Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sidste nyt om politiet
#41
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:


Tjaaee om mit svar til din fordomsfulde kommentar er at give dig på puklen, må du selv afgøre, men jeg vil da gerne lige bringe dig ud af din typiske venstreorienterede fordomsfulde vildfarelse ved at forklare dig lidt om sagens rette sammenhæng.

Ordet Perle, er i politiregi et udbredt anvendt udtryk og en forkortelse af ordet perletand, som er synonym for et fjols, båtnakke,tågehorn eller lignende, vælg selv. Det kan udtrykkes med et venligt glimt i øjet til en kollega eller ven, eller det kan bruges til at kalde et fjols for et fjols, uden at sige fjols, som vi jo ikke må. Og det gælder uanset hudfarve

Perletand er opstået fordi tænder fremstår hvidere i mørkere ansigter, derfor har udtrykket en racistisk undertone. Hvis du ser på indlægene i denne tråd vil du også se at det er sådan det bliver opfattet.Det er muligt at det er baggrunden for ordets oprindelige betydning, jeg har dog ikke kunne finde noget på skrift om det, dette er egentlig også ligegyldigt fordi det ikke er min pointe. Min pointe er at vi i politietikke anvender udtrykket mod personer med en bestemt hudfarve. Istedet anvender vi udtrykket bredt til hele befolkningen, incl. os selv. Med hensyn til at de ovenstående indlæg her i tråden underbygger din påstand om at det skulle være et racistisk udtryk, så er det jo noget sludder. De indlæg er jo skrevet i en humoristisk ånd og kommer udelukkende på baggrund af den sag der nu køre i medierne, fordi nogen fejlagtigt har forvekslet ordet perle med perker. Jeg er ret sikker på at det er de færreste herinde der før denne sag havde opfattelsen af at ordet perle var ligmed en indvandrer......og det er det heller ikke eller måske skulle jeg skrive var det heller ikke, for nu er udtrykket jo blevet fuldstændigt uanvendeligt, da det er blevet borddømt i medierne, så nu må vi nok finde et andet udtryk for fjols.....er der nogen der har et forslag ? ;-)

Hvad med at lade være med at kalde folk fjolser? jeg kalder ikke mine klienter for fjolser før jeg sidder i frokoststuen med mine kolleger.

Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide hvem det er her der pludselig er sprunget ud som racist ? Det var ikke møntet på nogen her. I denne omgang drejer det sig om to uafhængige klienter i denne uge der uopfordret har valgt at komme med nedsættende bemærkninger om farvede.
Og hvordan definere du iøvrigt ordet racist ? En person der handler/bedømmer anderledes afhængig af en anden persons hudfarve/race.der er jeg så ikke enig, en racist er en racehader der bedømmer andre racer end den han selv tilhøre som laverestående væsner. det du beskriver er jo bare at være fordomsfuld, det er ikke det samme. Du er jo også selv fordomsfuld
Nu stemmer jeg personligt i midten af dansk politik, men jeg kunne da godt tænke mig at høre hvorfor det efter din mening er mere unuanceret at stemme på DF, end det er at stemme på et for mig at se lige så extremistisk parti som SF ? Nu var det dig der bragte SF ind i debatten,ligesom du bragte DF ind i debatten men hvad DF angår mener jeg det er unuanceret at financiere sine velfærdsforbedringer (som de fleste partier ønsker) med ulandskroner og andre penge der ikke kan frigøres på på grund af indgåede aftaler.Det er muligvis uundgåeligt at undgå at blande politik ind i den her diskution, men skal vi ikke prøve at undgå det i denne debat, da det formudre og besværliggør debatten Desuden har flere af de mennesker som jeg har diskuteret emnet med givet udtryk for at de "vil af med de sorte". Gået på klingen er en del af de mennesker de vil af med danske statsborgere med en mørkere hudfarve end deres egen. har du tænkt på at det ikke nødvendigvis har noget med racisme at gøre ?, det er vel mere et udtryk for frustration over et samfund der ikke udvikler sig i en for dem positiv retning, og de giver "de sorte skylden" hvilket der jo i hvert fald til dels kan være noget om hvis man ser på kriminalitets statestikkerne

