Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Den eneste ene
#21
Citat:quote:

Originally posted by D93

For mig så lyder du da som den oplagte kandidat til en riffel med vekselpibe[:I]. 6,5x55 til alt muligt og 9,3x62 til efteråret!

D93



Ikke helt da fidusen skulle være at holde styr på en kuglebane.

Har iøvrigt været turen omkring diverse vekselsystemer. De stod altid med den forkerte pibe på når de skulle bruges.

Lige nu hælder jeg mest til at sælge min 308 win, og så have min 6,5x55 til alt og en gang i mellem trække 300 rum ud af skabet
om efteråret. Kuglebanen på de 2 med hhv. 130 grains og 185 grains minder forbavsende meget om hinanden.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#22
Jeg vil nu gerne gøre mig til talsmand for at den jagt man måtte drive om efteråret med 9,3 piben på aldrig ville kalde på at behovet for endet end 3-4 cm overslag på 100 meter og så ellers holde lige på...[Wink]

D93
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by D93

Jeg vil nu gerne gøre mig til talsmand for at den jagt man måtte drive om efteråret med 9,3 piben på aldrig ville kalde på at behovet for endet end 3-4 cm overslag på 100 meter og så ellers holde lige på...[Wink]

D93



Men den skulle stadig række til omkring de 800 meter og gerne med købe ammo, da jeg er blevet for doven til at lade træningsammo i større mængder.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by 308 komp

Citat:quote:

Originally posted by D93

Jeg vil nu gerne gøre mig til talsmand for at den jagt man måtte drive om efteråret med 9,3 piben på aldrig ville kalde på at behovet for endet end 3-4 cm overslag på 100 meter og så ellers holde lige på...[Wink]

D93



Men den skulle stadig række til omkring de 800 meter og gerne med købe ammo, da jeg er blevet for doven til at lade træningsammo i større mængder.

VH Søren

Big Green for ever



Det er muligt at det gælder for nogen, men jeg har dage hvor jeg har behov for at række lidt længere. Her har jeg så min .300WM med. Men til dagene med løbende vildt på kort afstand så er det min NKT'er som kommer med.
Mvh.

Yeti
Svar
#25
Hej Søren!

Efter lidt flirten med andre kalibre er jeg tilbage ved 6,5x55. Billig og god ammunition fra skyttebutikken, potentiale til skiveskydning på lange afstande, moderate kødødelæggelser og god dræbeevne på vildtet.

DERFOR: Skyd med 6,5x55 og bliv lykkelig....

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Hej Søren!

Efter lidt flirten med andre kalibre er jeg tilbage ved 6,5x55. Billig og god ammunition fra skyttebutikken, potentiale til skiveskydning på lange afstande, moderate kødødelæggelser og god dræbeevne på vildtet.

DERFOR: Skud medv6,5x55 og bliv lykkelig....

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"



Enig, men den er bare ikke 7mm og opfylder derfor ikke kravet om at kunne bruges til det hele også i Polen.

Den er glimrende, men den kræver en makker. Derfor er den glimrende sammen med min Rum, da de har meget sammenfaldende kuglebaner.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#27
Jeg vil give dig meget ret med 6,5x55 som standard og så makkeren til det lidt større. Min makker hedder 30-06, og jeg har ikke råd til det den ikke kan vælte. Det med at lære kuglebanen, er det ikke lidt søgt når du snakker lange afstande? Ihvertfald, når du ikke vil træne med jagtkuglen. Jeg har ikke regnet på det, men jeg har svært ved at tro at en Golden target og en TTSX følges ad ud til 600 meter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#28
hvis jeg kun skulle have 1 riffel så blev det min 7-08 [Big Grin]

og hvis den skal være billigere at skyde med så blev det en .308 syntes den er bedre end 6,5x55 & 3006

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Jeg vil give dig meget ret med 6,5x55 som standard og så makkeren til det lidt større. Min makker hedder 30-06, og jeg har ikke råd til det den ikke kan vælte. Det med at lære kuglebanen, er det ikke lidt søgt når du snakker lange afstande? Ihvertfald, når du ikke vil træne med jagtkuglen. Jeg har ikke regnet på det, men jeg har svært ved at tro at en Golden target og en TTSX følges ad ud til 600 meter.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Hej Uffe

kombinationen af 6,5 og 300 rum minder om din men hastigheder og bc værdier gør at rummen kan lades så det ligner kuglebanen for en 6,5´er til forveksling.

Lære kuglebanen indtil 400 meter er faktisk muligt og har vi samme hastighed og bc fx scenar 167 og ttsx 168 bliver bc indenfor 0.025 det er akademisk på de afstande hvor jagtprojektilet skal anvendes.
Dette var det tænkte eksempel for 308 win.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#30
OK, det er muligt at det holder. Det er stadig skræmmende [:0][Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#31
Skabet skal selvfølgelig indeholde [8D]

6,5x55
30.06
9,3x62

Så kan man klare enhver situation, og ammunitionen er til fornuftige priser...

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)