Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remington 700
#21
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Kom nu gutter og vis det frem som I selv har lavet og ikke bare noget pling pling fra et katalog.[Smile]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Hørt!

Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha

[Image: Hunting.jpg]
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Ja har set den , men jeg ønsker så kort lås som muligt . men vil dog ikke helt ned i de små kalibre. minimum 6mm , 260 Rem eller 308 Win.


så vidt jeg ved så laves remington 700 ikke i en kortere lås end den til 308w

LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....



Det har du fuldstændig ret i.

223 rem laves på samme lås som 308(den der kaldes short action) og med et indlæg i magasinet, som ikke får ros i alle kredse.

@ Allan 2
Hvis du køber en rem vil der åbne sig en verden af stumper til evig opgradering af den indkøbte riffel. Pas på det er vanedannende.
Rails med canting, skæfter, aftræk, lettere slagstifter med kortere locktime osv. osv.

VH Søren

Big Green for ever


Her er en billede om to Remington 700 lås .243 i kort lås forgund og .270 lang lås i baggrund...243,308 og .260 samme længt lås,kun vist i ventrehåndet modeler jeg have købt året tilbage i sen 80s eller tidlig 90s...[Smile]

[Image: 34sffaa.jpg]

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#23
Hej Bang.

Jeg kan rigtig rigtig godt lide denne her som du kom med...[Big Grin]


det perfekte kompromis.

Jeg forstår godt at du vil have en anden knop på din hævearm, men jeg forstår ikke ham der køber en riffel og slagter den for at sætte et andet skæfte på, skifte piben til en rustfri i anden kaliber, skifte underbeslaget fra en ADL til løst magasin og så slutte af med at udskifte aftrækket og ny bundstykke, forsynet med anden slagstift, fjeder og sluthoved.
Deraf navnet "Harleyriffel"

(Sorry Hog)

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#24
Ja men det jeg gerne ville vide var om en Remington 700 / "Harleyriffel´´ kan skyde, hvad den koster , om i ved om der står en brugt et sted men kan evt, købe eller bygge på. ja det var jo bar det ,
Svar
#25
Ja, det må du undskylde at det gik lidt "off topic"

Jeg var i Hedensted idag og der var et kæmpe udbud af Remington rifler.

De havde osse Remington kampagne for tiden.

Brugte rifler gemmer de oppe på hemsen.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#26
Tak for det M@X.
Svar
#27
Nå ja glemte lige at sige det nok ikke bliver Hedensted ,efter lidt manglende service med en Sauer 202 handel.[8D]
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Hej Bang.

Jeg kan rigtig rigtig godt lide denne her som du kom med...[Big Grin]


det perfekte kompromis.

Jeg forstår godt at du vil have en anden knop på din hævearm, men jeg forstår ikke ham der køber en riffel og slagter den for at sætte et andet skæfte på, skifte piben til en rustfri i anden kaliber, skifte underbeslaget fra en ADL til løst magasin og så slutte af med at udskifte aftrækket og ny bundstykke, forsynet med anden slagstift, fjeder og sluthoved.
Deraf navnet "Harleyriffel"

(Sorry Hog)

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Helt enig - min modifikation består også kun af et H-S skæfte samt et anden ”håndtag”.
Jeg må hellere præcisere, min riffel er en 7ér og ikke en 700

[Image: 02012009297.jpg?t=1234554297]

Bang.
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by allan 2

Ja men det jeg gerne ville vide var om en Remington 700 / "Harleyriffel´´ kan skyde, hvad den koster , om i ved om der står en brugt et sted men kan evt, købe eller bygge på. ja det var jo bar det ,



Ja – undskyld der går ofte lidt ”off topic” i gode tråde.[Big Grin][:I]

Men for at vende tilbage til emnet - Ja for fan… en 700 kan skyde bedre end du kan. [8D]

Jeg har aldrig prøvet en 700, som ikke kunne skyde under 20mm/100m/3-skud, med det rette amo.

Bang.
Svar
#30
Ja men det lyder jo super 20 mm det lyder af mindre end jeg plejer at ryste [Big Grin][:I]. Men som jeg skrev så prøver jeg Skov i morgen . Det kunne jo også ske min gl Tikka står hos ham . Men den kunne ikke holde de 20 mm til sidst og derfor solgte jeg den ´´´´´meget dumt´´´Skulle nok havde sat en ny pibe på i stedet.[Wink]
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Bang

Citat:quote:

Originally posted by allan 2

Ja men det jeg gerne ville vide var om en Remington 700 / "Harleyriffel´´ kan skyde, hvad den koster , om i ved om der står en brugt et sted men kan evt, købe eller bygge på. ja det var jo bar det ,



Ja – undskyld der går ofte lidt ”off topic” i gode tråde.[Big Grin][:I]

Men for at vende tilbage til emnet - Ja for fan… en 700 kan skyde bedre end du kan. [8D]

Jeg har aldrig prøvet en 700, som ikke kunne skyde under 20mm/100m/3-skud, med det rette amo.

