Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2009/2010
#81
Tillykke med ræven rkn.

I går morges trængte til lidt frisk luft efter fredag aftens ”Run-rig” koncert, så jeg var taget ud for at ”pleje” rævene. [8D]

Jeg havde tidligere bemærket at rovfuglene brugte min Hoch-stand ude på ”Saltengen” til spisestue.
Efterladenskaberne i form af musemaver og diverse andre lækkerier, lå på langs af Hoch-standens kant.
I morges mødte jeg så synderen på meget nært hold.

Jeg var på plads ca. ½ time før solopgang, således at området kunne falde lidt til ro inden skydetid, fuld camoufleret med ansigtsmaske og hele ”svineriet”.

Pludselig landede en Tårnfalk på det ene hjørne af Hoch-standen, mindre end en meter fra mit ansigt. Her sad den i næsten to minutter, inden den lettede. Jeg havde desværre ingen mulighed for at nå mit kamera, som hang over den hjørnestolpe som falken sad på.

Billedet er en manipulation, men minder helt godt om situationen.

[Image: Sdring022.jpg]

Rævene så jeg ingen af!

mvh.
Swift
Svar
#82
Tak skal du ha swift.
Sikke en oplevelse med, pipperen[Big Grin]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
http://www.riffeljagt.com/ajbutton.gif
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#83
En aften jeg sad i en stige, så var der en ugle der forsøgte at lande på mig 2 gange. Sådan en (lille) fyr fylder uforholdsmæssigt meget når den slår vingerne ud til fulgt stop på en halv meters afstand.
Mvh.

Yeti
Svar
#84
Citat:quote:

En aften jeg sad i en stige, så var der en ugle der forsøgte at lande på mig 2 gange. Sådan en (lille) fyr fylder uforholdsmæssigt meget når den slår vingerne ud til fulgt stop på en halv meters afstand.

[Big Grin]
Jeps-og så er den fuldstændig lydløs-så man opdagder den først når den er lige ud foran snotten.....!! Det kan godt lige give en lille opvågning[:0][Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#85
Swift - udsigten fra den hochstand er jo perfekt til at én lile hurtig en kan få lov til rigtigt at strække ud med godt en km. i sekundet[Big Grin]
Svar
#86
Juhu!! Frost[Big Grin]

Her til morgen havde jeg valgt at sidde i rævesåten som består af en stor åben eng delt af et bredt læbælte på 30 meters bredde i midten.

Jeg var fremme kl. 8.00 og bevægede mig stille og roligt frem mod hochstanden. Jeg passerde en rå som gik og græssede på 50 meters afstand uden at hun tog notits af mig.

Efter at havde siddet i 20 min. kom et spring råvildt på 8 stk. jagende hen over engen - et flot syn!

Der var en pæn buk i bast samt en gaffelbuk som endnu ikke havde smidt endnu.

kl. 8.50 kunne jeg pludseligt se noget rødt i græsset - det var faktisk ikke mere end ca. 70 meter fra hvor jeg havde parkeret bilen.

op med håndkikkerten - det var Mikkel[:p] et meget velkomment syn da jeg ikke har set skyggen af ræv de sidste 20 gange jeg har været ude[xx(][xx(]

op med riflen - kikkerten blev sat på 16 x forstørrelse og klemme-klemme bang!

Det var en lille hanræv

[Image: 211009003.jpg]

[Image: drawing_simple_fox001.jpg][Image: drawing_simple_fox001.jpg][Image: drawing_simple_fox001.jpg][Image: drawing_simple_fox001.jpg][Image: drawing_simple_fox001.jpg][Image: drawing_simple_fox001.jpg]
Svar
#87
Tillykke med ”sekseren” Poulsen. [Image: smiley20.gif]

Ja - med det kommende frostvejr, og det faktum at Rolletiden står lige for døren, er det bare om at komme af sted.

mvh.
Swift
Svar
#88
Hej Poulsen,

Et "lidt forsinket" tillykke herfra....!![Smile]

Mvh.
Søren
Svar
#89
jeg modtog dette billede fra en bekendt. Som man kan se sidder Mikkel trygt og godt og foretter sin nødtørft i sneen uden nogen bekymringer.

