Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ville du skyde i denne situation?
#21
Jeg er under ingen omstændigheder ude på at hænge nogen offentligt ud, jeg ville dog bare med billedet påpege at man efterfølgende ser en jæger sidde med en død buk i rapsmarken og om den er løbet derind af sig selv, skal jeg lade være usagt.
Men uanset hvad, så befinder vi os nok i grænse området for hvad de fleste ville kunne kalde for et forsvarligt skud.
Svar
#22
Jeg synes det er en god tråd at tage op hvis der er flere af den slags fotos så lad os få dem på, jeg er ret enig med Steen S indlæg men efter at jeg kan se/forstå at bukken ikke står i rapsen men noget mere til venstre tror jeg nu heller ikke jeg ville skyde.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#23
Aaargh.. kan man nu også få klip i jagttegnet[:0]...

Hvis det første billede er set nogenlunde fra skyttens "vinkel" og dyret der ses er det der er målet, så er det et groft uforsvarligt skud.
Selvom skytten var 100% sikker på at træffe dyret korrekt, ville selv en moderat expanderende kugle stadig have energi nok til let at tilbagelægge den resterende afstand til bebyggelsen og kirken i baggrunden.

Med den lave skudvinkel kan man være næsten helt sikker på at selv en expanderet kugle "går i luften igen" og det gør den i en helt uberegnelig bane.

Virkeligt godt eksempel på "extremt dårligt eller manglende kuglefang" ... men det gik åbenbart godt... denne gang...
[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#24
Jo da Dravis, jeg har 147 stk ialt, et klip for hver skudt buk, under 3 år[}Smile]!

Jeg vil gå så langt som at sige: at dette ikke har noget med jagt at gøre, overhovedet! Yderligere, hvis dyret bliver skudt, som det står på første billede (objektiv vinkel lig sigte kikkert vinkel), er det ikke alene uforsvarligt men også direkte ulovligt!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
[img=left]http://usera.ImageCave.com/thorlak/hunt-deer-small.jpg[/img=left]
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)