Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Browning BLR tuning
#41
Spændende og blæret bolig [Big Grin] Jeg er spændt på at se, hvilke materialer du vil anvende til indmaden.
Walnut
Svar
#42
Så er skelettet på plads .

[Image: dscn1056.jpg?t=1269006448]

Den skal have lidt lak og så skal der limes sort filt i . De forskellige løsdele bliver fæstet med nogle læder strimler .
Svar
#43
Færdig arbejde , der følger en strøm af billeder .

[Image: dscn1090.jpg?t=1269841999]

[Image: DSCN1077.jpg?t=1269842116]

[Image: DSCN1078.jpg?t=1269842173]

Jeg har pimpet det hele med lidt detaljer , så det ikke bliver for trivielt .

[Image: DSCN1081.jpg?t=1269842435]

[Image: DSCN1080.jpg?t=1269842491]

[Image: dscn1089.jpg?t=1269842596]

Browning logoet har jeg skåret ud af en 0.8mm messing plade , som så er blevet patineret med Brass Black fra "Birchwood Casey" sammen med de andre dele .

De små messing plader inde er 0,6mm , de har fået lidt gravering med min graverstift fra Dremel .

[Image: DSCN1062.jpg?t=1269843020]

[Image: DSCN1064.jpg?t=1269843071]

[Image: DSCN1070.jpg?t=1269843124]

Inden i blev der også lige plads til et logo , men lidt diskret , skåret ud af filt .

Ikke mere blær for denne gang , hilsen A-bolt .
Svar
#44
Hej A-Bolt.
Nice work [8D]
Tak fordi du viste vejen [Smile] Jeg bliver vist nødt til at lave en kuffert til min lille russer. Med afrundede kanter skulle den kunne glide i en inderlomme [Big Grin]

Walnut
Svar
#45
Hej alle sammen , så skal der ske lidt igen .

Ramt af en svær grad af "Leverarmomusthavus" , var løsningen at købe en BLR mere , denne gang i 358Win . Den kan man kun få i TD herhjemme , så det blev sådan en .

[Image: dscn1139.jpg?t=1287211141]

Den har en betydelig pænere finish end den første jeg købte [Smile] . Alle metaldele er dyb sorte , passer sammen i farve og er uden nogen slibespor . Skæftet har en fin farve med lidt åretegning . Netskæringerne er ikke så pæne ved nærmere eftersyn , skæreværktøjet må have været lidt sløvt , de virker lidt fnulleret .

På skydebanen opfører den sig fint , en meget mild rekyl og skyder med 250 grains under 30mm lige fra starten (5 skuds serie ).

Ved 450ern var der lidt problemer med flyvere efter et par skud , det viste sig at være forskæftet der klemte lidt mod kassen . Dog er systemet varme følsomt og efter 5 skud opstår der igen disse afvigelser i træfbilledet, ved begge rifler !.

Nå , men nu skal den nye snobiseres [Smile]. Et smukt stykke American Black Walnut som var indkøbt til 450ern , passer bedre til denne fine riffel .

Riflen har et slankt løb og skæftet skal harmonere med det , så det bliver næsten en kopi bare med en bule på ryggen og måske en ibenholt afslutning på forskæftet . Der er også to pistolgrebsrosetter at vælge imellem , den endelige beslutning træffer jeg undervejs .

Arbejdet er det samme som sidst , men skulle der være interesse , kan jeg tage et par billeder undervejs . Hilsen A-bolt
Svar
#46
Hej . Arbejdet går næsten planmæssigt frem .

Træklodsen er købt direkte ved et savværk og var kun rå udsavet da jeg købte det . Jeg høvlede det så til og der var en slem revne i siden , ikke særlig dyb , og den forsvandt under arbejdet , fint , tænkte jeg .