Det er jo også så dejligt nemt. Det er jødernes skyld; er der en klokke der ringer? Måske de skulle lave om på deres egen situation eller samfundet i stedet for (jeg er godt klar over at du ikke forsvarer dem Lani)
Til sidst vil jeg lige spørge dig om en ting mere.
Nu har jeg måske tolket dit indlæg forkert, og så må du rette mig, men jeg opfatter det altså som om at du mener at hovedparten af dansk politi er racister.
Som politier må jeg sige at 95% af de politier jeg kender, ikke har noget imod mennesker med en anden hudfarve en hvid. Til gengæld er vi meget kritiske overfor kriminelle, at det så temmelig ofte er sammenfaldende med at de har en anden hudfarve en hvid, siger vist mere om dem end det gør om os. Enten har du tolket forkert eller også har jeg udtrykt mig uklart. Jeg tror ikke at hovedparten af politibetjentene i landet er racister. Jeg ved at der er nogle der er det og brugen af ordet perle indikerer ikke at det er noget der bliver sagt fra over for.
I den konkrete sag om betjenten der forklarer lyden på optagelsen med at han ikke sagde perker men perle, ser jeg det som ham der skød en stork og undskyldte sig med at han troede at det var en fiskehejre .det er fordi du automatisk går ud fra at når betjenten sagde perle, mente han perker, og det gjorde han ikke. fat det eller lær det udenad

Accepteret. Men det er stadig en fiskehejre [Wink]

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....



LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....



Og sænk bare paraderne. Det var racister i al almindelighed [V] jeg langede ud efter og ikke strisserracister [Wink]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by Santo

....De bør optræde ordentligt og ganske formelt, forstået på den måde at kender man ikke personens navn så tiltaler man med HR og Fru (dame).[Smile] De kunne jo på en pæn måde bare spørge "Undskyld hvad er deres navn..........


Jamen, så prøver vi lige Santo's anvisning.............

Her er scenariet.....................KA' DU FAT' DET HERR PERLE..........nej, vel - det gik ikke så godt!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#43
ID-nu må du altså bruge den korekte tiltaleform,det bør naturligvis være: "Kan DE fatte det,Herr Perle..."[Wink][Wink]

Iøvrigt,så er det da rigtigt at vore betjente altid bør tale ordentligt til borgerne.MEN-jeg har fuld forståelse for at der i kampens hede,kan falde en finke af panden ind imellem.Jeg syntes at det er temmeligt tåbeligt at blive forarget over,at også betjente kan bruge "grimme" ord.Man bør vel have forståelse for at et menneske der bliver overhældt med de værste gloser fra en skrigende samling ballademagere,kan komme til at kalde dem for noget mindre pænt.Hvis disse stakkels folk ikke kan klare "risikoen" for at blive kaldt et eller andet "grimt" af den betjent som de verbalt og fysisk overfalder-så kunne de jo ærligt talt bare fedte af.... Vorherrebevares!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![Sad!][Sad!][xx(]

Politifolk er jo også bare mennesker.........
(Denne kommentar er generelt ment,ikke særligt myntet på "Perlesagen")

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#44
Iøvrigt,så er det da rigtigt at vore betjente altid bør tale ordentligt til borgerne.MEN-jeg har fuld forståelse for at der i kampens hede,kan falde en finke af panden ind imellem.Jeg syntes at det er temmeligt tåbeligt at blive forarget over,at også betjente kan bruge "grimme" ord.Man bør vel have forståelse for at et menneske der bliver overhældt med de værste gloser fra en skrigende samling ballademagere,kan komme til at kalde dem for noget mindre pænt.Hvis disse stakkels folk ikke kan klare "risikoen" for at blive kaldt et eller andet "grimt" af den betjent som de verbalt og fysisk overfalder-så kunne de jo ærligt talt bare fedte af.... Vorherrebevares!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![Sad!][Sad!][xx(]

