Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Død i våbenskabet.
#21
Mange tak M@X.

Jeg vil dog prøve med 20-25mm højskud til at starte med, da det er en cci V-max patron jeg skyder med og den skulle i følge pakken have en V0 på 2550 ft/sec, som i følge min hurtige hovedregning er en smule mere end 777 m/s. BC på cci kuglen kender jeg desværre ikke. Men endnu en gang, mange tak [Smile]

Hvordan er det nu det er med de her små .17'ere i V-max? Er det ikke næsten lige meget hvor du træffer en krage, resultatet vil vel altid være en død krage?

Mvh
Jonas
Svar
#22
2550 ft/s er lige præcis 777 m/s

Dataene er V-Max 17 grs og BC står i mit skema.

Hvad er det du lige er i tvivl om?

Et læsekursus måske.[Wink]

Hvis du skyder ind på 150 meter går den 60mm for højt på 100 meter

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by M@X

2550 ft/s er lige præcis 777 m/s

Dataene er V-Max 17 grs og BC står i mit skema.

Hvad er det du lige er i tvivl om?

Et læsekursus måske.[Wink]

Hvis du skyder ind på 150 meter går den 60mm for højt på 100 meter

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]



Det kan da vist godt ske [:I] Sorry [:o)]

Jeg skal nok opføre mig pænt nu og gøre som du siger[8)] Eller næsten, jeg tror jeg tager 35mm højskud på 100m [Wink]
Jeg tror filmen knækkede da der stod hornady v-max, men det er så den samme kugle som i cci v-max kan jeg forstå.
Ja ja, man lærer jo noget nyt hver dag [8)][Wink]

Jeg er dog stadig i tvivl om hvad der sker hvis jeg rammer kragen i den nederste tredjedel af kroppen [:o)]

Mvh
Jonas
Svar
#24
Kragen dør. Splinterne farer rundt til alle sider og rammer osse vitale dele.
Jeg brugte V-Max på tæt ved 500 præriehunde i Montana og jeg oplevede kun 1 eneste gang at de ikke døde øjeblikkeligt.

Forøvrigt findes der kun 1 producent af 17 HMR ammunition. Det er CCI.
Uanset om der står Remington, Hornady, Federal eller noget 4de, så er de ladet med samme krudt og produceret på CCI.
Projektilerne er næsten alle fra Hornady og FMJ er fra Speer.

Her er lidt info:

Consider this

No matter what brand you are using they are all using a projectile made by Hornady. So that is exactly the same projectile in every brand. (Forget about Speer in this example)

No matter what brand you are using they are all using CCI powder and the same amount of grains.

The brass is stamped by CCI, the only difference in the brass is the headstamp is changed for each different brand. Its the same brass as well.

So how can a rifle prefer one brand over another. They are all exactly the same. I really mean EXACTLY.

The only variation that can change is machine calibration, as in powder amounts, projectile seating depths etc. This changes but it changes with every brand, its basic machine principles. You set your calibration, start producing, then check the output product every 20,000 rounds, then re adjust the machinery.

If you see group size changes then its most likely batch lot variations as per the above paragraph or the shooter.

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by M@X

So how can a rifle prefer one brand over another. They are all exactly the same. I really mean EXACTLY.



Det forklarer så også at jeg syntes min Quad skyder lige præcist med alle de forskellige mærker jeg har testet, [^]

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#26
Citat:quote:

@X Posted - 15/04/2009 : 06:53:35
--------------------------------------------------------------------------------
Kragen dør. Splinterne farer rundt til alle sider og rammer osse vitale dele.
Jeg brugte V-Max på tæt ved 500 præriehunde i Montana og jeg oplevede kun 1 eneste gang at de øde døde øjeblikkeligt.

Forøvrigt findes der kun 1 producent af 17 HMR ammunition. Det er CCI.
Uanset om der står Remington, Hornady, Federal eller noget 4de, så er de ladet med samme krudt og produceret på CCI.
Projektilerne er næsten alle fra Hornady og FMJ er fra Speer.



Er det mig eller skriver M@X at han ramte 1 ud af 500 præriehunde[B)]

Mvh Bo(stavespasser)
Svar
#27
@Langebo

Du er irriterende........[Big Grin][Wink]

Fejlen er rettet.[:I]

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#28
Det var irriterende at jeg ikke nåede at fange dig i den fejl, så jeg kunne have fået lidt hævn med hensyn til det læsekursus [Big Grin]

Men du skal have mange tak for, den tid du har brugt på at få min langsomt roterende hjerne til at opfatte det som åbenbart var åbenlyst [Wink]

Jeg vil afprøve teorien i praksis enten torsdag eller lørdag så du lige kan få en melding på om dine udsagn passer, ellers er der hug M@X [Big Grin][8D]

Mvh
Jonas
Svar
#29
Ok Jonas.[Big Grin]
Jeg har mulighed for at teste i aften på 100 og 200 meter.

Hvis det ikke holder vand, skifter jeg brugernavn til DWD [}Smile]

--
mvh M@X.
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#30
Det er en aftale, men burde der ikke være en kontrolant til stede så vi kan være sikre på at du ikke holder lidt over og under?

Men jeg skal lige ned forbi værkstedet og hente mikrometerskruen hvis det ligefrem gælder et navneskift af den karakter [Big Grin]

Mvh
Jonas
Svar
#31
Hvaaa, hvordan gik det med din skydning i går M@X? Eller jeg skal måske skrive DWD? [Big Grin]

Mvh
Jonas
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)