Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2009/2010
Ja så skete det utænkelige, jeg bummede sku på en mikkel, men det er jo hvad som kan ske[V]
Så nu står der jo 1-0 til mikkel, men jeg kommer tilbage[}Smile]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
[Image: ajbutton.gif]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Ja så skete det utænkelige, jeg bummede sku på en mikkel,


Det kan sku ske for os alle sammen.

Det vigtigste er at kunne lægge det bag sig næste gang du møder Mikkel! [Wink]

Op på hesten igen!

mvh.
Swift
Svar
Jeg var lige en runde på reviret da 2 ræve kom luskende op over bakken nede fra bækken.
Jeg fik smidt mig ned, men inden jeg var klar med riflen var den første sprunget ned over klinten mod havet.

Nummer 2 som viste sig at være en tæve, kom ikke længere. En 55 grs, Hornady SP, midtskibs stoppede hende på stedet, godt 250 meter fra min position.
Takket være mit varmint sigte i Leupolden, kunne jeg hurtigt finde fixpunktet og så sad kuglen dræbende.

Billede kommer....

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Tillykke M@X - så kan den lære det [Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
Godt gået!
Det kan godt svare sig at lære grejet at kende.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
Tillykke med ræven M@X. – Varmint sigtet? – er det ikke først en fordel ved LR shooting? [Big Grin]

mvh.
Swift
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Tillykke med ræven M@X. – Varmint sigtet? – er det ikke først en fordel ved LR shooting? [Big Grin]

mvh.
Swift



Takker[:I]

Nu skyder jeg jo bare en langsom .223 så jeg har 100 meter i krydset, 215 meter på 1. streg, 290meter på 2. streg og 350meter på 3. streg.(på 20 gange forstørrelse)

Jeg holdt rævens krop mellem 1. og 2. streg og ramte ham/hende(det var en tæve) midtskibs, så afstanden var bedømt rimeligt.[Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Hej,

Tillyke med Mik'len M@x....!![Smile]

Lørdag eftermiddag var hunden og jeg ude at få lidt luft. 2 ræve blev spottet, dog desværre uden en chance....
Søndag morgen havde vinden lagt sig og vejret tegnede perfekt.
Jeg kravlede i hochstanden med udsigt til 45 tdr. land stub. Jeg havde bestemt ikke at skyde råvildt, men havde alligevel medbragt min 264 Win. Mag. da der er en del kronvildt aktivitet i området for tiden.
Efter ca. 40 min. venten dukkede en ræv op ca. 160 meter ude på stubben, men netop der, hvor der absolut intet kuglefang er...[}Smile]
Nu blev C-3 kaldet fundet frem, hvilket er nyt for mig, men som har vist dets kunnen. Ræven fik sg* også fart på, men desværre i den forkerte retning....[xx(]
Nå, 30 min. senere dukkede en anden ræv op, næsten samme sted, denne gang blev kaldet i lommen og jeg begyndte at muse. Det virkede, og på ca. 130 meter, blev den siddende, truffet i bringen af en Mega fra 264'eren, Knald & Fald må man sige...[Smile]
[Image: Rv030110.jpg]

Mvh.
Søren
Svar
Tillykke med ræven. [Smile]

[Image: fox14.gif]
mvh.
Swift
Svar
tillykke!
Svar
Så fik jeg (endelig) taget mig sammen til at få uploaded lidt billeder. Dette er fra mig og den gamles nytårsjagt d. 31/12-09 ..

[Image: IMG_2300.jpg]

Vi så, for det ikke skal være løgn, 3 ræve mere. I den første såt, som primært er fasaner og er knap 1 hektar stor var der fire ræve hjemme, og vi fik halvdelen. Plus lidt fasaner og ænder. Alt i alt en dejlig dag, jeg selv kan kun skrive mig for den ene af røverne. Min far for en anden, min moster for en tredje og min morfar for den fjerde - rent familiefortagende blev vi ret hurtigt enige om under den senere fantastiske middag med tilhørende (endnu bedre) rødvin [Big Grin]
Svar
Min første ræv, en fin hanræv. Skudt på min første gravjagt.

[Image: 20055_281852338974_651833974_4546809_3390043_n.jpg]

Er der nogen her som bruger Nordik Predator Pre-tuned til lokkejagt, og som har erfaringer med den, gode som dårlige?

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
Med den mængde sne vi har fået de sidste 3 uger, har det været lidt småt med rævene på de åbne arealer, hvor jeg plejer at skyde dem.
Sporene i sneen vidner dog om at der er masser af ræve på reviret, men de færdes i øjeblikket mest inde i skovene og omkring gravkomplekserne. Det var årsagen til at jeg i eftermiddags placerede mig i nærheden af et større kompleks på en skråning i en skovbevoksning. Jeg har tidligere haft held med at skyde ræve fra dette kompleks, når de forlod graven lige inden solnedgang. Jeg valgte at sidde på en modstødende skråning, hvorfra jeg kunne overvåge graven. En halv time inden solnedgang skete der pludselig noget. En ræv kom til syne i et af hullerne. Den må have fornemmet mig, for den sad og stirrede lige over i retning mod mig. Jeg ville ikke risikere at den smuttede ned i graven igen, så jeg valgte at skyde den som den sad der. Det viste sig senere at det var en lille hanræv.

Billedet er taget med ræven liggende foran graven, i den stilling som den forendte i.

[Image: 9Rv004.jpg]

[Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg] [Image: Raevehoved-1.jpg]

[Image: fox14.gif]

mvh.
Swift
Svar
Tillyke med ræven...![Smile]

Mvh.
Søren
Svar
Tillykke [Wink]
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
Jeg tager hatten af, for den kæmpe indsats og drive, det helt klart kræver, for at få rævehøsten klaret.

Har selv siddet hundredevis af timer, flere år i træk - underligt at man kan savne det.

Godt gået Swift [8D]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
tillykke til rævejægerne - også til M@X som endnu ikke har formået at ligge et billede ind som lovet [Big Grin]

Igår ved 15 tiden var jeg på vej til arbejde i det gode vejr. På Kystvejen ved Dokkedal mødte jeg et rødt dyr som jeg virkelig har gjort en indsats for at se den sidste måneds tid [}Smile] (+30 timer [xx(])

Han kom luntende i grøftende - jeg fik vendt den gamle riskoger og fundet mobilen frem og var klar til at tage billeder. (hvorfor har man aldrig et kamera i denne situation?!)

Mikkel gik rundt med emballagen fra en pose Røde Pølser fra Gøl. Ja så tæt var jeg på ham. Han stod i grøften i den modkørende bane et minuts tid indtil han var træt af at høre på mit knipsen med kameraet.

billederne er ikke for gode, men det var oplevelsen![Smile]
[Image: Billede116.jpg]

[Image: Billede115.jpg]

[Image: Billede117.jpg]

knæk og bræk
Svar
@Poulsen.

Jeg kan ikke finde ud af at få billederne ud af min telefon [:I][V]

Det moderne lort. På den gamle kunne jeg sende billedet til en e-mail adresse, men det kan jeg ikke på min nye Nokia 3720

mvh Telefonmongolen
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Godt ”skudt” Poulsen!

Hmmm!!! – Røde pølser fra Gøl [Image: headscratch.gif] – Det skulle næsten prøves. [Big Grin]

[Image: fox14.gif]
mvh.
Swift
Svar
ja det kan godt ske man skal prøve at smide en chauffør platte under tårnet næste gang man skal afsted [Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)