Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagt 2005
Hej forum,også min anden buk i år lod vente på sig,den første skød jeg den 16.maj kl.5,55 på kort hold,ca.17 meter,med en 12 grams Lapua Mega,bukken løb 35 meter uden hjerte,både ind og udgang sad bag bovene,og der var ikke meget ødelæggelse af kødet.
Nr.2 fik jeg her til morgen,da uret ringede kl.4,15 og regnen p...... ned var det fristend at vende sig om og sove videre,meeen nu var det jo sidste chance,så på med olietøjet og afsted.KL.4,59 kravlede jeg op i stigen og så straks et dyr bare 30 meter væk,hovedet var gemt i brakken..men det viste sig at være en rå,derefter rejste der sig et dyr 70 meter ude,og tænk sig,en fin gaffelbuk jeg ikke tidligere har set-op med riflen,og bukken faldt på pletten.Kl 5,05 står jeg ved den og må konstatere at Nosler partition 10,7 grams projektiler ødelægger noget mere kød en Lapua Mega,indgang bag ved boven og udgang midt på boven,og der var et unødvendigt stort hul,det klær nu ikke en køn buk,men til gengæld var der jo "knald og fald" effekt.og så var jeg sekunder fra nr.3 her til aften,konen var nede at fodre naboens kat,da hun ser en høj "morder" naboen har jagtet hele sommeren,hun ringe op til mig,jeg ringer til naboen der er på ferie i Østrig,jeg får lov at skyde bukken,får fat i riflen og da jeg når ned til konen,der holder øje med bukken kan hun fortælle at han LIGE er forsvundet i morellerne....[V]Men ok,en buk om dagen må være nok[Smile]
Hilsen Ulrik
Svar
Ja så blev det omsider til noget med den bukkejagt. Herhjemme blev det ikke til noget, men det er vel helt normalt når man ikke kan komme op om morgenen og ikke gider tage sig sammen om aftenen, så et par dage i Tyskland skulle der lige til.
[Image: PICT1816.jpg]

Bukkene i det område er desværre ikke særligt store, men oplevelsen er jo tit lige god. Det blev som det ses på billedet en lidt pindet ulige seksender på 2 år. 22/7 kl. 19.40 80m i en ærtemark, 3 små piv med buttoloen så poppede den op, som trold af en æske.
Skudt med 7mm Rem. 140 grain Barnes TSX, og den gik ned i knaldet.

MVH
Mugge
[Image: leopard.jpg]
MVH
Mugge

Svar
Tillykke med bukken Mugge

Hvad er det for en fin kikkert du har på din riffel - har du bly i skæftet for at tåle rekylen [8D]

I slipper for mig i en uge fra mandag [:I]
mv
Halvautomat

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
Hej Mugge.

Rigtig hjertelig tillykke med bukken. Det giver ro i sjælen.

Jeg synes der mangler lidt af historien. Hvorfor var det du ikke skød vildsvinet den sidste aften?

Skit jakt, som de siger i Norge.

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
Hejsa halvautomat, jeg er helt sikker på at du ikke behøver at spørge om det.[:p] Der er ingen bly i skæftet da jeg ikke rigtig kan se hvad det skal være der for, den vejer uden kikkert 3,5 kg og det er rigeligt tungt til en kleinkaliber som det jo er[Wink]
Til Ras. Den gode M@x lokkede mig til at tage .223Rem. med ud i går aftes da vi hovedsageligt skulle skyde rovtøj. De behårede flæskestege kom ud af majsen ret foran mig, men på ca.120-150meters afstand. De tøffede rundt (2 store + 7 små)i ca. 5 minutter inden de gik tilbage i majsen. I al den tid de var fremme havde überläuferen som jeg mener den ene af de store var, et trådkors på sig, men cal. 223 Rem. med 50grain Barnes X kugle mener jeg er for lidt på den afstand selvom jagtindehaveren sagtens mener det er forsvarligt. De små grise var ikke større end M@x`es rottehunde så dem var der ikke nok kød på.[:p]
7 mm`en lå under hele seancen bag i M@xes bil og hyggede sig[xx(][V]

MVH
Mugge
[Image: leopard.jpg]
MVH
Mugge

Svar
Hej Mugge,
hvad er det for en riffel den er lidt svær at se hvad det er for en.

mvh. JOhannes
Svar
Er det ikke den oversavede dame[Big Grin][8D][8D]

jbn
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Er det ikke den oversavede dame[Big Grin][8D][8D]

jbn



Joh, det er den oversavede dame og den der med at jeg lokkede ham til at tage lillebror med, passer ikke.
Han mumlede noget om røngten af svejsninger og så gryntede han og tog sig til skulderen inden han tog sin .223[:0]

Grise har han sikkert slet ikke set noget til. Det er bare en undskyldning for at komme på jagt der igen[^] Jagtindehaveren blev i hvertfald helt vild. Han sad selv en lille kilometer væk og havde en ulige 8 ender hjort for. Jagten går dog først ind den 1/8

Naboen havde en 18 ender og en tolvender gående i rapsen[Smile][:p]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Riflen er en AZ 1900 i omtalte kaliber, og det er faktisk den oversavede dames lillebror, den oversavede dame har jo et andet kaliber. .338W faktisk[:p]

MVH
Mugge
[Image: leopard.jpg]
MVH
Mugge

Svar
Jo Mugge der kan du se hvad man får ud af at gå på jagt med en Barbie Kaliber [Sad] kun ærgelser, nej næste gang vælger du en lidt mere potent Kaliber til opgaven.

Claus the Dane [8D]

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane

Jo Mugge der kan du se hvad man får ud af at gå på jagt med en Barbie Kaliber [Sad] kun ærgelser, nej næste gang vælger du en lidt mere potent Kaliber til opgaven.

Claus the Dane [8D]

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]



Det kan du nok have ret i Claus, bukken jeg skod skulle helst vare blevet skudt med .223 men da det var aftenjagt og sagtens kunne trakke ud/blive morkt samt risikoen for svin valgte jeg her 7 mm den har nemlig morkekikkert paa, det var ogsaa forkert da det var helt lyst og der kom kun den her buk.

Fandens til Italiensk tastatur

MVH
Mugge
[Image: leopard.jpg]
MVH
Mugge

Svar
her er lidt mere pral,desværre ikke skudt på dansk jord men alligevel [Smile][Image: 2buk.jpg]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
Andersen hvor er de skudt, og hvor store er de[Big Grin]

Claus the Dane

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]
Svar
de er skudt i polen,den til venstre vejer ca.500gr og den anden ca.300gr (kilde:gammel køkken vægt)
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar
Flot Andersen, jeg er kun lidt misundelig[^]

Nå men jeg håber på Sverige i næste uge, den største buk jeg nogensinde har skudt er fra sverige [Big Grin]

Helere en god Buk som flere små.

Claus the Dane

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]
Svar
KNÆK OG BRÆK [Wink]
Min fjendes fjende,er min ven....

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)