Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valg af kuglevægt
#21
Nej det er ikke hemmeligt, jeg har den bare ikke mere.
Den var kun med 25,5" pibe, så jeg har jo ikke helt så høje data som man ellers får i 27" piben.
Jeg skal kigge i min logbog når jeg kommer hjem.
Jeg har brugt 200gr, 225gr og 250gr kugler, men ikke 300gr, da den var med 1:12" stigning.
Svar
#22
Ok, min er som sagt med 27" pibe og 1:10 stigning....

Mvh.

Kelle
Svar
#23
Har været ved og simulere lidt. Med de rigtige kugler er en .338'er supersonisk ud til 2200m !!!!!

[Image: 1-1.jpg]

[Image: 2.jpg]

[Image: 3.jpg]

Mvh.

Kelle
Svar
#24
Jeg har lavet en fejl i Sierra Mach King beregningerne. Er kommet til og sætte tallene ind i den forkerte kollone, retter det lige til...

Mvh.

Kelle
Svar
#25
Citat:quote:

Med de rigtige kugler er en .338'er supersonisk ud til 2200m !!!!!

Ja, men det kræver at vi finder de rigtige kugler[Wink]
Jeg har dårlige erfaringer med beregnede BC værdier, og tvivler noget på den høje BC på GS kuglerne.

Bemærk desuden at GS angiver 3 BC værdier på kuglen:
1.132 v/ 869m/s, 1.079 v/ 617m/s, .815 v/ 366m/s
Hvis jeg sætter alle 3 værdier ind i programmet falder max. supersonisk afstand til 1850m!!

En beregning på en enkelt BC værdi er værdiløs på de afstande.
Svar
#26
Ja det kan du have ret i...any ways så er 1850m også godt nok til de afstande, jeg har mulighed for og skyde på :-)

Mvh.

Kelle
Svar
#27
Citat:quote:

Ja det kan du have ret i...any ways så er 1850m også godt nok til de afstande, jeg har mulighed for og skyde på :-)

Jeg har kun skudt 1000m og det er sgu langt væk, læg så lige 850m oveni[:0]
Svar
#28
Kom glad - der var da en Canadier der skød en taliban gut på 2400 meter...
Mvh.

Yeti
Svar
#29
Han har vist bedre øjne end mig[Wink]
Svar
#30
Det passer ikke!
Så høje er ikke en gang talibaner[Big Grin][:o)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

Det passer ikke!
Så høje er ikke en gang talibaner[Big Grin][:o)]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"



Hvad nu hvis man regner kluden med???
Mvh.

Yeti
Svar
#32
Rob Furlong...god mand...er dog ikke i det Canadiske forsvar mere...Brugte en McMillan riffel i 12.7 med amerikansk ammunition da han skød ham...brugte dog 3 skud, før han fik ham, såååå alt det der pis med one shot one kill, holder ikke altid.

Mvh.

Kelle
Svar
#33
Citat:quote:

Rob Furlong...god mand...er dog ikke i det Canadiske forsvar mere...Brugte en McMillan riffel i 12.7 med amerikansk ammunition da han skød ham...brugte dog 3 skud, før han fik ham, såååå alt det der pis med one shot one kill, holder ikke altid.



[Big Grin][Big Grin][Big Grin] Ha ha...det siger sgu nok mere om Talibaneren end det gør om skytten, for hvem er dum nok til at blive stående oprejst efter at have hørt de to første overlydsknald fra en 12,7mm??? Jeg går ikke ud fra, at han skød: "tap tap tap" på den afstand...hæ hæ

J.
Svar
#34
Så så.. - han var vel i løb da der blev skudt - så ganske godt gået [Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by Kelle

Rob Furlong...god mand...er dog ikke i det Canadiske forsvar mere...Brugte en McMillan riffel i 12.7 med amerikansk ammunition da han skød ham...brugte dog 3 skud, før han fik ham, såååå alt det der pis med one shot one kill, holder ikke altid.

Mvh.

Kelle



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#35
Det må have været lidt lige som dengang jeg skød figurskiver på 480 meters afstand med en MP49. Her skulle der også slippes en kort byge på 3 skud (og så skulle der i øvrigt holdes en smule over... :-) )
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)