Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny S&L model ????
#61
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Hej Yeti
Hvad er det lige for en maskine du mener Storm P ikke kunne have lavet bedre.
Er det den hydrauliske kuli med plc styring, hvor piberne poleres.
Hvis det er tilfældet, så er det nok fordi den kære robert ikke hverken havde adgang til hydraulik eller plc styring

jbn



Først vil jeg da lige give dig et råd - lad ikke patronerne sidde i magasinet fra gange til gang. Det er i hvertfald en af de ting militæret har styr på med magasiner og det er at fjederen bliver slap hvis den altid er klemt sammen.

Dernæst må jeg sige at jeg er meget enig i dine betragtninger om løse magasiner vs faste. Jeg vil ikke have en riffel med fast magasin. Jeg deltager oftes i drevjagter hvor det er meget lettere blot at klikke magasinet ud imellem såterne. Samtidigt er det muligt at genlade mens der er en patron i kammeret (og sikringen er slået til). Måske når jeg bliver senil... men så skal jeg måske overveje om jagt er forsvarligt.

Så er der vist kun dit spørgsmål tilbage. Jeg har ingen idé om hvad maskinen hedder, men jeg tror at du har gættet det. Nu er tro jo som bekendt noget der høre til i kirken, så derfor må der vist snydes lidt, og så kan man jo lige så godt gøre det ordentligt.

DERFOR får I lige en flok billeder fra et rigtigt spændende besøg hos S&L.

http://gallery.me.com/mikkelkroeyer#100075

Under besøger forsøgte jbn at få bare lidt af sin store viden om produktion af kvalitets rifler til at trænge ind på lystavlen hos tilhørerne. Og det apparat der gjorde størst indtryk på mig var denne:

http://gallery.me.com/mikkelkroeyer#1000...olor=black

S&L's realisation af en STORM P maskine.
Mvh.

Yeti
Svar
#62
Hej Yeti, dit billede viser ikke poleringen, derimod selve skæringen af riffelgangens.

Det var da ellers nogle skrækkelige personer du havde foreviget. Du burde vise en advarsel, eller skrive ffb u18, eller som de siger i TV. følgende klip kan virke stødende, eller indeholde scener der kun må opleves af mindreårige i følge med voksne

Det der med magasinfjederen burde ikke være et væsentligt problem. Hvis det er et problem har 10 års testning endnu ikke afsløret det i betydende grad. Men det er da muligt at hvis jeg en dag kommer ud for denne endeløse svinerække, og bliver tvunget til at udføre en demonstration af min emminente "snellfeuer" teknik, så kan fjedren måske slet ikke nå at frembringe patronerne i tilstrækkelig hastighed

jbn
Svar
#63
ikke desto mindre synes jeg at idéen med at den selv tilpasser sig processen løbende er rigtigt godt tænkt. Fint med den der computerstyrede fræser der spytter bundstykker mv. ud... men den her det er sq mekanik og det taler til mig på en anden måde. Måske fordi computere ikke er så magiske for mig - dem behersker jeg jo selv, men at udtænke den anden - det er ikke lige noget man gør i løbet af en aften. (Nej nej det gør man heller ikke med computerdimsen, selvom Vista virker sådan).
Mvh.

Yeti
Svar
#64
Den "storm P skæremaskine" er det den originale fra Otterup? Den minder meget om een jeg har set i et program fra "Den gamle fabrik"

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#65
@ignorant

Hold dig til noget du har forstand på - og det er ikke faste magasiner[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Du har ret i det med din dårlige hukommelse og derfor har du osse forlængst glemt alle de gange du lod magasinet blive hjemme....[Big Grin][8D][B)]

--
mvh M@X.
X-factor - er det noget nyt inden for kikkerter?
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#66
Hej Ignorant.

