Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
double
#21
Tillykke med double'en, ville personligt have ønsket det var til snepper !
Normal praksis på de jagter jeg kommer på, er at det ikke engang er normalt at sige det til parolen " Der må ikke doubleres til råvildt"
Uden at overhovedet prøve på at fordømme noget !!!
Vil jeg sige at det er noget af det nemmeste at doublere, lad råen komme og snup så det to lam, der kommer lige i røven.
For lige at komme til en anden side af emnet, det er ikke nemt for jagtherren at holde styr på antallet af nedlagt råvildt, hvis man doublerer ! De fleste steder jeg kommer er der sat max på råvildt og på 25 tønder land, ialtfald max 2.
Håber ikke mit indlæg virker for stødende, jeg sidder bare lige og regner på hvor meget man så kan skyde på 250 tønder land på en drivjagt.

Hilsen Steen
Svar
#22
Hmmmmmm I'm confused
Hvem laaste hvad. Forst siger Kima han laaste traaden, derpaa siger Great Dane han laste traaden
Men jeg er da taknemmelig for at nogen er kommet mig til undsatning og har nogenlunde samme opfattelse som jeg.
Hogmeister

Hogmeister
Hogmeister
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hmmmmmm I'm confused
Hvem laaste hvad. Forst siger Kima han laaste traaden, derpaa siger Great Dane han laste traaden
Men jeg er da taknemmelig for at nogen er kommet mig til undsatning og har nogenlunde samme opfattelse som jeg.
Hogmeister

Hogmeister



Hej Hogmeister.
Det er vel en tilsnigelse at sige, at der er nogle, der er kommet dig til undsætning. I dit lidt uartige/latterliggørende indlæg til Kima var den eneste link til rkn´s åbningsindlæg, at du bakkede det op, fordi det er et rush uden lige...
Andre, der har skrevet senere, har dog været mere nuancerede.
Walnut
Svar
#24
Walnut kom nu ikke for godt igang.... Uartig?? Skal jeg nu reduceres til en skoledreng inde paa rektor's kontor? Lag lige marke til at jeg inledningsvis sagde at jeg ville onske at jeg kunne udtrykke mig bedre paa dansk. Efter 41 aar i det fremmede, og aldrig tale dansk undtagen jeg er i DK eller i telefonen, maa jeg vel nok be' om lidt mere spillerum i min skriftelige formulering af nuancerne og spidsfindighederne i det danske sprog, Jeg synes selv jeg klarer det ganske godt, og jeg staar stadig ved min mening udtrykt baade her og i en pm til muggerator.
Hogmeister

Hogmeister
Hogmeister
Svar
#25
Ro på drenge

Hogmeister - Som jeg svarede dig i en PM må du acceptere at tingene ikke er så ligetil i dag i Danmark. Ingen reducerer dig til en skoledreng, og du har fået lidt mere elastik mht dit danske sprog, selv om jeg nu slet ikke opfatter det som ringe. Til gengæld kan du ikke forvente at alle accepterer dette, eller husker at du ikke lige bor i Danmark i dag, og derfor ikke er opdateret 112%. Der er også plads til din mening, og ligeledes til Walnuts og andres meninger, bare vi holder den pæne tone [Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#26
Scenen; tænkte situationer, første: Bukken går på Nordgården.

Den anden situation foregår på sydgården.

De to ejendomme der ligger op til en tredie stor gård, hvor der næsten ikke jages:

Begge steder er der en eng og en nyplantning.


Endelig, endelig. Pragtbukken, sådan havde jeg allerede døbt ham da jeg så ham i bast i foråret ... Han havde været hård ved mine nysatte træer, men en hel plantning med unge træer er jo nok en for stor fristelse for en buk med kløe i opsatsen.

Endelig var han inde på min side af grænsen. Bukken havde hele foråret holdt sig mest på den anden side af skellet, på ejendommen, hvor der næsten ikke drives jagt.

Måske var det den hidtil ukendte herre der havde lokket ham over, for nu stod der hele to jagtbare bukke, nede på engen ...

Jeg sneg mig nærmere, med tilbageholdt åndedræt. Ingen af bukkene havde anet uråd og snart var jeg i stilling. De var så fokuseret på hinanden, et af naturens luner, der får ellers påpasselige bukke til at slække på årvågenheden.

