Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
import fra uk
#21
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej . Du får vel heller ikke benzin penge tilbage , hvis du havde købt den ved en forhandler herhjemme [Wink] , sådan er det når man køber over nettet , ikke kun plusser .

Hilsen A-bolt



Nemlig - enough is enough!
Og så hedder det forøvrigt ikke import når det er fra et EU land - der er kun tale om import når man indfører vare fra lande uden for EU (er jeg blevet belært af Skat).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej . Du får vel heller ikke benzin penge tilbage , hvis du havde købt den ved en forhandler herhjemme [Wink] , sådan er det når man køber over nettet , ikke kun plusser .

Hilsen A-bolt



Hvis du køber en fladskærm hos ElGiganten og den så ikke virker, når du kommer hjem.
Vil du så kræve penge for udgifter til kørslen, når du afleverer den ?
Nej vel...
Det samme med nethandel.
Det er den risiko man tager når man køber en varer.
Vil man ikke acceptere det, så må man købe et sted hvor de betaler transport og fragtudgifter retur, ved fejl/mangler på det produkt.
Jeg er desværre bange for at dine indkøb bliver MEGET begrænset så.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#23
@ Rex og id: Forbrugerstyrelsen er ikke enige med jer.

”Reklamationsretten, dvs. retten til at få en ny vare, hvis der er fejl på den gamle, gælder uanset om varen er købt i en fysisk butik eller på nettet. Og det er sælger, der skal dække de ekstra udgifter til porto. Har du som køber selv betalt for at sende en fejlbehæftet vare retur, skal sælger altså refundere din udgift”, siger Tanja Franck, direktør i Forbrugerstyrelsen.

http://www.forbrug.dk/nyheder/pressemedd...-returret/

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#24
Hej Uffe.
Gælder der så også de samme regler ved køb i UK ???
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by pern

Hej Uffe.
Gælder der så også de samme regler ved køb i UK ???



Hej Pern,

Umiddelbart vil de samme regler kun gælde for firmaer der decideret markedsfører sig i DK. Hvis de på deres hjemmeside reklamerer for at sende til andre lande, kan det være nok til at de skal overholde de danske regler, men det er en gråzone, og reelt er det nok meget svært at få pengene tilbage. Selv her i DK er der firmaer der ikke overholder loven på dette område.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

@ Rex og id: Forbrugerstyrelsen er ikke enige med jer.

”Reklamationsretten, dvs. retten til at få en ny vare, hvis der er fejl på den gamle, gælder uanset om varen er købt i en fysisk butik eller på nettet. Og det er sælger, der skal dække de ekstra udgifter til porto. Har du som køber selv betalt for at sende en fejlbehæftet vare retur, skal sælger altså refundere din udgift”, siger Tanja Franck, direktør i Forbrugerstyrelsen.

http://www.forbrug.dk/nyheder/pressemedd...-returret/

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Nu er det køb i butikker jeg henviser til, jeg kender udemærket til lovgivningen ved e-handel, eftersom jeg selv har en webshop og den er e-handels godkendt.

Men min pointe er, at han ikke kan forvente at han ved køb i et andet land kan regne med at få refunderet sine fragtudgifter.

Men ok den måde jeg har skrevet på kan let misforstås [:I]

Men det at jeg skal betale portoen for kunders pludselige "fortrydelse" har mange gange pi.set mig af.

Jeg har ind til flere gange modtaget bøger retur, hvor man kan se at de har været åbnet for "lige" at blive kopieret [Sad!][Sad!][Sad!]

Sådan en bog er ret svær at sælge bagefter.

Det samme når indpakningen er halvt ødelagt.
Jeg SKAL tage den retur, men der er sgu ingen der tænker over at jeg bagefter må sælge den væsenligt nedsat, bare fordi der er nogen (heldigvis ikke alle) der ikke har respekt for at levere en vare retur i pæn stand.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#27
Nu er det jo også ovre med privat import af sigtekikkerter fra UK med over 4x forstørrelse !!!
Nye regler kære venner.
Svar
#28
@Pern: Hvilke nye regler ?

@Rex: Kunne du ikke plombere/forsegle alle bøger, og så nægte at tage dem retur hvis den er brudt ? Det kan spftware sælgere da vidst nok ?

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

@Pern: Hvilke nye regler ?

@Rex: Kunne du ikke plombere/forsegle alle bøger, og så nægte at tage dem retur hvis den er brudt ? Det kan spftware sælgere da vidst nok ?

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv



Den regel gælder desværre kun for audio/video cd/DVD'ere og software.
Om jeg så svejser dem sammen, så må kunderne bryde forseglingen og efterfølgende returnerende den.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#30
Denne nye regel Kenneth:

http://www.airgunbuyer.com/Showproducts.asp?cat=Telescopic%20Sights&SubCat=Bushnell%20Telescopic%20Sights

Og det skulle være ganske vidst [xx(]
Svar
#31
Det er da intet problem,
man trækker da bare på sine bekendte derovre[^][Wink]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#32
Citat:quote:

Denne nye regel Kenneth:

http://www.airgunbuyer.com/Showproducts....c%20Sights

Og det skulle være ganske vidst


Jeg tror det er en and!!! Der står intet om det på hverken opticswarehouse,Clunys Country Store, lamping.co.uk etc... Dertil kommer at det er handel inden for EU/ det indre marked, så hvis de laver den slags restriktioner forhindrer de den fri handel, og kan dermed få en sag på nakken ved EU-domstolen.

Jeg tror ikke på den!

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)