Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagt 2005
#21
Så lykkedes det endeligt at få indviet 25-06´eren[Smile]
Må sige at Balistic Tip det rykker.......
(ups. så skulle i andre også kunne se billedet)
[Image: davinde2005.jpg]

Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#22
Så lykkedes det endelig her til aften. En fin gaffel med sammenvoksede rosenkranse døde i mosen. Skudt med en Tikka 308Win, 12g Lapua Mega. Dejlig aften, men jeg skulle have drop med pilsner efter turen tilbage gennem mosen og en massiv sky af myg.
[Image: buk2005.jpg]

Mvh.
Torben

Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#23
Fik en seksender d. 20 kl. 21.02 ved Sdr. Omme. Gik ud efter at regnen holdte op, og vupti, så kom der fire dyr ud af skoven. Det er en seksender på 20 cm.

Skudt med Sauer 202 30.06, Hornady Interlokt Boattail 190 grains, 56 grains MRP, V0 740 m/s. Lidt lavt blad skud, så den løb 30 meter.

mvh. Johannes
Svar
#24
Johannes: Jeg er ikke helt tryg ved at du går på jagt ved Sdr. Omme[Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#25
Så blev det min tur.
Min første Buk. I aften kl. ca. 21,20
Skudt med Brno 527 cal. .222rem. 55gr. Sierra GameKing, foran 19,8 gr. N-200
Sprang 15m. (i 4 spring) og forendte i skovbrynet.......
Cognac og Royal er godt...[Big Grin]

[Image: 5bpooi]
[Image: 5bpouf]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#26
så er min kvote opbrugt igår kl 20-40 gik nok en seksende til, den faldt for 222 rem.
Svar
#27
Ja så Smilede Diana også til mig her i weekenden. Lørdag morgen kl. 0605 skød jeg en seksender. Skudt på 70 meters afstand med kal. 243 w og 5.8g Sako Gamehead. Det er noget der virker den gik ikke så meget som en milimeter. det var helt rart at sove længe søndag morgen...

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#28
Buk nr 2 [Big Grin] 23/5 DIANA VAR PÅ MIN SIDE IGEN KL 4.50
BUKKEN KOM LIGE UD AF TÅGEN [^]
Skød den på 35meter gik 5 meter
Det var en pæn 6 ender[Big Grin]
http://www.netnatur.dk/netnatur/grafik/r...41buk1.jpg
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by blackbird

Så blev det min tur.
Min første Buk. I aften kl. ca. 21,20
Skudt med Brno 527 cal. .222rem. 55gr. Sierra GameKing, foran 19,8 gr. N-200
Sprang 15m. (i 4 spring) og forendte i skovbrynet.......
Cognac og Royal er godt...[Big Grin]

[Image: 5bpooi]
[Image: 5bpouf]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...



Tillykke med lammet[Wink]

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk

[Image: Kopiaf01010026.jpg]
Knæk & Bræk til dem der ikke har fået buk i år
De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#30
Ja, MP, det er ikke en kæmpe...men det er gode billeder[Big Grin]
Giv mig en chance til en elgtyr.....[Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#31
blackbird det er en fin buk.

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk

[Image: Kopiaf01010026.jpg]
Knæk & Bræk til dem der ikke har fået buk i år
De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
#32
Fredag aften smilede heldet til mig igen, og jeg fik årets 2. danske seksender.

[Image: IMG_3410.jpg]

Mvh.
Steen S
Svar
#33
Hej
Så blev det min tur, efter at ham her havde chikaneret mig både igår og i morges besluttede jeg mig for at få lidt søvn.
Efter en time ringede min chef og vækkede mig(tak) han havde lige noget han skulle spørge om, da jeg ikke kunne sove igen kunne jeg jo lige så godt tage på jagt.
Kl. 11 var jeg på plads og ved 12 tiden dukkede han op, han tussede rundt sammen med råen.
Kl 1340 tog han det fatale(for ham) skridt og løb hårdt mod en 9,7 grams Ballistic Tip fra min 308. Han gik ned i skuddet, men jeg skal have fundet en anden kugle, den her laver et grimt griseri.
[Image: c2419093.jpg]
[IMG][Image: P5242480.jpg][/img]
ps. det er mig med de røde seler.
pps. Det er lidt svært at se på det første billede, men det er en lille seksender[Big Grin]
Mvh
Kim

email : kima@dralf.dk

If you can`t eat,drink or fu.k it, shoot it.
Svar
#34
Tillykke med bukken. Jeg vidste ikke at bukke går med røde seler.

PS: Du skal have tømt din skraldespand.

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, noone shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#35
Hej
Citat:quote:

Tillykke med bukken

Tak
Citat:quote:

Jeg vidste ikke at bukke går med røde seler

Man lærer noget hele tiden[Big Grin] den her buk går med røde seler[}Smile]
Citat:quote:

PS: Du skal have tømt din skraldespand

Nej, det er først næste fredag[Sad!]

