Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen!
#21
@Krenchel

En dansk fx forsvarschef blir gentagne gange inviteret med på meget dyre (læs over 100.000 for almindelige dødlige danskere) jagtture i Usbekistans højdesletter. Værten er den riffelleverandør forsvaret benytter sig af.

I din optik er der intet problem fordi manden har lange arbejdstider som HK ikke ville accepter.

I min er det embedsmisbrug og udover moralsk forkastligt nærmest pamperi af værdste skuffe. Og i lige så høj grad bestikkelse.

Desuden mener jeg det er helt uintersandt hvor meget du rejser og booker det ene og det andet. Du og dine kammersjukker kan da, så vidt jeg ved, gøre lige præsis som I lyster.

A.Nielsen

Fattigdom er en sindstilstand
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#22
Krenchel for min og formodentlig andres skyld må du og dine venner booke alle de jagtrejser i har lyst til. Der er blot en kæmpe forskel på at modtage det som en form for bestikkelse/smørelse og så selv betale.[Wink]

Schönauer

Bag enhver succesfuld jæger,
står en arrig kælling


[Image: p----blaser.jpg] [Image: hunter.gif] [Image: Fuchs.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#23
@375 HH: Ole Roed udtaler sig ikke som person i denne sag, der er da tydeligvis tale om en officiel pressemeddelelse fra DJ. Han starter jo netop med ordene:

"Danmarks Jægerforbund skal i anledning af artiklen i dagbladet BT d.d. udtale følgende:"

Jeg kan ikke læse pressemeddelelsen som andet end en støtteerklæring til B. Bendtsen og jeg kan ligesom flere andre heller ikke rigtigt gennemskue, hvad fordel DJ kan have ud af at blande sig i en sag, som ikke handler om jagt men derimod om påstået korruption. Det var da interessant at vide, hvad overvejlserne forud for udsendelsen er gået ud på?!

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#24
Nu er han jo ikke ansat men folkevalgt. Det gør, i mine øjne, hans pligt til at holde sin sti ren endnu mere klar. Jeg synes at det er utroligt at folk ikke kan holde fingrene oppe af kagedåsen. Bendt Bendtsen får sin løn og den beskattes han af. Den indkomst han har ud over det skal, igen i mine øjne, være meget offentlig for at han kan holde sin integritet. Næste gang Hedeselskabet skal lave en opgave for staten er det så fordi de er de mest egnede til opgaven til den rigtige pris eller er det fordi BB har fået en jagtrejse af dem?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#25
-
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#26
-
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#27
Hvis det er det DJ vil forklare omverdenen, så formulerer de sig uklart.

"At man mødes under en jagt fremstiller BT som mere problematisk end at mødes til en fodboldlandskamp i Parken, åbningen af et operahus, et DR-koncerthus eller tilsvarende.

Denne forskelsbehandling kan jeg som formand for Danmarks Jægerforbund ikke acceptere!"

Denne formulering er ikke en præcisering af, at man undsiger sig enhver relation til Niels Kanstrup. Det er en konkret stillingtagen til problemstillingen om hvad der er at betragte som gaver og hvad der ikke er. Ren Christiansborgpolitik - det har INTET med jagt at gøre - og jeg tror ikke det tjener DJ at blive kendt som dem, der støttede B. Bendtsen i denne sag. Men det er en ren taktisk overvejelse.[Smile]

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#28
-
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#29
Jammen, jeg har det fint med uenighed.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Krenchel

Jeg bor ikke i Danmark.

Jeg ejer bare lidt jord.

Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.



...Det er da osse nemt at være LARGE med midlerne når man selv er udenlandsdansker og ikke bedrager til festen.
Så er det fame da supernemt at kalde de danske lønslaver, der blir brandbeskattet og på enhver tænkelig måde trynet af SKAT med div regeler om firmabil, beskatning af mobil tlf, medie beskatning ect. Det er snart så svært at overholde alle de skatteregeler og forbud at det er umuligt at passe sit job.

