Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er du medlem af Danmarks Jægerforbund?
#81
[/quote]
I alle de år jeg har været DJ medlem har jeg undret mig over deres budget. Men det ville da være klædeligt hvis der var nogen herinde, der er på DJ faste lønningsliste, at tage bladet for munden og oplyse deres årsløn.

Indtil da er det da slet ikke upassende overhovedet at stille spørgsmålstegn ved et årsregnskab der mildest talt ser mærkværdig ud (læs: lugter af pamperi) Der er da alt for mange der helt ukritisk forholder sig passive i den her sag.

Og så længe pengene ruller ind og monopolet er intakt på hundetræning og skydning, så fortager DJ sig bestemt intet dramatisk.
Det ville da osse være et selvmål af rang.

A.Nielsen

Fattigdom er en sindstilstand
[/quote]
OK, som den opmærksomme læser måske har bemærket, så er jeg rent faktisk fastansat i DJ. Cand. scient i biologi, gået på jagt i 30 år, 17 års ancennitet. Og min løn, inklusive kvalifikationstillæg, ligger væsentligt under de 480.000 og langt under, hvad jeg tidligere har fået i det private. DJ er akut opmærksom på, at tårnhøje lønninger ikke falder i tråd med at være en medlemsbaseret organisation. Prøv evt. at se på andre lignende organisationers gennemsnitsløn. DJ skiller sig ikke ud - med hverken mere eller mindre.
Jeg véd ikke rigtig, hvad din pointe egentlig er. Vil du have folk til at arbejde gratis? Eller vil du have folk med en vis professionalitet til at varetage jagtens interesser i Danmark?
En forfatter sagde en gang: There aint no such thing as a free lunch.[Wink]

Panthera

[Image: Img_0338.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#82
@ Panthera

Nej selvfølgelig skal ingen arbejde gratis. Men nu er det jo helt op til den enkelte om de syntes DJ er pengene værd. Og det skader da aldrig at forholde sig kritisk til ting man finder mistænksomt.

Med hensyn til din free lunch så er min point bare at jeg ville heller ikke melde mig ind i Helle Thornings fanklub eller betale kontigent til socialdemokratisk valgkampskasse hvis nu jeg ved 100% ved mig selv at jeg har tænkt mig at stemme på Fogh igen.

A.Nielsen

Fattigdom er en sindstilstand
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#83
Problemet er nok at DJ har udskrevet nogle ret exorbitante lønninger for en organisation på den størrelse under "Nepotisme" skandalen. Og efter min mening er der aldrig rigtigt blevet rydet ordenligt op, og derved mangler der tidlid til at lønninger og andre goder står i rimeligt forhold til kvalikation, udført arbejde og organisationens størrelse.

Om DJ har rydet op i nepotismen eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på. Min opfattelse er der er mennesker i DJ der gør et rigtigt godt stykke arbejde for DJ og jagten generelt. Om alle gør det, skal jeg ej gøre mig klog på, da min berørings flade med DJ ikke er stor nok, men jeg har et generelt positivt indtryk af dem jeg har mødt.

Dog mangler bestyrelsen totalt min tillid da valg foregår indirekte og jeg ikke har set den oprydning efter Nepotisme skandalen som jeg kunne have ønsket mig.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#84
Citat:quote:

Originally posted by kwi

[quote]Originally posted by Panthera

@KWI
Hvordan er du nået frem til de 480.000 pr. ansat? Det kan godt være, at nogle får mere, men der er så sandelig også en del, som får mindre.

Forbundets budget for 2009 viser lønudgifter på 23.012.300 for 48 medarbejdere incl.den nye administrationschef. Det giver i snit 479.423 kr pr. medarbejder, så der må være nogle, der hæver en fed årshyre.



Hej KWI

Jeg tror faktisk, at opgørelsen er beregnet rigtig, og når man ser på personalegruppene på Højnæsvej og på Kalø, finder jeg det ikke alarmerende, snarere tvært imod.

De sociale omkostninger og pensionerne udgør mindst 30 procent af den udbetalte løn, men skal lægges oven i den del der udbetales.
Hvis man fratrækker dette bilver den gennemsnitlige månedsløn knapt 31.000,- og det er vel i grunden ikke så forfærdeligt. Mon ikke mange af formændene tjener lige så meget.