Nu bliver jeg heller ikke forarget over at der kan blive brugt nogle gloser der ikke burde, men i den på gældende sag, som der er blevet vist på TV, mener jeg, at betjenten burde have tænkt sig om.[:I]

Politifolk er jo også bare mennesker.........
(Denne kommentar er generelt ment,ikke særligt myntet på "Perlesagen")

Tja.. De har jo selv valgt deres arbejde og så må de først forholde sig til juraen, dernæst det menneskelige. Vi kan jo ikke have betjente, der syntes det er synd for folk der ikke kan finde ud af at overholde loven og så lader dem slippe for straf[:0]
Hilsen Ulrik
[/quote]
Det er godt nok synd for dig at du fik lavet en "Bubber" med dit enkelt skudsriffel og skød 3 Perler. Ved du hvad det glemmer vi bare, ikke.[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh

Santo

Med lov skal lov holdes og ifølge loven må man vist ikke kalde andre for nedsættende navne.
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#45
Har jeg i denne sammenhæng overset ordet: Perlemusling [?]
Det må da være et udtryk for en politibetjent af anden etnisk herkomst [Big Grin][Big Grin]

Per T Nielsen

Ruger # 1
"one shot - one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#46
Citat:quote:

Originally posted by ID

[black][font=Tahoma]@ujensen - Ordet "perletand" har intet med din udlægning at gøre. "perletand" (som øgenavn; at kalde en person for Perletand) er oprindeligt et udtryk for en selvtilfreds/rethaverisk person (tænderne skinner når man smiler).
Selve ordet stammer fra de første Colgate-reklamer hvor man havde indlagt et lille "pling" og så viste der sig en lille lys-blænding på en tand.
Man har/havde en beskrivelse af en langsomt-kørende søndagsbilist som kørende med "blød hat og perletand" - altså en selvglad langsomt-kørende person som kører og smiler/hilser til/på alle i sin egen ophøjethed.

Ordet "Perle" bruger man i samme jargon som f.eks. ordet "Sunshine" - eks.: "så kan du godt skrue ned for charmen Sunshine".


hvad af de ord...Snowflake eller Spook [?][?][Big Grin][Big Grin][:0]

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#47
"Man skal ikke kaste perler for svin" gad nok vide hvad det bliver til ??
Mvh.

Yeti
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by yeti

"Man skal ikke kaste perler for svin" gad nok vide hvad det bliver til ??


Det vil der nok ikke ske noget ved - mon ikke de har en gensidig aftale ?
Perler spiser ikke svin - så det gælder nok også med modsat fortegn [Wink]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by Eric A

hvad af de ord...Snowflake eller Spook [?][?][Big Grin][Big Grin][:0]


Snowflake



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#50
Citat:quote:

Originally posted by ID

@ujensen - Ordet "perletand" har intet med din udlægning at gøre. "perletand" (som øgenavn; at kalde en person for Perletand) er oprindeligt et udtryk for en selvtilfreds/rethaverisk person (tænderne skinner når man smiler).
Selve ordet stammer fra de første Colgate-reklamer hvor man havde indlagt et lille "pling" og så viste der sig en lille lys-blænding på en tand.
Man har/havde en beskrivelse af en langsomt-kørende søndagsbilist som kørende med "blød hat og perletand" - altså en selvglad langsomt-kørende person som kører og smiler/hilser til/på alle i sin egen ophøjethed.

Ordet "Perle" bruger man i samme jargon som f.eks. ordet "Sunshine" - eks.: "så kan du godt skrue ned for charmen Sunshine".




Hvis jeg, mod forventning, har taget fejl må jeg jo tage det til mig [:I]. Jeg henviser selvfølgelig til § 1 som siger at jeg altid har ret [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Eric A

hvad af de ord...Snowflake eller Spook [?][?][Big Grin][Big Grin][:0]


Snowflake


American slang ord..Snowflake = etnisk mening for Dune coons og porch monkeys etc..

brugt i et sentence i engelisk..... Snowflakes came out in big numbers to vote for Barack Hussein Obama for president.

brugt i et ..joke..[Big Grin]

Want to starve a Snowflake [?].....hide his welfare check under his work boots.

