Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danmarks Jægerforbund forsvarer Bendt Bendtsen!
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

I omtalte tråd mente en eller anden at vide, at tilladelsen til en bane er betinget af, at der er en uddannet instruktør til stede under skydning.

Hvis det er korrekt, kender jeg faktisk ikke en eneste skydebane der ikke overtræder denne regel. Man kan da på enhver skydebane gå ind og skyde uden der er en instruktør til stede......Hanebjerg, Kalvebod, Ulfborg o.s.v.
Jeg skyder stort set hver weekend på Kalvebod og meget ofte alene - jeg er meget sikker på at den vagthavende ikke kender noget som helst til mine beføjelser.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
På en skydebaneinstruks vil det fremgå, at en skydning skal ledes af en skydeleder. En skydeleder er ikke nødvendigvis en uddannet riffelinstruktør. Skydelederen har ansvaret for sikkerhedsbestemmelser, samt at baneinstruksen bliver overholdt. Der er ingen lovmæssige krav om uddannelse af instruktører til civil skydning.

Våbentilladelsen er strengt personlig, og det er strafbart at overlade sit våben til andre. En riffelinstruktør uddannet i DJ regi har dispensation til at overdrage anden person en riffel, hvis det finder sted på en godkendt skydebane eller anden undervisningssituation.

Mvh JM
Svar
Citat:quote:

Originally posted by 6mm

På en skydebaneinstruks vil det fremgå, at en skydning skal ledes af en skydeleder. En skydeleder er ikke nødvendigvis en uddannet riffelinstruktør. Skydelederen har ansvaret for sikkerhedsbestemmelser, samt at baneinstruksen bliver overholdt. Der er ingen lovmæssige krav om uddannelse af instruktører til civil skydning.

Nemlig.

Citat:quote:

Originally posted by 6mm

Våbentilladelsen er strengt personlig, og det er strafbart at overlade sit våben til andre. En riffelinstruktør uddannet i DJ regi har dispensation til at overdrage anden person en riffel, hvis det finder sted på en godkendt skydebane eller anden undervisningssituation.


Så må det være definitionen af ordet "overlade" vi skal have fat i. Det kan da for pokker ikke være ulovligt at tilbyde sidemanden, på banen, et par skud med ens riffel når man selv er til stede? Hvad med når min 17 årige søn skal prøve et par skud med min riffel (vi bortser fra mine beføjelser)?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by 6mm

Våbentilladelsen er strengt personlig, og det er strafbart at overlade sit våben til andre. En riffelinstruktør uddannet i DJ regi har dispensation til at overdrage anden person en riffel, hvis det finder sted på en godkendt skydebane eller anden undervisningssituation.

Mvh JM



Vil det sige at en riffelinstruktør udelukkende må overdrage SIN EGEN riffel til en anden person eller hvad ?

//M03
Svar
[:I]
Jeg huskede næsten rigtigt. Under danske nyheder: "Ny riffelprøve trådt i kraft", skriver Lars M. L., at polititilladelsen er betinget af, at der er en godkendt skydeleder til stede.
Walnut
Svar
Så må det være definitionen af ordet "overlade" vi skal have fat i. Det kan da for pokker ikke være ulovligt at tilbyde sidemanden, på banen, et par skud med ens riffel når man selv er til stede? Hvad med når min 17 årige søn skal prøve et par skud med min riffel (vi bortser fra mine beføjelser)?

Det kan kun ske lovligt hvis en uddannet skydeinstruktør overdrager riflen.

Vil det sige at en riffelinstruktør udelukkende må overdrage SIN EGEN riffel til en anden person eller hvad ?

Egen og andres riffel.

Mvh JM
Svar
Citat:quote:

Originally posted by 6mm

Vil det sige at en riffelinstruktør udelukkende må overdrage SIN EGEN riffel til en anden person eller hvad ?

Egen og andres riffel.

Mvh JM



Det vil altså sige at Jens Ulrik Høgh og ejeren af den 458 Lott der er på relylvideoen på http://www.riffeljagt.com/AB-rekyl.htm har overtrådt våbenloven med mindre ejeren af riflen er riffelinstruktør eller riffelejeren har overdraget riflen til en riffelinstruktør inden den er overdraget til Jens Ulrik Høgh [:o)].