Hvornår er du begyndt at "gå" på jagt?[8D][8D]

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#67
Citat:quote:

Originally posted by M@X

@ignorant

Hold dig til noget du har forstand på - og det er ikke faste magasiner[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Du har helt ret, jeg har endnu ikke fået forstand på faste magasiner. Jeg har kun brugt disse vidundere i 15 år til jagt, og kun prøveskudt mellem 8000 og 14000 rifler med disse vidundere.
De sidste 12år har jeg levet et meget mere beskyttet, problemfrit og afslappet liv, med løse magasiner.
Du har ret i det med din dårlige hukommelse og derfor har du osse forlængst glemt alle de gange du lod magasinet blive hjemme....[Big Grin][8D][B)]
Du ved sgu da godt at jeg aldrig glemmer hverken riffel, eller magasin(de ligger sgu da i bilen fra april til april) Det eneste problem er hvis jeg skifter kaliber ind imellem, eller hvis bestemmeren beslutter sig til at skovle det værste sand ud,sammen med mit "survivalkit" når hun en sjælden gang okupere kareten til familiære udskejelser[xx(]

--
mvh M@X.
X-factor - er det noget nyt inden for kikkerter?
[Image: wardwarf-1.jpg]



Jeg synes egentligt at det er unfair at kræve at man skal have forstand på noget man udtaler sig om. Hvis dette krav blev oficielt herinde, så blev der da uendeligt stille[Wink]

jbn
Svar
#68
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Citat:quote:

Originally posted by Leo

M@x:
men udelukkende skifter det ud med et fyldt - herefter kan jeg så fylde det frie magasin mens riflen er klar til brug. Det kræver højst to arme.



Hvor er riflen i mens du lader magasinet?? For den stiller du vel ikke fra dig mens du lader , eller hva? Så er du jo ikke klar.

Jeg kan godt nok glemme patronerne, men du kan glemme patroner OG magasin.Altså dobbelt så mange fejlkilder. Glemmer du magasinet har du en enkeltskudsriffel[:o)][:o)][:o)]

Og hvor er resten af dine patroner? Jeg tager ikke på jagt med kun 3 fyldte magasiner. Jeg håber ALDRIG at jeg løber tør for patroner.

Et kendt forummedlem lavede engang en skydning hvor vi stressede skytterne en lille smule ved at de ikke fik af vide hvor mange skud de skulle bruge. Så lod vi hjorten køre nogen gange og så havde vi 2 klapskiver der kunne dukke op en gang i mellem.
Særlig når magasinet på en enkeltradet riffel var tom. Hele seancen blev videofilmet og de største grinere var dem der fumlede med løse magasiner imens hjorten løb frem og tilbage. Samtidig klappede der en gris op flere gange og skytten fik ikke skudt. Når skytten omsider var færdig med at fylde op og havde fumlet magasinet på plads (Tikka), så kom der ikke flere målskiver. Rundt om ham lå der skarpe skud på jorden og han rystede af nervøsitet.
Hvis du efter at have set den film, stadig er tilhænger af løse magasiner, så er der ingen der kan hjælpe dig, men du må så leve med at engang imellem vil du hellere bruge tiden på at betjene din riffel i stedet for at få skudt.
At jeg skyder med en S&L skyldes alle de andre kvaliteter riflen har, men kommer der en dag en S&L med et magasin der kan lades ovenfra, så skifter jeg til den og svejser magasinet fast.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Hej M@X.

Netop det med de løse magasine lo vi meget af.[Big Grin] I øvrigt var der også indtil flere alternative måder, at håndtere riflen på[:I]

Gad vide hvem der har den film[?][?]

Venlig hilsen

375ras

rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#69
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Hej Ignorant.

Hvornår er du begyndt at "gå" på jagt?[8D][8D]

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.



Nu skal du bare passe på at jeg ikke "ruller" mig rigtigt ud[Wink]
Jeg er jo nød til at andvende en oficielt lovlig udtryksform, da det jo ikke er tilladt at drive jagt fra motordreven køretøj, og jeg er jo ikke sikker på om dette også omfatter grej med franskbrødsmotor[Wink]

jbn
Svar
#70
Jeg fornemmer at Ignoranten er i debathumør. [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Jeg er dybt misundelig på disse mennesker der har så fantastisk jagt at svinene kommer i så stride strømme, at man ikke kan klare sig med det man har i magasinet, og at det så giver dem søvnløse nætter atde må slippe striber af vildt forbi, i de lange perioder hvor de er nød til at stå og fumle med at skifte magasin, eller at genlade et magasin. Der må definitivt være et reelt og velbegrundet behov for at der udvikles et 30 skudsmagasin. Og hvis man så udstyrede dem med en form for klikanordning så man kunne klikke 2 sammen, som man ser på Rambo filmene. Så kunne de endeløse striber af vildsvin sgu bare komme an.
Det eneste problem jeg så kan se, hvis disse usigeligt heldige jagtindehavere så står over for. Må være HVEM skal så brække disse stakke af vildsvin, og findes der overhovedet kølerumskapaciter til at opbevare disse uhørte mængder af vildtkød.
Fra et riffelproduktionsmæssigt synspunkt, burde man måske også overveje vandkøling af piberne. Dette kunne også måske kombineres med en form for bæltefødning.



