Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen!
#41
Er der nogen, som har læst "hele" den BT artikel, som ORJ henviser til?
Altså artiklen fra sidste søndag og ikke den, der linkes til tidligere i denne tråd.

Hvis artiklen i BT sidestiller jagt med bestikkelse (”smøring”),altså at jagt generelt er noget odiøst, så ser jeg kun ORJs kommentar, som et forsvar for jagten og ikke som et forsvar af bestikkelse.

Hvis der er nogen, som kan finde et link til hele artiklen (alle tre sider) kan vi måske få lidt perspektiv på hele sagen.
Jeg har ikke selv læst artiklen, men vil meget gerne.

Hilsen Renegade
Svar
#42
Hvor f..... finder man den pressemeddelelse? Jeg kan i hvert fald ikke finde den på DJ's hjemmeside?

D93
Svar
#43
[Image: pressemeddelelse.JPG]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#44
Jeg tror det er det her indlæg som er omdrejningspunktet
http://www.altinget.dk/rssitem.aspx?id=35458
Axman
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by Axman

Jeg tror det er det her indlæg som er omdrejningspunktet
http://www.altinget.dk/rssitem.aspx?id=35458
Axman



Nej du tager fejl.

Det drejer sig om en tre siders artikel fra BT i søndags.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#46
Nå men så går vi på jagt efter den, ventetiden kan bruges på dette link
http://www.bt.dk/article/20090318/politik/90318088/
Axman
Svar
#47
Det er det nærmeste jeg kan komme frem til, men der må da være en her på forum, som kan fremtrylle artiklen
http://www.tv2lorry.dk/moduler/nyheder/n...p?id=43663
Axman
Svar
#48
Jeg vil faktisk gerne have en ERHVERsminster som deltager sammen med erhverslivet dels kaster det et godt lys over virksomheden, at der kommer en minster og det kunne jo ske at der også var andre kunder med, måske endda udenlanske som så købt noget af den danske virksomhed.

Dels har det en meget stor betydning for erhverslivet at toppen kan høre dem feks. er det forslag om tilskud til håndværksarbejde blevet fremlagt i november af dansk byggeri dengang tog de Lene og Lars imod det men mente ikke tiden var inde.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#49
Det er da et helt legalt standpunkt, men hvorfor skal DJ blande sig i den debat? Var det ikke snarere en sag for Dansk Industri???

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#50
-
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#51
Ja, det kunne sgu være spas, hvis man hver gang skulle præsentere gæsterne på ens jagt for en opgørelse over værdien af deres deltagelse, som de så kunne indberette til skattefar.

Panthera

[Image: Img_0338.jpg]
Sic bisquitus disintegratum
______________________
Tikka RH 590 308 Win m. Leupold VXII 3-9x40
SKB 500 Special Edition
Toz 78-4 22LR m. Nikko 3-9x40

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#52
@Krenchel

Det er for tyndt - det virker næsten som om du selv har en egen politisk dagsorden! Hvis DJ alene ønskede at dementere, at Niels Kanstrup er deres talerør, såhavde det været gjort langt tydeligere på to linier - f.eks:

"Berigtigelse: Danmarks Jægerforbund kan oplyse, at Niels Kanstrup ikke har beklædt stillingen som vildtforvaltnigskonsulent siden XXX og derfor alene kan udtale sig på egne vegne."

I den udsendte pressemeddelelse navngiver man ikke engang NK og man tager desuden stilling til om jagtrejser kan betragtes som gaver eller ej. Altså en direkte indblanding i den konkrete sag og ikke en "uskyldig" berigtigelse af fakta. Læser du den samme pressemeddelelse som jeg????

Jeg er personligt (som tidligere nævnt) fuldstændig ligeglad med hvad BB har lavet i sin ministerperiode, men jeg tror ikke, at det er noget helt urimeligt gæt, at denne sag kan udvikle sig til en politisk skandale i befolkningens øjne, og jeg kan fortsat ikke se, hvilken fordel DJ kan have tænkt sig at opnå ved at blande sig!?