Altså en hyggeskydning på ?? skydebane vil resultere i mange overtrædelser med mindre samtlige lånerifler er omkring en riffelinstruktør inden andre skyder med dem. Helt ærligt, jeg tror vi er en hel del på VTF der så har overtrådt våbenloven [Wink][Big Grin][xx(][:I]
Svar
Jeg husker fra mit weekend kursus som riffelinstruktør præcis det hvad 6mm og I.D. skriver.

Der skal være en skydeleder der har ansvaret, men han behøver ikke være riffelinstruktør.

Og til skydningen hvor Høgen afprøver Lotte, var der mange instruktører til stede og jeg husker tydeligt at Dravis gav mig Lotte i hånden. Så vurderede jeg om Høgen var ædru og ved sine fulde fem, hvorefter jeg overlod Lotte til ham. Så tog Høgen en vals med Lotte og bagefter var han ikke længere ved sine fulde 5 og derfor blev Lotte flået ud af hans svedige hænder...[Wink]

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Citat:quote:

Originally posted by M03

Altså en hyggeskydning på ?? skydebane vil resultere i mange overtrædelser med mindre samtlige lånerifler er omkring en riffelinstruktør inden andre skyder med dem. Helt ærligt, jeg tror vi er en hel del på VTF der så har overtrådt våbenloven [Wink][Big Grin][xx


Det er jeg også sikker ret på, men på den anden side har jeg også den opfattelse, at man ikke bør efterleve en lov der er indlysende tåbelig og dette her må vist siges at være eet af de tilfælde hvor bureaukratiet forsøger at overtrumfe den sunde fornuft.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
Det er jeg også sikker ret på, men på den anden side har jeg også den opfattelse, at man ikke bør efterleve en lov der er indlysende tåbelig og dette her må vist siges at være eet af de tilfælde hvor bureaukratiet forsøger at overtrumfe den sunde fornuft.

måske er det derfor at man ikke skal fordømme alt for meget i BB sagen [:I]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
Citat:quote:

Originally posted by STROM

.............måske er det derfor at man ikke skal fordømme alt for meget i BB sagen [:I]

Saftsusemig nej - netop derfor skal man fordømme Bendt Bendtsen. Som folketingsmedlem er han ansvarlig for lovgivningen og han skal mærke konsekvenserne af sine egne tåbeligheder. Hvis man vil have regler for alting (mistillid til borgernes dømmekraft) skal de virke - det skal ikke være såden lidt filen her og der; nogle gange skal reglerne overholdes andre gange ikke.
I den sammenhæng vil jeg dog lige påpege, at min reageren mod Bendt Bendtsens fadæcer mest skyldes hans lemfældige omgang med mine penge nok så meget hans våbenlovsovertrædelser. Jeg er forøvrigt meget spændt på hvad en dom for overtrædelse af våbenloven har af indflydelse på hans jobsøgning i Bruxelles - normalt er en dom for overtrædelse af våbenloven fatal på en straffeattest - uanste overtrædelsens karakter.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Det er jeg også sikker ret på, men på den anden side har jeg også den opfattelse, at man ikke bør efterleve en lov der er indlysende tåbelig og dette her må vist siges at være eet af de tilfælde hvor bureaukratiet forsøger at overtrumfe den sunde fornuft.

måske er det derfor at man ikke skal fordømme alt for meget i BB sagen [:I]

mvh
Strom, naturgænger



Personligt er jeg ikke stødt voldsomt over hans omgang med skyderen. Mange af os overtræder formodentlig også af og til loven i vores omgang med våben og nu også i vores omgang med rifler på bane. Med den focus, der er på jobbet som politiker, er det ikke fornuftigt at foretage våbentransport under de omtalte omstændigheder. Jeg har været mere harm over mængden af eksempler på lemfældig omgang med skatteborgernes penge. Tilsyneladende er der også tale om flere små og store fejltrin i forhold til skattemyndighederne.
Som jeg tidligere har skrevet handler det også for mig om volumen af overtrædelser/ ulovligheder.
Walnut
Svar
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by STROM

.............måske er det derfor at man ikke skal fordømme alt for meget i BB sagen [:I]