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#52
Citat:quote:

Want to starve a Snowflake .....hide his welfare check under his work boots.


He he, god værkstedshumor[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#53
Tjah, nu er jeg ikke racist, men humorist.

Jeg respekterer andre mennesker, der er blot nogle der ikke gør sig fortjent til det.

Kender en betjent der brugte udtrykket: Slap af pom'frit'.

Er det lige så slemt?

For der er jo også fritter der har fået længere tid i gryden, end andre ...[B)]

Mit kendskab til en perletand, var naboens søn der ikke havde passet sin tandbørstning. Ham kaldte vi perletand, selvom han ikke havde mange tilbage.

Og det var jo ikke særlig pænt gjort.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#54
Sådan en "perletand" har vi også her i Kerteminde,han har ikke een pløk i munden.Vi har også en "Peter-dukkeben" han har så tykke ben at han ikke kan bruge gummistøvler.Vi havde også et brødrepar-"Tænd og sluk" Den ene var brandmester-den anden var såmænd pyroman.... "Guldsmeden" er vores dyre VVS mester. "Hans-pølse" skulle efter sigende være udstyret med et usædvanligt lille lem.... Den tidligere leder af Kerteminde politistation hedder ikke andet end "arme og ben" det er fordi han svinger voldsomt med armene når han går."Astronauten" fik sit navn efter hans butik(maling og tapet) futtede af op til nytår-da var butikken fyldt med nytårsraketter,som han dengang solgte(det er han så iøvrigt stoppet med [B)])"Nattens dronning" levede på byens beværtninger i nattetimerne."Rasmus-rundjern"er naturligvis rørsmed."Hans-mangepenge" har arvet det hele efter sin far. "Christian nienhaller" mangler yderste led på den ene lillefinger.Vores forhåndværende malermester,som hedder Harald,bliver kun kaldt for "Halle",så derfor er det naturligt at hans søn kun kendes som "Kvarte" i byen.Alle disse eksempler er bare for at vise,at øgenavne er en del af den danske kultur.Og her i byen er det IKKE ondt ment,med øge/kælenavne.(Jeg selv hedder iøvrigt Ollie,her på egnen.......[Wink] )

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#55
[Big Grin] Vi havde en frivillig brandmand der hvor jeg boede som dreng (i mellemkrigsårene), som kun var max. 1,60 høj. Han hed aldrig andet end "panelslukkeren". Han var iøvrigt under mistanke for selv at starte et bål her og der, når der var lidt stille på vagterne - det var i en lang periode altid ham der opdagede, når det brændte et eller andet sted i byen.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#56
Jeg har altid kaldt mit jagtrevir for en.... jagtperle... [:I]

Svar
#57
Uanset hvad I synes - eller hvordan I forsøger at pakke det ind for at få det til at lyde pænere, så er det stadig ikke i orden, at politibetjente kalder civile for øgenavne, når de selv har magten (og i mange tilfælde også tilbøjeligheden) til at udskrive bøder til folk, der kalder politiet for øgenavne.

Politifolk har fået et sæt ekstraordinære magtmidler og beføjelser, som den alm. befolkning ikke har. Det forpligter - og selvom det er såre menneskeligt, at der ryger en finke af panden - er det IKKE i orden. Politifolk er uddannede og trænede i at håndtere situationer som den, der startede denne tråd. De skal bare have minimum 3 gange så meget selvkontrol som alm. civile personer...

Hvis der bare var tale om en "finke", der røg af panden.. så lad gå... det er sikkert også sket, at civile har ladet en finke ryge af panden overfor en betjent, og er sluppet af sted med det uden at få et bødeforlæg. HElt galt bliver det - hvis det er alm. accepteret i korpset, at kalde folk øgenavne - og endnu værre - når topcheferne i politiet (og politifolk i folketinget) begynder at dække over betjentene efter den slags hændelser. DET er en MEGET betænkelig tendens, som desværre ikke er enestående.