Misundelse er da helt naturligt og ikke noget du behøver at skamme dig over, når nu du er så god til at administrere din negative energi. Det er intet mindre end surt at skyde riflen tom på en god drivjagt og med mindre end fem skud i riflen er risikoen for at det sker mere end en gang i løbet af et aktivt jægerliv reel. Selv har jeg oplevet at slippe af med fem skud på nogle sekunder tre gange (jeg ramte til og med lidt forskelligt [:I]) - og det tror jeg ikke der er noget særligt usædvanligt i.

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Nå men tilbage til en lidt mere almindelig verden, hvor man kan gå efter den samme buk, hjort eller ræv op til mange gange uden at komme til skud. Så er jeg da egentligt i min armod og begrændsede jagtmuligheder, da ganske fornøjet med det enkelte 3skuds magasin, som jeg har liggende i riffeletuiet sammen med riflen, når jeg smutter de par timer en gang i mellem.
Her synes jeg faktisk at det er meget OK at lirke magasinet på plads når jeg er kommet frem. Når jeg så som det oftest sker, ikke får skudt, så åbner jeg bundstykket tager den patron der sidder i kammeret, klipser magasinet ud, fylder den enkelte patron tilbage i magasinet, pakker grejet sammen og tager hjem efter endnu en god dag med en fin oplevelse


Til den form for jagt kan du ret beset klare dig med en præcis kipplaufriffel - så glemmer du heller ikke magasinet.

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Men mine stille glæder blegner jo lidt, ved siden af disse endeløse striber af vildsvin


Så er vi tilbage ved misundelsen. Du håndterer den fortsat fint.

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Til gengæld synes jeg det er ok at jeg ikke behøver at fumle rundt nede på skovbunden, for at samle de patroner op som dem der har fast magasin, ofte drysser rundt omkring dem når de skal aflade riflen, når en sjælden gang at den endeløse svinestrøm, pludselig flyttede hen til naboposten.


Det er sundt at træne sin finmotorik og for de fleste jægere også inden for grænserne af det opnåelige. Iøvrigt er det mindre upraktisk at tabe patronerne under afladnig end det er at tabe hele magasinet under transport.

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Dem der kender mig, har normalt ikke den størest tillid til min hukommelse. Dog er det til dato altid lykkedes for mig at få slæbt både riffel og magasin med når jeg lige smutter.


....så vidt du husker [Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Derimod er det ofte at jeg glemmer extra patroner, fordi disse forbandede papkasser som patronerne sælges i, ligner lor* efter nogle få ture med frem og tilbage.
Somme tider har jeg så lusket lidt extra patroner med i en eller anden lomme. De har dog det problem at de ofte blander sig med den ubetydelige sjat af sand, lommeuld, rævekald, buttolo og andet livsnødvendigt der i forvejen findes i disse lommer.


Den skal jeg lige have igen - du glemmer patronerne fordi papkasserne ligner lort? [Big Grin][Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Angående disse opstillede senarier ved diverse skydekonkurencer, hvor det gælder om at udtænke en eller anden sindrigt system for hvordan man kan bringe folk ud af fatning, så er det jo primært manden der lader sig stresse. Skulle en eller anden skive så slippe levende fra mødet, så kan man da i sit stille sind glæde sig over at den ikke skyder igen. (Øh hvorfor er militærvåben ofte med løst magasin, der ikke kan lades ovenfra).


Hvis du var under beskydnig i Afghanistan, ville du nok også blive mindre stresset af et 30-skudsmagasin i din riffel end et 3-skuds? Jeg ville! [xx(]

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Når det nu åbentlyst er så stor en fordel med faste magasiner, får jeg lidt medlidenhed med disse stakler der sidder og designer rifler. Og langt de fleste der nyudvikler, er så småtbegavede at de ikke kan se lyset, når nu alle eksperterne entydigt og uden nuancer har fortalt at fast magasin er bedst.


