller ulovligt i det.

Det er vel i vores alles interesse hvordan det udvikler sig i diana "sagen", dem som det ikke interessere kan jo bare springe tråden over, for der er vel ikke indført læse tvang?

Nu op med humøret og lad os så håbe at alle får deres ellers veludviklede humoristiske sans tilbage her på denne højthellige 2 søndag i advent ;-)
Svar
#50
enig...
Citat:quote:

Originally posted by 375HH

Underholdnings momentet er på højde og måske endda højere end i blaser trådene.
Men det virker også lidt på mig som om enkelte herinde har mistet der ellers så veludviklede humoristiske sans, som de ellers har benyttet sig flittigt af, når det galdt blaser riflerne.

"brøndpisseriet" er jo flittigt blevet benyttet før, så der er vel intet nyt eller ulovligt i det.

Det er vel i vores alles interesse hvordan det udvikler sig i diana "sagen", dem som det ikke interessere kan jo bare springe tråden over, for der er vel ikke indført læse tvang?

Nu op med humøret og lad os så håbe at alle får deres ellers veludviklede humoristiske sans tilbage her på denne højthellige 2 søndag i advent ;-)



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#51
Svendborg 31.12.2008 05:00
27 millioner forsvundet i Diana Jagtrejser
Af Grethe-Kirstine Olsen . Fyns Avis

Hvorvidt sag ender med politianmeldelse er ikke afgjort. Kurator bebuder yderligere efterforskning
SVENDBORG: Om det juridisk set må kaldes selskabstømning er endnu uvist.

Men ét er sikkert: 27 millioner kroner er forsvundet fra det nu konkursramte Diana Jagt- og Fiskerejser A/S.

Det fremgår af den seneste kreditor-information, som kurator i konkursboet, ad- vokat Carsten Ceutz, fra advokatfirmaet Bech-Bruun i København har udsendt, og som Fyns Amts Avis er i besiddelse af.

- Beløbet har ikke kunnet konstateres som likvider på selskabets bankkonti eller som likvider i selskabets bogføring til brug for fordeling blandt kreditorerne, hedder det i kreditor-informationen.

Hvorvidt der ligger noget strafbart bag de manglende millioner, således at der skal rejses tiltale mod konkrete personer og eventuelt rejses erstatningskrav, skal yder- ligere efterforskning nu af-gøre, oplyser Carsten Ceutz.

Hvem bestemte reelt
Det er ikke strafbart, at ens virksomhed ender i en konkurs, og at kreditorer ikke kan få deres penge.

Men det er ulovligt, hvis man »i nattens mulm og mørke har gjort noget med vilje, der påfører kreditorer yderligere tab«. Altså at man fortsætter i en uendelighed, vel vidende at der ikke er penge til at betale.

Om det er tilfældet, og om det kan bevises, vil fremtiden afgøre.

Derfor handler det for kurator om at kunne bevise, hvem der reelt har styret og ejet selskabet.

De 27 millioner kroner, der efterlyses, er fordelt således: Låne- og kapitaltilførsel på godt ni millioner kroner. Levering af ydelser til selskabet på kredit for cirka ni millioner kroner samt yderligere forudbetaling fra rejsekunder på cirka ni millioner kroner.

Rod i bogføringen
Uregelmæssigheder i bogføringen er yderligere konstateret af kurator, ligesom der er konstateret tilkøb af aktiver og aktiviteter, brands og indgåelse af samarbejdsaftaler i tiden op til konkursen, uden at disse aftaler er blevet overholdt.

Af aktiver i konkursboet er der kun knap 684.000 kroner, mens kreditorer foreløbig har anmeldt krav på knap 9,6 millioner kroner.

Penge til gode
Største kreditor er Rejse- garantifonden, men også sælgeren af Dream Hunting A/S i Vestjylland har penge til gode.

Diana Jagt- og Fiskerejser A/S? tidligere hovedaktionær Mads V. Jørgensen og tidligere administrerende direktør Joachum von Bodungen proklamerede ganske vist over for Fyns Amts Avis, at firmaet nu var opkøbt, men betaling til sælgeren var ikke sket.

Kørt af sporet
De ansvarlige for Diana Jagt- og Fiskerejser A/S fik et halvt år før konkursen ved generalforsamling sidst i maj 2008 viden om, at firmaets økonomi var kørt helt af sporet.

I sin påtegning af firmaets årsberetning skrev statsautoriseret revisor Michael Winther Rasmussen fra Theill Andersen blandt andet, at »selskabet har tabt mere end halvdelen af aktiekapitalen, at likviditeten er anspændt og selskabets fortsatte drift baseret på de af ledelsen forelagte budgetter, er betinget af, at der tilføres yderligere mellem fire og seks millioner kroner inden for to-fire måneder«.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#52
Hej Strom
Når du fremsætter den slags velunderbygget information, er du nød til at underskrive dig med dit fulde navn, ellers kan høghen ikke sove om natten[Wink][Wink]

Indlæget kunne jo tolkes som et indlæg fra pøblen[Wink], og kunne jo opfattes som en miskreditering af den preson der havde den stæørste indflydelse i selskabet[8D][8D][Wink]

jbn
Svar
#53
Næ - Strom har fattet reglerne. [Smile] Det tror jeg aldrig du for alvor kommer til.... [Big Grin]

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#54
[Wink][Wink]
jeg offentliggør da ikke at det er mig der har de 27 under hovedpuden[:o)]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#55
Læs nu hvad der står i artiklen - der mangler ikke 27 millioner, der mangler bilag for 27 millioner..........det er noget helt andet.