A.Nielsen

Fattigdom er en sindstilstand
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#31
Er der nogen her, der kan gennemskue, hvad Danmarks Jægerforbund kan vinde ved at komme Ex-ministeren til undsætning i denne sag, som for mig at se ikke er jagtpolitisk overhovedet?????? Og har hovedbestyrelsen mon overhovedet godkendt denne?????

Mvh.
Lars/Great Dane

Ja DJ har da erfaringer fra forhistoriske tider med emne dem da godt smør de godt køre!Bare son for en sikkerheds skyld et par salver ud i tågen bare for en sikkerheds skyld man ved jo aldrig om man ikke har brug for nogle som gør de samme for en!

Artiklen i BT sidestiller jagt med bestikkelse (”smøring”), hvilket Danmarks Jægerforbund må tage skarpt afstand fra. En udtalelse fra en tidligere ansat og ikke længere medlem af Danmarks Jægerforbund kan på ingen måde tages som udtryk for Danmarks Jægerforbunds holdning!

Lille

Des Waidmanns Ursprung liegt entfernt – dem Paradiese nah, da war kein Kaufmann, kein Soldat, kein Arzt,

kein Pfaff, kein Advokat, doch Jäger waren da!
Hilsen Lille

Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Artiklen i BT sidestiller jagt med bestikkelse (”smøring”)..........


Man skal være mere end almindeligt overfølsom, for at nå frem til den konklusion.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

@375 HH: Ole Roed udtaler sig ikke som person i denne sag, der er da tydeligvis tale om en officiel pressemeddelelse fra DJ. Han starter jo netop med ordene:

"Danmarks Jægerforbund skal i anledning af artiklen i dagbladet BT d.d. udtale følgende:"

Jeg kan ikke læse pressemeddelelsen som andet end en støtteerklæring til B. Bendtsen og jeg kan ligesom flere andre heller ikke rigtigt gennemskue, hvad fordel DJ kan have ud af at blande sig i en sag, som ikke handler om jagt men derimod om påstået korruption. Det var da interessant at vide, hvad overvejlserne forud for udsendelsen er gået ud på?!



Lad mig lige slå fast..

Da pressemeddelelsen er skrevet på deres officielle brevpapir med LOGO, og at Ole Roed indleder med sætningen.
*Danmarks Jægerforbund skal i anledning af artiklen i dagbladet BT d.d. udtale følgende:*

Så er det at jeg undrer mig, og finder sagen særdeles fordummende og betændt, særligt med henblik på den forhøjelse af omfanget af jagtturene der netop skete igår fredag. Jeg ville som politikker og repræsentant for en interesseorganisation aldrig komme med en støtteforklaring til en politikker der var ved at komme i klemme hos medierne, og særligt ikke når omfanget og formålet ikke er endeligt belyst. At Ole Roed vælger at gøre det, og at han gør det på mine og andre medlemmers vegne falder mig hårdt for brystet, da det virker rygklapperagtigt når man på den måde forsvarer en C-mand og tidligere minister der netop er repræsenteret sammen med V i regeringen. Sagen er ikke en DJ-sag, og Ole Roed burde have holdt sig til et almindeligt læserbrev i BT, hvor han optræder som almindelig dansker uden en interesseorganisation i ryggen. Ovenstående skal ses i lyset af at jeg tvivler stærkt på at HB har godkendt den pressemeddelse, og som jeg under valgkampen skrev og fremlagde dengang, optræder Ole Roed egenrådigt. HB indskrænkede ligeledes i den anledning procedurerne for fremtidige udtalelser, og det er jeg ret sikker på er overskredet i denne sag.

Kanonen er igen løs på dækket [^]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#34
Måske skulle den nye formand begynde at konsentrere sig om det han får sin løn for
http://hilleroed.lokalavisen.dk/article/...88424/1257
Axman
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Artiklen i BT sidestiller jagt med bestikkelse (”smøring”)..........