På vej til den endelige form , kunne jeg glæde mig over de vilde åretegninger og tænkte , der har jeg sku været heldig . Lige indtil jeg var 1-2mm fra den endelige form , så dukker der en svindrevne op FORH## [Sad!][Sad!][V]. Kun en lille , men den følger lige skæftes form og bliver så når den er udfyldt , til sådan en plet som ses midt på skæftet [B)]

[Image: dscn1145.jpg?t=1288416284]

. Hilsen A-bolt
Svar
#47
Det blev ikke så vanskeligt at beslutte , om der skal en ibenholt afslutning på forskæftet . Der er nogle slemme svindrevner i den ene ende , og igen var det ikke til at se udefra , inden klodsen blev tilskåret [?] . Hvordan de kan komme indei uden at der er revner udvendig , forstår jeg ikke .

[Image: dscn1149.jpg?t=1288694175]
Svar
#48
Det er noget af en humør bremse, når man har sådan en klat midt på skæftet . Jeg har lavet et par forsøg på at få fyldningen til at passe i træets farve , men uden held , det ligner bare en klat tyggummi på træet [xx(].

Det endte så med at jeg har lagt en lille skive træ i , som passer så godt som muligt i farven . Og pyha , det er ikke så iøjefaldende mere .

[Image: dscn1156.jpg?t=1289563780]

Igrunden bør man bare sende sådan et stykke træ tilbage igen , men da det er længe siden det er købt , går den ikke .

Hvis det bare er nogle små knaster eller bark indslutninger , er det nemt at fylde dem ud uden at det skæmmer skæftet , der er jo en struktur/mynster rundt om helt naturlig . Men en svindrevne midt i årene er umulig at gemme !.

Hilsen A-bolt
Svar
#49
Hej A-bolt,
flot redning/reparation [Smile]

Hvad med et billede af resten af kanonen ?? Det er jo kun en teaser du har smidt på [Wink]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#50
Da jeg forliste med et stykke valnød, i forbindelse med den lille Baikal, kontaktede jeg sælger. Han tilbød et nyt stykke træ, hvis jeg selv ville betale for forsendelsen. Det var jeg i første omgang tilfreds med. Ved nærmere eftertanke droppede jeg tilbudet med udsigt til, igen, at skulle betale 4-500kr for et stykke træ til en værdi i området 1000 kr.
Walnut
Svar
#51
Hej Zoli . Der er ikke så meget at vise endnu , jeg er ikke færdig med at udforme forskæftet .

[Image: dscn1159.jpg?t=1289625054]

Hej Walnut . Ja , det er den risiko vi må bære , ved at købe i USA .

Det stykke her er købt ved http://www.Walnutwoods.net for næsten 3 år siden til 280$ , det blev til 2300kr med told og moms . Hilsen A-bolt
Svar
#52
Hej . Så er Truoil behandlingen færdig .

[Image: dscn1172.jpg?t=1290663917]
Svar
#53
WOW [:p]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#54
Heftig overflade [:p] Skal der netskæres?
Walnut
Svar
#55
Hvor er min hagesmæk? *DROOOL*

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#56
Hej Walnut . Den skal have en simpel udgave af "fleur de lis"

Jeg har lavet en masse skitser , men det er slet ikke så nemt at få det pænt , de fleste jeg har set på nettet er for voldsomme .

Den Swift har på sin walking varminter er fin , men for vanskelig for mig . Hilsen A-bolt
Svar
#57
Hej . Så er jeg kommet godt igang med de netskæringer

[Image: dscn1185.jpg?t=1291181380]
Svar
#58
Inspirerende mønster du har valgt der. Det ser fint ud. [:p]

Dog ville jeg havde valgt at lægge mine ”hovedlinier” så de tangerede ydrepunkterne af blomsten, og derved er ubrudte – (se billede)

[Image: A-bolt.jpg]
Derved undgår man at de ikke passer når de mødes til en gennemgående linie.

Nå, men den klarer du jo nok alligevel. [Smile]

Smukt arbejde!

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#59
Hej Swift . Ja , det er fuldkommen korrekt , jeg havde bare den ide at det var vigtigt , at der var en diamant nogenlunde lige på spidsen af blomsten [?].

Hilsen A-bolt
Svar
#60
Så blev jeg færdig med netskæringen .

[Image: dscn1205.jpg?t=1292160249]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)