Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagt 2009
#81
Tillykke til alle I dygtige og måske heldige bukkejægere[Big Grin]

Specielt TILLYKKE til Jesper og Kima.
Hvorfor hulen har I ikke sagt noget - og hvor gemmer I bukken[?]

Nu har jeg kigget ind i Jeres carport HVER gang jeg er kørt til og fra bukkejagt uden at se "dyret".

En rigtig dejlig buk og et fint skud, som du kun kan være stolt over Jesper[Smile]

mvh
Korthår
Svar
#82
Hej et billed af min sommer buk fra den 16-05-09 kl. 0507[Image: Billede041.jpg] den ser større ud på billedet end den er i virkligheden[Big Grin]. skudt med 243 nosler bst.

vh. morten
Svar
#83
Tillykke Smile
Her til morgen var det 4 gang jeg måtte lade en rimelig pæn buk gå.
Enten kommer bukkene et par minutter efter solnedgang (sket to gange), ellers er der ingen kuglefang (sket en gang)
Her til morgen var jeg så på et andet revir, hvor jeg kravlede efter den samme buk hele morgenen, men chancen bød sig aldrig, sommetider var den for langt ude ellers var den dækket af grene og siv. Så den fik også lov at leve lidt endnu.

Begynder så småt at blive halv irriteret på mig selv, men er alligevel glad for at jeg ikke skudt i de usikre situationer.
Må jo bare op på hesten igen Smile

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#84
Var for første gang ude og kigge efter buk her til morgen.
Så ingen ( konen skulle køres på arbejde og havde ikke fri i dag )
Var først på på plads kl 0830, alt for sent.
På vej tilbage ved 10 tiden lå der i vekslen hovedet af et lille lam. Et sørgeligt syn, helt frisk. Jeg tror det er en ræv der har taget det. Der går et par råer på marken ved siden af.

[Image: DSC00026.jpg]

I morgen står jeg op og skyder bukken.
Hilsen
Kanker

Nu med en 8x57
Svar
#85
så blev det endlig min tur igen [Big Grin]

Efter 6 år fik vi endlig nedlag en buk på matriklen, råvild sygen har været slem ved "os" så det er ført 2-3 år siden at vi er begynt at kunne se råvildt, så

vi lagde en politik at vi ikke ville skyde nogle før nu og gaffelbukke er totalt fredet.

nå nok om det.

jeg har været ude et par gange men uden held, så dog i går en rå, tromle fed [Smile]
og ganske rigtig, 2 små nye lam var der i dag [Big Grin] dahm hvor er de søde.

jeg listede ud i dag kl ca 20:15 og var ret hurtigt der efter på plads.
sad og pisse frøs, og havde viden lige i nakken så var faktisk ved at gå hjem igen
men blev dog siddende og omkring kl 20:45 vendte vinden, og ca 10 min efter så jeg bukken, og hvilken buk en rigtig pæn seksender, den blev studeret nøje med

hånd kikkert og ja den var skudbar.

lagde riflen (H&R) klar til skud trak hanen tilbage, ventede kun på at han skulle

gå ca 20m længer mod højrer så jeg havde kugle fang.

han kom ind i kikkertens synsfelt op langs forbenet og lidt tilbage bang så sendte .30-30'eren 150gr (norma FN) afsted med ca 715 m/s bukken sprang lidt for kuglen og løb så i "skudet" jeg lod tiden gå... med nerver og høj puls

nå ja ramte den det ved jeg at jeg gjorde.... men usikker det var jeg
så prøvede jeg at få fat i min far men han havde slf glemt sin mobil [Sad] (han var selv på jagt)

træls nu hvor jeg ikke kan komme der ned (halv spasser) jeg ventede i 20-30min men stadig ingen far.... grr og mig mere nervøs og grimme tanker sneg sig ind på mig...
havde jeg anskudt? havde jeg lavet noget virkeligt lort? kunne vi finde den i mørket?

der var ikke andet af gøre end at ringe efter en schweisshund, han ville være der om 15 min [Smile] og ganske rigtigt lige som han ankommer, så kommer far hjem.

