Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund?
#21
Deltagelse i skydekonkurencer i DJ regi, deltagelse i hundetræning i DJ regi, kræver nu engang medlemsskab af DJ. Det er der vel dybest set ikke noget urimeligt i, eller....?
Jeg går her ud fra, at det alle steder i landet, er som hos os: Hvis det er Bornholms flugtskydningsklub der afholder en konkurence, så er alle velkomne, bare de er medlemmer af BFK, og ikke nødvendigvis DJ.Det samme gør sig gældende ved træningsskydning; der skal man "bare" være medlem af BFK.
Hvis det er en af specialhundeklubberne der står for træning, så er det jo også for deres medlemmer.
3F afholder jo heller ikke medlemsarangementer for HK`s medlemmer, vel???
Her har vi så kun riffelskydning/træning i DJ regi, med DJ-instruktører, når det er for jægere vel at mærke, og det kræver altså medlemsskab af DJ. Dem der også skyder på vores Amtsbane, salon og 6,5x55, er begrænset af de tilladelser der er givet til banen. D.v.s. at hvis de er jægere og har en større kaliber end 6,5x55, de går på jagt med, så kan de IKKE bruge Amtsbanen til ind-og træningsskydning, og så er de nødt til at være medlemmer af DJ, hvis de vil gøre brug af de faciliteter vi har på de militære anlæg. For den kontrakt vi har med militæret, gælder kun for medlemmer af DJ, ellers dækker forsikringen ikke.
Så kan man synes at det er urimeligt, men thats facts.
Det er jo så ikke alle ikke-medlemmer, der har mulighed for at indskyde et sted med tilstrækkeligt kuglefang, og så er de bare nødt til at "bide i det sure æble" og melde sig ind i DJ.

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Kima
men jeg mener stadig at DJ burde lukke op for at DLS kommer ind i varmen.



Jeg tror da, de er meget velkomne til at melde sig ind.
Er deres meninger og argumentationer i orden til, at de kan få flertal, mener jeg ikke, der skulle være noget i vejen for, at de kan få deres politik igennem.
DJ er da stadig en demokratisk forening.[Wink]

mvh
Korthår
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Citat:quote:

Originally posted by Kima
men jeg mener stadig at DJ burde lukke op for at DLS kommer ind i varmen.



Jeg tror da, de er meget velkomne til at melde sig ind.
Er deres meninger og argumentationer i orden til, at de kan få flertal, mener jeg ikke, der skulle være noget i vejen for, at de kan få deres politik igennem.
DJ er da stadig en demokratisk forening.[Wink]

mvh
Korthår



Nu mente jeg at DLS som forening burde lukkes ind i diverse råd[Wink].
Jeg mener egentlig at "konkurrence" er en god ting, den tvinger de enkelte til at være på tæerne[}Smile], mit indtryk af DJ er at de af og til "hviler på laurbærrene".

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks quilty
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

@Takleberry: Havde jeg fået sådan et svar på en seriøs henvendelse, var jeg med et godt bornholmsk udtryk "blevet fløjforbandet", og vedkommende havde fået min uforbeholdne mening om forstokkede holdninger i almindelighed, og hans(?) i særdeleshed [Sad!] Men det havde ikke fået mig til at melde mig ud, snarere til at gøre en indsats for at ændre en holdning, der ikke hører hjemme i en moderne, seriøs jagtorganisation[}Smile] (Du har vist uheldigvis fået fat i en, der ikke er kommet videre siden Flintebøssernes tid [Wink][8D])

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.



Jeg tror egentlig også nok jeg kom til udtrykke mig i nogle helt klare vendinger [Wink]

Den pgl. samtale var sådan set bare det, som slog hovedet på sømmet. Jeg har i mange år ment, at DJ mangler nuancesyn. Som jeg opfatter deres udmeldinger og ikke mindst medlemsbladet Jæger (vores læge holder det og der kigger jeg en gang i mellem i det når man nu alligevel er der med ungerne [:I]) så anser de kun klapjagt på fasaner iført tweed og en S/S som "rigtig" jagt (selvfølgelig sat lidt på spidsen) Alt som ikke falder inden for "det rigtige" sorteres fra og forsøges næsten skjult. Hvis man fx. sammenligner Jægers dækning af "nye" våben, så husker jeg kun 1 artikel af Jens Perto omhandlende Steyrs Scout. Man ser aldrig at de skriver om noget utraditionelt som fx. en Bullpup riffel..