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#53
Høgh det skal han heller ikke og slet ikke give sin private mening på brev papir fra DJ.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

@Krenchel

I den udsendte pressemeddelelse navngiver man ikke engang NK og man tager desuden stilling til om jagtrejser kan betragtes som gaver eller ej. Altså en direkte indblanding i den konkrete sag og ikke en "uskyldig" berigtigelse af fakta. Læser du den samme pressemeddelelse som jeg????

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Høgh

Jeg læser pressemeddelelsen som at en jagtinvitation er hverken mere eller mindre bestikkelse end en hvilken som helst anden gave.
Som jeg læser det formoder jeg at BTs artikel gav et udtryk for at det er meget værre, at bestikke med jagt, end det er at bestikke med noget som helst andet.

Men hvis du er sikker på, at der lægger noget andet i pressemeddelelsen, så formoder jeg også at du har læst den tre siders artikel, der var i BT sidste søndag.

Der må være nogen, som kan scanne denne artikel ind, så vi kan se hvad det er ORJ svarer på inden vi kritiserer pressemeddelelsen.

Hilsen Renegade
Svar
#55
Citat:quote:

Originally posted by Renegade

Høgh

Jeg læser pressemeddelelsen som at en jagtinvitation er hverken mere eller mindre bestikkelse end en hvilken som helst anden gave.

Hilsen Renegade



Det gør jeg stort set også - og det er en klar stillingtagen til den konkrete sag. Artiklen i BT fremhævede ikke at jagt var nogen speciel form for gave - ex-ministeren er også blevet kritiseret for at have modtaget golfrejser og rabat på en motorcykel. BTs fokus er mest på værdien af gaverne - ikke på indholdet - og rent værdimæssigt er der vel ingen herinde der er i tvivl om, at en klapjagtsdag koster betydeligt mere end "en tur i operaen".

Jeg er principielt enig i at bestikkelse er bestikkelse uanset omfanget, men det er slet ikke pointen her. Pointen er, at DJ går officielt ind med en støtteerklæring i en politisk skandalesag uden nogen form for jagtpolitisk indhold - og det forstår jeg i al sin enkelhed ikke bevæggrunden for.

Det kunne være interessant at vide, om DJs medlemmer bakker op om støtten til Bendt Bendtsen.

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Det er da et helt legalt standpunkt, men hvorfor skal DJ blande sig i den debat?


Som jeg er orienteret så har DJ endog stor erfaring i repræsentationsjagt, tillige med erfaring indenfor benyttelse af jagt som middel til at motiverer, anerkende sine medarbejdere samt som led i medarbejder udvikling.

Dette må kunne bekræftes af andre medlemmer af DJ.

Så det er med meget stor kompetence, at der ønskes at påvirke disse negative strømninger der faktisk har pågået igennem en årrække.
Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by Krenchel

For mig at se handler denne sag ikke om partifarve. Det fremstod i medierne som om Danmarks Jægerforbund ved Niels Kanstrup var ud med riven efter en politker. Så er det vel temmelig oplagt at de også skynder sig ud med en pressemeddelelse for at rette op på sagen.

Jeg mener fortsat de der har et problem med sagen går i for små sko.

Og så skal man jo også huske det bredere perspektiv: Er det så også bestikkelse når en håndværksmester inviterer kunder med på jagt. Ellers når skovdistrikterne inviterer på jagt? Ellers hvis en gårdejer inviterer folk med på jagt på sin ejendom?
I alle de tilfælde repræsenterer jagten også en økonomisk værdi?

At deltage i sociale arrangementer er en grundlæggende og nødvendig del af vores omgang med hinanden. Jeg mener fortsat ikke der er noget at komme efter, medmindre man enten er misundelig eller har en egen politisk dagsorden.

Det er altså ret sædvanlig at man har gæster på sine jagtarealer.

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.



Hvis nu tømmermester Jan tager alle hans 10 bedste kunder med på de vildeste luksusferie med hele familien. Intet problem. Jans firma. Jans penge. Jans bekymringer

Hvis nu Grundfos gør det samme for 3/4 af alle lokal politikere i en del af landet som de påregner at starte en kæmpe produktion op så er der et kæmpe problem!!!