nå men vi går så ned og leder efter bukken, som viser sig at kun ligge 30m fra skud stedet men havde gået ca 50-70m i en bue.

men hold da op hvor jeg fik et chok! da jeg fik den i øjesyn skikken en buk!
helt klart den største der er blevet skudt på matriklen [8D]

her er nogle billeder (meget dårlige (mobil))

det første her er af schweisshunde føren som var glad for at vi ringede selv om der endlig ikke var grund til det. (jep der er min el-scooter i kan se på billdet)
[Image: buk1.JPG]

et meget sløret af bukken

[Image: buk2.JPG]

og et til dårligt billede (han ligner en gaffel buk på dette billede)

[Image: buk3.JPG]

jeg vil tage nogle bedre billeder i morgen når der er noget mere lys

så er der nye billeder (stadig taget med mobilen men uden så meget rysten.... )

.30-30win'eren gør sku et pænt arbejde (det er udgang hullet)
[Image: buk4.jpg]

[Image: buk5.jpg]

[Image: buk6.jpg]

[Image: buk7.jpg]

[Image: buk8.jpg]

[Image: buk9.jpg]

[Image: buk10.jpg]

hmm kunne være at jeg skulle købe et digital kamera istedt for flerer rifler... [:o)]

Karsten
Karsten
Svar
#86
Tillykke, er du sindsyg den ser stor ud.
Jeg glæder mig virkeligt til at se lidt bedre billeder, men det er ikke umuligt at du lige netop har skudt dig i den gule føretrøje på dette forum Smile
Svar
#87
Der er i hvert fald nogle gode udlæg på pindene [Smile]

Tillykke med den buk [:p] Og husk nogle bedre billeder

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#88
Tillykke til alle I dygtige / hældige jægere..[Big Grin]

Jeg vil lige komme med et bidrag til fortællingerne..
Det er den 16/5 kl. er 0415 jeg lister afsted i kanten af marken langs skoven, længere fremme er der en grøft og efter den en mose, hvor dyrene ynder at være. Det er anden gang jeg er her, første gang var en uge tidligere da "Entreprenøren" efter, at have inviteret på jagt, viste arealerne frem.
Jeg havde besluttet at sætte mig i kanten af skoven, et stykke før grøften, derfra er der ca. 100 m til mark hjørnet og mosen.

Der sidder jeg så og nyder, endnu en pragtfuld morgen, hvor naturen vågner, og det varer ikke længe før duerne begynder, at flyve ud fra skoven og fasan kokken kommer ud på marken fulgt af hønsene, hov hvad er nu det, der kommer der fra venster..? er det en hare?
men jeg syns nu det er en ret stor "hare" det viser sig at være en rå som går på marken og esser, og det eneste jeg kan se er lidt af hendes ryg, fordi når man sidder på stolen kan man ikke overskue hele mark hjørnet, fordi 50 m ude falde terrænget ca. 1,5 m, jeg kommer op og stå, forsigtigt mente jeg selv, men det var som om råen, fornemmede noget, hun ser i retning af mig.. (fuc. er jeg opdaget eller) nej hun virrer en gang med hovedet, og drejer væk mod mosen.. pyha
Jeg tænker hvor der er en rå må der..... mere når jeg ikke at tænke før jeg får øje på ham, og tak for en herre, han går lige i hendes spor, han er 20 m fra grøften, men kun hoved, hals og lidt af rygen er synlig, så sker det han drejer til højre og har kurs lige op mod mig.. Det er både godt og dårligt.. godt fordi han kommer op over kanten og bladet kan komme fri, og dårligt pga. vinden, den kommer fra øst lige ind på min kl. 5 [|)] Så han skal ikke langt frem før han får fært af mig, men Diana vil at han bliver ved med at komme nærmere.. Ok en rask beslutning, trådkorset frem foran den højre bov, og afsted med kuglen, han tegnede med et vældigt spring, faldt sammen på skud stedet, lå og sparkede helt vildt, kommer på benene og spurter ned mod mark hjørnet og mosen, stopper og falder..[Big Grin]

Han faldt kl. 0510 for en 12g Lapua mega cal .308 win

[Image: 1bukpbningsdagen16maj09011.jpg]

[Image: 1bukpbningsdagen16maj09009.jpg]

En fin gammel Morder

Vh Lars


Svar
#89
Tillykke med den superfæotte buk.

