Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2009/2010
#61
havde valgt at sidde i ved Præstehullet her til morgen. Hvordan stedet har fået sit navn og hvad præsten har gjort ved hullet skal vi ikke dvæle ved.

Jeg sad i en god times tid da jeg besluttede mig for at gå en omvej tilbage til bilen. Jeg nærmede mig en stor skovlysning meget forsigtigt. Jeg stod og kiggede ud over lysningen da jeg så 2 ræve løbe og lege. Det viste sig senere at være en han og en tæve. Jeg stillede mig med albuen op af et træ og fik hold i den forreste ræv. De stod begge og kiggede i min retning nu. Jeg skød tæven på 50 meters afstand. Hannen løb væk fra mig med retning mod skoven mens jeg repeterede. Han stoppede og stod og kiggede efter tæven og jeg skød ham på 90 meters afstand.

Jeg brugte ikke engang rævekaldet - havde det kun i lommen! tør ikke tænke på hvad der var sket hvis jeg også havde blæst i det [Big Grin][8D]
[Smile]

[Image: Billede201-1.jpg]

Ugens høst indtil videre (der er jo også en dag imorgen [Wink])

[Image: Billede204.jpg]
Svar
#62
Sådan...!!! Tillykke..[Wink]

Mvh.
Søren
Svar
#63
Tillykke med rævene Poulsen. - Nu ”kører” det! - [Image: icon_cheers.gif]

- Det var også en perfekt morgen til rævestreger.

[Image: raev.gif]

mvh.
Swift
Svar
#64
Ja bare det at ha' et C-3 i lommen er nok.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#65
Dejligt at se der er nogen som gør noget ved rævene. Jeg er personligt ved at nå et godt stykke i år allerede dejligt med rævejagt syntes jeg. Utrolig spændende.
Jeg kan desuden kun anbefale Nordick Predator call. Fra Mikael Tham. Virker kanon!
Fortsat held og lykke til jer alle Wink

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#66
I morges sad jeg ved kæret, hvor jeg også skød en tæve i sidste uge. Klokken 8.20 spottede jeg en ræv! op med riflen og jeg klemte et skud af - desværre en forbier [V] ræven stod og kiggede i nogen tuer og kunne ikke helt finde ud af hvad der foregik. Det næste skud var desværre også en forbier [xx(] og så forsvandt Mikkel [Sad!] Nu var gode råd dyre... Jeg kom i tanke om rævekaldet og tænkte at nu var tiden vist inde til at prøve det. Op af lommen med det og jeg fik det pakket ud af emballagen [8D] og begyndte at blæse i det. Efter 5 min. hørte jeg faktisk et skrig et stykke derfra, måske dræbte ræven en hare. Jeg blæste 2 gange 2 minutter igen kun afbrudt af 5 minutters pause.

Pludselig på 80 meters afstand stod ræven til venstre for mig. 3. skud var ikke en forbier [8D]

[Image: jagt001-1.jpg]

Det var en lille tæve.

Swift du er en bagud
Svar
#67
[Big Grin][Big Grin] tredje gang lykkens gang,tillykke med ræven[Wink]
MVH
LØVIG
Svar
#68
Tillykke med endnu en ræv Poulsen – Jeg sagde jo at C-3 kaldet virker ik´ [Wink]

Ja – igen en morgen med perfekt vejr til Ræv.

Der var de seneste par dage blevet rapporteret Ræveaktivitet i Nørrekæret!

Her til morgen var vi to mand (begge bevæbnet med en kaliber .220 Swift, og LR scopes) således at vi kunne dække hele Nørrekæret. Den første ræv som forsøgte at krydse kæret 250 meter ude, hvilket var tættest på mig, så det var min.

En halv time senere forsøgte endnu en ræv, denne gang tættere på Kim. Jeg fulgte den i håndkikkerten, og da den stoppede op 276 meter fra Kim kom den ikke længere.

To ræve på en fantastisk smuk morgen!

