Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagt 2005
Hvis vi skyder elg på over 300 m afstand så er der "fridage" efterfølgende.
Nej ATN der er her tale en markant jægermæssig tilkendegivelse af at sådan går man ikke på jagt i DK - men du er jo frit stillet da du kan lave dine egne regler.
Men for at få det udenlandske perspektiv ind igen så jeg en jagtfilm den anden dag hvor der medes geder i Kanda - og som jeg husker det så blev der skudt ged på over 300 m - første skud sad vel 1 m bag den hvide ged - skytten havde ikke korrigeret nok for vinden - så i andet skud passede det bedre og den fik et skud på bladet - men den kunne lige så godt være truffet i et forben.

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
Mht. til halsskud, så vil jeg bare tilføje, at den skytte som jeg har været på jagt to gange i Skotland ved, afstår fra det. Han afstår fra at skyde råvildt løbende. Derimod afstår han ikke fra at skyde på 300m på råvildt. Det er ikke en uerfaren herre. Vi taler om tusinder af råvildt på hans "parade". Han har sågar skudt et stykke råvildt på over 500 m med en konkurrence riffel, hvor han havde en mesterskytte ved siden af sig, som var mester i at læse vinden. Dyret faldt lige i skuddet.

Jeg har selv to gange skudt på hals på råvildt. Den ene gang sigtede jeg på bladet og ramte den i halsen. Den anden gang var på 30 m. i en kornmark, hvor bukken strakte hals over kornet. Jeg må selv sige at jeg tror at jeg fremover selv vil afholde mig fra halsskud. Det gør jeg fordi, mange virkelig erfarne, som burde være dem der kunne gøre det, selv vælger at afstå fra et sådant skud.

mvh. Johannes
Svar
[/quote]
Jae den rene opvisning hvor én anden en må stå med håret ned af nakken og bare se til[:0]
Jeg skyder selv råvildt med en 223 Rem., men når de er længere væk en ca. 150m mener jeg som STROM ikke at der er "slav" nok i så bette et caliber [Wink]

MVH
Mugge

[/quote]
Hej Mugge.
Det med håret ned ad nakke glæder jeg mig til at se.
Ballhead får ikke hår i øjnene.

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber
Svar
Hvad er der nu galt i at have håret ned ad nakken???[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Jow...

Jagt-etik er en sjov en....

Nu skal jeg så lige være "Djævlens Advokat" lidt[}Smile]

Grundlæggende gælder det vel om at nogen forsøger at skrive "uskrevne regler" for andre... Kan man egentligt det?

Naturligvis kan man ikke det....

Jeg er selv ikke videre tryg ved anvendelsen af en klejn kaliber som .223 på råvildt, på 320m .... prøv engang lige at beregne en 3,6 grams kugles energi på den afstand...

Afstanden har jeg det til gengæld helt fint med, en god skytte med en god riffel er i stand til at sætte sine skud indenfor træfområdet på en buk på den afstand, Med tilstrækkelig træning kan man gøre det med åbne sigtemidler, der er masser af skytteforeningsmedlemmer der træffer på den afstand i tærrænskydningerne, stort set hver gang, uden støtteben, fast anlæg eller kikkerter med 24 ganges forstørrelse. At "læse" vinden tilstrækkeligt til at kompensere for den er noget man kan lære.. Ellers må man jo skyde i vindstille!
En typisk ladning i 6,5x55 vil være ca. 0,4 sekund om at tilbagelægge afstanden ud til "bukken" i det tidsrum KAN bukken jo teoretisk flytte sig meget langt, men det kan den altså også hvis skudafstanden er 50 m..... Det er simpelthen en faktor man som jæger ikke kan tage hensyn til... der er et element af "tilfældighed" i enhver form for jagt som ikke kan fjernes... Lev med det eller bliv vegetar!