Jeg kan godt lide at du kalder dig for 243 og så skyder bukke med en 308[:o)]
Svar
#90
Citat:quote:

Originally posted by 375HH

Tillykke med den superfæotte buk.

Jeg kan godt lide at du kalder dig for 243 og så skyder bukke med en 308[:o)]



Betyder det, at du anvender 375 til dansk bukkejagt[?][Wink]

/bundgaard
Svar
#91
Ja jeg har faktisk skudt flere bukke med min 375. [8D]

Det var nu kun ment som en humoristisk bemærkning, da 243 nok ofte anses som et mere optimalt råvildt kaliber end både 308 og 375,men lad os nu ikke ødelægge bukkedebatten med kaliber fnidder, den kan du flytte til en anden tråd hvis du føler behov for det [Smile]
Svar
#92
@Nosler,

Tillykke med bukken.

Lidt svært at se, men var det Lars Malver der var ude og eftersøge?

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#93
tak for de pæne ord [Smile]

Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

@Nosler,

Tillykke med bukken.

Lidt svært at se, men var det Lars Malver der var ude og eftersøge?

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"



jeps det var lars

Karsten
Karsten
Svar
#94
Synes nok det lignede....

Så var han glad for at han ikke skulle gå længere[Big Grin][Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......" "Guns don´t kill people, rappers do"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#95
Tillykke igen [Big Grin]
Hold da op nogle flotte bukke [Smile]

Hilsen Steen
Svar
#96
Nosler ! ellers en pæn kugle den er skudt med ???

tillykke.
Svar
#97
mange tak Smile og et stort tillykke til alle i andre der har skudt buk, det er rart at se der bliver skudt så fine bukke Smile det er ret overvældene med så "mange" bukke [Smile] når man er van til at kun se 1-2 bukke på paraden den 16.

Citat:quote:

Originally posted by danielsen

Nosler ! ellers en pæn kugle den er skudt med ???

tillykke.



tak, den kugle og den langsomme hastighed gør at der er intet smasket, for første gang er hjertet ikke en omgang "gele" så inden længe står menuén på dyre laver og hjerte [:p]

Karsten
Karsten
Svar
#98
Så smilede Diana til mig igen. Onsdag d. 20. ville jeg lige en hurtig tur i tårnet hjemme på marken. De gamle var ikke hjemme da de havde travlt med at afholde træf for veteran biler på campingpladsen i grenå. Aftensmaden blev indtaget ude på grenå strand camping sammen med de gamle og de andre bil entusiaster og så gik turen de 10km hjem til gården.

Kl 19.30 luskede jeg ud af døren og hen over græsplænen. Vores mark er plantet til med hyben, så hver enkelt række blev afsøgt med kikkert da jeg gik hen mod læhegnet hvor tårnet stod. Da jeg når tredje sidste række før læhegnet kan jeg se en mørk klump, som ligger mellem to hybenrækker. Kikkerten kommer op, og jo, det var skam et dyr der lå og hyggede sig under busken. Jeg kan dog ikke se hovedet endnu. Efter ca 5 minutter stikker dyret hovedet ud og der var skam noget mellem ørene på den [Smile] Jeg havde selvfølgelig glemt min skydestok, så tilbage til stalden efter den.