[Image: Oktober2009066.jpg]

Hvem ka` - Kaliber .220 Swift ka` [Big Grin]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

Mvh.
Swift
Svar
#69
stort tillykke!!

ja - en kanon flot morgen[Big Grin]
Svar
#70
Herfra et stort tillykke til Poulsen og Swift....!![Smile]

Søndag morgen lykkedes det mig via Fejl-40 at bomme på en oplagt ræv. Efter noget surmuleri, samt lidt peptalk over en formiddags øl sammen med Swift, tænkte jeg: Jeg laver et sats i løbet af ugen, såfremt vejret indbyder til det....
Da jeg ikke holder efterårsferie i denne omgang, havde jeg aftalt med min chef, at kom den rigtige jagtmorgen, mødte jeg senere.
Her til morgen skulle det så være. 10 min. efter åbning spottede jeg to ræve langt inde hos naboen, men heldigvis havde den ene lagt den helt rigtige kurs, set med mine øjne.
08.20 kom den over diget, men sad nu, så den blot kunne skimtes igennem en række thujaer. Pludselig tog fa**** ved den, den sprang til siden og kastede sig over kok jeg ikke havde set. Kokken slap med nød og næppe og ræven forsvandt. Den kommer igen, var jeg overbevist om, og ganske rigtigt. 10 min. senere kom den ud af brakken, satte sig ret på mig, ca. 50 meter ude, og kammerat 22-250 sendte kuglen afsted og slog ræven omkuld.

Mvh.
Søren
[Image: 15102009390.jpg]
Svar
#71
kanon!! tillykke med det!

jeg skal prøve igen i morgen tidlig - skal desværre arbejde hele weekenden pga. syge kolleger [Sad!]

man kan sku da ikke være syg i jagtsæsonen!! sådan noget skravl
Svar
#72
Tillykke med ræven Sandersen! – Hvorfor er man altid ”Arbejdsramt” når det er Rævevejr. [}Smile]

mvh.
Swift
Svar
#73
juhu!!

Det ser ud til frost og stille vejr i næste uge [:p]

der er sku ikke meget fremme i den "orkan" der har været de sidste dage[Sad!]

Har forsøgt mig med lokkekald et par morgener i denne uge uden held [xx(][V]
Svar
#74
Hej rævejægere..
Jeg har fundet en rævekald inde fra http://www.mgjagt.dk , Det hedder Rævekald Flextone.
Er der nogen der har erfaringer med dette rævekald?
Kan det lokke nogle ræve til?
Svar
#75
Jeg sad i morges en Hoch-stand som står i skovkanten, således at jeg havde udsigt over strandengene.

En halv time efter solopgang, spottede jeg en ræv på musejagt i en ”passende” afstand fra mig. [}Smile]

Her er den fotograferet fra den pæne side!

[Image: 6rv004.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

mvh.
Swift
Svar
#76
tillykke!! var det med .220´eren?
Svar
#77
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

tillykke!! var det med .220´eren?


Tak!

Nej, sandt at sige var jeg ude i et andet ærinde, så det var med min .264WM – (lidt overkill)
Svar
#78
Swift...du har en foto på ...bad side..af ræve??[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

.264 Win mag...WACK EM AND STACK EM..[}Smile][Big Grin][^]

osse..tillykke herfra [:p]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#79
Citat:quote:

Originally posted by Eric A

Swift...du har en foto på ...bad side..af ræve??[Big Grin][Big Grin][Big Grin]


Okay! – Men et udgangshul fra en 156 grains Alaska kugle ser nu ikke særligt pænt ud. [xx(]

[Image: 6rv003-1.jpg]
Svar
#80
Så kom der en pæn stor han ræv forbi 270eren i morges.[Big Grin]
afstand 20 meter, kugle, Nosler Ballistic tip 140 grains, hjemmerullet. Den vejede 8 kg, men havde lidt skab, halvdelen af halen var skaldet, fra røven og ud midt på.

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
http://www.riffeljagt.com/ajbutton.gif
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)