Det er meget betænkeligt at en kurator i et bo, udtaler sig til pressen før boet er endelig opgjort - vi ser det også i IT-Factory-sagen.............efter min bedste overbevisning burde disse kuratorer fyres - denne linselus-optræden er utilstedelig.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Svendborg 31.12.2008 05:00
27 millioner forsvundet i Diana Jagtrejser
Af Grethe-Kirstine Olsen . Fyns Avis

Diana Jagt- og Fiskerejser A/S? tidligere hovedaktionær Mads V. Jørgensen og tidligere administrerende direktør Joachum von Bodungen proklamerede ganske vist over for Fyns Amts Avis, at firmaet nu var opkøbt, men betaling til sælgeren var ikke sket.



Beviser dette ikke at det var ligemeget at han lagde sit telefonnummer ind her for at få stoppet rygterne ...[?]

I mine øjne ser det ud til at hans ord ikke var en opringning værd[V]

Og jeg er enig med ID, man skal ikke fortælle noget, før alt er gjort op.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#57
Hej ID.
Helt enig i din pointe om, at der pt kun mangler bilag og ikke penge. Endnu..
Hvad angår din kritik af kurator, så er jeg derimod ikke enig. Det er det jo ikke kurator som er gået til pressen.. Som det fremgår af artiklen, er oplysningerne fra at dokument fra kurator, som Fyns Amts Avis er kommet i besiddelse af (og således fået det via omveje).

Kurator har gjort sin pligt og tilsendt kreditorer og andre implicerede en skriftlig update, helt som det sig hør og bør.
At en af modtagerne så går til pressen er næppe hans ansvar.

Mvh.
Rune

Citat:quote:

Originally posted by ID

Læs nu hvad der står i artiklen - der mangler ikke 27 millioner, der mangler bilag for 27 millioner..........det er noget helt andet.

Det er meget betænkeligt at en kurator i et bo, udtaler sig til pressen før boet er endelig opgjort - vi ser det også i IT-Factory-sagen.............efter min bedste overbevisning burde disse kuratorer fyres - denne linselus-optræden er utilstedelig.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]


Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by ID

Læs nu hvad der står i artiklen - der mangler ikke 27 millioner, der mangler bilag for 27 millioner..........det er noget helt andet.

Det er meget betænkeligt at en kurator i et bo, udtaler sig til pressen før boet er endelig opgjort - vi ser det også i IT-Factory-sagen.............efter min bedste overbevisning burde disse kuratorer fyres - denne linselus-optræden er utilstedelig.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]


Hej ID
Jeg gik ellers her og trode at almindelig dansk regnskabspraksis tilsagde at hvis der er tilgået 27mio, og der ikke er hverken penge, eller billag på at de er brugt, ja så manglede pengene.
At der så godt senere kan fremkomme billag der bekræfter en legitim anvendelse af pengene, det er da en helt anden sag.
I kreditorinformation 2, skrev kurator også at han sjældent havde set så mangelfuld bogføring.

Der er vel ikke længere nogen, der vurdere den tidligere hovedaktionær, bestyrelsesmedlem og i en længere periode også administrerende direktør, som værende det største sanhedsorakkel, og kilde til fyldestgørende information.

Jeg har forøvrigt svært ved at se problemet i presseomtale i sager som feks. IT-factory. Når nu ikke man kan få fyldestgørende og pålidelig information fra de direkte implicerede, så vil en presseomtale muligvis foranledige at der tilflyder information fra anden side, der kan være medvirkende til en bedre belysning af forløbet.
Din udtalelse om at de burde undgå at informere pressen, kunne sammenlignes med at politiet i øvrige kriminalsager, heller ikke måtte udsende information, og modtage vidneudsagn, før sagen var afsluttet.

For Høghens nattesøvns skyld
Jørgen Nielsen

jbn
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

...........Jeg gik ellers her og trode at almindelig dansk regnskabspraksis tilsagde at hvis der er tilgået 27mio.........


Citat:quote:

Originally posted by STROM

............Levering af ydelser til selskabet på kredit for cirka ni millioner kroner............


Ydelser leveret på kredit er ikke det samme som kapitaltilgang...............ihvertfald ikke på Sjælland.
Ydermere er det vel lidt voldsomt at påstulere at der "mangler" 27 millioner i kassen og samtidig anføre at der er "rod i bogføringen".........."rod i borføringen" kan sagtens betyde at billagene er der, de er blot ikke bogført.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#60
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by ignorant

...........Jeg gik ellers her og trode at almindelig dansk regnskabspraksis tilsagde at hvis der er tilgået 27mio.........


Citat:quote:

Originally posted by STROM

............Levering af ydelser til selskabet på kredit for cirka ni millioner kroner............


Ydelser leveret på kredit er ikke det samme som kapitaltilgang...............ihvertfald ikke på Sjælland.Det er det vel også på sjælland, hvis ydelsen er viderefaktureret til en kunde som så har betalt

Ydermere er det vel lidt voldsomt at påstulere at der "mangler" 27 millioner i kassen og samtidig anføre at der er "rod i bogføringen".........."rod i borføringen" kan sagtens betyde at billagene er der, de er blot ikke bogført.
Alt kan betyde mange ting, men min gamle lære i regnskabsteknik påstod hårdnakket at hvis et beløb var indgået, og der ikke fandtes billag på at de var udgået, ja så skulle de findes i kassen, og hvis de ikke fandtes i kassen, så manglede pengene indtil de enten dukkede op, eller indtil der dukkede op et billag på at de var brugt på legitim måde. Denne grundholdning gjalt uanset hvor meget rod der så ellers var i regnskabet.


Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)