Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyddæmpere Pro's and Con's
#81
Det var da en positiv melding. Ved du så også noget om vilkårerne? Er det kun til folk der har skydning som erhverv eller bliver det så alle principielt kan få tilladelsen?

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#82
En sædvanligvis pålidelig kilde oplyser at der inden for en tidshorisont på 2-3 måneder forventes åbnet for tilladelse til indkøb og brug af lyddæmpere for danske jægere til brug på skydebane og til brug i udlandet.
Man mangler lige den sidste godkendelse fra Miljøministeriet, men det skulle være en proforma-ting for tiltaget er godkendt af både Justitsministeriet og Rigspolitiet.
Kilden fortæller videre, at man samtidig forventer at brug af dæmper vil blive tilladt til jagt i Danmark inden for ca. 6 mdr.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#83
Så tror jeg at jeg ved hvad nogle af mine overskydende skattekroner skal gå til [:p]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#84
Nææh hvor dejligt! Så vil jeg da lige læse Jakt Journalens test af 23 lyddæmpere igen.. Gad vide om der kommer afgift på tilladelsen til dæmperen................

Knæk og bræk
Mvh
Anton
Knæk og bræk
Mvh
Anton
Svar
#85
Jeg er stadig pessimist indtil jeg ser Facts og en stå med den i hånden.. [xx(]

Dæmperen altså.. [:I][Big Grin]

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#86
Jeg havde også forventet at der kom væsentligt flere rynker i ansigtet før der var grund til at skære dem i piben. Håber at kilderne får ret [:p].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#87
Det er da derfor man har købt en 2-spindlet drejebænk[^]

Udsigten til dæmpere monteret til en samlet pris omkring 1500 kr skal nok sætte lidt gang i salget[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#88
Tror våbenkontorerne drukner i ansøgninger så snart det bliver "frigivet". Så selvom det bliver muligt at få tilladelse om bare et par måneder, så skulle det ikke undre mig at sagsbehandlingstiden pludseligt stiger fuldstændigt urimeligt. Men vi har jo lov at håbe det ikke sker...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#89
Citat:quote:

så skulle det ikke undre mig at sagsbehandlingstiden pludseligt stiger fuldstændigt urimeligt


Det er vel strengt taget heller ikke sort magi at der vil komme længere sagsbehandlingstid når mængden af indkomne ansøgnminger stiger uden at kontorerne nomeres til et større antal personer.

Hvis scenariet er at de samme personer får fordoblet arbejdsmængden på den samme nomerede tid ville vel svare til at du skulle lave det dobbelte på dit arbejde men på den samme tid som tidligere??

Men mon ikke at det nye kommende administrative computersystem snart kommer til at se lyset??

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#90
kan se at stark også vil være med på markedet
med en kombidæmper [Big Grin][Big Grin][8D]
(http://www.stark.dk/Documents/Nyhedsbrev...biDemp.pdf )

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#91
Citat:quote:

Originally posted by hatting

kan se at stark også vil være med på markedet
med en kombidæmper [Big Grin][Big Grin][8D]
(http://www.stark.dk/Documents/Nyhedsbrev...biDemp.pdf )

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk



Nu siger du "kombidæmper" hatting. Vil det sige at den både dæmper kliklyden fra de høje hæle, samt alt ævlet der kommer ud længere oppe? [8D][8D] I så fald vil stark snart blive rendt over ende af købelystne mænd[Big Grin]
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#92
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Tror våbenkontorerne drukner i ansøgninger så snart det bliver "frigivet". Så selvom det bliver muligt at få tilladelse om bare et par måneder, så skulle det ikke undre mig at sagsbehandlingstiden pludseligt stiger fuldstændigt urimeligt. Men vi har jo lov at håbe det ikke sker...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62



Og det passer lige fint ind i systemet når våbenkontorerne den 1/6 modtager et par hunderede tusind anmeldeser af luftgeværer [Big Grin]