Der var fint kuglefang og jeg havde åndsnærværelse til at se nærmere på begge bukke. Hvilket usandsynligt held, to absolut jagtbare bukke, på grænsen til støvets alder.

Kunne mærke en sugen i mellemgulvet. Det var næsten for meget af det gode. Den ukendte stod faktisk bedst ...

Jeg fik skydestokken op og fandt ham i kikkerten. Nu skulle jeg bare have styr på åndedrættet.

Jo, det var muligt at afgive et godt skud og langsomt, men sikkert krummede fingeren om aftrækkeren og skuddet lød. Bukken faldt i skuddet, til den andens store forbavselse. Jeg havde repeteret og svingede uden at tænke over til den anden buk. Han havde ikke opdaget hvad der skete og han havde kun øje for den forendte buk.

Sikke en chance, jeg følte virkelig at Diana smilede til mig, i denne usædvanlige situation.

Korset stod stabilt på bukkens skulder og snart fulgte han sin rival til de evige græsgange ...

Sikken en morgen. En bukkejæger i dyb taknemmelighed, to smukke seksendere og en helt unik oplevelse rigere.

Med rystende hænder gik jeg i gang med at brække bukkene, her var virkelig noget at berette til jagtkammeraterne.

-----------------------------------------------------------

På den anden side af skellet, stadig fri fantasi, men med en anden jæger:

Endelig havde den skide vind ændret retning. Den satans buk, der havde smadret alle mine træer, havde hele foråret mest været ude på den anden side af skellet, hvor ejeren er totalt umulig at snakke med. Jeg har ellers prøvet at få ham til at leje sin jagt ud til mig, men den idiot vil kun lade en ven jage på sin jord. Noget lort, for man kunne ellers skyde en masse på det område.

Men nu var bukken kommet over på min side, så nu skulle han få.
Jeg kunne sagtens skyde ham oppe fra parkeringspladsen, så jeg lagde mig ved siden af bilen. Her opdagede jeg at der var endnu en buk på engen. Nååh, så de var to om at ødelægge min nye plantning, det skal de få betalt. Den første fik smurt sig en på skrinet og da den anden ikke fattede en skid af hvad der skete, fik den også en kugle lige i smasken.

Nu kan det være man kan have sine planter i fred.

Efter at ha’ drukket min bajer færdig, kørte jeg ned og smed dem op bag i bilen …

Prøv at sammenligne, det er samme område, samme bukke, men to forskellige jægere.

Hvem har den bedste oplevelse, jeg ved det ikke, bukkene er også nok ligeglade ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Walnut kom nu ikke for godt igang.... Uartig?? Skal jeg nu reduceres til en skoledreng inde paa rektor's kontor? Lag lige marke til at jeg inledningsvis sagde at jeg ville onske at jeg kunne udtrykke mig bedre paa dansk. Efter 41 aar i det fremmede, og aldrig tale dansk undtagen jeg er i DK eller i telefonen, maa jeg vel nok be' om lidt mere spillerum i min skriftelige formulering af nuancerne og spidsfindighederne i det danske sprog, Jeg synes selv jeg klarer det ganske godt, og jeg staar stadig ved min mening udtrykt baade her og i en pm til muggerator.
Hogmeister

Hogmeister



Hej Hogmeister.
Jeg prøver at finde lidt julehumør frem[Smile].
Du klarer dig fint med dit danske. Så fint, at jeg helt klart fanger den provokerende/ krænkende undertone.Her får du ikke respit hos mig.
I en tidligere Topic om "langskydning" roste du i en " knoppet" debat Swift for at levere et sobert indlæg. Dit indlæg til Kima var ikke særligt sobert.
Det var ´Kima´s indlæg til rkn derimod.
Jeg respekterer stadig både din og andres holdning til rkn´s indlæg, selvom jeg bestemt ikke bryder mig om forfladigelse af sprog i forbindelse med jagtbeskrivelser. Jeg ser gerne, og altid, at der er respekt for vildtet i vores metier.
Mellem jagtvenner til en frokost kan der selvfølgelig jokes[Big Grin]
Selvfølgelig skulle du omkring rektors kontor[Wink] Det måtte komme[Wink]
Hvis du nu i stedet for at blive uartig igen finder en nissehue frem magen til min, så lover jeg at du får fred Julen over[Wink]
[Smile]mvh Walnut
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hmmmmmm I'm confused
Hvem laaste hvad. Forst siger Kima han laaste traaden, derpaa siger Great Dane han laste traaden
Men jeg er da taknemmelig for at nogen er kommet mig til undsatning og har nogenlunde samme opfattelse som jeg.
Hogmeister

Hogmeister



@Hogmeister, jeg sagde at jeg havde låst profilen, ikke tråden[Wink]
Btw, kan du ikke lige oprette PM funktionen, som det er nu kan man kun svare på dem du sender, man kan ikke sende til dig først.
Du kan se hvordan under Praktiske oplysninger.