Saftsusemig nej - netop derfor skal man fordømme Bendt Bendtsen. Som folketingsmedlem er han ansvarlig for lovgivningen og han skal mærke konsekvenserne af sine egne tåbeligheder. Hvis man vil have regler for alting (mistillid til borgernes dømmekraft) skal de virke - det skal ikke være såden lidt filen her og der; nogle gange skal reglerne overholdes andre gange ikke.
I den sammenhæng vil jeg dog lige påpege, at min reageren mod Bendt Bendtsens fadæcer mest skyldes hans lemfældige omgang med mine penge nok så meget hans våbenlovsovertrædelser. Jeg er forøvrigt meget spændt på hvad en dom for overtrædelse af våbenloven har af indflydelse på hans jobsøgning i Bruxelles - normalt er en dom for overtrædelse af våbenloven fatal på en straffeattest - uanste overtrædelsens karakter.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Ren poesi. Kunne ikke have udtryk det bedre selv! [Smile]

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
Jada..lad os endelig gå forrest i klapjagten på en af de politikkere som er pro jagt, især når forseelsen er af så skræmmende art som her. Det kan kun være i vores egen interesse.

Sarkasme kan være brugt i ovennævnte [Wink]

Jeg er ikke en BB's faste støtter e.lign., men jeg synes at der er gået mode i at grave et eller andet op på en politikker og så forfølge det helt ud i det absurde under påskud af at det er vitalt at samfundet er al-vidende herom. Dette skal ikke ses som en anklage rettet mod forummedlemmerne, men rettere sensationspressen. Jeg siger ikke at ministre skal være hævet over loven, men at forsøge at ødelægge en mand, på baggrund af våbenfragtsagen virker overdrevet. Måske ville vi være bedst tjent med at forholde os lidt passive i denne sag, og overlade "jagten" til dem som startede den.

Mvh
Steen
Svar
Man kan argumentere for og imod denne "klapjagt" men begrundelsen for at lade ham slippe skal ihvertfald ikke være at han plejer "vores" interesser - så vil jeg hellere undvære min "interesse" [Sad!]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
Gætter på der ikke sker BB noget for den våbenfragt sag. Et lille dask over nallerne og en og en henstilling.
Er osse personlig uden interresse for hans "våben-sag" men hans frås med folkets penge er da ... nå ja en uartighed af de værre!

Syntes gamle BB skulle tage skridtet fuldt ud og melde sig ind i Socialdemokratiet. Det har de så mange fortilfælde af at det ikke længere er et scoop [B)]

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
Citat:quote:

Syntes gamle BB skulle tage skridtet fuldt ud og melde sig ind i Socialdemokratiet. Det har de så mange fortilfælde af at det ikke længere er et scoop



Hehe, ja det er satme ikke en gang løwn[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Socialkommunisterne eller "de røde hunde" eller hvad de nu kaldes kunne godt bruge noget "personlighed"[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
[quote]Originally posted by Tikka4ever

Gætter på der ikke sker BB noget for den våbenfragt sag. Et lille dask over nallerne og en og en henstilling.

Det er jeg nu ikke så sikker på - Du skal regne med, at han kommer i hænderne på den 'Store stygge Harry'!
Det blir ikke sjovt at blive kørt igennem kødhakkeren hos en af sine egne værste 'bødler'[:p]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Leo

[quote]Originally posted by Tikka4ever

Gætter på der ikke sker BB noget for den våbenfragt sag. Et lille dask over nallerne og en og en henstilling.

Det er jeg nu ikke så sikker på - Du skal regne med, at han kommer i hænderne på den 'Store stygge Harry'!
Det blir ikke sjovt at blive kørt igennem kødhakkeren hos en af sine egne værste 'bødler'[:p]



Ham den stygge er efter sigende flyttet?

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Citat:quote:

Originally posted by Leo

[quote]Originally posted by Tikka4ever

Gætter på der ikke sker BB noget for den våbenfragt sag. Et lille dask over nallerne og en og en henstilling.

Det er jeg nu ikke så sikker på - Du skal regne med, at han kommer i hænderne på den 'Store stygge Harry'!
Det blir ikke sjovt at blive kørt igennem kødhakkeren hos en af sine egne værste 'bødler'[:p]



Ham den stygge er efter sigende flyttet?

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil



[:I] Hvem er Harry ? Jeg kender kun 1 og det er "Clinten" [Wink]

Mvh Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)