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#93
Var forbi Aktiv Fritid i Køge idag. Han havde en samling S&L dæmpere stående fremme, Han fortalte at de i fredags havde modtaget besked om at tolkningen omkring udstedelse af tilladelse til dæmpere til træning og jagt i udlandet var ændret. Som jeg forstod på ham, havde han allerede solgt en del dæmpere og fået indleveret en håndfuld rifler for drejning af gevind.
Svar
#94
Lyder til at jeg måske skal lave et fremstød for MAE dæmpere i danmark så Smile

Vælger dog at afvente lidt.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#95
Jeg tror det bliver et uhørt slaraffenland for kunder som ønsker at få dæmpere. Har en formodning om en ret intensiv konkurense, med priser for kvalitetsdæmpere på omkring 1.000 incl moms og montering. Med mulighed for montering mens man venter. Der går rygter om et setup, hvor der vil stå en CNC drejebænk klar udelukkende til at lave gevind, kapning og kroning af riffelpiper.
Svar
#96
Tror såmænd kun der kommer et rush af ivrige skytter der vælger mellem det første og det "bedste" der tilfældigvis er på hylderne, fordi det nu er moderne/spændende samt "nu skal vi fandeme have".

Mange ender formodentlig op med en S&L, eller SAI eller andet danskproduceret, da de er nemme at få fat på i starten - simpelthen fordi kun de færreste forhandlere har et ret stort udvalg til at begynde med, og det tager tid at få importtilladelser m.v.

Men vil man have et større udvalg at vælge imellem og vil have et bedre produkt, bør man nok vente et halvt års tid og se hvad der dukker op på markedet, når de gode udenlandske begynder at komme hjem og de kan begynde at blive målt imod de "populære" modeller.

Så i starten kan populariteten af de få mærker der bliver solgt, hurtigt farve folks mening af "hvad der er bedst" ud fra hvad der af naturlige årsager bliver solgt flest af.
Alt nyt er næsten pr definition "det bedste" i kraft af at "det er sejt vi nu kan få lyddæmpere - og min kammerat kender én som har en ven der lige har købt en lyddæmper, og den er feeeeeeeeed"

Slaraffenland.? Næppe.

1.000Kr - måske, men udbud og efterspørgsel har det med at præge prisen, specielt i krisetider og tiden derefter.

Så hvis nogen har lyst til at smide dæmpere i grams til 1.000kr monteret og ud af døren, incl garanti på varen (dæmperen), gevindet m.v.... tja, så skal jeg ikke nyde noget.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#97
Citat:quote:

Originally posted by n a

Jeg tror det bliver et uhørt slaraffenland for kunder som ønsker at få dæmpere. Har en formodning om en ret intensiv konkurense, med priser for kvalitetsdæmpere på omkring 1.000 incl moms og montering. Med mulighed for montering mens man venter. Der går rygter om et setup, hvor der vil stå en CNC drejebænk klar udelukkende til at lave gevind, kapning og kroning af riffelpiper.



Hmmm, hvis der serveres kaffe mens man venter kunne det da godt være at Lange Lone og jeg skulle en tur østpå[Smile]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#98
Selv tror jeg at det var en tidlig Aprilsnar fra NA's side, hvorfor gi' et godt produkt væk?
Når nu forhandlerne ikke længere sælger dyre rifler pga. landets sk. dårlige økonomi, og der så kommer en ny attraktiv vare på hylderne så bliver den ikke solgt billigt.[Wink]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#99
Det er måske fordi na mener der er for mange "optrækkere" der gør "sortekunst" ud af at lave noget så enkelt som et gevind i en pibe.
Og ja, det er også på fyn at der står en cnc maskine klar:-)

Omkring 1500 pisk for en dæmper, monteret, er vel en meget fair pris??

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Citat:quote:

Omkring 1500 pisk for en dæmper, monteret, er vel en meget fair pris??



[xx(][xx(] hvis jeg vil have pisk, kan jeg bare tage på arbejde [Wink]

Mvh.LANI

Nu udråbt som nassejæger
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)