I min optik skulle DJ være jægernes "fagforening" - altså de skulle kæmpe for medlemmernes sager uanset hvor små de måtte synes. Hele ideen med kun at kæmpe de kampe der kan vindes er for mig en falliterklæring. Hvis man anskuer verdenen på den måde så vinder man kun de kampe som vores modstandere tillader os at vinde.
Jeg håbede klart at Kristian Raunkjærs afgang ville vende billedet af DJ som tandløs, men må erkende at jeg synes Ole Roed er fulgt i samme fodspor.

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].[Image: sporter-1.jpg]

************************Kend din ret og gør din pligt**************************
Svar
#25
@Takleberry, netop derfor er det os medlemmer, der skal påvirke jægerforbundets holdninger. Herovre oplever jeg ofte at dem der har kritiske holdninger, faktisk også er dem der holder kæft når de har chancen for at komme med kritikken. Det påvirker jo slet ingenting[V]
O.R.J. var det bedste bud på en ny formand på daværende (og nuværende tidspunkt), fordi han har den fornødne politiske erfaring, har haft jagten inde på livet fra barnsben, og et godt kendskab til administration. Plus en alder som giver ham et mere moderne syn på tingene. Så mon ikke de forældede holdninger vil ændre sig i takt med at HB medlemmernes dåbsattester bliver af yngre datoer?[Wink][^]
Jeg siger ikke at dem over 55-60 år er dårlige jægere, eller ikke kan være til gavn for DJ, men hvis de ikke har været vant til at deltage i forhandlinger, at administrere andres midler, men "bare" har passet et 7-16 job, og gået på jagt i den sparsomme fritid, så er det altså ikke let at skulle være med til at få en organisation som DJ, til at fungere tilfredsstillende. Det er så nemt at stemme på den sympatiske mand, der er en fin jagtkammerat, altid giver en hånd med i lokalforeningen, er en god skytte, og sikkert også er med i lokalforeningens bestyrelse, men der er en himmelvid forskel på den slags arbejde, og til at være med i HB i DJ. Så kan det tage et par år at komme ordentligt ind i sagerne, og før man begynder at kunne give sit besyv med. Overvejelser man måske skulle tage med, når der er valg til HB??
Og så råb dog op når i har chancen!!! De igangværende JKF-årsmøder og kommende Kredsmøder, er der hvor tingene skal frem i lyset. Ja, faktisk skal der gang i tingene allerede på lokalforeningernes generalforsamlinger. Mød op, kom med jeres synspunkter, og påvirk udviklingen i DJ. Det der ikke kommer frem, kan heller ikke ændres. Hjemme fra sofaen foran "tossekassen", bliver der ikke flyttet mange grænser [Wink]
Jeg ved godt at jeg er en "strid heks", men når man har været med på regionsplan i 7 år, og oplevet den ene gang efter den anden, at folk der aldrig møder op, kæfter op og klager vidt og bredt, bagefter, så bliver man noget strid i betrækket[}Smile] Og er der noget der kan få mig op i det røde felt, så er det: "Sådan plejer vi ikke at gøre!"
Så hvæser jeg altid: "Nej!!! For vi skød Plejer igår!! Og vi har ansat Nu i stedet for!"
I mine øjne er der ikke noget der hedder en "rigtig jæger". Og slet ikke hvis det er ensbetydende med S/S og Tweed. En jæger er et menneske der går på jagt, og med det formål at nedlægge et bytte, enten for kødets skyld, eller trofæet. Og så er det uanset om det er strand, hav eller landjagt, og om man bruger O/U, S/S, riffel, halvauto eller bue, og hvilken påklædning man er iført imens. Det SKAL DJ pinedød forholde sig til, og arbejde ud fra! Og det er os medlemmer, der skal få dem til det, ved at give dem de input, de skal arbejde ud fra.

