Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Browning BLR tuning
#21
Hej A-Bolt.
Dejligt at se noget, der bryder i mængden. Det her falder i min nysgerrige smag[:p] Fint, hvis det så også er meget holdbart overfor slid.
Mvh Walnut
Svar
#22
Update . Jeg havde fulgt beskrivelsen fra Duracoat og malet over bruneringen uden yderlige slibning , men det duer ikke !! Efter et års brug var der et par steder hvor malingen var gået af [xx(] , den SKAL have en ru overflade at binde til , det var meget nemt at skrabe det af igen .

Jeg er blevet meget glad for riflen og er nu ikke så bange for at investere lidt mere i den , den bliver i familien . Når man nu er blevet bid af at rode med sådanne ting , er det nemt at få gode ide`er (nogle vil nok mene tossede[Big Grin]).

[Image: dscn0967.jpg?t=1263629322]

Den skal så males igen efter en gang slibning . Første skridt har været montage af et remfæste på løbet og en portning af løbet .

Fortsættelse følger , Hilsen A-bolt
Svar
#23
Hej . Kanonen har fortjent et pænt stykke træ , efter at standardskæftet har været misbrugt til div. test .

[Image: dscn0973.jpg?t=1265001235]

Så er det med at holde tungen lige i munden , der skal bores et hul hele vejen igennem til skæfteskruen .

[Image: dscn0974.jpg?t=1265001460]
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej . Kanonen har fortjent et pænt stykke træ , efter at standardskæftet har været misbrugt til div. test .

[Image: dscn0973.jpg?t=1265001235]

Så er det med at holde tungen lige i munden , der skal bores et hul hele vejen igennem til skæfteskruen .

[Image: dscn0974.jpg?t=1265001460]



Nyt skæfte det lyder som en fed ide. Det gamle havde du nu ellers lavet fint. Men vi ser frem til resultatet.[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#25
Hej . Jeg er kommet lidt videre , mit bor var lidt kort , så jeg gik igang med forskæftet i stedet.

[Image: dscn0976.jpg?t=1265199795]

Jeg har narturligvis ikke de passende jern til fræseren ,så jeg har fræst en rille i 3 forskællige dybder og så brugt huljern til den endelige udformning .

Bøjlen til låsning af løbet er nedfældet . Det havde været en meget enkel opgave havde jeg haft de passende jern , men med lidt extra snitteri blev det også ok .

[Image: dscn0978.jpg?t=1265200080]

[Image: DSCN0980.jpg?t=1265200468]

Så mangler der bare hul til skruen , og så kan udformningen starte . Hilsen A-bolt
Svar
#26
What can be said about professional work? For me it looks impressive, and the final result will surely be even better Smile
Btw....interresting rifle...

One shot one kill....no luck, just skill
One shot one kill....no luck, just skill
Svar
#27
Hej . Så blev forskæftet færdig . Fodringen til skruen har Hatting lavet til mig .

[Image: dscn0992.jpg?t=1265630935]

Jeg har udformet det noget mere ergonomisk , bredere end originalen . Hilsen A-bolt
Svar
#28
Hej . Så fik jeg boret igennem skæftet .

Efter lidt rådslagning med Swift har jeg lavet mig et bor, der kan køre i et 12mm styrehul .

Det er en stump 12mm rundstål jeg har filet lidt ned til ca. 11,7mm , skåret en slids i og svejset på et 24mm spadebor . Det virker fint .

[Image: dscn0997.jpg?t=1265776508]

Først har jeg boret 12mm hullet til styretappen til låsen , kun lige så den er dyb nok , og så fra den anden side med det samme bor . Og jeg ramte sørme første gang !(spontan jubel i værkstedet[Smile]). Med en forlænger monteret på spadeboret , gik det fint med at få det udboret (det store hul giver plads til en stor spændeskive). Hilsen A-bolt
Svar
#29
Det ser fint ud – (uden at jeg skal kommentere ”svejsningen” [Big Grin]) det vigtigste er jo at det fungerer.

Fortsat knæk & bræk med projektet! [Smile]

mvh.
Swift
Svar
#30
[Big Grin] Og så er det den pæne side [Wink]
Svar
#31
Hej . Med flitig brug af "Inletting Black" er låsestolen tilpasset , den simple udformning har gjort det til en overkommelig opgave , og jeg er kommet godt igang med udformningen .

Nu er det nr.2 skæfte jeg har brugt Claro walnut til , det bliver også det sidste !. Det er noget dumt at arbejde i , sprød og ikke til at høvle i , uden at der af og til går en flig af der hvor der er lidt krøller i årene . Det er så fint at bruge bugthøvl til at udforme skæftet , men det går ikke så godt ved denne træsort (de andre to skæfter jeg har lavet i California English Walnut , var gode at arbejde i). Det er nødvendig at bruge båndpudser og fil , selv med huljern er det noget vanskelig noget at arbejde i .

