Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6,5x47 Lapua
#1
Er der nogen, der kender til egenskaber og udbredelse på denne her.

Mvh Søren
Svar
#2
Hej,

har efterhånden lavet nogle stykker.

Det er en rigtig præcis lille kaliber der er relativt let at lade til og som iøvrigt kører lidt højt i tryk. Ihvertfald ifølge de ladninger lapua/vihtavuori har frigivet ved direkte henvendelse.

Hylstre koster nogenlunde det samme som alle andre lapua hylstre og er iøvrigt af rigtig god kvalitet. Mener det er omkring 6-7kr stk.

Ladegrejet koster også det samme som til alle andre lidt specielle kalibre. Et sæt forster kan købes hos Midway til 720kr.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Jeg har købt Surgeonen fra Lani, og det er en 6,5x47 Lapua.

Den er ikke særlig udbredt, hverken i europa eller USA.

Den er dog blevet lidt mere almindelig blandt Tactical/Practical skyttere.

Egenskaberne ligner en 6,5x55, bare noget dyrre i hylstre og die's.

Det er hylster med lille fænghat, og lille ildkanal.

Min skyder rigtigt godt, lavet af Gammeltoft.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#4
@Kjeldsen

Nu fik du noget af det samme to gange i træk.

Kan se at vi skrev det nogenlunde samtidigt, men Gammeltoft var hurtigst.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#5
Mange tak for informationen - jeg kunne godt blive fristet.

Buba, kunne man ikke få lov at se et billede af surgeonen.

Mvh Søren
Svar
#6
Hej Kjeldsen-hvis du er "member",så prøv at se her......

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...ms=surgeon

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Jeg prøvede engang at blive "member", dog uden held[Big Grin] - jeg prøver lige igen.

Mvh Søren
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Kjeldsen

Jeg prøvede engang at blive "member", dog uden held[Big Grin] - jeg prøver lige igen.

Mvh Søren



Sludder... Pjatrøv med dig, prøv at klikke på linket igen [Wink]

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#9
Tak skal du ha' GD, så er der sku hul igennem.[Big Grin]

Mvh Søren
Svar
#10
Jeg tror, dette kaliber er den perfekte kombination til buk og bane. (ligesom tyve andre kalibre naturligvis[Big Grin])

Sådan en må jeg ha'
Har bestilt ny pibe til den mellemste SAKO.

Mvh Søren
Svar
#11
Tillykke Kjeldsen med valget, husk at sætte billed ind af den, naar den er færdig bygget[:p][:p][:p][:p]
I didn't come this far to miss!
Svar
#12
Riflen ser sådan ud inden operationen. Piben der kommer i, er lidt kraftigere. Jeg håber ikke det ødelægger riflens linier, men jeg kunne godt tænke mig en pibe med lidt mere vægt i.

[Image: MAJ2007010-1.jpg?t=1231016200]

Så er billedet reduceret

Mvh Søren
Svar
#13
Du skal formindske billedfilen på photobucket hvor du har uploadet billedet.

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#14
slettet
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Kjeldsen

Jeg tror, dette kaliber er den perfekte kombination til buk og bane. (ligesom tyve andre kalibre naturligvis[Big Grin])

Sådan en må jeg ha'
Har bestilt ny pibe til den mellemste SAKO.

Mvh Søren



Ikke for at pille ved din dejlige autisme, men den perfekte bukke/bane cal. er da 6,5 træls[B)][Big Grin]
Tror du ikke din fine Sako bliver lidt "snudetung" med en kraftigere
pibe?

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#16
Du har fuldstændig ret 6,5 træls vil kunne gøre nøjagtig det samme - det er jeg klar over[Big Grin].
Riflen har dog en SAKO AII lås, hvorfor den kun kan bruge kalibre i "308 længde". Den er for nuværende i 260 Rem, men her er jeg deværre tvunget til, at sætte projektilerne dybt, grundet den begrænsede magasinlængde. Derfor tror jeg faktisk den kortere 6,5 Lapua vil være nærmest perfekt med projektiler på 120-130grs.

Og jo, jeg er lidt bange for at den bliver "snudetung", men jeg piben forbliver i samme længde, 56cm, hvilket forhåbentlig gør, at det bliver en kort handy riffel, med lidt vægt i.

Et argument mere, hvis jeg havde valgt 6,5x55, så havde jeg stadig haft den riffel, jeg købte tilbage i 1991 - en skræmmende tanke [Wink]

Mvh Søren
Svar
#17
Ikke for at pille ved din dejlige autisme, men den perfekte bukke/bane cal. er da 6,5 træls

Hej WSM jeg vil i princippet give dig ret, men ”perfekt” er jo et stort ord.
6,5X47 Lapua og 6mmXC er jo netop udviklet fordi 6.5X55 ikke er det perfekte banekaliber. Den mildere rekyl fra de mindre patroner gør udslaget når topskytter kæmper om de sidste point.

Desuden er 6,5X55 blevet 1,5 kr. mindre perfekt her fra 1/1 2009.

Du har dog helt ret i at for os jægere og jagtfeltskytter er 6,5X55 svær at slå, der findes ikke mange fornuftige argumenter for at vælge den fra.

Men lidt våbenautist har man vel lov at være, og sjældne kalibrer er altid lidt mere interessante, selvom det gør ondt hver gang man repeterer til en feltskydning, hvor græsset er langt.

Gå i gang med drømmeprojektet Kjeldsen! – men overvej om du virkelig behøver en tungere pibe.

Mvh JM
Svar
#18
Citat:quote:

men jeg piben forbliver i samme længde, 56cm,


Det tror jeg desværre er for kort, hvis du vil udnytte 6,5x47L kaliberens potentiale, men det kan du læse mere om på 6mmbr.com

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#19
Jeg kunne også godt tænke mig at kunne følge linkene ind i den exclusive members salon og har da også tidligere søgt - desværre uden held... [Smile]

Det ville i den grad redde mit 2009, hvis standarden kunne sænkes tilpas meget til, at jeg kunne få lov at stikke næsen inden for [:p]

Mvh.
Anders
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Kjeldsen

Du har fuldstændig ret 6,5 træls vil kunne gøre nøjagtig det samme - det er jeg klar over[Big Grin].
Riflen har dog en SAKO AII lås, hvorfor den kun kan bruge kalibre i "308 længde". Den er for nuværende i 260 Rem, men her er jeg deværre tvunget til, at sætte projektilerne dybt, grundet den begrænsede magasinlængde. Derfor tror jeg faktisk den kortere 6,5 Lapua vil være nærmest perfekt med projektiler på 120-130grs.

Og jo, jeg er lidt bange for at den bliver "snudetung", men jeg piben forbliver i samme længde, 56cm, hvilket forhåbentlig gør, at det bliver en kort handy riffel, med lidt vægt i.

Et argument mere, hvis jeg havde valgt 6,5x55, så havde jeg stadig haft den riffel, jeg købte tilbage i 1991 - en skræmmende tanke [Wink]

Mvh Søren



Hvis du vil gøre det rigtigt[B)], bør du undersøge optimal pibelængde som Lani råder! Herefter fortjener lås og pibe da kun det bedste, nemlig et fiberskæfte fra McMillan eller Manners.
Har selv skudt med en Tikka-pind i alt for mange år![Sad]
Har nu fået et Manners-skæfte og er i den 7. himmel[Big Grin][Big Grin]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)