Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2009/2010
Citat:quote:

Originally posted by fox243
[br
Ugens høst mummer 12 og 13[Wink]



Der må være vildt mange ræve i dit område, med det antal du kan skyde om ugen.....[:0][Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

er gået psykisk ned efter at have skudt forbi på en ræv....[Sad!][xx(][V]



Jeg kender følelsen, men du må bare afsted igen.

Jeg fik en til igår.[^][^]

Er kun oppe på 3 nu.[Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Der er ikke andet for end at komme op på hesten igen, men det er sku irreterende[}Smile] Kong Vinter er dog lidt grum ved Nordjylland her de næste dage[xx(] men i følge vejrprofeten er der kun 6m/s på søndag fra Nord og det passer perfekt til det kær hvor jeg har skudt 3 ræve i denne sæson[:p]
Vi vil dog se om ikke vi kan jage nogen af grav i morgen vha. hidsige "rotter" [Big Grin]

Skal du ikke have et billede på af ræv nr. 3 - det er jo nærmest kutyme i denne tråd[8D]

Kvik har her i formiddag siddet og kigget på den Mikkel som hænger på vildtkrogen, mens jeg har skovlet sne. Jeg tror han synes den er fin selvom den får lidt skældud engang imellem.
Svar
Max....
Har stadig mange ræve, men var nu ku de sidste 2 jeg skød i den uge [Big Grin][Big Grin]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Prezz

Hej Boldsen.

Tillykke med med de røde.[Smile]
Den Svensker der; har den ikke ekstra lang lunte? Jeg syntes det ser ud til at "svansen" er ret lang på den mikkel.

Vh.P



Tror det er billedet der snyder. Den er ikke ret stor af en hvalp at være.

Tikka4ever.

I know [Wink] Den var ikke synderlig langt væk og den gik skråt væk fra mig. Sad på en klippe små 70 meter der fra. Ikke helt min stil, men synes ikke at chancen skulle spildes. Hovedeskud er ikke min stil, dét vil jeg godt lige slå fast.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
I aftes var jeg ude efter bukken. Omkring kl. 21 fik jeg øje på en ræv som kom listende langs skovkanten, ca. 100 meter fra mig. Jeg fandt kameraet frem, og begyndte at ”Muse”. Ræven spidsede ører, og rettede kursen imod lyden. Jeg tog en række billeder imens den kom nærmere og nærmere. Til sidst stoppede den op, og imens den undrede sig over den store ”mus” som sad der neden for markdiget, tog jeg dette billede.

Man kan næsten fornemme hvad ræven tænker: ”What the f… is that”????

[Image: IMG_1600.jpg]

Bukken kom knapt en time senere![Wink]

mvh. Swift
Svar
Eller: Oh shit!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
Super, Swift.

Flot[Smile]

Mvh.P
Svar
flot billede!!
Svar
Kanon flot billede.

Kalle
Svar
Den ser ikke ud til at have opgivet jagten da den blev ''skudt'' - super, og iøvrigt en meget fotogen mikkel [Wink]

TSX - formerly known as JSS
mvh
Svar
Nice photo[Smile]
- men er der slet ikke rullet nogle hvalpe her til morgen??

Jeg havde en drivvåd ræv listende forbi lige under stigen - desværre en gammel slidt tæve. Men hendes afkom kan vente sig.......

/bundgaard
Svar
det er lidt tidligt til hvalpe regulering

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
Hvorfor det - fra jagtåret 2010 må de reguleres fra 1/6 - så det er da bare at komme i gang
Svar
Der må reguleres rævehvalpe fra den 1/6. efter ny lovgivning.
Svar
Nå for satan, det var jeg ikke lige opdateret på, My bad..

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
https://www.retsinformation.dk/Forms/R07...=129137#K2

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Stk. 4. Rævehvalpe uden for rævegrave må reguleres i perioden 1. juni - 31. august. Rævehvalpene må ikke jages ud af rævegraven ved brug af hund eller på anden måde.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

§ 35. Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 2010.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
Var ude og kigge efter bukken her til aften da der kom en hvalp forbi ca. 25 minutter over 7.

I grunden min første ræv med riffel Smile
[Image: k7CfS-be38d94de8c12579bfe0850b4f0c2474.jpg]

Mvh Anders
Mvh Anders
Svar
Grundet arbejde var jeg i morges på årets første bukkejagt. Jeg var kravlet i stigen, og sad og nød den smukke morgen, og glædede mig over livet i almindelighed. Der var dog et lille skår i glæden, nemlig det plantearbejde jeg havde udført i starten af foråret, ikke rigtigt så ud til at bære frugt. I stedet kunne jeg glæde mig over, at gøgen stadig holdt til i den lille remise foran stigen, og at den sang som var den betalt for det. Jeg så både hun og han, og de fløj flere gange henover stigen og tilbage i den lille remise. Herligt!

Jeg kom i tanke om, at det kunne være jeg skulle prøve ”pivedyret”. Et par klem, og jeg lagde det fra mig og skænkede mig selv en tår kaffe. Da den var i koppen, kiggede ræven frem ca. 50 meter væk, og skulle lige orientere sig om hvad der skete. Den blev ramt med en lidt lav kugle, og væltede i skuddet. Inden jeg kunne nå at repetere, var den dog væk igen. Det var et meget smalt spor, så der var ikke mulighed for et opfølgende skud. Jeg sad og funderede lidt over skuddet, og kunne slet forstå at den ikke lå der, for det var tydeligvis blevet ramt, og jeg havde en temmelig god fornemmelse af at skuddet sad hvor det skulle. Efter kaffen og en smøg, måtte jeg jo hellere hen og kigge. Der var et meget tydeligt blodspor, og ræven lå da også 10 meter fra skudstedet. Hvordan den kunne rejse sig efter skuddet og tilbagelægge de 10 meter er mig en gåde. For selvom den var ramt lidt skråt, så var udgangshullet meget stort, og der var ikke meget tilbage af hjerte og lunger. Den var ikke fotogen efter mødet med 156 gr. Lapua Mega kugle.

Råvildt så jeg ikke noget af, selvom det var perfekt vind til der hvor jeg sad. Vi var nogen af de sidste til at have ”glæde” af den ”fynske syge” og bestanden er altså ikke en brøkdel af hvad der burde være på reviret. Så er det da dejligt at vi i stedet har nogle rævehvalpe der vil komme når man kalder!

Fortsat knæk og bræk til alle jer andre med rævene.

Christian
Svar
Så kom jeg også igang med hvalpene.[Big Grin]
Skød 1 søndag aften og 1 mandag morgen.
Skal ud og kikke efter flere, i morgen tidlig[^]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
Så var 270 win og jeg igen heldige.
Fik en tæve hvalp i morges[Wink] Det var måske lidt over kill, men havde kun Nosler partiton 160 grains tilbage[Big Grin]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)