Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kom igang
#21
Hold da op [:0][B)]
Først til dig West:
Mit indledende svar til dig var en 100% JOKE. Jeg syntes faktisk, i al min selvfedhed, at den var godt skruet sammen, da jeg skrev den[Big Grin] Jeg pumpede den så hårdt, at jeg mente, at alle kunne se, at at det var en JOKE. Faktisk synes jeg stadig,at den er ikke så ringe endda [Wink].
Der er ingen snittere i VTF, der ikke, med glæde, vil dele ud af deres erfaringer, hvilket kan dokumenteres til overmål. Der er heller ikke snittere herinde, der har primadonnanøkker.Du kan få al den hjælp, du kan klare at modtage. Jeg tror faktisk allerede, vi har været i en enkelt kontakt, hvor jeg forsøgte at hjælpe.
Til dig Ignorant:
Det var da en overordentlig stor bøvs, der trængte sig på der [Wink]
Mvh Walnut
Svar
#22
Ja det kunne jeg regne ud, men det er bare iorden. Der skal jo plads til en del gas jo. Sådan skal det jo være[Wink]

westergaard
A. Westergaard
Svar
#23
jeg vil stadig have lov til at være mavesur når det tar mig [}Smile]
Og ignorant.. enhver kan jo lave masseproduktion på CNC [Wink]
og West. Det bedste skæftetræ (læs billigste) kan du finde hos
Linå træ i silkeborg, du skal blot selv finde det blandt alle deres
planker ude på lageret.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by West

Ja det kunne jeg regne ud, men det er bare iorden. Der skal jo plads til en del gas jo. Sådan skal det jo være[Wink]

westergaard



[Smile] Helt fint West.
Kommer du til skæftetræffet, kan vi ryge en pibe Laminatspåner sammen [Big Grin] Det er noget, der rykker [Wink]
Mvh Walnut
Svar
#25
Jeg må se om jeg kan finde tid. Jeg bor jo nordenfjords.

westergaard
A. Westergaard
Svar
#26
Og[?][?][Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Hej West
Du må kaste dig i støvet i næsegrus beundring, for her har du spurgt sande eksperter. Hvoraf flere har lavet mellem 1 og 10 skæfter. At de så ofte har brugt mere tid på at beskrive de fantastiske frembringelser, end den tid det tog at lave deres samlede produktion, er en anden sag.
Så er det vel heller ikke mere end rimeligt at sådan en nybegynder sætter sig til at læse om mestrenes frembringelser, før du formaster dig til at spilde slige eksperters dyrebare tid.

Det lidt pussige, er at imødekommenheden er ligefrem proportionalt med erfarringen, så den mest erfarne er den mest imødekomne, så som Swift skrev, så spørg bare løs.

Hvad angår valg af værktøj, så er det en god ide at nøjes med at købe 10% af alt det der anbefales. Men til gengæld så lære at bruge det.
Typiskt så virker det på følgende måde:
Nybegynderen køber tonsvis af specialdibiduter og dingejavser, og så efterhånden som han får rutine, så indskrænker han sit udvalg af værktøj

jbn



Undskyld mig ignorant, men er du ude i en form for identitetskrise? Hvis du tåler så dårligt, at andre udtaler sig om det "kun du i hele verden ved noget om", så burde du måske skrive en bog om det i stedet for på et forum, så slipper du for at se andres input. Alternativt burde du snuppe en håndfuld sødetablettet INDEN du sætter dig til tasterne. Man kan s'gu godt tale ordentligt om de andre brugere selv om man er verdensmester.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Oh du Skånske pipfugl, undskyld mit indlæg, der var foranlediget af et par indlæg som svar på en almindelig brugers høflige forespørgsel. Den eneste af eksperterne, der gav ham et sobert svar, var faktisk Swift.

At jeg så svarede på en lidt sarkastisk måde, indikere vel intet om "at jeg alene vide", eller om jeg synes at det er ok at skrive indlæg om egne projekter.
Disse tråde, har som regel været læseværdige, og der har generelt været presteret flotte resultater i betragtning af hvor rutinerede forfatterne har været.
Det er dog måske lidt tidligt at blive udnævnt til guru, med den erfaring der lægges frem. Dog kan det være lærerigt for andre at observere andre begyndere eller let rutineredes problemer og løsnings modeller

Citat:quote:

Man kan s'gu godt tale ordentligt om de andre brugere selv om man er verdensmester.