Anskydninger VIL forekomme... man skal bare skyde efter tilstrækkeligt mange dyr, på et eller andet tidspunkt vil "tilfældet" alene gøre at selv det mest perfekte skud går i grams....[xx(]

At skyde råvildt "i flugt" er jo også svært, men vel mest på grund af råvildtets hoppende og lidt uregelmæssige "flugt" Hvis man føler sig utryg ved at skyde i en sådan situation, så lader man vel være[?]
på den anden side, hvad nu hvis det er noget man har masser af træning i... Så kan man vel lave en statistik... ligesom når man skyder fugle med hagl? for hvad er egentligt forskellen...
Tænk engang på alle de ænder og "høns" der bliver "ramt forbi", hvorfor er det OK, når et "dårligt" skud på råvildt er sådan en slem forbrydelse[?] Det tangerer hykleri, når man klandrer nogen for at være "heldige" med et halsskud på en buk, og i anden sammenhæng roser nogen for at have en "god patronstatistik" på andejagten.
Gad vide hvor meget held og hvor meget dygtighed/fortrolighed med sit våben ATN har på sine drivjagter.... det ved vi jo ikke noget om.
Hvad er ATN's "patronstatistik" på bukkene.....Eller grisene?
Personligt vil jeg da vælge at skyde når JEG føler at have situationen i min magt... Det kunne da være et halsskud på et stykke råvildt, men ikke et "i flugt"
Og læg så lige mærke til placeringen af det "halsskud"! ATN's eneste fejl har været at han overvurderede bukkens hastighed, og dermed fik sat sit skud lidt langt fremme.... Hvor mange gange har jeg ikke set fasankokke falde med nogle få hagl i hoved og hals, og alle tager hatten af for "mesterskytten"

Det med hunden der driver bukken ud til ATN, det kan jeg da slet ikke se noget galt i, ynglesæson eller ej, vi vader jo allesammen rundt ude i tærrænet for at få ram på den buk, når vi ikke er ved at blive rendt over ende af joggere, hundeluftere, spejdere, fuglekiggere, orienteringsløbere, mountainbikere... you name it...
Og så lige en ting til... Vildtet inde på ATN's jord er HANS, lige indtil hans hund jager det over på DIN jord.... Det er ikke "vores allesammens" sådan noget forvrøvlet "natur-elsker" sludder.

Sådan et samarbejde mellem hund og mand er al misundelse værd[Smile]
"det er bare ikke lige sådan vi plejer at gøre det her i "jantelovs-landet"[}Smile]"
Gad vide om det ikke er yderst begrænset hvad den hund kan nå at gøre af skade på sådan en rundtur efter bukken...
Skulle den få trykket en rå eller et lam ud, så må ATN jo bare lade være med at skyde, det vil nok ikke være første gang han skal tage den beslutning?

Og så kunne vi jo starte på den der med "det uheldige indtryk" igen... igen...
Vi skal FORSVARE vores ret til at gå på jagt, ikke UNDSKYLDE den overfor alle natur-elsker-skvadderhovederne med Disneyficerede ideer om "den smukke natur og de søde små dyr"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Nu kan man jo også vælge at tage beretningen med et gran salt.
Vedrørende riffelskydning har jeg kun erfaring til husbehov og sikkerhed og ansvarlighed med hensyn til skudafstande, er det vel ret afhængig af den enkelte persons færdigheder og her vil min kommentar blot være:" Det var da uroligt, det lærer jeg aldrig".
Men derimod har jeg mange års erfaring med hunde, tildels som markprøvedommer, tildels som opdrætter og meget aktiv hundefører og har dresseret et utal af hunde, også for andre jægere.
Påstanden om at en hund kan vende vildtet har jeg selvfølgelig hørt før, men aldrig oplevet det i virkligheden. Men selvfølgelig kan situationen opstå tilfældigt, men hvis det skal være mere reglen end undtagelsen, tror jeg rent faktisk, at den eneste måde at "lære en hund den diciplin på, er ved at korte benene af i den ene side så hunden, så den automatisk løber i ring.
Så får man oven i købet den sidegevinst at vi almindelige husmandsjægere kan holde hunden på eget terræn.[Wink]
Hvis de øvrige påstande er fremført med samme optimisme, kan jeg kun sige:" ja,ja, men klap nu hesten"[xx(]

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
Ang. tilfældigheder som Dravis skrev, så vil jeg sige, at der er ting som er har højere frekvenser af tilfældigheder en andre. Selvfølgelig kan et rådyr flytte sig i skudøjeblikket. Men der er nu langt større mulighed for at hovedet går op og ned eller til siderne end at dyret pludseligt tager et kæmpeskridt.

Ja jeg er enig med, at der altid vil forekomme anskydninger, men vi skal mindske dem, og vi skal rydde op efter vores fejl, og det skal vi ikke gøre for bevaringen af jagten eller for jagtmodstanderne. Men det gør vi fordi vi som jæger har respekt for vildtet og vores egenforståelse som jægere.