Med venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#85
Til Kwi og andre, så er det sådan at når man modtager kørselsgodtgørelser, tlf. godtgørelser, og det er hvad man får som frivillig/ tillidsvalgt indenfor DJ, så er man altså også med på det pågældende lønbudget. For mit eget vedkommende har det max beløbet sig til 2000 kr om året. Og bag de 2000 kr ligger der mange ulønnede timer, tilbragt på riffelbanen som instruktør, mange kræfter brugt på at stille 10 standpladser op til hver skydning, opsætning af standpladser ude i terrænet dagen før feltskydninger, og nedtagning af samme. Så med 8 Kredse der har et rimeligt højt aktivitetsniveau, ligger der mange flere "ansatte" indenfor lønbudgettet. Og hvis nogen kan få splinter i deres små numser af det, så går man sgu i små sko [xx(][V]
Og kunne vi så for pokker komme videre fra en sag der for længst er ude af DJ`s hænder! Der er foretaget de anmeldelser af misbrug, der kunne anmeldes til både skattevæsen og politi. De almindeligt ansatte i DJ, bliver aflønnet efter de til enhver tid gældende overenskomster, ligesom enhver anden i tilsvarende virksomheder. Og den siddende HB består med undtagelse af et par stykker, af helt nye folk, der intet havde med de kritisable forhold at gøre. Men de har saftsusmig haft noget af en opgave med at rydde op efter det rod, hvilket har givet en sørgelig mangel på jagtpolitik i de første par år. Vi kommer ingen vegne ved at se bagud, kun ved at se fremad!!

Og det var så lige et surt opstød over alle de sjove påstande, der ikke er specielt godt underbygget med faktuel viden.

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#86
@Farmor:
Beklager hvis mit indlæg kunne (mis)fortolkes i retning af kritik af den frivillige indsats, der gøres. Det var bestemt ikke hensigten, og jeg ved at de frivillige ikke gør det for km-pengenes skyld.

Men selv om budgettet ikke særlig detaljeret, tror jeg altså ikke, at nogen kunne finde på at indregne kørselsgodtgørelse til ikke-ansatte i posten for lønomkostninger.
Der findes derimod to andre store poster, hvor kørslen nok er indregnet:
enten "Kredse og regioner" (7.238.000) eller "Uddannelse" (5.956.433)
I min verden er det ikke småpenge, selv om Farmor bliver irriteret over sådan noget "flueknepperi".

Iøvrigt gør et budget med så lav detaljeringsgrad det let at få tallene til at se akceptable ud, når budgettet skal godkendes.
Svar
#87
@Kwi:
Stadig negativ! For al kørsel osv bliver udbetalt direkte fra DJ, og er blevet det siden 1/1-08, og bliver ikke som før udbetalt via bloktilskudene. Så den post der hedder "Kredse og regioner" er altså bloktilskudene, som ligger i omegnen af 100.000 pr Kreds årligt.
Og "Uddannelse" hører det altså ikke ind under.

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#88
@Farmor:
Du skrev
"Stadig negativ......
Så den post der hedder "Kredse og regioner" er altså bloktilskudene, som ligger i omegnen af 100.000 pr Kreds årligt. "

7 kredse á 100.000 = 700.000 kr. og budgettet er på over 7,2 mill.kr.!?!

Det budget er altså ikke beregnet på at skulle kunne gennemskues af almindelige medlemmer.[V]

Men uanset hvad du nu vil skælde mig ud for, så har du utvivlsomt helt ret. Helt ret. Jeg giver op og trækker mig bukkende tilbage. Undskyld. Undskyld.[:I][Wink]
Svar
#89
Sorry Kwi [V][:I] Jeg må have været voldsomt skeløjet, da jeg læste dit indlæg. For der må da være andet der også hører under kredse og regioner, end lige de 100.000 kr. Og du har da helt ret: der er langt op til de 7,2 millioner, og dog? For du har ikke trukket de forventede indtægter på 4.450.000 kr fra. Så det må give i omegnen af 3.000.000 kr i udgifter. Alle de hjælpere der bliver brugt ved de forskellige DJ-arrangementer, får også kørsel, og det hører vel under det budget. En Kredsskydning(det der før hed regionsskydning) kræver f.eks hos os 20 dommere/hjælpere, og det er vel ikke mindre i de øvrge kredse.
Jeg ved dog at vi koordinatorer bliver afregnet direkte fra regnskabsafdelingen, og ikke fra Kredsens kasse.
Så det er da mig der siger undskyld. Jeg læste de 7.238.000 som 723.800. og overså et 0.

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#90
Det med andre folks, vores, dine og mine penge er da tra..als, ligesom at blive trådt ihjel af gæs[V].

Det det drejer sig om er:
Citat:quote:

- Alt i alt må jægerne kridte skoene, hvis de vil markere sig som en faktor i naturbevarelsen og den vej rundt bevare jagtmulighederne. En slatten siddenhjemme- i-sofaen-holdning kombineret med at logre for landbruget fører ingen vegne, slutter den danske biolog Niels Kanstrup fra Dansk Jagtakademi.

Direkte fra NetNatur vedrørende jagt tider på ringdue og agerhøne.
http://www.netnatur.dk/netjaegeren/artik...september/

Manden har jo ret.

Generelt: Hvad med en indmeldelse og gør Jægerforbundet mere rummeligt og varieret i holdninger (det er absolut meget let) - stil spørgsmålene og forelæg kritiken, det eneste rigtige sted, alt andet er da lidt for nemt - eller hvad?

Mvh Thorlak

NB: Husk at raportering til vildt statistiken inden 31/3.

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)