Du har nok ret i, at de fleste er småtbegavede (du kender branchen bedre end jeg), men der er dog markante undtagelser: Se blot Sako og Mauser M03. Større magasiner, der kan lades ovenfra - sidstnævnte kan til og med låses (det bedste af to verdener) [Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Dette var et lille forsigtigt pip, fra en stakkel der næsten aldrig har skudt med riffel, og kun i få situationer har haft mulighed for at sammenligne. Så jeg bøjer mig da næsegrus i dyb respekt for de lærde, der så klart kan afgøre hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.


Velvalgt taktik! [Smile]

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#71
Nok nærmere butterdejgs motor........[}Smile]

--
mvh M@X.
X-factor - er det noget nyt inden for kikkerter?
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#72
Et forslag til en mindst lige så realistisk konkurence.
1 skytte får besked på at lægge sig ned i en sanddynge, fyde sin riffel helt op, skyde 1 skud, aflade fuldstændigt, kravle hen gennem sandet til næste skydeplads, gentage ceancen 3 gange mere.
Så vil det selvsikre grin på topladerne formodentligt stivne, specielt hvis de er tidspressede, og skal gøre rede for alle patronerne.
Lidt extra krydderi på ceancen, er hvis der regner lidt samtidigt

jbn
Svar
#73
Et andet argument for at skifte magasin frem for at lade ovenfra er at jeg sjældent er i stand til at gøre det 'lydløst'. Skal jeg have patronen ud lade ovenfra og ny patron i igen, så giver det altid støj, som går gennem marv og ben. Godt nok sker det efter skud afgivelse, men de er ofte vanskeligt at retningsbestemme - også for dyr (tror jeg).
Svar
#74
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Jeg fornemmer at Ignoranten er i debathumør. [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Jeg er dybt misundelig på disse mennesker der har så fantastisk jagt at svinene kommer i så stride strømme, at man ikke kan klare sig med det man har i magasinet, og at det så giver dem søvnløse nætter atde må slippe striber af vildt forbi, i de lange perioder hvor de er nød til at stå og fumle med at skifte magasin, eller at genlade et magasin. Der må definitivt være et reelt og velbegrundet behov for at der udvikles et 30 skudsmagasin. Og hvis man så udstyrede dem med en form for klikanordning så man kunne klikke 2 sammen, som man ser på Rambo filmene. Så kunne de endeløse striber af vildsvin sgu bare komme an.
Det eneste problem jeg så kan se, hvis disse usigeligt heldige jagtindehavere så står over for. Må være HVEM skal så brække disse stakke af vildsvin, og findes der overhovedet kølerumskapaciter til at opbevare disse uhørte mængder af vildtkød.
Fra et riffelproduktionsmæssigt synspunkt, burde man måske også overveje vandkøling af piberne. Dette kunne også måske kombineres med en form for bæltefødning.



Misundelse er da helt naturligt og ikke noget du behøver at skamme dig over, når nu du er så god til at administrere din negative energi. Det er intet mindre end surt at skyde riflen tom på en god drivjagt og med mindre end fem skud i riflen er risikoen for at det sker mere end en gang i løbet af et aktivt jægerliv reel. Selv har jeg oplevet at slippe af med fem skud på nogle sekunder tre gange (jeg ramte til og med lidt forskelligt [:I]) - og det tror jeg ikke der er noget særligt usædvanligt i.

Har den skånske pipfugl aldrig hørt om 5skuds magasiner[?]

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Nå men tilbage til en lidt mere almindelig verden, hvor man kan gå efter den samme buk, hjort eller ræv op til mange gange uden at komme til skud. Så er jeg da egentligt i min armod og begrændsede jagtmuligheder, da ganske fornøjet med det enkelte 3skuds magasin, som jeg har liggende i riffeletuiet sammen med riflen, når jeg smutter de par timer en gang i mellem.
Her synes jeg faktisk at det er meget OK at lirke magasinet på plads når jeg er kommet frem. Når jeg så som det oftest sker, ikke får skudt, så åbner jeg bundstykket tager den patron der sidder i kammeret, klipser magasinet ud, fylder den enkelte patron tilbage i magasinet, pakker grejet sammen og tager hjem efter endnu en god dag med en fin oplevelse


Til den form for jagt kan du ret beset klare dig med en præcis kipplaufriffel - så glemmer du heller ikke magasinet.