@rkn, vil du være så rar at oprette en gyldig emailadresse, den du har opgivet virker ikke[:0][Wink]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Kima, Jeg ville onske at jeg kunne udtrykke mig bedre paa dansk, men nu skal du ikke komme med alle disse her etiske ol. indvendinger om rkn's indlag.



Kima kan som alle andre brugere herinde - dig selv inklusive - sige og mene præcis hvad han vil! Blot fordi han og G.D. bruger en stor del af deres fritid på at holde en god tone herinde, betyder det ikke, at de er afskåret fra at deltage i debatten på lige fod med alle andre.

Det duer helt enkelt ikke, at man starter en debat og siden begynder at slette sine indlæg fordi man ikke er tilfreds med svarene. Det ødelægger en hel tråd hver gang. Bliver der svaret på det man skriver, så står man ved sit ord og holder snitterne fra "delete" tasten.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#30
Kima, det maa du saa undskylde, jeg havde hort andetsteds fra at emnet var laast...............Saa er der jo ingen ko paa isen.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Kima, det maa du saa undskylde, jeg havde hort andetsteds fra at emnet var laast...............Saa er der jo ingen ko paa isen.
Hogmeister


Tak, det er så accepteret, men for god ordens skyld så har jeg ikke for vane både at være deltager og moderator i samme tråd, at jeg låste profilen skyldtes at jeg ville forhindre yderligere sletning.
Og så er den ged vist barberet[Wink]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#32
@rkn, der foresvævede mig etellerandet om at du havde skudt et par bukke i foråret, jeg fandt det her :

Citat:quote:

]Originally posted by rknPosted - 24/05/2008 : 09:50:13

så var jeg sku også heldig at skyde en buk. skød den i går aftes efter at have siddet i ca 20 min. afstand ca 60 meter, perfekt hjerte kugle. brugte min sako 75 i kal 223 rem. ladet med en barens tsx 53 grains. super lille kugle[Wink] bukken er en fin gaffel i ørehøjde, og med mange perler. så nu er min bukke jagt reddet[Big Grin]




Citat:quote:

]Originally posted by rknPosted - 01/06/2008 : 08:46:09

så var diana sku med mig igen. skød en pæn spidsbuk. det var en mega spændnde jagt, selvom den kun var spids. det giver sku noget puls[Big Grin] og på den anden side... en spids er noget mere mør i kødet, end en gammel sekser[Wink]


Så fandt jeg det her

Citat:quote:

]Originally posted by rknPosted - 09/12/2008

nu har jeg skudt lidt rådyr, med hammerhead i kal 270 win. det er en 10,1 grams. men hold da kæft hvor de splitter dem total af..[V]
hva for en kugle mener i andre, vil passe til rådyr..[?]
jeg har også nogle hornady sst i 8,4 gram, men de splitter nok endnu mere af[xx(]


og når man så læser det her

Citat:quote:

Originally posted by rkn

ok. jeg var taget afsted sammem med en god ven, og vil skulle på anstand, på hvert sit stykke. da jeg kom til mit tårn, så jeg røven af 3 dyr, som forsvandt ind i et læbælte. så jeg sad og ventede i ca 40 min, også kom det ene tilbage, så det skød leg med høj bladkugle, og lige som skudet var gået, sprang det næste dyr frem, så det var jeg også heldig at nedlægge. derefter kommer dyr nummer 3 sku også, men da havde jeg haft nok tur i den. virkelig skøn oplevelse. stykket er på ca 25 tønder land. og dyrene vejede 26 kg og 20 kg i hel tilstand.



Citat:quote:

]Originally posted by Walnut
Det kan selvfølgelig være, at der skulle have stået 250 tønder land!