PS. Jagt bliver aldrig forbudt i Danmark. Det er den værste propagandiske løgn, som modstanderne har indgydt jægerne, og som de krampagtigt bliver låst fast i og agerer ud fra. Dermed bliver jægerne reaktive, og er ikke med til positivt at udvikle dens egen kultur.

mvh. JOhannes
Svar
Citat:quote:

Originally posted by JTK

PS. Jagt bliver aldrig forbudt i Danmark. Det er den værste propagandiske løgn, som modstanderne har indgydt jægerne, og som de kramagtigt bliver låst fast i og agerer ud fra. Dermed bliver jægerne reaktive, og er ikke med til positivt at udvikle dens egen kultur.



... det er rigtigt flot formuleret.

Er der ikke noget om at man bliver som sine fjende(billeder) hvis man tager kampen op - og så sker kampen på (jagt)modstandernes betindelser.

Mit yndlingscitat:
Det første spørgsmål er om man går i krig.
Det andet spørgsmål er om man forsvarer eller angriber.
- Sun Tzu

osterwald
Svar
Jow... nu skrev jeg også i starten af mit indlæg at jeg ville være "djævlens advokat" lidt...[}Smile]

Jeg vil gerne understrege en enkelt ting, som nogen har helt galt fat i...Det med hvem der "ejer" vildtet...

Hvor står det at vildtet pr. definition er "vores allesammens"?
Er det også en af de uskrevne regler?

Det kan man slå op i Lovene om Mark og vejfred og Jagtloven og der står intet om "Vores allesammens"
Der står derimod ret klart definerede "ejerforhold"
Det giver naturligvis ikke "ejeren" ret til at te sig som han vil med det vildt der er på hans jord, det har "Buskruit" helt ret i.

Hvis ATN ville, kunne han jo bare søge om tilladelse til at hegne hele hans grund.... Så ER vildtet hans!

(der er masser af love der ikke gælder på privat hegnet grund, f.eks færdselsloven!)

Hvis jeg vil skyde en buk med en yderst effektivt dræbende "kinesisk bladkugle" (eller ret forfra i bringen, det kommer vel ud på et) hvad er så det jagtetisk forkerte i det? Det er vel mig selv der skal rode med at brække en ret "sølet" buk? OK målet er lidt mindre, men kan man ramme dette mål er DET vel ikke problemet.

Respekt for vildtet har intet at gøre med "grankviste i munden" og "at kunne brække bukken uden at få blod på skjorteærmerne"
Respekt for vildtet er: fornuftig afskydning af de rigtige dyr, at dræbe hurtigt og effektivt, at kunne lade Mega-bukken gå, hvis man ikke er 100% sikker på at kunne dræbe den effektivt. At mindske anskydningerne og være stædig i eftersøgningerne er også respekt for vildtet... Det gælder også når MikkelRæv har fået et "dårligt skud"
I mine "uskrevne regler" er der intet "ædelt vildt"[}Smile]

Respekt for loven er at overholde den, og påpege overfor andre når de bryder den, og turde tage de sure miner og skulende blikke (og manglende senere invitationer[}Smile])når man påpeger det!

Mht. den "drivende hund" så har jeg personligt så lidt erfaring med det at jeg ikke vil gøre mig klog på om hunden gør det ene eler det andet, jeg synes IKKE det er en særlig interessant måde at jage sommerbukken på, det er vel egentligt lidt "snyd" [Wink]
Jeg tror dog stadig ikke på at hunden gør den store skade.

Til JTK: Der er intet tilfældigt i at ramme sit mål på 300 m...
Det er et spørgsmål om tilstrækkelig dygtighed, træning og kendskab til sit våben og mest af alt kendskab til sine egne begrænsninger.
Om dyret flytter sig i skuddet har vi ingen som helst inflydelse på. så det ER "tilfældigt" Og du har da ret, halsen på et rådyr bevæger sig mere, og mere tilfældigt, end resten af kroppen. Det øger risikoen for at "tilfældet" ødelægger det gode skud, målets lille størrelse gør det bare sværere at ramme! Så må man tættere på og have bedre støtte og bedre tid, og bedre vejrtrækning og bedre aftrækker-kontrol.

En journalist udbrød engang: "That was a damn lucky shot" hvortil den regerende Golf-mester svarede: Yeahh.. funny that, the more i train the luckier i get!
Tænk lige over det, i riffeljægere der nøjes med 2x20 skud på indskydningsbanen ugen før d. 16 Maj.
I må gerne kalde mig både det ene og det andet, men mon ikke de 2-3 tusinde skud jeg skyder på alle afstande fra 10 til 600 m de har en væsentlig indflydelse på hvor "heldige nogen skud" jeg får afgivet[?]

