Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kan en Sako Vixen .222 ompibes til .223
#21
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Ok,men betyder "teoretisk set" at det ville blive noget p.. at forsøge at ændre min til en 6MM PPC[?] Jeg har altid godt ville ha haft en .243,men det ville da være super med en PPC.
Sådan en let Vixen i et 6MM kaliber må da være den perfekte pürsch riffel til råvildt(Nå,ja-det perfekte kan jo altid diskuteres...[Wink])

Hilsen Ulrik



Jeg har talt med Torben fra Nyström & Krabbe om netop 6mm PPC i L461. Ifölge ham kan det lade sig göre, men det vil höjest sandsynlig blive en enkeltskudsriffel, da det er svärt at få magasinet til at fungere tilfredsstillende med de små tykke patroner.

mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#22
Har eksperimenteret med det tidligere og kom også frem til at holde mig i den lille diameter til Vixen.
Det var godt nok til 6br, den gang den stadig var interessant[Big Grin][Big Grin]
Jeg kunne ikke forestille mig det skulle være lettere med en PPC.

Men hvad med en 204 ruger?[Big Grin][Wink]

Nej, skal det være nemt så vil jeg foreslå en 223 AI.
Hvis der skal nørdes, så en 6mm kugle i et 223 hylster, aka 6x45.

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft
Hvis der skal nørdes, så en 6mm kugle i et 223 hylster, aka 6x45.



Den er brugt en del i Norge på det gamle Sluttstykket, og nogle af brugerne er nu her :
http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=17&t=8664&hilit=6x45

Den ser mget spændende ud [Smile] Jeg nøjes med en ompibning til 223, da jeg kan få den til en meget gunstig pris. Når økonomien engang tillader det, drømmer jeg lidt om en 6x45.

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by willhuntforfood

Jeg har efter et par års overvejelser endelig taget mig sammen og fået købt mig den der Vixen jeg har drømt om...tak for det ultra light[:p]

Efter at jeg har haft den i ca 14 dage har jeg taget flere tusind ladegreb og lavet sigteøvelser så min skulder helt blå [8D] Mine længsler er blevet indfriet. Det er sgu en virkelig lækker skyder...første prøveskydning gav fine små grupper. Og sandelig også en perfekt trekløver med Sako Gamehead 55 grs.

Bare det dog snart kunne blive maj...



Hej willhuntforfood.
Det lyder spændende. Jeg har lige bestilt et par kasser af omtalte ammo. Jeg har ikke prøvet den tidligere.
Mvh Walnut
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Hej willhuntforfood.
Det lyder spændende. Jeg har lige bestilt et par kasser af omtalte ammo. Jeg har ikke prøvet den tidligere.
Mvh Walnut



Jeg skal lige skynde mig at sige at min erfaring med kuglen begrænser sig til 11 skud på bane...men altså; 3 skud der rører hinanden skal man jo ikke kimse ad. Der er formentlig en portion held involveret, for de andre 3-skuds grupper var ikke helt så gode [Big Grin]

Jeg er ikke klar over præcis hvilken "slags" kugle det er, men jeg mener at vide at det er helt almindelig blødnæset. Det bliver spændende at se effekten på vildt...

/Kalle
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by willhuntforfood

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Hej willhuntforfood.
Det lyder spændende. Jeg har lige bestilt et par kasser af omtalte ammo. Jeg har ikke prøvet den tidligere.
Mvh Walnut



Jeg skal lige skynde mig at sige at min erfaring med kuglen begrænser sig til 11 skud på bane...men altså; 3 skud der rører hinanden skal man jo ikke kimse ad. Der er formentlig en portion held involveret, for de andre 3-skuds grupper var ikke helt så gode [Big Grin]

Jeg er ikke klar over præcis hvilken "slags" kugle det er, men jeg mener at vide at det er helt almindelig blødnæset. Det bliver spændende at se effekten på vildt...

/Kalle



Hej igen.
Jeg havde bestilt Gamehead, inden jeg læste dit indlæg [Wink] Jeg har prøvet Lapua 3,6g 55 gr. og Lapua 4,5g 69 gr . De tegner begge godt, men jeg venter på nyt aftræk, og er spændt på, om det kan snævre grupperne yderligere ind og afsløre forskelle i ydeevne.
Mvh Walnut
Svar
#27
Ja,nu har jeg så besluttet mig til en ny pibe til min Vixen.Valget faldt på en S/L i kal.223AI. Er der nogen der har erfaringer med hvor lange patroner sådan en fhv.222R Vixen kan klare? Her tænker jeg på magasinlængden og evnen til at repeterer patronerne op fra magasinet.Der er er jo ikke meget idé i at få en pibe med 1/8 twist,hvis den ikke kan fungere med tunge/lange kugler.Jeg har her til aften talt med LANI,han påpegede det mulige problem.Han har selv oplevet det med en tilsvarende riffel.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#28
Har selv lige fået bygget en 223AIpå en vixen.
Max længde i magasinet er 58 mm, A-max 75 gr skal sættes lidt dybt men det er stadig ok,69 gr scenar og sierra Matchking går fint.
Hra selv en 10" stigning det ser ud til at det er meget passende til 69 og 75 gr kugler.

Littlbear
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)