Tag f.eks. statsadvokatens sag mod ham glarmesterlærlingen, som 6 betjente trækker ud af hans lejlighed og tager kvælertag på, så han er i akut livsfare og fare for at få skader som følge af iltmangel - som iøvrigt er helt uskyldig...
Bagefter ransager de hans lejlighed ulovlig for at finde ting, som de kan bruge for at dække over deres handlinger og retfærdiggøre deres hårde fremfærd. Endelig nægter alle 6 betjente at have set noget eller huske noget som helst - og de vælger at dække over hinanden, så ingen kan udpeges som den skyldige... De burde stilles en kollektiv afskedigelse i udsigt, indtil en åbner munden og fortæller sandheden... eller kollektivt forlade korpset!

Lad det være sagt med det samme. Jeg har generelt respekt omkring politiets arbejde - og er bestemt ikke misundelige på deres job, men jeg synes det kritisabelt, at politifolk dækker over hinanden og at man i politiet tilsyneladende accepterer at have folk ansat, der er både døve (ikke kan høre hvad de underordnede/kollegaerne siger - eller de kvælningsofre der siger, at de ikke kan få vejret), blinde *(ikke kan se hvad der foregår på en afstand af 0-4 meter), og muligvis uartikulerede (dersom de ikke kan tale så tydeligt, at det er hævet over enhver tvivl hvad de siger)...

Kan det virkelig være rigtigt, at man kan bruge den slags folk i politiet?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#58
Nu har jeg læst tråden igennem 3 gange for lige at være sikker på, at jeg havde fået nuancerne med. Og må sige at der var nogen som måske skulle prøve at komme med en tur i patruljevognen for lige selv at få syn for sagen.

Hvis vi nu lige vender tilbage til ordet "Perker" - er det så nedsættende ??? Den generelle holdning må vel siges at være, ja. Men mange af dem man får billeder på nethinden af, når ordet bruges, bruger det faktisk i daglig tale om hinanden i en ikke nedsættende mening - er ordet så stadig nedsættende, hvis andre bruger det i den samme samtale ??
Ordet "Perle" (som pludseligt er blevet synonym med ordet "Perker" i den medieskabte udlægning af hændelsen) er det et øgenavn, en nedsættende kommentar eller noget i den retning ?? Hvis man står med fx. en ung håbefuld mand lørdag aften som tilsyneladende har brug for lidt tilrettevisning omkring hans opførsel, så tror I vel ikke man straks springer til brug af ord som "perle" i samtalen ?? Virkeligheden i dag er sgu desværre, at man i langt de fleste tilfælde ikke kan nøjes med at be folk opføre sig ordenligt. Nogen forstår det godt nok, men en meget stor del tager sådan en henstilling som et oplæg til debat - hvilket det IKKE er. Der følger en klar konsekvens hvis man ikke vil, eller ikke kan forstå henstillingen.
På et tidspunkt må man i utvetydige vendinger forklare dette unge menneske, at NU skal han altså efterkomme det der bliver sagt og man så afslutter med "unge mand" at han er glad. Nej det er han ikke for DET opfatter HAN som nedsættende, mens hvis man slutter med "perle", "kammerat" eller lign. så forstår han budskabet og slipper for bøde, evt. anholdelse osv osv. Hvad er så den bedste løsning ?? Tale overdrevet pænt til manden, anholde ham og give ham en bøde, eller få sagt " Nu holder du kraftedme op og fiser af" på en måde han forstår og så han slipper for bøde og lign. ??

Sprogbruget unge mennesker imellem har flyttet sig meget inden for bare 5 år - også i en retning som vil få "hr. og fru Danmark" til at korse sig. Hvilket jo også er hvad der sker når man lige får serveret det der 3 sekunders indslag hvor ordet "perle" bliver brugt....

Citat:quote:

Tag f.eks. statsadvokatens sag mod ham glarmesterlærlingen, som 6 betjente trækker ud af hans lejlighed og tager kvælertag på, så han er i akut livsfare og fare for at få skader som følge af iltmangel - som iøvrigt er helt uskyldig...
Bagefter ransager de hans lejlighed ulovlig for at finde ting, som de kan bruge for at dække over deres handlinger og retfærdiggøre deres hårde fremfærd.