Om ATN "overdriver lidt" eller pynter lidt på sine beretninger ved vi jo ikke, måske skyder han også mange tusinde skud om året.

Og JTK har jo ret, jagten bliver nok aldrig forbudt i Danmark, men den vil bliver mere og mere begrænset, specielt hvis vi der er jægere ikke sørger for at stå ved hvad vi er og give det positivt videre til vores børn og deres legekammerater og bekæmpe pædagogerne og "trendsætternes" tendens til af videregive og glorificere "pladderhumanistiske" antropomorfiseringer af dyr og natur.
Vi behøver ikke som jægere hjælpe dem med at forvrænge naturen ved at tale om gamle tyske traditioner om at "respekt for vildtet" handler om hvordan vi sandelig sørger for at bukken "forender" på en "pæn" måde. I stedet skulle vi måske påpege overfor dem hvordan et stykke råvildt "dør naturligt" af kulde og sult i en hård vinter.
(Det kalder man så med et "pænt" udtryk "faldvildt")

Hvad ER der i øvrigt galt med at jagte grise med kniv i Argentina?
Gælder vores "uskrevne regler" også der?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
Jeg vil godt starte med at takke dette forum for alle de refleksionen på mine indlæg vedr. bukkejagten 2005.
Her kommer dette forum virkelig til sin ret, som forhåbentlig bevirker lidt tankevirksomhed hos læserne (inkl. mig selv).
Man kan også kun glæde sig over denne tone der hersker her i forummet, hos netnatur ville jeg sikkert blevet lovet tæsk op til flere gange.
Jeg kan godt mærke at jeg er lidt i modvind fra de fleste (måske pånær fra dravis), og så er der nogle hvor jeg er i delvis modvind. Jeg føler det ikke nødvendigt at forsvare mine ”ugerninger”, men jeg vil gerne reflektere lidt tilbage.
Det eneste jeg ikke er særlig glad for er den kommentar der insinuere at mine beretninger er lige et gran for optimistiske. I kan stadig (desværre) betragte mig som ”skurk”, da beretninger er foregået som beskrevet. ”Skurk” kan jeg accepter, men ikke usandfærdig.

Vedr. skud på 320 m på buk nr. 1:
Som tidligere skrevet, foregik dette skud med en konkurrence riffel med 20 gange forstørrelse, med påmonteret bipod i liggende stilling. Ydermere var der vindstille ved skudafgivelse. (Det er den riffel inkl. ammo + skytte, der skød 5 skud med en spredning på 5 mm/ 100 m).
Jeg er for resten lidt forbløffet over at et par brugere mener at jeg nemt ville kunne vinde en konkurrence ved skud på papskiver[:0]. Der hvor jeg kom, skal man nemt kunne bestå en riffelprøve på 300m med åbne sigtemidler (altså 0 x forstørrelse), for overhoved at stille op. Personligt skal jeg have en meget dårlig dag hvis ikke jeg kan holde en spredning under 10 cm/ 300m med ovennævnte riffel (selvfølgelig i vindstille)[Big Grin].
Så hvis i vil ha´ ”håret ned af nakken og bare se til” så besøg en riffelkonkurrence, så ville i slet ikke kunne få luft[Wink].
Jeg har simpelthen skudt for mange skud på 300m til at jeg kan betvivle at jeg kan sætte gode skud på den afstand, men dravis har måske fat i noget rigtigt, Anslagsenergien er måske for lille på den afstand, så det har bestemt givet tankevirksomhed i den retning[:I].

Vedr. skud på 50 m på løbende vildt:
Der vil jeg bestemt ikke påstå at jeg kan sætte 9-10 skud i halsen. Min drivjagts taktik er at man skal heller holde lidt for meget foran på dyret, så hvis uheldet er ude, vil dyret ikke bliver anskudt i bagparti, så hellere et skud forbi foran halsen, hvis man skal vælge mellem pest eller kolera.[xx(]
(Jeg vil gerne høre om andre drivjagts taktikker[Smile])
Hvor stor en chance jeg har taget ved det pågældende skud kan diskuteres, men skuddet er faldet, og det er dyret for øvrigt også.
Jeg er sikker på at hvis man taber kæben over dette skud, vil man ikke få stor glæde af en tur til polen efter svin/drivjagt[xx(].
Nu kommer jeg måske med endnu en varm kartoffel. Min drivjagtsriffel er en halvauto hvilket bevirker at jeg ”måske” tillægger det at jeg har skud nr. 2 klar med det samme hvis anskydning, for stor værdi[?]