[Image: dscn1000.jpg?t=1265972599]

Det er ikke muligt at lave de stor ændringer i udformningen , pistolgrebet bestemmes af bøjlen , og tunellen til skæfteskruen bestemmer vinklen på underkanten . kolpekammen er hævet lidt som det eneste . Hilsen A-bolt
Svar
#32
Hej . Jeg er færdig med udformningen og har limet en tynd skive bøffelhorn på , med Acraglas .

[Image: dscn1004.jpg?t=1266509936]

Der er gjort klar til bedding . Det store hulrum er fyldt ud med tape og kit . Der skulle ikke komme noget bedding der , men man ved jo aldrig , jeg har kun smurt sparsomt på i kanten og i bund og top .

[Image: dscn1005.jpg?t=1266510247]

[Image: dscn1007.jpg?t=1266510289]

Forskæftet er beddet ved skruen og i enderne ved original skæftet , jeg har tænkt mig at give det en fuld bedding i hele siden , hvis det er en dårlig ide , må i godt sige til [?] . Hilsen A-bolt
Svar
#33
Hej . Det gik fint med at få det hele løst igen . Der er skabt lidt luft ind til låsekassen , så løbet ikke kommer i spend , når det bliver varmt .

[Image: dscn1016.jpg?t=1266731505]

[Image: dscn1021.jpg?t=1266731227]

Første lag olie er kommet på . Hilsen A-bolt
Svar
#34
Så er dyret samlet igen .

[Image: dscn1027.jpg?t=1267358556]

Den her træklods har snydt mig lidt , der er et par markante årer der er forsvundet helt undervejs , desværre .

Der er en masse spil i træet , men det ses ikke på billedet , uden sol .

Når netskæringen er færdig , kan jeg tage et nærbillede .Hilsen A-bolt
Svar
#35
Jeg kan ikke lige få billedet til at se ud som det skal , den gule åre er noget mere tydelig i virkeligheden .

[Image: dscn1032.jpg?t=1267717000]

[Image: dscn1037.jpg?t=1267717151]

Der er blandet 30% mat sort i Diamond Plate Gray denne gang . Den er noget mere mørk end på billedet , der er lidt metalikglans i den grå og solen for det til at se lyst ud på billedet .

[Image: dscn1308.jpg]

(Bare så man kan se at skramlet bliver brugt [Smile])
Svar
#36
Hej A-bolt. Det er svært med de billeder af våben. Meeeeen du kan ikke skjule for at os, at du nu står med endnu en smækker skyder, som du ærligt har fortjent i dit ansigts sved [Big Grin] Synes nu, at det er både flot træ og gode billeder. Glæder mig til, i fremtiden, at skulle se den fine skyder, lagt pænt til rette, på noget stort og blødt. Knæk og bræk med den frem over.
Walnut
Svar
#37
Hej Walnut . Tak så myket .

Jeg så lige på datoen jeg startede , en måned , det er vist ny rekort for mig [Smile] . Men ja , svedperler , det får jeg af det netskæringsarbejde [B)] , jeg har brug for engang at se hvordan andre gør , live .

Hilsen A-bolt
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Walnut . Tak så myket .

Jeg så lige på datoen jeg startede , en måned , det er vist ny rekort for mig [Smile] . Men ja , svedperler , det får jeg af det netskæringsarbejde [B)] , jeg har brug for engang at se hvordan andre gør , live .

Hilsen A-bolt



Vi må sætte os sammen over en kop kaffe en gang. Jeg tror, at det er fordi, vi er nogle hysteriske kællinger [Big Grin] Jeg græder selv, når jeg i et uopmærksomt øjeblik, kommer til at skæve den over i nabosporet [:I]. Det skal være en meget slem fejl, før at det ikke kan rettes.
Walnut
Svar
#39
Hej . Når man nu har en så kompakt og fiks skyder , skal "Big Bad Berta" da have en fiks kuffert med plads til en extra kikkert eller en dolk [Smile].

[Image: dscn1030.jpg?t=1269007470]

Jeg har tænkt mig at bruge rester fra skæftetræet til knivskæfte .

[Image: dscn1046.jpg?t=1268151203]

Det er noget 18mm mahogni(kunne ikke finde det tyndere) og 9mm krydsfiner .

[Image: dscn1047.jpg?t=1268151376]

Krydsfineren har fået bejdse og så blev det limet sammen .

[Image: dscn1048.jpg?t=1268151472]

Resultatet blev ikke som ønsket . Jeg har så fræst en 5mm rille rundt om , savet en 5x33 egeliste i strimler og limet dem i rillen .

[Image: dscn1049.jpg?t=1268151705]

Alt bejdsen er slebet væk igen , og rundsaven blev brugt til at dele kassen .

Hilsen A-bolt
Svar
#40
Så er jeg klar til at begynde på indmaden .

[Image: dscn1050.jpg?t=1268487943]

Grebet har jeg lavet ud af et stykke bøffelhorn . Hilsen A-bolt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)