Pyh [:0] Det blev en længere smøre, men når jeg først kommer igang......[Wink][:I]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

@Takleberry, netop derfor er det os medlemmer, der skal påvirke jægerforbundets holdninger. Herovre oplever jeg ofte at dem der har kritiske holdninger, faktisk også er dem der holder kæft når de har chancen for at komme med kritikken. Det påvirker jo slet ingenting[V]

Helt enig - desværre er jeg personligt nok lidt arbejdsskadet og besidder langt hen ad vejen ikke den diplomatiske pli som er nødvendig til som "ene hane" at blive taget alvorlig [:I]

O.R.J. var det bedste bud på en ny formand på daværende (og nuværende tidspunkt), fordi han har den fornødne politiske erfaring, har haft jagten inde på livet fra barnsben, og et godt kendskab til administration. Plus en alder som giver ham et mere moderne syn på tingene. Så mon ikke de forældede holdninger vil ændre sig i takt med at HB medlemmernes dåbsattester bliver af yngre datoer?[Wink][^]

Jamen jeg håber da at tingene ændrer sig til det bedre - hvis de gør skal jeg da glædeligt melde mig ind igen...men umiddelbart nærer jeg ikke noget håb om det. Jeg tror simpelthen ikke at DJ/O.R.J er interesseret i at tage de kampe som i så fald ville komme - de ville ihvertfald ikke gå helhjertet ind i det

....Jeg ved godt at jeg er en "strid heks",Hvem siger dog det [Wink]
men når man har været med på regionsplan i 7 år, og oplevet den ene gang efter den anden, at folk der aldrig møder op, kæfter op og klager vidt og bredt, bagefter, så bliver man noget strid i betrækket[}Smile] Og er der noget der kan få mig op i det røde felt, så er det: "Sådan plejer vi ikke at gøre!"
Så hvæser jeg altid: "Nej!!! For vi skød Plejer igår!! Og vi har ansat Nu i stedet for!"
I mine øjne er der ikke noget der hedder en "rigtig jæger". Og slet ikke hvis det er ensbetydende med S/S og Tweed. En jæger er et menneske der går på jagt, og med det formål at nedlægge et bytte, enten for kødets skyld, eller trofæet. Og så er det uanset om det er strand, hav eller landjagt, og om man bruger O/U, S/S, riffel, halvauto eller bue, og hvilken påklædning man er iført imens. Det SKAL DJ pinedød forholde sig til, og arbejde ud fra! Og det er os medlemmer, der skal få dem til det, ved at give dem de input, de skal arbejde ud fra.
Jamen det er jo også derfor jeg fortæller dig det, så du kan sige det videre [Big Grin][8D][Wink]
Pyh [:0] Det blev en længere smøre, men når jeg først kommer igang......[Wink][:I]
Pas nu på blodtrykket kære Farmor [Wink] Men det glæder mig usigeligt, at der rent faktisk er folk i DJ som rent faktisk har så liberal en holdning som du - og som tillige har evnerne til at udtrykke sig så man bliver taget alvorligt..

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.



[Image: Takleberry-1.jpg].[Image: sporter-1.jpg]

************************Kend din ret og gør din pligt**************************
Svar
#27
Hæ, hæ Takleberry [Big Grin][8D] Diplomatisk pli?? Hvad er det for noget [?][Big Grin][Big Grin]
Dem der kender og har været udsat for mig vil vist snarere sige: EKSTRA BLADET-TØR HVOR ANDRE TIER [Big Grin][Big Grin][Big Grin] (men de vil sgutte undvære mig aligevel [Wink] )

Jamen jeg vil da kaste mig over vores rare HB`er på fredag [Big Grin][Wink] Jeg har da også selv et par fjer eller tre, der skal plukkes af hanerne [^][Wink][Big Grin]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#28
Jeg er medlem af Jægerforbundet af den enkelte årsag at vi som jægere er nød til at organisere os for at sikre jagt på langt sigt.

Den store forbundssag var bestemt en uskøn omgang og viste med ganske tydelighed hvad der sker når sådanne forsamlinger bliver for indspist - Og her er det jo ganske tankevækkende så lille indvirkning der havde på valget til HB efter formandsskiftet....

