Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
At have hanhund
#21
Citat:quote:

Originally posted by nyland

Bukkehornsfrø er benyttes i kryderriet karry. Så nu hedder han ikke mere Chief men Ghandi.
Men se nu lyst på det min have lugter som en orientalsk krydderihave[Wink].

Nyland



Men dine boller i karry lugter af pis ! [Wink]

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#22
Var ude hos nogle nu forhenværende venner med familiens nyeste medlem ( 3 årig hanhund). Som noget af det første udbryder fruen "har du købt en hund med dryppert"[Sad!][Sad!][Sad!] - men hun har nok lidt ret. Det drypper ret voldsomt.

Der findes en del ret alternative husmoderråd rundt omkring på nettet:

- En flået tomat direkte fra dåsen (det betyder måske i virkeligheden "tilmeld ham Hanhundelisten[Wink])

- Dyp dilleren i Cheasy Neutral (nu har Arla også infiltreret områder "hanhundeforhudsbetændelsesbekæmpelse")

- Madolie gnides på sjoveren (dét vil han helt sikkert synes om)

- Kastraktion (der findes stadig meget syge mennesker....)

Nu tager jeg dem oppefra og ned - og stopper et godt stykke inden det sidste "råd".....

/bundgaard
Svar
#23
Min guru på hundeområdet - Hans Peter Ruwald, kaldet "Bille", Hokkerup Dyreklinik - anbefaler et middel som meget sigende hedder "Forhudsrens" [:0][xx(] (Meku) og ellers vasker du bare hans bandit i 3% brintoverilte 1-2 gange ugenligt. Husk FOR GUDS SKYLD ikke at tage flasken med brintoverilte som du bruger til at blege dine trofæer med.........tror han vil blive en anelse mopset over at få pjorten dyppet i det stads [Wink]

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#24
Ny har min været under bukkehornsfrø behandling, men har ladet ham få en medicinsk kasteration, men betændelsen er væk nu, ingen drypperi.

Nyland
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by nyland

har ladet ham få en medicinsk kasteration, men betændelsen er væk nu, ingen drypperi.



Mon også Høgh'en går så langt [Big Grin][Big Grin][Big Grin][:I]

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#26
Hej Nyland,

Hvordan doserede du mængden af bukkehorn?

Mvh.
Søren
Svar
#27
Hej Sandersen

Jeg giver ham en teskefuld, drysset over hans mad.

Nyland
Svar
#28
Min "erfaring" pt.:

- Tomatfinten dur ikke[xx(]
- Madolie er simpelthen for klamt[xx(][xx(]
- Men hunden elsker åbenbart ymer/A38; så det virker - omgående, men meget kortvarigt[Big Grin]

Næste uges forsøg må blive de magiske frø....

/bundgaard
Svar
#29
Hejsa (ny her i forummet).

Det er nu meget normalt, at en hanhund har forhudsbetændelse - især hvis der er tæver i løbetid i nærheden. De synes jo ikke synderligt påvirkede af det - modsat mennesker - men det er et grisseri på gulvet.
Forhudsrens kan købes i dyreforretninger, men hvis hunden ikke er vænnet til håndtering, kan det ikke anbefales, da det skal sprøjtes ind med en sprøjte, masseres rundt derinde og så "slippes" ned i en skål eller lign. Alternativt kan en tot køkkenrulle i den ene hånd og en godbid i den anden nemt klare tricket. Så må man jo selv om, hvad man putter hvorhen[Wink]

/Ralph
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)