Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bipod monteres på S&L
#1
Hej – skal have monteret en Bipod på min S&L M97DL. På min gamle riffel borede jeg en ny skrue op ud over den skrue, som er der i forvejen til den forreste rembøjle – men jeg vil helst ikke gøre det ved den nye. Har rembøjler fra Uncle Mike, som kan monteres i stedet for de originale rembøjler i de eksisterende skruer – men kan den forreste skrue til rembøjlen holde ? Jeg har af en våbenhandler fået at vide, at den ikke kan.

Han anbefalede i stedet at købe et komplet sæt fra Uncle Mike med en længere skrue (og vist også med møtrik). Men kan den monteres i samme hul som, nuværende skrue? Jeg synes ikke der er ret meget træk at bore i og hvad hjælper det så, med en længere skrue. Skruen går jo ud i det hulrum, som er lavet for at gøre skæftet lettere.

Er der nogen med erfaringer fra S&L?
Svar
#2
Jeg kan ikke huske hvor meget plads der er inden i et S&L skæfte, men den sikreste metode er en rembøjle med gevind og plade på bagsiden, hvis der er plads. Det holder evigt.

Jeg havde dog selv en 97DL tidligere - der havde jeg ben på uden problemer. Og jeg skød meget dengang.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Iøvrigt ingen grund til at sætte en ekstra stud i. Der er typisk plads til remmen på selve bipoden.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
på min 97´er tog jeg og klippede rembøjlen fra,den originale skrue og trimmede hullet lidt.nu er der plads til,bipod og uncle mike og det holder stadig fint.[Wink]
switchback.
Svar
#5
Hej - tak for jeres input - jeg har nu udskiftet skruer/rembøjler med Uncle Mikes - forreste skrue er faktisk en bolt med møtrik.

For at kompensere for det tynde skæftetræ – tror vi snakker om max 5 mm - har jeg derfor som anbefalet tilpasset en 1mm tyk rustfri stålplade og boret et hul i den, hvor skruen går op igennem.

Pladen er limet fast i skæftetræet med 2-komponent lim.

Alt er naturligvis skjult inde i skæftet.

Nu glæder jeg mig bare til på lørdag, hvor den skal prøves af.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)