Bang.



Damn - så har jeg fået de 2 eneste der kunne komme over 20mm/100m

Den første var en LLS rustfri laminat i 30.06. Skød 2 skud samlet og det næste var en flyver. (Køberen læser med her)

Den blev solgt og så købte jeg en 700 CDL i .223
Den kom aldrig under 60-70mm uanset hvad jeg fodrede den med. Så lappede jeg lukkeknasterne og nu skyder den omkring 25mm grupper

Og den riffel du har skruet sammen kunne du jo have fået færdig hos HS-Precision. Med meget højere NIF end en modificeret Remington. Skåret pibe a'la Schultx & Larsen, garanteret præcision o.s.v.

Nå, men sådan er vi jo forskellige[Smile]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#32
Min erfaring er kun med 223 og 308, hvoraf 3 stk. var 223 samt 4 stk. 308.
Alle 308ér skød bedst med lapua scenar og alle under 20 cm. Med 223 var det norma blyspids der gik bedst.

Typisk billed er som denne (308)

[Image: 06012009302.jpg?t=1234560659]

[Image: 06012009300.jpg?t=1234560741]

bang
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Citat:quote:

Originally posted by Bang

Citat:quote:

Originally posted by allan 2

Ja men det jeg gerne ville vide var om en Remington 700 / "Harleyriffel´´ kan skyde, hvad den koster , om i ved om der står en brugt et sted men kan evt, købe eller bygge på. ja det var jo bar det ,



Ja – undskyld der går ofte lidt ”off topic” i gode tråde.[Big Grin][:I]

Men for at vende tilbage til emnet - Ja for fan… en 700 kan skyde bedre end du kan. [8D]

Jeg har aldrig prøvet en 700, som ikke kunne skyde under 20mm/100m/3-skud, med det rette amo.

Bang.



Damn - så har jeg fået de 2 eneste der kunne komme over 20mm/100m

Den første var en LLS rustfri laminat i 30.06. Skød 2 skud samlet og det næste var en flyver. (Køberen læser med her)

Den blev solgt og så købte jeg en 700 CDL i .223
Den kom aldrig under 60-70mm uanset hvad jeg fodrede den med. Så lappede jeg lukkeknasterne og nu skyder den omkring 25mm grupper

Og den riffel du har skruet sammen kunne du jo have fået færdig hos HS-Precision. Med meget højere NIF end en modificeret Remington. Skåret pibe a'la Schultx & Larsen, garanteret præcision o.s.v.

Nå, men sådan er vi jo forskellige[Smile]
Jeg tror ikke vi er forskellige, du er bare villig til at spendere flere penge på gear end mig. Jeg ville bestemt elske en lille let ”ægte” H-S. Problemet er, at ingen vil sælge den for noget der ligner det samme som det koster at ”katalog-custom´ere” en 7ér. (riffel 5.500,- + skæfte 3.200 = langt under en H-S)
Skåret pibe ville jeg fortrække, men jeg har lært at leve med at min kun skyder 5 x 3-skuds grupper i snit under 20mm.[Wink]
(det er altså sådan den skyder)

Bang.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



P.S. m@x du er med på at det er fra bænk, alså ikke hvad jeg kan skyde men hvad riflen kan.
Svar
#34
@Bang

Ja mine 2 rifler var osse skudt fra bænk[xx(]

Men jeg stiller nu højere krav end du gør[Wink][Big Grin]

Alle 308ér skød bedst med lapua scenar og alle under 20 cm.

Jeg besøgte HS Precision sidste år og sådan en riffel trækker da mere end en Rem 7/700 - både i tegnebogen og pegefingeren[:p][:p][:p]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Damn - så har jeg fået de 2 eneste der kunne komme over 20mm/100m

--
[green]mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Det er jo en statistisk umulighed[Wink].

Kritik af Remington er helt ok.

Når jeg ikke har haft flere probelemr med piberne på mine 700 skyldes det, at jeg hurtigt fandt ud af at undgå tynde piber.

Yderligere er de blevet testet i det seneste Vapentidningen igen dumper deres tynde piber.