Mange efterlyser et højtråbende konfrontationssøgende jægerforbund. Det min klare overbevisning at der kun vil skade jægersagen på den lange bane. Det giver ganske enkelt ikke politiske resultater at arbejde på den facon, men det kan godt give stor medlemsopbakning.

Hvis man skeler til Sverige (her har jeg fulgt de forskellige foreninger/blade de sidste par år og det er jo ikke lang tid). Så ser man foreninger der har travlt med at bekæmpe hinanden og har et hadsk forhold til rovvildt. Når man ser deres kamp mod ulvene så minder den meget om kampen for genindføre blyhagl i Danmark.....

Så jeg syntes at den nye formand gør det ganske hæderligt, men der er da bestemt mulighed for forbedringer. Jeg finder det ikke overraskende at de politiske resultater var lidt tynde i hans første periode, når man ser på det organisatoriske rod han overtog.

Angående bladet Jæger så finder jeg det ganske udemærkende og langt bedre end JVV som jeg ikke ser som noget reelt alternativ. Jeg savner lidt mere våbenteknik f.eks. som man ser i de svenske jagtblade med en "bøssemager side"...

Mvh.

Jørgen
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Farmor

Hæ, hæ Takleberry [Big Grin][8D] Diplomatisk pli?? Hvad er det for noget [?][Big Grin][Big Grin]
Dem der kender og har været udsat for mig vil vist snarere sige: EKSTRA BLADET-TØR HVOR ANDRE TIER [Big Grin][Big Grin][Big Grin] (men de vil sgutte undvære mig aligevel [Wink] )

Jamen jeg vil da kaste mig over vores rare HB`er på fredag [Big Grin][Wink] Jeg har da også selv et par fjer eller tre, der skal plukkes af hanerne [^][Wink][Big Grin]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.



Hvordan gik din "kammeratlige samtale" med HB-eren?

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#30
Jamen den gik faktisk meget fredeligt for sig [^] Og han var da fuldstændig enig med mig i at gammeldags og forstokkede holdninger kunne ikke bruges til noget som helst! Han mener jo heller ikke at DJ kan være tjent med den slags, hvis DJ vil være et moderne og tidsvarende forbund. Og medlemmerne som repræsenterer en meget bred vifte af jagtformer/interesser, aldergrupper, ikke længere er kønsbestemt og kommer fra alle samfundslag, skal sgu tages alvorligt, uanset hvad eller hvem de er. For hvad nytter det at modernisere og opdatere alt fra kursusmaterialer til administration, hvis de mennesker der skal formidle det ud til os jægere, og forhandle på vores vegne politisk, ikke følger med?
Så den er givet videre, og jeg kender ham så godt, at jeg ved at han tager det med sig videre.
Så der sker noget i DJ for at komme på omgangshøjde, og alt andet lige; mon ikke det efter en nedskæring i HB, fra 14 til 8 medlemmer+Formand, bliver noget nemmere at opnå enighed og et bedre samarbejde til gavn for os jægere? Jeg tror på det[Smile]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#31
Vil det så sige, at de nu vil gå aktivt ind i kampen for halvautomater (som minimum at man ikke bruger termen "militærlignende" våben ) og lyddæmpere ?? Herunder bistår med juridisk støtte og indhentelse af ekspertudsagn om nødvendigt ???Hvis det gør, så melder jeg mig ind i morgen [8D]

@Farmor: Diplomatisk pli er evnen til diskutere med andre folk uden at ende med at fortælle dem, hvad man virkelig mener om deres forkvaklede ideer og dem som personer[:I]

