Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagt 2009
Ja hvà skal man sige. Tilykke kan man jo altid sige, så det gør jeg.
Det var godtnok flot.

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
Jeg var lige ude og gå en tur nede på min nabos mark og engarealer, og mødte ham her i går aftes.

Ja ok, det lyder egentlig noget nemmere end det var, faktisk så måtte jeg lave en ca. 1 km lynpurch for at komme i rigtig vind og afstand... puha... det var varmt...

Beklager billedekvaliteten - mobilbillede... [xx(]

[IMG][Image: 07062009204.jpg][/img]

Min nabo er egentlig selv lidt jæger, dog ikke riffeljæger, og selvom han godt kan lide råvildt på bordet, så kan han ikke selv nænde at skyde de flotte dyr.
Vi har så aftalt, at skulle det være så heldigt, at der går en rimelig afskudsbar buk på hans ca. 70-80 ha, så afskydes der en enkelt pr. år.

Altid dejligt med gode naboer, og dejligt at der stadig findes landmænd, der ikke bare tænker med baglommen.

/Michael

___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
___________________________________________________________________
"Med stor tvivl kommer stor forståelse, med ringe tvivl ringe forståelse."
Svar
Tillykke med bukken , og skønt at høre at naboskab også kan indeholde solstråle historier.

Mvh LAM
Mvh Lars
Svar
Det der ikke måtte ske, det skete her til aften. Bukken kom ned langs hegnet - da den står stille finder jeg bladet og klemmer på aftrækkerne. MEN, et milisekund før kuglen forlader løbet, vælger bukken at gå et par skridt tilbage, og kuglen ryger formentlig forbi. Skal mødes med schweissmanden klokken 6. Og jeg kan på ingen måde sove

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
Surt. Det er en rigtig lortefornemmlse at stå med (prøvede det med en bæver i maj). Håber at I finder et svar.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
Så til smilede jagt lykken mig, igen.[Smile]
Skød en meget sjov spids buk i går aftes, den har kun en stang, den anden er bare en lille knop.
Jeg kom sent afsted, kl 21,15 sad jeg i tårnet.
Solen stod lige ind i hovedt på mig, så det var ikke til at se noget.
Da solen begyndte at dreje lidt, ville jeg lige rette på hatten, også røg høreværnet sku af, og landede på jorden..[}Smile]
Ja ja, ned af stigen og samle dem op, og op på plads igen.
10 min sener kom bukken ud fra buskene, og den endte for en lidt høj bladkugle.[Big Grin] da var klokken 22,07
Jeg brugte 6,5*55 hjemmeladet med nosler balistik tip. 7,8 gram.
Den er i den fineste røde sommer pyjamas..[Big Grin]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keigler
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Hej.
Så smilede gudinden endelig til mig,søndag morgen fik jeg en ulige seksender,jeg har siden jeg anskød en den 16 maj om aftenen haft to chancer til buk,men jeg var måske blevet en anelse for forsiktig,jeg kom begge gange for tæt på,og bukkene smuttede før jeg var klar,jeg havde vundet muligheden for at skyde en buk på vores lokale skydebane,og søndag fik jeg ham så,jeg sad på en høj skrænt som er et formidabelt udsigtspunkt,kl 0600 ser jeg et dyr komme ud af en mose ca 125 meter væk,jeg får kikkerten på og ser at det er en buk,ned med kikkerten og op med skydestokken,men hvor var bukken nu blevet af,jeg tjekkede flere gange med håndkikkerten men væk var han,nå jeg kunne jo også snige mig ned af skrænten for at se om jeg kunne se noget,nej intet,lige før at jeg bliver enig med mig selv om at han nok er gået i mosen igen,rejser han sig pludselig op ca 75 meter foran mig,der var en gammel udtørret tilgroet grøft han havde sat sig i,så skulle der jo til at ske noget,men jeg havde selvfølgelig ikke fået skydestokken med,nå ned på knæ roligt åndedrag snellen stukket,bang og væk var han,jeg var rimelig sikker på kuglen men havde stadig den 16 maj i baghovedet,efter en smøgs tid beslutter jeg mig for at tjekke skudstedet og fryd og glæde,han har ikke bevæget sig 1 meter,kuglen sidder perfekt på bladet og har gennemskudt begge skulderblade,han havde bare trukket benene op under sig og var gledet ned ud af kikkerten,derfor så jeg ingen reaktion,9,1 grams dobbeltkern kuglen i 6,5x57 virkede efter hensigten.
Billeder kommer når jeg lige fatter at ligge dem ind.
MVH.
LØVIG
Svar
Ja, nu havde jeg for en gang skyld kamera med på jagt, så der var mulighed for at tage et billede på stedet.
[Image: juni2009279.jpg]