Vedr. hund:
Det skal være heldigt hvis min hund slå den rigtige bue omkring dyret. Det er vel 50/50 om dyret kommer den rigtige vej ud af skoven, men den kommer ud. Så hvis den ikke kommer ud til mig er den løbet bagud af skoven. (Det med at afkorte benene på hunden har ligeledes givet tankevirksomhed[Wink]).

Jeg håber mit indlæg er i en passende tone, og jeg vil bestemt genoverveje min jagtteknik, men jeg kan ikke love at noget bliver ændret, men det betyder ikke at jeg ikke er glad for jeres kommentere. (bare ikke den om et gran salt)

mvh. atn

P.S den prik på dyret er en lille tot af dens gamle pels.
Svar
Hej Dravis,
jeg er helt enig i at skud på 300 meter kan gøres forsvarlig som du anfører. Især de folk som har grejet i orden og træner godt. Det jeg pegede ang. tilfældigheder angik alene halsskud versus bladskud.

mvh. JOhannes
Svar
ATN skrev:
Citat:quote:

Det skal være heldigt hvis min hund slå den rigtige bue omkring dyret. Det er vel 50/50 om dyret kommer den rigtige vej ud af skoven,

Se den forklaring kan jeg meget bedre li`.
Jeg beklager hvis jeg har bragt lidt "Netnarretur ind i debatten.
Det må være min medfødte jyske skepsis der presser på.
Det har ikke været meningen at fornærme nogen.
Mit motto er da også:Hellere en god historie der lige får en drejning, end en kedelig der er helt sandfærdig.

MVH

knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
knerik
------------------------
Where all think alike, no one thinks very much.
Svar
e
Svar
Citat:quote:

Og så kunne vi jo starte på den der med "det uheldige indtryk" igen... igen...
Vi skal FORSVARE vores ret til at gå på jagt, ikke UNDSKYLDE den overfor alle natur-elsker-skvadderhovederne med Disneyficerede ideer om "den smukke natur og de søde små dyr"


Citat:quote:

Og JTK har jo ret, jagten bliver nok aldrig forbudt i Danmark, men den vil bliver mere og mere begrænset, specielt hvis vi der er jægere ikke sørger for at stå ved hvad vi er og give det positivt videre til vores børn og deres legekammerater og bekæmpe pædagogerne og "trendsætternes" tendens til af videregive og glorificere "pladderhumanistiske" antropomorfiseringer af dyr og natur.
Vi behøver ikke som jægere hjælpe dem med at forvrænge naturen ved at tale om gamle tyske traditioner om at "respekt for vildtet" handler om hvordan vi sandelig sørger for at bukken "forender" på en "pæn" måde. I stedet skulle vi måske påpege overfor dem hvordan et stykke råvildt "dør naturligt" af kulde og sult i en hård vinter.
(Det kalder man så med et "pænt" udtryk "faldvildt")

Ærede hr Djævlens advokat[Wink]

Om jagt bliver forbudt i danmark, skal jeg ikke udtale mig om, men mig bekendt har Hollandske jægere trange kår: Ligesom den traditionelle rævejagt med hunde og heste er blevet forbudt i england.
Fakta er at Danske Jægere er et lille mindretal af den samlede befolkning, og derfor underlagt de alm demokratiske spilleregler om at vi for at forhindre en indskrænkning eller total forbud, er nødsaget til at bedrive vores jagt på en sådan måde at vi ikke får et flertal imod os.
Nogle af de midler vi kan benytte til at bevare en generel positiv holdning blandt den alm befolkning, er bla Positiv Oplysning, Selvkritik og SELVJUSTITS.
Det er eftermin mening fornuftigt at have et sæt gennemtænkte uskrevne regler, fordi efterlevede uskrevne regler langt hen af vejen forhindre at andre fastsætter skrevne regler.