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#32
Takleberry, det vil jeg da formode, hvis DJ skal leve op til vore moderne tider. Men jeg kan da spørge Ole Roed direkte til vores kredsmøde d 2/3. Og som jeg ser det, vil han da ikke kunne komme uden om, at hvis brugen af en halvautomat, selvfølgelig plumberet til 2 skud, er lovlig til jagt i DK, så må DJ da støtte op om de jægere der bruger dem. Og mht lyddæmpere, som er lovlige til jagtbrug i visse andre EU-lande, så må DJ som jagtorganisation indenfor EU, kunne gå ind for brugen af dem. (Den med at det vil forøge krybskytteri, og de derfor ikke vil gå ind i den dialog, er for tyndbenet). Om ikke andet, så skal de da støtte op om jægeres ret til at anskaffe lyddæmpere, til brug ved jagt i lande hvor de er lovlige. Og er et våben godkendt til jagtbrug iflg. Dansk jagtlovgivning, også selvom det er "militærlignende" af udseende, så må/skal DJ forholde sig til gældende lovgivning! Og har man brug for rådgivning som medlem, og der ikke er nogen der sidder inde med den aktuelle viden, så må de da skaffe den viden externt. Det er vel en del af det vi betaler for som medlemmer??
Hæ, hæ, det kunne godt tyde på at vi får et lidt livligere kredsmøde denne gang. Jeg kender et par stykker der vil bakke mig op, for de går også meget på jagt i udlandet og har også hang til "lidt specielt udseende" våben [Wink] Så det bliver spændende at høre hvilke svar jeg får [Wink] Og vil DJ gerne have fat i den yngre del af den jagende befolkning, så vil jeg håbe at svarene vil være de rigtige. Ellers kan DJ vist glemme alt om yngre medlemmer [V]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#33
Farmor det der er hvis det man kalder "ren røv at trutte i" [:I] På mine vegne (ja jeg er ikke medlem pt) må du da meget gerne rejse spørgsmålene - om ikke andet fordi det vil tvinge bl.a. OR til at tage offentlig stilling (med de øretæver, det så evt. ville indebære)

Uanset hvad, vil jeg da meget gerne høre et fyldigt referat fra mødet. Jeg tror nemlig at du har fuldstændig ret i, at hvis ikke forbundet begynder at være lidt proaktiv og fremsynet kan de meget nemt risikere at miste en masse unge medlemmer (både kommende og nuværende)

Og jeg lover højt og helligt at melde mig ind igen, hvis I kan tvinge dem i den "rigtige" retning [8D]

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by Takleberry

Og jeg lover højt og helligt at melde mig ind igen, hvis I kan tvinge dem i den "rigtige" retning [8D]

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]



Tjaee... du burde vel melde dig ind INDEN forslaget bliver fremsat[8D] Det andet minder for meget om "kun at ville spytte i kassen" hvis jeg (altså du) får ret - lidt a'la "rammegaranti"[Wink]

Hvis jeg var på Bornholm, ville det helt sikkert medføre en rimelig stor debat - da jeg absolut IKKE går ind for militært udseende våben[B)] - og lyddæmpere må de også gerne beholde i udlandet for min skyld[B)][B)][Wink] Men OK - jeg kan da godt gå ind for en tilladelse - bare de ikke bliver brugt i Dk.[^]

Men netop det, at vi har forskellige synspunkter er vel netop demokratiets styrke - og skulle det blive vedtaget - så OK med mig - så har mine (eller andres) argumentationer bare ikke været i orden[Smile] - og jeg ville da ikke melde mig ud af den grund.[:I]