Den slags glemmer man jo de løse patroner til, samtidigt er det lidt langsomt at levere et opfølgningsskud

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Men mine stille glæder blegner jo lidt, ved siden af disse endeløse striber af vildsvin


Så er vi tilbage ved misundelsen. Du håndterer den fortsat fint.

Selvfølgeligt er jeg da misundelig på dem der har jagt af den kvalitet, når man i sin fattigdom må nøjes med meget mindre

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Til gengæld synes jeg det er ok at jeg ikke behøver at fumle rundt nede på skovbunden, for at samle de patroner op som dem der har fast magasin, ofte drysser rundt omkring dem når de skal aflade riflen, når en sjælden gang at den endeløse svinestrøm, pludselig flyttede hen til naboposten.


Det er sundt at træne sin finmotorik og for de fleste jægere også inden for grænserne af det opnåelige. Iøvrigt er det mindre upraktisk at tabe patronerne under afladnig end det er at tabe hele magasinet under transport.

Det er muligt at det er opnåeligt at opnå disse fingerfærdigheder, der er dog mange der kun er i begyndelsesfasen af dette project.
Der er jo også en reel chance for både at tabe bundstykke og bukser på en sådan vildmarkstur.
Det jeg dog oftest taber, er pusten[:I]

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Dem der kender mig, har normalt ikke den størest tillid til min hukommelse. Dog er det til dato altid lykkedes for mig at få slæbt både riffel og magasin med når jeg lige smutter.


....så vidt du husker [Big Grin]

Det ville stå prentet i min alzheimer prægede hukommelse, hvis jeg havde oplevet at glemme magasin, en dag hvor jeg derfor gik glip af en mindre masakre.
Til gengæld husker jeg et ikke ubetydeligt antal tilfælde af riffelbærer, der efter endt post må botanisere lidt for at finde de patroner de fik fumlet ud på jorde,. Muligvis fordi det foregik i min ungdom, hvor hukommelsen var bedre, samtidigt fordi at som du sikkert ved, er skadefryd roden til meget morskab

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Derimod er det ofte at jeg glemmer extra patroner, fordi disse forbandede papkasser som patronerne sælges i, ligner lor* efter nogle få ture med frem og tilbage.
Somme tider har jeg så lusket lidt extra patroner med i en eller anden lomme. De har dog det problem at de ofte blander sig med den ubetydelige sjat af sand, lommeuld, rævekald, buttolo og andet livsnødvendigt der i forvejen findes i disse lommer.


Den skal jeg lige have igen - du glemmer patronerne fordi papkasserne ligner lort? [Big Grin][Big Grin]

Ja disse kasser er ikke specielt egnede til langtidshåndtering i forskellige grader af fugt og lignende, derfor opbevares de ofte ikke i riffelfutteralen, sammen med riffel, bundstykke og magasin

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Angående disse opstillede senarier ved diverse skydekonkurencer, hvor det gælder om at udtænke en eller anden sindrigt system for hvordan man kan bringe folk ud af fatning, så er det jo primært manden der lader sig stresse. Skulle en eller anden skive så slippe levende fra mødet, så kan man da i sit stille sind glæde sig over at den ikke skyder igen. (Øh hvorfor er militærvåben ofte med løst magasin, der ikke kan lades ovenfra).


Hvis du var under beskydnig i Afghanistan, ville du nok også blive mindre stresset af et 30-skudsmagasin i din riffel end et 3-skuds? Jeg ville! [xx(]

Fuldstændigt korrekt, derfor har man også LØSE magasiner i flere eksemplarer, med tilstrækkelig kapacitet.
Man har formodentligt også luft i budgettet til at købe et extra 5 skudsmagasin til sin jagtriffel, hvis man har luft i økonomien til at besidde disse evige jagtmarker med uendelige rækker af svin

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Når det nu åbentlyst er så stor en fordel med faste magasiner, får jeg lidt medlidenhed med disse stakler der sidder og designer rifler. Og langt de fleste der nyudvikler, er så småtbegavede at de ikke kan se lyset, når nu alle eksperterne entydigt og uden nuancer har fortalt at fast magasin er bedst.