Tror du selv på det [?] Tror du at 6 betjente har lagt gemt bag en busk, mens de blev enige om at springe på den første og bedste glarmesterlærling de kunne finde, for derefter at risikere job og pension ved at de alle sammen skulle få lov til at gennemføre en voldsom anholdelse på ham [?][?] For derefter igen at risikere det samme job og pension på at lave en "ulovlig" ransagning som skulle dække over deres snedige plan.... Kan de have taget fejl af manden og en anden ? JA det sker desværre. Være 6 mand om en stille og rolig anholdelse ?? NEJ !!!
6 mand om en anholdelse - ja det kan sagtens ske. Hvis folk er på den rette blanding af stoffer, så er det ikke et særsyn - desværre.

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#59
@ Takleberry
I USA kalder de sorte indbyrdes hinanden for Nigger uden at det er nedsættende, men derfor er det ikke noget som andre kan bruge uden at det har en nedsættende klang. Sådan er der sproglige nuancer der har at gøre med hvem afsender er. Du har sikkert også kammerarter der kan kalde dig ting som du ikke ville accepterer at alle og enhver kaldte dig fordi du ved at det er kærligt ment. Og når du så samtidigt i dit indlæg ligefrem kan finde et ord "kammerart" som er fri for den slags negativ-ladning hvorfor så bruge noget andet.

De 6 betjente var taget ud for at anholde en vild mand med en kniv. Den kære glarmesterlærling havde så i mellemtiden talt den vilde mand ned på jorden, og var så så uheldig at han blev forvekslet. Der er vel som sådan ikke noget i vejen for at politiet tager deres forholdsregler og ikke udsætter sig for at blive stukket med den kniv de formoder er til stede. At den unge mand ryger en tur på jorden og bagefter får en undskyldning for forvekslingen er hvad jeg ville se som naturligt sagen taget i betragtning. Men man må da stille det krav til politiet at de ikke benytter sig af ulovlige metoder - i dette tilfælde halsgreb. Og når der så er en betjent der ikke kan finde ud af at gøre som han har lært så må han da være mand nok til at tage ansvaret for egne handlinger. Er der betjente der dels ikke kan finde ud af at følge reglerne og dels ikke har modet til at stå ved det, så finder jeg det også utrygt at de andre betjente ikke forstår at alle skal være lige for loven og dækker over vedkommende. Jeg synes ikke at det er trygt at have betjente der er villige til at se igennem fingrene med at reglerne ikke bliver fuldt rendende rundt med våben og særlige beføjelser til at bruge dem.

Jeg må sige at jeg er meget enig med ran. Både for så vidt angår hans kritik, men også for så vidt angår den generelle respekt for politiet og deres arbejde og sådan tror jeg faktisk at langt de fleste danskere har det. Lad nu ikke nogle få klaphatte blandt betjentene ødelægge denne respekt. Der er masser af eksempler ude i den store verden på hvad der sker hvis folk gentagende gange oplever at politiet dækker over hinanden - det giver i hvert fald ikke respekt.
Mvh.

Yeti
Svar
#60
@Tacle,

det er nu ikke sjældent at folk ikke fatter et kort klart budskab[Sad][xx(]

Bliver man f.eks bedt om at passere gaden eller slet og ret "gå hjem", så skal man altså være mere end almindelig snotdum for at blive stående[Big Grin]

En anden ting jeg har bemærket, har nu ikke noget direkte med politiet at gøre, men mere med folks sociale evner.

I min egen læretid kunne min mester godt komme hen til drejebænken og sige noget i retning "hvad fanden er det?" hvis der var et "brok-emne".
I dag skal man sku passe på ikke at tale så direkte. Har selv senere oplevet en lærling stå og flæbe over en lignende melding. det var der sku ikke nogen af os den gang der tog ilde op. Mere "nå for fanden, det skal man nok lige huske til næste gang"

Er folk blevet "blødere" eller var vi bare mere tolerante eller måske bedre rustet til at håndtere lignende situatiuoner???

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)