En HS riffel har større NIF factor end en modificeret rem 700 ingen tvivl om det. Men den er også dyrere.

Når jeg har hevet piben af en rem 700 og lavet en 260 skyldes det at jeg gerne ville have en 260´er og skvatnavlerne på fabrikken laver den ikke i 260 med tyk pibe.
Det er ikke fordi jeg patout vil spilde mine penge(konen er af en anden opfattelse) men jeg kan ikke finde billigere vej til en 260 med tyk pibe i et kompositskæfte med full alu block, end vejen over en rem 700. Den stod i skabet i forvejen da den var mit andet og sidste eksperiment med 223 i dette liv(nej det kunne ikke svare sig at handle, eller rettere så ville forhandleren give så lidt at jeg hellere ville give Hatting pengene for at åbne bolt face og sætte Sakoudtrækker i).

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by allan 2

Ja men det jeg gerne ville vide var om en Remington 700 / "Harleyriffel´´ kan skyde, hvad den koster , om i ved om der står en brugt et sted men kan evt, købe eller bygge på. ja det var jo bar det ,



Ja men der er ikke sikekrt det går godt med tynde piber, men en 308 i tyk bør ikke kunne gå galt.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#37
Var så hos skov . og det blev kun krudt og kugler. Købte ny krudt ´´nobelsport´´ , så nu prøver jeg det til min 6,5 og 9,3 er.
Så kikker stadig efter riffel men er blevet lidt i tvivl om hvad det skal være . men stadig kort lås.
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Citat:quote:

Originally posted by M@X

Damn - så har jeg fået de 2 eneste der kunne komme over 20mm/100m

--
[green]mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Det er jo en statistisk umulighed[Wink].

Kritik af Remington er helt ok.

Når jeg ikke har haft flere probelemr med piberne på mine 700 skyldes det, at jeg hurtigt fandt ud af at undgå tynde piber.

Yderligere er de blevet testet i det seneste Vapentidningen igen dumper deres tynde piber.

En HS riffel har større NIF factor end en modificeret rem 700 ingen tvivl om det. Men den er også dyrere.

Når jeg har hevet piben af en rem 700 og lavet en 260 skyldes det at jeg gerne ville have en 260´er og skvatnavlerne på fabrikken laver den ikke i 260 med tyk pibe.
Det er ikke fordi jeg patout vil spilde mine penge(konen er af en anden opfattelse) men jeg kan ikke finde billigere vej til en 260 med tyk pibe i et kompositskæfte med full alu block, end vejen over en rem 700. Den stod i skabet i forvejen da den var mit andet og sidste eksperiment med 223 i dette liv(nej det kunne ikke svare sig at handle, eller rettere så ville forhandleren give så lidt at jeg hellere ville give Hatting pengene for at åbne bolt face og sætte Sakoudtrækker i)why go to that much trouble installing a Sako udtrækker for a non- dangerous game rifle..just curious [?]



http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#39
Hej Eric

223 bolt face var mindre end 260 rem så der skulle åbnes op, og så var det vist lettere at installere sakoudtrækker end original remington.

Så kun derfor.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Det er noget (meget) jeg aldrig har forstået.

Om det er en Harley eller en Remington er lige meget.

I min verden er det tåbeligt at købe en fuldt funktionsdygtig standard riffel, for så at splitte den ad og skifte de fleste dele ud med aftermarket dele i en formodentlig bedre kvalitet. Resultatet er en forhåbentlig bedre riffel, en tyndere tegnebog og en hel bunke brugte dele der ikke er noget værd. Ofte prales der endda med hvor få originale dele der er tilbage på riflen/motorcyklen.

Det kan kaldes katalogshopping og har intet med custom at gøre. "Custom" betyder at man selv bygger/fremstiller eller lade bygge/fremstille stumper efter egne ideer og at riflen bliver unik, forstået på den måde at der kun findes den ene.

Jeg bliver lidt træt af (kun lidt) at når en riffel roses til skyerne af andre, for sit flotte udseende, så er det i virkeligheden kun item #157 fra side 452 i kataloget der er sat sammen med item 87 fra side 41 og det hele er samlet med en standard Rem 700.

Alle og enhver kan pege i et katalog og vælge: Rails med canting, skæfter, aftræk, lettere slagstifter med kortere locktime osv. osv.

Slutresultatet er at man kunne, for de samme penge have købt en anden standard riffel med de samme features.

Kom nu gutter og vis det frem som I selv har lavet og ikke bare noget pling pling fra et katalog.[Smile]

Jeg venter spændt............



Støber du så også selv alufælge til din bil?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)