[Image: 20071_1290176141113_1431517940_7-1.jpg]

Billedet er iøvrigt taget på Tingetvej i nærheden af Gimming ved Randers......gad vide om der ingen rævejægere er i dette pastorat [Big Grin][Big Grin]

God jul til alle rævejægere og andet godtfolk [8D]
Svar
#90
Også en God Jul til alle VTF'ere herfra....[Smile]

Mvh.
Søren
Svar
#91
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

Billedet er iøvrigt taget på Tingetvej i nærheden af Gimming ved Randers......gad vide om der ingen rævejægere er i dette pastorat [Big Grin][Big Grin]


Jeg forstår udemærket godt den hentydning Poulsen, [B)] men hvis du nu skal besøge dine Svigerforældre i Gimming her i julen, må du hellere tage ”Ræveklaskeren” med. [Big Grin]

Glædelig jul!
Swift
Svar
#92
Fik gode julegaver i år... Dvd Lockjakt på ræv, Crit´r call standard og foxcaller. Har lige set dvd'en og vil af sted i morgen[Smile] så må er det spændende om det giver noget. Men vil først side efter krondyr, så kalderiet må vente lidt.
Svar
#93
I morges var det igen perfekt ”Rævevejr”.[Smile]
[Image: fox14.gif]

Efter vejrskiftet i nat hvor det skiftede fra regn til klar himmel og minusgrader, var jeg ikke i tvivl om at der ville være gode chancer for at rævene ville komme ”ud af busken”!

Klokken 10 kom en Hanræv luntende i nyplantningen imellem mosen og højskoven, ret ind imod mig. Da den gjorde et lille ophold (hvor den samtidigt vendte siden til), lod jeg skuddet gå.
Jeg tror næppe den opdagede hvad der ramte den.

Godt en time senere gentog sceneriet sig. Denne gang med en lidt mindre ræv, som senere skulle vise sig at være en tæve. Ræven havde egentlig kurs ret imod mig, men inden der blev mulighed for at afgive et forsvarligt skud, drejede den af, og forsvandt i buskadset i kanten af mosehullet. Mosehullet var dækket med is, og jeg havde egentlig forventet, at ræven ville krydse tværs over isen. – men (de næste par minutter) ingen ræv! – Shit, - tænkte jeg, måske skulle jeg alligevel have ”nuppet” den inden den var forsvundet i buskadset. Jeg fandt C-3 hareskriget frem, og blæste tre gange. Efter 10 sek. var ræven igen ude i nyplantningen, og stod nu kun fem meter fra hvor den første ræv var faldet. Helt stille stod den, og havde al sin opmærksomhed rettet i retning mod mig. Den stod i en lidt skrå vinkel, men jeg var bange for at det kun var få sekunder om at gøre inden den ville sige ”farvel og tak for i dag”, så jeg holdt på bladet og skød. – den døde i knaldet!

[Image: 78rv003.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

mvh.
Swift
Svar
#94
Tillykke herfra x2....!![Smile]
Svar
#95
tillykke[Big Grin]

Den næste tid med frost giver forhåbentlig høj ræveaktivitet[:p]
Svar
#96
Tillykke her fra. så laver de heldigvis ikke nogen hvalpe[Smile]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
http://www.riffeljagt.com/ajbutton.gif
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#97
Når I beretter om jeres rævejagt, er det oftest morgenjagt. Er det bedre om morgenen end om aftenen eller passer det bare bedre for jer?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#98
Det er min erfaring at der på denne tid af året er den største chance for at få en ræv ”på tasken” om morgenen/formiddagen.

mvh.
Swift
Svar
#99
Rart arbejde Swift,tillykke med de to ræv og godt jagtberetning.[^]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
Var lige ude med riflen for at se om mikkel var der,det var hun kl. 10 kom hun med en fisk i munden,men riflen lå på den anden side af mig, jeg måtte liste riflen over mig lå ret åben så hun kunne se mig, det lykkes næsten hun så da jeg hævede riflen, hun vendte runt og løb væk fra mig langs et hegn, hun løb igennem hegnet og ud på åben mark, fik hende i trådkorset, lidt over og lidt frem, fik den lige i øget.
Den kunne ikke stå for en 30-06 10,7g rws dk ude på 231 skridt.
Godt Nytår.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)