Er det en taktik du selv vil benytte i fremtiden[?]

jbn
Svar
#28
Kraft helvede, nu må i holde inde med det der udflåd af ophobet mindreværd og drømme om en dag at blive net-betjent. Svar dog manden på det han spørger om. Der er da ingen grund til at projicere personlig indre konflikt og kaos, over på en mand som stiller et simpelt og relevant spørgsmål. Det er da alt andet lige sjovere læse indlæg fro folk der kender deres grænser men som til stadighed søger at flytte dem (f.eks. ved at søge viden på fora som dette) end at læse "Don Dørkarm, smart i en fart" og hans forskellige indlæg om ingenting på mange måder.

Velkommen til "West"

PS Jeg syntes også at min første tid her var en hård omgang. Men af personlig erfaring ved jeg at et billede godt af et par go´e røvballer, kan flytte dig lysår nærmere en accept fra dette forums hårde kerne.:-)

Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha

[Image: Hunting.jpg]
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
#29
"Don Dørkarm, smart i en fart" og hans forskellige indlæg om ingenting på mange måder.

----------------------------------------------------------------

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][B)]

Schönauer

Bag enhver succesfuld jæger,
står en arrig kælling


[Image: p----blaser.jpg] [Image: hunter.gif] [Image: Fuchs.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Charlie-Bravo-Alpha

Kraft helvede, nu må i holde inde med det der udflåd af ophobet mindreværd og drømme om en dag at blive net-betjent. Svar dog manden på det han spørger om. Der er da ingen grund til at projicere personlig indre konflikt og kaos, over på en mand som stiller et simpelt og relevant spørgsmål. Det er da alt andet lige sjovere læse indlæg fro folk der kender deres grænser men som til stadighed søger at flytte dem (f.eks. ved at søge viden på fora som dette) end at læse "Don Dørkarm, smart i en fart" og hans forskellige indlæg om ingenting på mange måder.

Velkommen til "West"

PS Jeg syntes også at min første tid her var en hård omgang, men af personlig erfaring ved jeg at et billede godt af et par go´e røvballer, kan flytte dig lysår nærmere en accept fra dette forums hårde kerne.:-)

Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha

[Image: Hunting.jpg]



PAS PÅ CBA [:0] GODE RØVBALLER ER FLYGTIGE[Big Grin] DE KAN NÅR SOM HELST TAGE NY SKIKKELSE EKS. VIS I FORM AF ET KLAMT KOKUSTÆPPE [Wink][Big Grin][Big Grin]

Mvh Walnut
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Walnut
PAS PÅ CBA [:0] GODE RØVBALLER ER FLYGTIGE[Big Grin] DE KAN NÅR SOM HELST TAGE NY SKIKKELSE EKS. VIS I FORM AF ET KLAMT KOKUSTÆPPE [Wink][Big Grin][Big Grin]

Mvh Walnut



Der er nu ikke meget kokostæppe her[Big Grin]
[Image: fnvde8.gif]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#32
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin] Nå Kima - så lykkedes det endeligt hva [Wink] Men resultatet er klart godkendt [8D]

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#33
[:p][:p][:p][Big Grin]

Fornemt arbejde [Big Grin] Der er højest tale om lidt soft rya i beskedent omfang [Big Grin] De bløde kryddere på bagsiden kan vi se, selv om de ikke figurerer på billedet [Wink][Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#34
kima du reddede lige denne tråd.[8D]
Til dig Ignorant:
Det var da en overordentlig stor bøvs, der trængte sig på der.[Wink]
Mvh Walnut

inden igno satte sig til tastaturet skulle han lige have været op på skulderen, og have et par små klap bagi.[Wink]

switvhback.
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by eske
Det bedste skæftetræ (læs billigste) kan du finde hos
Linå træ i silkeborg, du skal blot selv finde det blandt alle deres
planker ude på lageret.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz



Kan du give os en fornemmelse af, hvad prisen for et stykke brænde
til f.eks. en riffel sådan cirka vil koste[:p]

Schönauer

Bag enhver succesfuld jæger,
står en arrig kælling


[Image: p----blaser.jpg] [Image: hunter.gif] [Image: Fuchs.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by eske
Det bedste skæftetræ (læs billigste) kan du finde hos
Linå træ i silkeborg, du skal blot selv finde det blandt alle deres
planker ude på lageret.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz



Kan du give os en fornemmelse af, hvad prisen for et stykke brænde
til f.eks. en riffel sådan cirka vil koste[:p]

Schönauer

Bag enhver succesfuld jæger,
står en arrig kælling


[Image: p----blaser.jpg] [Image: hunter.gif] [Image: Fuchs.gif]



Hej Schönauer.
Når der kommer en dansk pris, kan du tage et kig hos http://www.hunterbid.com i kassen under 250 dollars. Det giver et godt sammenligningsgrundlag på pris og kvalitet. Der er af og til hæderlige stykker at hente.
http://www.hunterbid.com/cgi-bin/new/Auc....asp?ID=12

Mvh Walnut
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by eske
Det bedste skæftetræ (læs billigste) kan du finde hos
Linå træ i silkeborg, du skal blot selv finde det blandt alle deres
planker ude på lageret.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz



Kan du give os en fornemmelse af, hvad prisen for et stykke brænde
til f.eks. en riffel sådan cirka vil koste[:p]

Schönauer

Bag enhver succesfuld jæger,
står en arrig kælling


[Image: p----blaser.jpg] [Image: hunter.gif] [Image: Fuchs.gif]



Hej Schönauer.
Når der kommer en dansk pris, kan du tage et kig hos http://www.hunterbid.com i kassen under 250 dollars. Det giver et godt sammenligningsgrundlag på pris og kvalitet. Der er af og til hæderlige stykker at hente.
http://www.hunterbid.com/cgi-bin/new/Auc....asp?ID=12

Mvh Walnut



Tak Nutty, men jeg har fulgt Hunterbid i lang tid.
Tænkte bare at hvis der kunne findes noget i en ordentlig kvalitet
her i DK, så slap jeg for at bøvle med PestDK og alle deres gebyrer.
Det er også lidt andet, at kunne få lov at rode og rage for at finde
den kæp man synes om[^]

Schönauer

Bag enhver succesfuld jæger,
står en arrig kælling


[Image: p----blaser.jpg] [Image: hunter.gif] [Image: Fuchs.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#38
Schönauer alm kernevalnød. ca 200 kr
masurbirk ca 300 kr
men man er nødt til selv at vide noget om træ, da dem der er ansat
derinde ikke ved ret meget.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by eske

Schönauer alm kernevalnød. ca 200 kr
masurbirk ca 300 kr
men man er nødt til selv at vide noget om træ, da dem der er ansat
derinde ikke ved ret meget.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz



Linå er et besøg værd til den pris. Kernevalnød borger for fysisk kvalitet. At man så ikke får den vilde åretegning er vel til at leve med. Et absolut godt valg til førstegangssnittere.
Mvh Walnut
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by eske

Schönauer alm kernevalnød. ca 200 kr
masurbirk ca 300 kr
men man er nødt til selv at vide noget om træ, da dem der er ansat
derinde ikke ved ret meget.

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz



Takker for dit svar Eske.

Som gammel ex-træmand går det nok ikke så galt[8D] Ydermere bliver min hovedsponsor sikkert glad når jeg fortæller prisen.

Hun tænder helt af hvergang jeg køber en stykke værktøj med ledning på. Godt at man har et stort værksted, så hun kun har set 35% af det[Big Grin][Big Grin]

Hun vil også gerne have at vi laver noget sammen i ferierne. Så jeg er meget velvillg og slæber hende til Norge på bukkejagt og Sverige på elgjagt[:o)] Der skal jo være nogen til at ordne den daglige husholdning[8D][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Schönauer

Bag enhver succesfuld jæger,
står en arrig kælling


[Image: p----blaser.jpg] [Image: hunter.gif] [Image: Fuchs.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)