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
Superflot billede PeterE [Smile]
Mvh Walnut
Svar
Fin buk Peter, det er ham jeg har set i slugten. Godt billed i øvrigt.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
Det er eddermame et flot billede, godt gået og tillykke med bukken.

Citat:quote:

Originally posted by PeterE

Ja, nu havde jeg for en gang skyld kamera med på jagt, så der var mulighed for at tage et billede på stedet.
[Image: juni2009279.jpg]

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
Tak for den fine omtale - ingen frække bemærkninger om at bukken burde have fået lov at gå til næste år...

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
Min første buk!

[Image: Minfrstebuk009.jpg]

Som i kan se er den skudt under hegn fra en havestol[Big Grin]

Det tog 7 år, det havde jeg ikke regnet med da jeg startede med at gå på bukkejagt.[:0]

Jeg havde med nogle kammerater lejet hjortbanen i ulfborg. Da vi var færdige ved 17 tiden besluttede jeg at tage et smut ud på min jagt. Jeg var fremme en time senere, vejret var godt så pürsh'en blev foretaget i hvad jeg stod. Et par shorts, hvide sko også lige en trøje til at dække min hvide t-shirt og min 6-pence(dyrt grønt jagt tøj er overvuderet[Big Grin]).

Jeg luntede 500 meter mellem et stykke skov og en mark. Jeg kom frem til en mose og spottede en burn plet på 100 meter midt i sivene. Tog kikkerten frem og checkede. Et par øre. Måske noget i mellem? Stod og kikkede, men råvildtet kikkede til venstre så hvis der var noget mellem ørene kunne jeg ikke se det. Tog kikkerten ned. Vups hvad var det? På 40 meter var der kommet et stykke råildt frem der gik og esses i mosen. Stille og roligt op med kikkerten. Opsats! Pludseligt steg pulsen. Forsigtigt ned med kikkerten og frem med riflen. Fandt råvildt i kikkerten, checke igen om det var en buk. Det var det[^] Op og finde bladet. Det var dækket af siv. Min puls var steget betragteligt, så nu hoppede kikkertsigtet lidt for meget op og ned efter min smag. Hurtigt tænke sig om. Knælende. Kikkede ned, fyldt med brændenælder, perfekt kombination med shorts, så det var bare begge ben ned i det område med flest brændenælder[B)] Stabiliteten i min skydestilling steg betragteligt.

Bukken esses sig lige så stille frem mod et åbent område. Checkede lige igen om det var en buk( det ville fanme være pinligt at skyde en rå!) Det var stadig en buk[Wink] Sad og ventede måske 5 min, pludseligt bliver jeg klar over at bukken nu er så fri jeg kan skyde, stik snellen, finde bladet. Tænker lige, skyd ordenligt, INGEN schweiss hund! BANG! Bukken er forsvundet. Jeg repetere med det samme. Venter 1,5 sek, så må jeg ned og se om bukken ligger der. Kommer ned til skud stedet, kan ikke se den. Lunter 1,5 meter frem ad. Der ligger den jo! Den er faldet ned fra kanten af mosen og tilbage i den. Fuldstændig skjult næsten indtil man står oven på den.