Man skal være mere end almindeligt overfølsom, for at nå frem til den konklusion.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



jeg forstå simpelthen ikke din hentydning!I hvilken sammenhæng skal de ses?

Lille

Des Waidmanns Ursprung liegt entfernt – dem Paradiese nah, da war kein Kaufmann, kein Soldat, kein Arzt,

kein Pfaff, kein Advokat, doch Jäger waren da!
Hilsen Lille

Svar
#36
Har du læst artiklen Krengel? BT opfatter BB's jagtture som bestikkelse - ja, men at udlede af artiklen, at BT generelt opfatter jagt som bestikkelse er udtryk for dårlig semantisk forståelse.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#37
Ja

BT er da ligeglade om det er jagt, golfrejser, halve grise eller grønne fliser på et badeværelse han har fået. De hæfter sig - naturligt nok - ved værdien af det modtagne. Netop derfor handlede denne sag ikke et hak om jagt, inden Danmarks Jægerforbund gik ind og kommenterede.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#38
lige præsis

A.Nielsen

Fattigdom er en sindstilstand
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#39
For mig at se er sagen i bund og grund utroligt banal.

1: En politiker beskyldes for at have modtaget bestikkelse, have unddraget sig skat eller overtrådt forvaltningslovens bestemmelser om gaver til offentligt ansatte. Det er jeg personligt ret uinteresseret i. Umiddelbart ser det ud til, at han har en dårlig sag, som bliver ganske svær at klare sig igennem uden ridser i lakken. Hans egne kommer ham tilsyneladende ikke til hjælp - de lugter jo nok også, at der er en stor risiko for, at dette udvikler sig til en "stinker".

2: Et sladderblad lugter blod og ryger i kødet på politikeren. Ikke overraskende og heller ikke specielt interessant - men det er dog bemærkelsesværdigt, at BT alene fokuserer på værdien af de påståede gaver og ikke kommer med fordomsfulde betragtniger om jagt og jægere i almindelighed.

Men så springer kæden af:

3: Jægerforbundet udsender en officiel pressemeddelelse, hvori forbundet understreger, at BBs jagtture ikke er at betragte som bestikkelse og at de kan sidestilles med f.eks. "et besøg i operaen".
Jeg forstår ikke taktikken i denne indblanding. Hvorfor er det så magtpåliggende for DJ at komme BB til undsætning? Hvad forventer man at opnå for sine medlemmer med denne udmelding? Det er vel ikke helt urealistisk at forestille sig, at denne sag ender skidt for BB (?) - det smitter i så fald af på alle hans støtter. Gad vide om Dansk Golfunion også har sendt en harm pressemeddelelse afsted til BT?

Jeg krydser fingrene for, at pressemeddelelsen aldrig bringes nogen steder.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Artiklen i BT sidestiller jagt med bestikkelse (”smøring”)..........


Man skal være mere end almindeligt overfølsom, for at nå frem til den konklusion.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



jeg forstå simpelthen ikke din hentydning!I hvilken sammenhæng skal de ses?

Lille

Des Waidmanns Ursprung liegt entfernt – dem Paradiese nah, da war kein Kaufmann, kein Soldat, kein Arzt,

kein Pfaff, kein Advokat, doch Jäger waren da!



ja de har jeg de drejer sig i bund og grund om de da godt smøre de godt køre fordi de vil da vel ikke være nogle grund til at invitere folk i disse slags stillinger hvis de ikke haft nogle form for indflydelse eller for at prøve at for de! Vi snakker om beløb i en pæne størrelseorden hvis de skulle prissættes!

Artiklen i BT sidestiller jagt med bestikkelse (”smøring”),
i visse tilfælde ja afhængig af embede,funktion, sociale stilling.

Lille

Des Waidmanns Ursprung liegt entfernt – dem Paradiese nah, da war kein Kaufmann, kein Soldat, kein Arzt,

kein Pfaff, kein Advokat, doch Jäger waren da!
Hilsen Lille

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)