Citat:quote:

]Originally posted by rkn

nej. der skal stå 25 tønder land. og det er fint nok til mig. der hvor jeg jager, har vi ikke nogle kæmpe stykker


Så er det jeg gerne vil vide, hvormange rådyr har du skudt i år (umiddelbart får jeg det til mindst 3 før din double d.11/12) og er det på de samme 25tdr. land[?]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#33
Jeg mener godtnok det skaber noget forviring, når indlæg, der netop starter en debat, bliver slettet. Jeg var sikker på at der var tale om hagljagt, netop fordi jeg ikke havde mulighed for at læse selve indlæget.
Mit indlæg skal ses i lyset af, jeg gik ud fra at der var tale om hagljagt på F.eks. en smal skovvej.

Hilsen Steen
Svar
#34
[:0]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#35
Når ret, skal være ret så stod der nederst på siden [Image: topicloked.gif] ”Topic Locked”, så på dette tidspunkt var tråden lukket.

Nå men lad os nu glæde os over at det snart er jul! [Smile]

[Image: nissedam185.gif]

mvh.
Swift
Svar
#36
[Big Grin][Big Grin]Det kalder jeg en double [Big Grin][Big Grin]

[Image: nissedam185.gif]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#37
jeg undskylder virkeligt, hvis mit indlæg, har virket drengerøvet.
jeg skød de 2 dyr på en mark som er ca 25 tønder land. og landmanden, har altså en hel del mere jord end den ene mark.[:o)]
jeg blev sku bare lidt sur over de trælse, tilbagemellinger som kom[Sad]
de bukke som jeg skød i sommer, er skudt på 2 forskellige revire. den ene blev skudt, hos en af mine venner, som har en del jord.
og den anden blev, skudt på den jagtforenings jord som jeg er medlem af.
jeg kan jo også godt indrømme, at det var en gammel rå, og et lam som jeg skød i den double[xx(] men jeg havde set 3 dyr, hvor den største, åbenbart har været en kaste buk,. for da jeg slap den første kugle, var jeg sikker på at det var et smaldyr....
men det var det jo bare ikke.[Sad]
god jul, og godt nytår. håber at denne tråd, hermed er slut[Smile]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#38
FOR SATAN SWIFT........... DEN NISSE PIGE ER SKU DA IORDEN

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by rkn

jeg undskylder virkeligt, hvis mit indlæg, har virket drengerøvet.
jeg skød de 2 dyr på en mark som er ca 25 tønder land. og landmanden, har altså en hel del mere jord end den ene mark.[:o)]
jeg blev sku bare lidt sur over de trælse, tilbagemellinger som kom[Sad]
de bukke som jeg skød i sommer, er skudt på 2 forskellige revire. den ene blev skudt, hos en af mine venner, som har en del jord.
og den anden blev, skudt på den jagtforenings jord som jeg er medlem af.
jeg kan jo også godt indrømme, at det var en gammel rå, og et lam som jeg skød i den double[xx(] men jeg havde set 3 dyr, hvor den største, åbenbart har været en kaste buk,. for da jeg slap den første kugle, var jeg sikker på at det var et smaldyr....
men det var det jo bare ikke.[Sad]
god jul, og godt nytår. håber at denne tråd, hermed er slut[Smile]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT



Thi kendes for ret - du må nu holde en god jul

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by rkn

jeg undskylder virkeligt, hvis mit indlæg, har virket drengerøvet.
jeg skød de 2 dyr på en mark som er ca 25 tønder land. og landmanden, har altså en hel del mere jord end den ene mark.[:o)]
jeg blev sku bare lidt sur over de trælse, tilbagemellinger som kom[Sad]
de bukke som jeg skød i sommer, er skudt på 2 forskellige revire. den ene blev skudt, hos en af mine venner, som har en del jord.
og den anden blev, skudt på den jagtforenings jord som jeg er medlem af.
jeg kan jo også godt indrømme, at det var en gammel rå, og et lam som jeg skød i den double[xx(] men jeg havde set 3 dyr, hvor den største, åbenbart har været en kaste buk,. for da jeg slap den første kugle, var jeg sikker på at det var et smaldyr....
men det var det jo bare ikke.[Sad]
god jul, og godt nytår. håber at denne tråd, hermed er slut[Smile]

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT



Tak for forklaringen[Big Grin], denne tråd viser jo med al tydelighed hvor nemt det er at misforstå det skrevne ord[:I], når man læser dit indlæg omkring de 25 tdr. får, ihvertfald jeg, den opfattelse at det er det eneste du råder over.
Osse en god jul og et godt nytår herfra.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)