Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Råvildtforeningen i samarbejde med DMU
#21
Ja Kima der er jeg så helt enig. Jeg skulle bare bruge temmelig mange flere ord til at udtrykke det samme[:I].

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#22
Råvildtundersøgelse

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#23
citat: "Foreløbigt kan vi konkludere, at formålet med denne undersøgelse er at tilvejebringe argumenter for at udskyde jagttiden på råer til mindst 1. november."

Hvordan kan man konkludere det?

At "Råvildtforeningen" givetvis ønsker sig et bestemt resultat rokker da ikke en tøddel ved DMU-forskerens videnskabelige integritet. Jeg er personligt helt overbevist om, at formålet med denne undersøgelse er at finde nogle svar - der langt fra er givne - på et gammelt spørgsmål. Hvad diverse jagtpolitikere så vil bruge svarene til er en anden sag.

Jeg kan da godt se konflikterne imellem DJ og Råvildtforeningen, men det forekommer mig besynderligt, at man på denne måde sår tvivl om Carsten Riis Olesens seriøsitet, blot fordi "Råvildtforeningen" er initiativtager til en vildtbiologisk undersøgelse. En situation DJ selv har stået i utallige gange. Det må da for pokker være i ALLES interesse at der kastes så meget videnskabelig klarhed over vildtforvaltningen som overhovedet muligt?

Selv glæder jeg mig over at det i det mindste er jægere - og ikke jagtmodstandere - der tager initiativ til at iværksætte vildtforskning. At jeg så ikke er 100% enige med Råvildtforeningen er i denne sammenhæng fløjtende ligegyldigt. Slagsmålet skal nok komme i kølvandet på resultaterne af undersøgelsen - hvis den bliver til noget.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#24
Nu ved jeg ikke hvem der betaler for undersøgelsen - men som regel er loyaliteten placeret hos de betalende/faciliterende parter...
Men man kan selvfølgelig kun gisne om det.... Der er ikke noget endeligt svar på disse ting, før end der ligger en rapport - eller der lækkes informationer fra foreløbige undersøgelser etc.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#25
Det er vel almindeligt anerkendt at nedlægge lam før rå, så ud fra hvorledes jagten foretages i dag vil sådan en undersøgelse ”kun” være med til at give et skriftlig grundlag for hvorledes rå vildt bestanden forvaltes.

- endnu et spørgsmål til undersøgelsen inden man begynder at tale om ændret jagt tid,

Hvorledes er den aktuelle afskydning i dag for Rå og lam, i forhold til den optimale afskydning undersøgelsen vil konkluderer.

Det er som bekendt intet nyt under solen, men det kan være fint nok at have dokumentationen iorden.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)