Hvis det kun er mig der har det sådan så kald bare mine str 47 alt for små. Så kan vi kalde din optik det samme [:o)]

A.Nielsen

Fattigdom er en sindstilstand
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Citat:quote:

Originally posted by Renegade

Høgh

Jeg læser pressemeddelelsen som at en jagtinvitation er hverken mere eller mindre bestikkelse end en hvilken som helst anden gave.

Hilsen Renegade



Det gør jeg stort set også - og det er en klar stillingtagen til den konkrete sag. Artiklen i BT fremhævede ikke at jagt var nogen speciel form for gave - ex-ministeren er også blevet kritiseret for at have modtaget golfrejser og rabat på en motorcykel. BTs fokus er mest på værdien af gaverne - ikke på indholdet - og rent værdimæssigt er der vel ingen herinde der er i tvivl om, at en klapjagtsdag koster betydeligt mere end "en tur i operaen".

Jeg er principielt enig i at bestikkelse er bestikkelse uanset omfanget, men det er slet ikke pointen her. Pointen er, at DJ går officielt ind med en støtteerklæring i en politisk skandalesag uden nogen form for jagtpolitisk indhold - og det forstår jeg i al sin enkelhed ikke bevæggrunden for.

Det kunne være interessant at vide, om DJs medlemmer bakker op om støtten til Bendt Bendtsen.



Men Bt's fokus er jo netop helt hen i vejret! De fremlægger jo alt således at man får folk til at tænke det værste! Manden har deltaget i et jagtarrangement ved Hedeselskabet. Manden har selv betalt flyrejsen derover, de har boet på et pensionat. Alligevel værdisætter de rejsen til omkring 20000 kr.(jf. Niels Kanstrup som belejligvis sagtens kan blive opfattet som ansat hos DJ) Uden på nogen måde at ha fakta herom! Såvidt jeg er orienteret er skoven som jaten er afholdt i ejet af hedeselskabet! Således er det ikke en købe jagt som hedeselskabet efterfølgende skal afholde udgifterne for. Således ville jagten alene koste opholdet på en pension, samt en middag på et hotel. Efterfølgende har han tilsyneladende fået rabat på en motorcykel, som efterfølgende viser sig at være brugt. Motorcyklen er ligeledes erhvervet efter at han er stoppet som minister! Men hvorfor er BB nu en skurk når han opnår rabat, sidste år købte jeg ny bil og forhandlede mig til 33k i rabat det gør så også mig til en skurk. Jeg kan kun konstatere at alt hvad der skrives i et blad som BT, skrives af journalister med en forholdsvis blakket moral og lav IQ og man uden at overdrive kan trække 70% i rigtigheden af indholdet! Jeg kan sku godt forstå at DJ går ud med en pressemeddelelse og dementere det! Og jeg er medlem af DJ og jeg synes det er helt fint at de gør det. Problemet synes nu at være at det er Ole Roed der har sendt pressemeddelelsen ud, for han må jo bestemt være på god fod med BB. pamperi pamperi... Hallo, hvis ikke det var vores formand der skrev sådan en pressemeddelelse hvem skulle så!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

Hvis nu tømmermester Jan tager alle hans 10 bedste kunder med på de vildeste luksusferie med hele familien. Intet problem. Jans firma. Jans penge. Jans bekymringer

Hvis nu Grundfos gør det samme for 3/4 af alle lokal politikere i en del af landet som de påregner at starte en kæmpe produktion op så er der et kæmpe problem!!!

Hvis det kun er mig der har det sådan så kald bare mine str 47 alt for små. Så kan vi kalde din optik det samme [:o)]

A.Nielsen

Fattigdom er en sindstilstand



Tikka4ever det lyder til din størrelse 47 er helt passende. Jeg er helt på linie med dig.

Til JHA: Om rejsen er købt eller arrangeret på eget revir så repræsentere rejsen stadig en værdi.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#60
Citat:quote:

Originally posted by JHA

Jeg kan sku godt forstå at DJ går ud med en pressemeddelelse og dementere det!

Jesper Hansen



Hvad er det helt præcist du mener, at DJ dementerer?

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)