Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbentyveri i Rødding
#21
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Mine to skabe er boltet sammen med 5 stk 10 mm bolte...

Dernæst er de begge skruet fast med 4 lange træskruer i trægulvet hver....

Til slut er de begge boltet i murstensvæggen med 4 stk 100 mm lange 10 mm expansionsbolte..

Mon ikke det tæller som "forsvarligt fastboltet"[Wink]

For så lige at gøre det ekstra bøvlet, så opbevarer jeg alle mine "bulk-indkøbte" blyprojektiler i kasser i bunden af skabene..

Jeg har ingen ide om den samlede vægt af mine to skabe med indhold, men de vejer mere end 400 kg....[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...


Hvis der er nogen tyve, som er så ihærdige, at de får slæbt dét våbenskab væk, ja så har de jo næsten fortjent det.....[Wink]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

De fleste af min indervægge er en slags beton - jeg hader hvis konen får fikse ideer med at der skal sættes billeder op - så kommer det store slagbor i anvendelse. På et tidspunkt skulle jeg sætte en fransk dør i en af væggene føj et svineri og så er de også jernarmeret. Pas på med at bore huller i gulvet når der er installeret gulvvarme....[xx(]

Citat:quote:

Originally posted by Kim Richter

Max
Hvordan kan en indermurstensvæg være af beton ?

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]



Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#23
Hej Kim.
Hvor står det at mursten skal være lavet af ler????????

@ Hvad siger I.D.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#24
I snakker og snakker...

JEG bolter ikke mit våbenskab til noget som helst...!

Det gør det nemlig meget lettere at fjerne det, opskære det, købe et nyt og så glæde sig over at jeg stadig ELSKER Gysse - som smed nøglen væk...!

PS
Tak til KampDværgen

Der Kartoffel Wegwerfer
Der Kartoffel Wegwerfer
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by M@X

editeret af hensyn til Kim[Big Grin]
Så uanset om man bor i murstenshus eller gipsvægge på træskelet, så bliver det MEGET bedre hvis man fastbolter efter "vinkelprincippet"[/green]



Helt enig.
Har du noget godt råd omkring hvordan man undgår at bore og bolte ned i gulvvarmen? Har ikke selv været med til at bygge mit hus, så jeg aner ikke hvor guldvarmeslangerne ligger. Mit skab er boltet i indermur af mursten med 2 stk 200 mm 14 mm tykke ekspansionsbolte. Men det ville være dejligt at vide præcist hvor gulvslangerne ligger inden man borer... findes der en nem metode?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#26
Ja, den nemme metode er bare at bore. Så finder du ud af præcis hvor slangerne ligger.[Wink]

Hvis gulvet ellers er lavet efter forskrifterne, så skal der være 10cm beton over slangerne. Så hvis du borer lidt kortere bolte i, så bør der ikke ske noget.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#27
Citat:quote:

Hvis gulvet ellers er lavet efter forskrifterne, så skal der være 10cm beton over slangerne.


Ikke korrekt! Der skal være 10 cm beton. Gulvarme slangerne ligger på et rionet som skal være omstøbt af beton, dvs. løftet op i de 10 cm beton. Rionettet er typisk af krydset 6 mm stål altså 12 mm ialt. gulvvarmeslangerne er oftest 20 mm, dertil lidt løft af rionettet så ligger overkanten af slangerne måske kun 4 - 5 cm nede under overfladen.

Mvh.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Citat:quote:

Hvis gulvet ellers er lavet efter forskrifterne, så skal der være 10cm beton over slangerne.


Ikke korrekt! Der skal være 10 cm beton. Gulvarme slangerne ligger på et rionet som skal være omstøbt af beton, dvs. løftet op i de 10 cm beton. Rionettet er typisk af krydset 6 mm stål altså 12 mm ialt. gulvvarmeslangerne er oftest 20 mm, dertil lidt løft af rionettet så ligger overkanten af slangerne måske kun 4 - 5 cm nede under overfladen.

Mvh.

CP



Pokkers! Så har min murer lavet mit gulv for tykt. Godt man er dværg[8D]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#29
Ja, typisk når gulvet er støbt ved hverken håndværker eller husejer hvor varmeslangerne er placeret! Nu var jeg så forudseende at jeg målte varmeslangernes placering inden gulvet blev støbt således at våbenskabet kan fastboltes uden at bore i varmeslangerne - Nu er det så 4 år siden jeg flyttede ind så det var nok en god ide at få boltet det skab fast!

Mursten = teglsten = ler brændt ved ca. 1000 grader

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#30
Citat:quote:

Pokkers! Så har min murer lavet mit gulv for tykt. Godt man er dværg

Det gør det faktisk endnu værre. En af de eneste (tilbageværende) ulemper ved gulvvarme, er at det er langsom reagerende. Jo tykkere betonlag jo langsommere, derfor siger de vejledende retningslinier max 100mm tykkelse på det varmebærende lag.
Så derfor vil det føles endnu værre da du har en uforholdsmæssig stor del af din totale legemsmasse tæt på gulvet.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#31
Joh, men jeg støder da ikke mod loftet og jeg kan gå nøgen rundt i min stue, da jeg ikke fryser [:I][^]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#32
Citat:quote:

Joh, men jeg støder da ikke mod loftet og jeg kan gå nøgen rundt i min stue, da jeg ikke fryser

Det kommer da an på hvor tykt lag beton, gulvet består af?

CP

NÅ - mon ikke vi skal stoppe.
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by ran

Citat:quote:

Originally posted by M@X

editeret af hensyn til Kim[Big Grin]
Så uanset om man bor i murstenshus eller gipsvægge på træskelet, så bliver det MEGET bedre hvis man fastbolter efter "vinkelprincippet"[/green]



Helt enig.
Har du noget godt råd omkring hvordan man undgår at bore og bolte ned i gulvvarmen? Har ikke selv været med til at bygge mit hus, så jeg aner ikke hvor guldvarmeslangerne ligger. Mit skab er boltet i indermur af mursten med 2 stk 200 mm 14 mm tykke ekspansionsbolte. Men det ville være dejligt at vide præcist hvor gulvslangerne ligger inden man borer... findes der en nem metode?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Termografi. Hvis du er interesseret, så har jeg det bedste grej. der er muligt at skaffe. jeg køre i Jylland og Fyn og nogle gange om året på sjæland.
Mvh kim
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)