Kuglen var gået ind lige bag venstre bov og ud midt på højre. Da jeg brækkede den, havde kuglen efter mit skøn taget begge lunger og toppen af hjertet. Perfekt[^]

Tilykke til alle jer andre der også har skudt buk!

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Min første buk!

[Image: Minfrstebuk009.jpg]

Mvh
Christensen



TILLYKKE Christensen[Smile]

Hvad er det nu lige det gl. ord siger; "blind høne finder også korn"[Big Grin]

Endnu engang tillykke med bestået "mandomsprøve"

mvh
Korthår[Smile]
Svar
STORT tillykke.
Det er en fed fornemelse, at skyde sin første buk..[Wink]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keigler
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Og tillykke herfra[Big Grin]
Nu kan du jo så medbringe en pils når du kommer forbi[^][Big Grin]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
Hej 7-eleven.
Tillykke med din fine buk.
Den første glemmer man aldrig[:p](forhåbentlig).
Men hvad er det med dit bagskæfte?
Skal det holdes sammen med tape eller hvad?

Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
Årets 3. danske buk (skudt på forskellige revirer)
Det har været en lidt usædvanlig sæson. 3 bukke på 4 morgenture - alle nedlagt mindre end 15 min. efter solopgang. Nogen gange er man sgu bare heldig.

[Image: hellum2_juni_09.jpg]

Langt fra nogen stor buk - men en super oplevelse.

Jeg havde fundet voldsomme fejninger i en nyplantning nogle dage tidligere. På vej på plads går jeg i kanten af lysningen - og når at få 5 min. i selskab med 5 kronhjorte hvoraf 2 tegnede rigtig godt. Veltilfreds på plads i stigen - og efter få minutter står der en buk 200 m bag mig. Kikkerten op - når lige at registre stort dyr og fine forsprosser - så sætter han i trav ned over lysningen. Finder ham i sigtekikkerten og når lige at stoppe ham i kanten af skoven delvist skjult af en busk. Bladet er frit og jeg følte mig ret sikker på at det var en go' buk. Bang og færdig.

Det var sgu ikke nogen pralebuk. Typisk 2-års for skoven.

Jeg havde min nye lab liggende i bilen. 3 1/2 og udpræget fuglehund. Har haft ham på råvildtfod flere gange - uden at han reagerede det mindste. Ud med hunden og et par ture hen over sporet, hvor bukken kom fra. Pludselig tager han foden og sætter afsted over en lille bakke, hvor bukken ligger på den anden side. Da jeg når til toppen af bakken kan jeg se hunden sidde ved bukken 300 m væk (og nej - det var ikke min bagfod, han tog [Wink])

Rigtig dejlig oplevelse - selvom bukken ville have haft godt af et par år mere [B)].
Havde faktisk mere eller mindre opgivet at få hunden til at reagere på noget større end en hare - men nu er der da håb igen.

Nu får det vist blive rævehvalpe fra mandag og resten af sæsonen[Wink]

/bundgaard
Svar
Tilykke med nr 3 bundgaard. Lyder som en fantastisk sæson.

Takker for lykønskningerne

Til skytmar: Det er en kugle drop/afdrifts tabel ud til 300meter der er tæppet fast til indersiden af skæftet. Sådan er god at have til felt skydninger eller skud over 100meter. Hvis den sidder tæppet fast der kan jeg nemt se den selv om riflen allerede er ved skulderen.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
Hej Formænd.

Så blev det min tur [Smile] efter at ha jagtet i 1½ uge blev det denne.
Den kom jagende med en mindre buk så det skulle gå rimelig stærkt.
Konsterer at det var en ældre buk med noget kropstørelse (18kg brækket) og at det var en seksender.
Der var ikke tid til at studere den først, bare tage en beslutning skyd ikke/skyd.
Har set flere førstegangs seksender og fine gaffelbukke.
Ham her måtte også gerne ha fået 2-3år til.

Hilsen Steen

[Image: P6170019.JPG]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)