Du har nok ret i, at de fleste er småtbegavede (du kender branchen bedre end jeg), men der er dog markante undtagelser: Se blot Sako og Mauser M03. Større magasiner, der kan lades ovenfra - sidstnævnte kan til og med låses (det bedste af to verdener) [Big Grin]

Ingen tvivl om at Sako laver gode magasiner, hvis riflerne på forhånd er bestemt for en bestemt kaliber. Så har man kun det bette problem med projektiler med synlig blyspids, som ofte bliver bøjet mere end nødvendigt ved fremføring fra et zik zak magasin.
M03 har da sikkert et godt magasin, og det der med at magasiner kan sætte sig fast, det kender jeg da godt

Citat:quote:

Originally posted by ignorant
Dette var et lille forsigtigt pip, fra en stakkel der næsten aldrig har skudt med riffel, og kun i få situationer har haft mulighed for at sammenligne. Så jeg bøjer mig da næsegrus i dyb respekt for de lærde, der så klart kan afgøre hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.


Velvalgt taktik! [Smile]

Selvfølgeligt, skal man da udvise den største respekt og ærefrygt, når sande eksperter udtaler sig skråsikkert.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



jbn
Svar
#75
Citat:quote:

Til den form for jagt kan du ret beset klare dig med en præcis kipplaufriffel - så glemmer du heller ikke magasinet.

Den slags glemmer man jo de løse patroner til, samtidigt er det lidt langsomt at levere et opfølgningsskud



Løse patroner[?] Skal vildtet ikke meget tæt på,før end de har nogen effekt....[?][Big Grin][Big Grin][}Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#76
Nu har jeg befamlet dyret.... føj hvor er den lækker!..[:p]

Jeg bestemte mig lige på stedet til at det bliver min næste riffel når finansministeren lige er blødgjort......[:I]

Asbjoern
------------------------------
Nu også med 338 win. mag......
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#77
Jeg oplevede også den nævnte riffel for et par dage siden. Låsegangen er fantastisk, finishen er i top (inkl. netskæringer), den er smukkere end sin forgænger og den skyder rigtigt, rigtigt godt. [Big Grin]

Den kan vi faktisk godt være en smule nationalt stolte af som danske jægere.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#78
Jeg har hørt at man hos S&L undersøger forskellige muligheder inden for syntetiske skæfter...hvor jeg har oplysningen fra kan jeg ikke sige - ej heller forventer jeg svar fra S&L-gutterne herinde eftersom emnet har været oppe flere gange med larmende tavshed til følge....[Big Grin]

Men det kunne dælme da være lækkert hvis de langt om længe kom ud af konservatismens skygge og red lidt med på bølgen! Man kan jo af og til foranlediges til at sammenligne fabrikken med Bella Radio når Krønikken glider over skærmen om lørdagen hæ hæ...[Smile]

Hvis I skulle se lyset og dermed få sat gang i produktionen af en S&L med syntet skæfte, lover jeg ikke at nævne noget med " 7 onsdage i en uge og grise der flyver baglæns"... Vi har alle et standpunkt til vi tager et nyt!

Og inden jeg bliver slagtet - så er der tale om 50% joke, 25% provokation og 25% virkelighed...

Jamo - der synes riflerne er fantastisk lækre, men fravælger dem fordi de ikke har synt. skæfte og laves i 223R...
Svar
#79
For min skyld behøver S&L ikke vælge plastic. Et eller andet sted trækker det kvalitetsbegrebet ned - set ud fra den historie S&L har i jægeres bevidsthed. Den kommer så lidt nemt i bås ala en Mossberg. Disse fine piber harmonerer ikke ret godt med plastic. Har også studeret det nye laminat skæfte - dog kun på billede og det ser ud til at der er kommet styr på netskæringerne. Så når magasinet(også) kan lades opefra og har minimum 4 skrald i magasinet og så den produceres i tykpibe - så er jeg køber igen[^]

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
#80
Mjaaa...jeg mener dog stadig ikke at Sauer 202 og Mauser M03, Sako 75/85, Tikka T3 Lite m.fl. kan sammenlignes med en Mossberg fordi de leverer rifler med syntet skæfter...

Man kunne jo vælge at tilbyde Classic-serien med syntetskæfte - så har man stadig den eksklusive Victory-serie med træpind...

Heldigvis er der andre alternativer hvis man vil have syntetskæfte - jeg ved bare at der er temmelig mange, der fravælger S&L netop fordi de ikke leverer med syntet skæfte...

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)