Til ATN
Man må da siger at du har fremført en del jagtteknikker, der har fået gang i debatten[Wink]

1 Skydning på lange hold
2 Brug af drivende hund i yngletiden
3 Halsskud til hoppende råvildt i fuld fart
4 Som det sidste fordelen ved at anvende halvautomatisk riffel, i tilfælde af dårligt første skud

Vedr 1: et er at kunne ramme en skive på lange hold, hvor man har tid til at bedømme afstanden mv, og evt har mulighed for et par prøveskud, noget andet er at det kun er et lille fåtal der behersker at afstandsbedømme korrekt nok til hvergang at kunne sætte sine skud indenfor er 15cm cirkel. Jeg skal medgive at det kan lade sig gøre, men det er djævelsk svært.
Vedr 2: Jeg er ved at undersøge om det er lovligt i forhold til jagtloven, og evt anden lovgivning, da en del jeg har diskuteret mener at det på et tidspunkt blev forbudt (jeg er ikke sikker)

Vedr 3: har du selv erkendt at du ikke kan gøre det 9 af 10 gange, så du kender min holdning.

Vedr 4: Endnu et kontroversielt standpunkt, som nettop har været medvirkende til at begrænse muligheden for at besidde og anvende halvautomater. Med din form for logik burde vi så ikke godkende fuldautomatiske våben, her er da endnu større chancer. Men presonligt tror jeg ikke det forbedre vores image blandt den alm befolkning.

Til slut må jeg da opfordre til at samtlige medlemmer på VTF lover dig indtil flere gange bank[Big Grin][8D] så du ikke føler at vi er dårligere end Sletnatur[Wink]

jbn
Svar
Først vil jeg rose ATN for at modtage kritikken i en positiv ånd. Det er sjældent, folk har format til det!

Men...

"Vedr. hund:
Det skal være heldigt hvis min hund slå den rigtige bue omkring dyret. Det er vel 50/50 om dyret kommer den rigtige vej ud af skoven, men den kommer ud. Så hvis den ikke kommer ud til mig er den løbet bagud af skoven. (Det med at afkorte benene på hunden har ligeledes givet tankevirksomhed). "

ATN, hvorfor tager du ikke din hund på bukkejagt om efteråret. Hvis det er din jord det hele, er det vel ikke et problem at gøre det om efteråret i stedet for i ynglesæsonen? Og spændingen og oplevelsen er vel den samme om efteråret, som om foråret. Og skulle der komme en rå for, kan man jo også skyde den, hvis der er for mange eller der mangler lidt godt til middagsbordet[Wink]

Mvh.
Panthera

Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
Att.: Panthera
Jeg er desværre ikke hjemme (dk) om efteråret, der er det arbejdet der kalder.

mvh atn
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ATN

Att.: Panthera
Jeg er desværre ikke hjemme (dk) om efteråret, der er det arbejdet der kalder.

mvh atn



Hej ATN!

Jeg kan godt tage en uge fri en gang i efteråret, hvis du behøver hjælp med efterårsafskydningen [Big Grin].

mvh. Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
Nå tilbage til denne emnes topic. Jeg kom til at skyde en buk her i morges det var faktisk ret dramatisk. Der var tre bukke på spil. Den ene buk blev smidt ud af skoven af en større buk, da jeg purschede mig nærmere stødte jeg på endnu en buk.

Skudt med 6,5x55, 48 grains MRP, 140 grains Sierra Gameking Boattail. Jeg ramte den igennem hjerte og lunge, og den formådede at tilbagelægge en strækning på 150 m. Jeg kunne følge et kraftigt blodspor hele vejen. Det har jeg aldrig været udsat for før.

mvh. JOhannes
Svar
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Nå tilbage til denne emnes topic. Jeg kom til at skyde en buk her i morges det var faktisk ret dramatisk. Der var tre bukke på spil. Den ene buk blev smidt ud af skoven af en større buk, da jeg purschede mig nærmere stødte jeg på endnu en buk.

Skudt med 6,5x55, 48 grains MRP, 140 grains Sierra Gameking Boattail. Jeg ramte den igennem hjerte og lunge, og den formådede at tilbagelægge en strækning på 150 m. Jeg kunne følge et kraftigt blodspor hele vejen. Det har jeg aldrig været udsat for før.

mvh. JOhannes



Tillykke med bukken.

Med hensyn til flugten på 150 meter.

Har du overvejet halsskud eller at medbringe apporterende hund[?][8D]

Mvh.

mphansen
mph@dralf.dk

[Image: Kopiaf01010026.jpg]
Knæk & Bræk til dem der ikke har fået buk i år
De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Mvh.

mp
Svar
He, He. Det kunne også være jeg skulle bruge en støvende hund, så den var så træt, at den bare lagde sig.
[Smile][Big Grin][Smile]
mvh. JOhannes
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)