Da jeg kommer tilbage ligger bukken der stadig. Jeg står nu med riflen klar, så han skal bare rejse sig. I det samme ringer min mobil. Jeg får den listet op af lommen og sagt til min far at jeg står og sigter på bukken, det var nok til at han forstod at det ikke var det bedste tidspunkt at snakke på [Smile]

Endelig rejser han sig, men nu står han med bagenden til. Efter ca 5 minutter drejer han sig endelig 90 grader, men nu er der en halv hybenbusk i vejen for bladet. Sa*ans. Sådan bliver han stående i 10 minutter ca, så jeg fordriver tiden med at skrive til en kollega, som sidder og kigger på en stor buk. Jeg kigger selvfølgelig jævnligt på "min" buk for at se om han skulle være kommet fri. Det er han dog ikke, så jeg kigger ned på mobilen igen. Da jeg 3 sekunder senere får hovedet op til kikkerten igen er han på vej over i den modsatte række hyben. Nu begynder pulsen for alvor at køre og den forbandede mobil bliver smidt i lommen [:I]

Jeg når hverken at gøre fra eller til inden han igen står med fronten mod mig og skud er udelukket. Alt min fokus er nu rettet mod bukken. Min puls har været oppe under hele forløbet, så det skal snart til at være, hvis jeg stadig skal være i stand til at skyde.

Heldigvis vælger han at gå over i den hybenrække som han begyndte i, men da han går på tværs af sporet er han selvfølgelig dækket af græs. Han stopper dog for at nippe nogen af de yderste skud af busken. Han står lidt spidst, men ikke mere end jeg mener at et skud er forsvarligt. Jeg får placeret korset lige foran bladet og klemmer skudet af. Han går ned i knaldet og der bliver stille. Jeg kigger ned på uret og klokken er nu 20.09 [:0] Hele forløbet føltes kun som 5-10 minutter, men har varet mere end en halv time[:I]

Da jeg kommer frem til ham kan jeg se at skudet er gået ud lige bag bladet på modsatte side. Og da jeg får ham brækket er begge lunger ramt og hjertet ligger løst i bughulen. Så min 7 mm rem mag har gjort arbejdet fint, uden at lave et alt for stort udgangshul [Smile]

Det er en fin lille og kraftig 6-ender. Jeg tror dog ikke han er mere end et år gammel, men jeg er utrolig glad for den og det er en af de bukke som har givet mig mest bukkefeber, så jeg ærger mig ikke, selvom han nok kunne være blevet rigtig stor [Smile]

Her er billederne så, som lovet [Smile]
[Image: n749105661_2016633_3525988.jpg]

[Image: n749105661_2016634_1523611.jpg]

[Image: 4443_83266615661_749105661_2016636_979760_n.jpg]

Mvh
Jonas
Svar
#99
Hey Bille,

Tillykke med bukken.

Respekt for at du daffer tilbage efter skydestokken og ikke "tager chancen stående". Det kunne mange lære lidt af.

/bundgaard
Svar
For hulen da også.... Jeg havde lige misset indlægget fra Kima [:I]

Et stort tillykke til Jesper herfra [Smile][Smile] (Igen)

Det hører måske med til historien at på hin dag opdagede jeg et mistet opkald på tlf. - Kima stod der sørme....nå så har han sgu sikkert endnu et eller andet underligt spørgsmål [Wink] Anyway jeg ringede op:

Jesper: Det Jesper
Mig: øh...okay...hva så, hva nu ?? (havde ikke lige regnet at det var knægten [:I]
Jesper: J E G H A R L I G E S K U D T E N B U K [:p][Big Grin] Selv en hørehæmmet situationsmongol som mig kunne sagtens mærke stoltheden næsten flød ud af røret samtidig med han forsøgte at lyde som om han snakkede om den sidste cykeltur ned i byen [Wink]

Meeeeeen så kom hele historien (det var næsten ikke til at høre hvad han sagde sådan tegnede og fortalte om sin første buk) Kima i røret bagefter og så kom historien en gang til med en synsvinkel sænket et par meter. Selvom han også forsøgte at lyde som den tidligere nævnte cykeltur, så var også her stoltheden ret tydelig [8D][Wink]

Kæmpe igen tillykke [Big Grin][Big Grin]

Hvorfor hulen er ens egen knægt kun 5 [}Smile]

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)