Mvh
Kim

email : kima@dralf.dk

If you can`t eat,drink or fu.k it, shoot it.
Svar
#36
Jeg ville til at spørge hvordan det så ud efter den 150 gr. NoslerBT,
men det har du selv svaret på her til morgen...[Wink]

"Han gik ned i skuddet, men jeg skal have fundet en anden kugle, den her laver et grimt griseri."

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#37
Fin lille buk - begge to [Big Grin][Big Grin]
Tillykke med det [Wink]

Speedy
speedy@dralf.dk
Selv når alle eksperter er enige, kan det tænkes, at de tager fejl!!
Svar
#38
Jaa...

Jeg måtte jo også til det...

Min onkel i nordsjælland forærede mig sin sommer-bukkejagt...[Big Grin]
OG hans kone inviterede på kost og logi..
Kan man så tillade sig at sige nej[?]

Efter at have set to bukke om morgenen d. 16, måtte jeg jo ud om aftenen også. (Der kommer ingen forklaring på hvorfor jeg ikke skød bukken om morgenen[xx(])

Efter forgæves at have forsøgt at komme op i en skramlet gammel hochsitz, gik jeg i stedet på pürch i den lille remise hvor jeg så en lille gaffelbuk om morgenen...
2 minutter i lukketid får jeg hold på en rå der går og esser, men den virker ret urolig, og vupti står bukken der, men det er ikke den samme, denne her har en meget højere opsats, den ligner en fin seksender, men den er langt væk og det er næsten lukketid...
Nå men min 6.5x55 vandt lodtrækningen over "tykke Lott'e" så det var bare med at få hold på ham derude og få sendt en 100 grains Barnes-X afsted... Afstanden var ca. 140m, bukken tegnede voldsomt for skuddet, kugleslaget hørtes tydeligt, og den løb ret op mod mig, var et kort øjeblik væk i en lavning og stod så pludselig lige foran mig! Så fik han en Barnes mere og faldt på stedet! Den sidste kugle var nok ikke nødvendig, for den første havde ramt næsten perfekt.

Det viste sig at være en meget høj og tynd gaffelbuk.

Den sidste kugle gik ind i bringen foran den ene bov og kom ud af bukkens bagende, desvære gik det lidt ud over toppen af den ene kølle, men det viser at sådan en Barnes-X har en ret god gennemtrængningsevne[^] Jeg vil ikke gengive min onkels kommentar da han dagen efter forlagde bukken, men det var noget i retnig af: "Hvorfor he.v.de skulle du nu også r.vpu.e den stakkels buk...."

Billeder er der desværre ingen af denne gang... Bukkens hoved er i fryseren, såsnart jeg har fået savet og kogt, så sætter jeg et billede ind[Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jaa...

Nå men min 6.5x55 vandt lodtrækningen over "tykke Lott'e" så det var bare med at få hold på ham derude og få sendt en 100 grains Barnes-X afsted... Afstanden var ca. 140m, bukken tegnede voldsomt for skuddet, kugleslaget hørtes tydeligt, og den løb ret op mod mig, var et kort øjeblik væk i en lavning og stod så pludselig lige foran mig! Så fik han en Barnes mere og faldt på stedet! Den sidste kugle var nok ikke nødvendig, for den første havde ramt næsten perfekt.

Den sidste kugle gik ind i bringen foran den ene bov og kom ud af bukkens bagende, desvære gik det lidt ud over toppen af den ene kølle, men det viser at sådan en Barnes-X har en ret god gennemtrængningsevne[^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"



Hej Dravis.

Du må meget undskylde, men jeg kan ikke dy mig.

Du skriver at du skød bukken på en afstand af 140 meter, og at kuglen sad næsten perfekt. Alligevel løber bukken helt op til dig.
Så er mine spørgsmål:
Hvad er det der gør Barnes X til en superkugle når bukken kan løbe næsten 140 meter med et godt skud?
Hvad kan man i øvrigt bruge en kugle til, som kan penetrere en råbuk på langs, så den ligner et eller andet der er r.vp.l.t, men som ikke afgiver noget energi i kroppen?

Mit beskedne forslag vil være, at du næste gang tager "Tykke Lotte" med, eller prøver at lade din 6,5X55 med en Nosler partition 125 rains. Det sidste virker, kan jeg betro dig.

Knæk og Bræk

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#40
Hej Dravis!
Har Du nogen mulighed for at beskrive hvor stor kødødelæggelsen er for begge skud. Hvis ellers de svenske rigsdagsmedlemmer fastholder deres forbud om bly i riffelkugler fra 2008. Kommer vi vel allesammen til at bruge Barnes X, Naturalis osv. på et eller andet tidspunkt.
Forøvrigt er det ikke bare BarnesX der flyver lige igennem et stykke råvildt. Jeg har oplevet det samme (i samme skudvinkel som Dit skud nr. 2) med .308/180grs Mega og 165grs A-Frame.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)