mvh
Korthår[Smile]
Svar
#35
@Tonny, nu er det et par spørgsmål om DJ`s holdninger til "Militært useende" våben, brug af lyddæmpere, og halvautomater, jeg gerne vil have Ole Roeds svar på.
Personligt synes jeg der er for meget "drengerøv" i militært udseende jagtvåben, men jeg kender også unge menneskers (og visse voksne mænds [8D][Wink]) hang til "legetøj". Og fred være med det, bare de våben er lovlige iflg. jagtlovgivningen. F.eks. synes jeg at en riffel med det jeg kalder "Tupperware-skæfte", og bipods er mindre køn. Og hvis den så til overflod har indstillelig skæfteryg(hvilket jeg sagtens kan se det geniale i [Wink]), og et femskudsmagasin smækket i, så får en i bund og grund helt alm. riffel da et militært look a like.
Og hvis nogen f.eks. pga. høreskader har et dokumenteret lovligt brug for en lyddæmper, eller af miljøhensyn, så hvorfor ikke? I lighed med at man kan få en lægeerklæring på ikke at skulle bruge "Snublekyse" som knallertkører? Og som et minimum skal jægere da have forbundets juridiske opbakning til at anskaffe dem til brug i lande, hvor det er lovligt. Og med den stigende tendens der er, til at flere og flere danske jægere tager på jagt i udlandet, bør vores fælles politiske talerør være på forkant med den udvikling. Og ikke være medvirkende til at lægge forhindringer i vejen, fordi nogle mennesker fejlagtigt forbinder lyddæmpere med krybskytteri, ved bare at gå uden om den diskution. Det hedder jo ikke "Danmarks Krybskytteforbund", men Danmarks Jægerforbund, og så må det da kæmpe for det jægerne vil ha`, eller hva`???
Vi har alle sammen forskellige holdninger til, og vores forskellige værdier i forhold til jagt. Men det grundlæggende udgangspunkt må være at vi alle sammen har krav på at få samme opbakning og service, som jægere, fra vores fælles forbund. Og det må være uanset hvad den person der befinder sig i den rådgivende ende af røret, har af personlige holdninger. Alt andet ville være dybt uprofessionelt, og meget lidt tiltrækkende for nye medlemmer.
Så jeg forstår godt Takleberrys tøven, fordi han har været udsat for at blive set ned på, af en person der skulle rådgive ham professionelt, og burde have holdt sin personlige mening for sig selv!! Så han har et tillidsbrud der skal rettes op i forhold til DJ, og det må DJ så rette op på. Ved at bevise at det er et moderne og fremadrettet forbund, som er i takt med nutiden, og ikke hænger fast i dengang hanebøsser gik af mode. (Kommer det fra en kvinde der elsker at skyde med hanebøsse, især hvis den også udspyr noget røg [Big Grin][Big Grin]).
Og fik jeg en mindre formue uventet til min rådighed, så stod der i løbet af no time en Sauer S 303 Simi Automatic, kaliber 9,3x62, med en fed Zeiss drivjagtskikkert i våbenskabet, med mors navn på [:p] Den til dato smukkeste halvautomat, jeg har kastet mit blik på [:p][:X] SUK !!!
Måske jeg skulle skrive den på ønskelisten til det skarpe hjørne??[^]
Og så ville jeg blive meget skuffet hvis mit jægerforbund, ikke syntes at det var et våben man gik på jagt med[V].
Man kan ikke stoppe fremskridtet, og vores forbund skal følge med. Til gavn for os alle sammen, og ikke kun for et fåtal.

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#36
Hej farmor du gør et stort stykke arbejde.Godt gået
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Tjaee... du burde vel melde dig ind INDEN forslaget bliver fremsat[8D] Det andet minder for meget om "kun at ville spytte i kassen" hvis jeg (altså du) får ret - lidt a'la "rammegaranti"[Wink]

Hvis jeg var på Bornholm, ville det helt sikkert medføre en rimelig stor debat - da jeg absolut IKKE går ind for militært udseende våben[B)] - og lyddæmpere må de også gerne beholde i udlandet for min skyld[B)][B)][Wink] Men OK - jeg kan da godt gå ind for en tilladelse - bare de ikke bliver brugt i Dk.[^]

Men netop det, at vi har forskellige synspunkter er vel netop demokratiets styrke - og skulle det blive vedtaget - så OK med mig - så har mine (eller andres) argumentationer bare ikke været i orden[Smile] - og jeg ville da ikke melde mig ud af den grund.[:I]

mvh
Korthår[Smile]



Korthår jeg kan sådan set godt forstå dit synspunkt mht medlemsskabet, men jeg var jo rent faktisk medlem, da jeg "bad om hjælp" [8D] Vi er som udgangspunkt enige i, at sammen står vi stærkest, men omvendt kan man vel ikke forvente at en person er medlem i en "forening", hvis denne "forening" representerer nogle holdninger som medlemmet ikke kan stå inde for [Wink]

Det jeg nok egentlig for alvor blev tosset over, var "smagsdommeriet" om man vil. Jeg kan simpelthen ikke få ind i mit hoved, at der er andre som udfra et udseende skal diktere hvad der er rigtigt og forkert. Nogle jægere foretrækker deres våben med afsindigt flot skæftetræ og meget udtryksfulde graveringer, nogle er bare til så simpelt som muligt, mens andre igen er til det lidt mere hardcore.

Lad os dog bedømme hinanden på vores handlinger fremfor vores værktøj.

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#38
Så blev vores Kredsmøde afviklet i aftes. Hovedvægten var lagt på de kommende jagttidforhandlinger, og hvad der var gjort/foretaget af tiltag for disse. Der blev orientret om balladen omkring rævehold, hvor en, skal vi kalde det useriøs artikel m/vildledende foto, havde skabt en del problemer, og hvad der var blevet gjort fra forbundets side i den forbindelse.
Og så blev det specifikt nævnt, at forbundet ville arbejde målrettet på at gøre hele holdningsgrundlaget for jagt, tidssvarende. Dvs. at uanset hvem man er, hvilke jagtformer man dyrker, hvilke våben man anvender(selvfølgelig under forudsætning af at de er lovlige iflg. dansk våbenlovgivning), så skulle man kunne forvente en ordentlig og seriøs rådgivning. Danmarks Jægerforbund er for jægere, og ikke betinget af påklædning, eller andre sociale statussymboler!
Desværre fik jeg ikke "sparket" spørgsmålet om lyddæmpere ind, før jeg i en rygepause fik spurgt Ole om han havde set resultatet af en afstemning på Netnatur vedr. lyddæmpere? Den stod til fordel for lyddæmpere med 68%, mod 32% imod. Og den følgende artikel Michael Sand havde ledsaget afstemningen med? Det havde han dog ikke, og den er også ret ny, men han ville da tage det til efterretning. For er det et ønske fra jægerne, så var forbundet nødt til at forholde sig til det. Med det efterhånden, store antal danske jægere, der tager på jagt i udlandet, hvor visse våbentyper, hjælpemidler osv, er lovlige, var forbundet tvunget til også at kunne bistå med juridisk rådgivning mht hvordan den enkelte skal forholde sig, f.eks omkring tilladelser, forsikringsbetingelser, ind-og udførselspapirer osv.
Det er altsammen med i fremtidsplanerne, og gerne noget der skal være på plads indenfor en overskuelig fremtid.
Og så er de klar over at hvis der skal holdes på medlemmerne, og tiltrækkes nye/unge, så SKAL forbundet fremstå som et moderne og tidssvarende organ, uden forstokkede og gammeldags holdninger!
Jeg fik da også selv afleveret et "los" i den forbindelse: Et af kriterierne der bliver set på, for at være med i kapløbet om at blive "Årets Jagtforening", er gudhjælpemig hvor mange kvinder de har som medlemmer[xx(][Sad!][}Smile]Hvis det ikke er gammeldags og forstokket, så ved jeg sgu ikke hvad der er!!!!! Ligestillingen blev indført i 1973!! Når jeg er på jagt er jeg jæger, på lige fod med alle andre, hverken mere eller mindre! Så der var ragekniven med i stemmen, da jeg påpegede det forhold [}Smile][xx(] (Nå, det var lige en kæphest, og en voldsom torn i min yndige nummer[^][:I]) Men til min store glæde, en mening jeg fik stor opbakning for fra deltagerne[Big Grin].

Så Takleberry, jeg ser da frem til at høre at du har meldt dig ind igen [Wink][Big Grin]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#39
Farmor - Lige netop lyddæmperne kørte jeg lidt på Ole Jacobsen med i valgkampen, og han var mildt sagt ikke begejstret for mig og det foreslag. Hils ham endeligt fra mig af [:I] Og bed ham vågne op og se sig omkring hvad der rumler blandt os jægere.

Mvh.
Lars/Great Dane

Exclusive member of team X-member of ***
Great Dane

Svar
#40
Fedt at denne tråd lig kom op igen.
For så ku jeg lige få takket korthår for at starte denne tråd.
Ellers havde jeg aldrig fået taget mig sammen til at melde mig ud.
Men det fik jeg altså gjort nu....eller engang i Januar da tråden startede.

A.Nielsen

Fattigdom er en sindstilstand
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)