Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2009/2010
langt om længe skete der noget igen [:p]

Jeg var taget ud i går eftermiddags og sad i hochsitzen 1,5 time før lukketid. Det var efterhånden ikke lysten, der drev værket længere, men mere stædighed for det kan sku ikke passe at man ikke kan skyde bare en enkelt lille ræv mere i denne sæson[Sad!] Alle jeg har talt med i den sidste tid, har set ræve bare ikke jeg, så jeg var ved at gå helt fra snøvsen - ja det var faktisk så galt at en kold Thor ikke længere smagte godt [Sad] næsten da.

Jeg sad i stien og var ved at regne mig frem til hvor mange "timer" det var siden jeg sidst havde skudt ræv (ca. 70 timer [xx(])da jeg pludselig så ham ud af venstre øjenkrog [Smile] sikke en dejlig følelse der pludselig strømmede igennem kroppen igen[Big Grin] Han var ca. 100 m. ude og var kommet skråt bag mig langs åen. Jeg listede riflen om og skulle til at justere forstørrelsen da han pludselig så mig og satte i løb i den dybe sne. Første skud var en forbier [xx(] jeg fik hold på ham igen på 150 m og jeg ramte ham bagligt. Efter et fangstskud var det forbi. At skyde på en ræv i løb, er ikke ligefrem det optimale for mig, men han kunne ikke løbe ret hurtigt i den dybe sne, så jeg turde godt skyde. Det var en pæn hanræv på ca. 7 kilo.Men det føltes som 70 kg. efter at have slæbt ham 1 km. i knædyb sne. Den kolde Thor i kælderen smagte helt forrygende da jeg kom hjem[Wink] Jagten på nr. 8 går igang i eftermiddag [:p]

Den lille rotte på billedet er familiens nye medlem. Han hedder Kvik, er ugift og er 9 uger gammel. Dette var Kviks første møde men en ræv (men det er dælendyteme ikke hans sidste[^]) Han knurrede og bjæffede da han så den og lunten fik en rusketur[Smile] så det skal nok blive sjovt når Miklerne om nogen år får besøg af Kvik i dagligstuen[8D]

[Image: kvik008.jpg]

7 X [Image: drawing_simple_fox001.jpg]
Svar
Godt gået Poulsen.

Og den der lille hvide rotte bliver du sgu glad for. Pas på at han ikke overtager din lænestol [Big Grin]

Jeg har JRT på 14.år nu. Og for 13 år siden fik min hanhund sin egen hund da jeg købte en tæve til ham. Han kedede sig nemlig når han var alene hjemme, men efter at han fik hund er han jo aldrig alene[Wink]

Jeg har i denne sæson kun fået 2 ræve og jeg er på ca. 120 timer nu.

Men nu kan eftermiddagen igen bruges efter fyraften til at kigge efter ræv. Og så har jeg lige fået reguleringstilladelse til krage og husskade [^]
Så udnytter jeg tiden bedre.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Max...Du mene...husskade eller huskatte [?]...[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
Tillykke med Mik´len Poulsen. – Ja tålmodighed belønnes.

Det er lidt frustrerende at færdes derude uden at se nogle ræve, selvom sporene i sneen afslører at det vrimler med ræve efter ”lukketid”.

Jeg har også på sporene konstateret at jeg nu har Mårhunde på reviret. [xx(]

hilsen
Swift
Svar
Sådan...!!
Tillykke Poulsen...[Wink]

Mvh.
Søren
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Tillykke med Mik´len Poulsen. – Ja tålmodighed belønnes.

Det er lidt frustrerende at færdes derude uden at se nogle ræve, selvom sporene i sneen afslører at det vrimler med ræve efter ”lukketid”.

Jeg har også på sporene konstateret at jeg nu har Mårhunde på reviret. [xx(]

hilsen
Swift



takker - gør mårhunden størrre skade end Miklerne?
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

gør mårhunden størrre skade end Miklerne?


Ja det er jeg alvorligt bange for.

Det siges jo at Mårhunde er til stor skade, især i mose- og rørskovsområder, hvor de ”snupper” alt hvad de kan få fat på.

Mårhunde er meget nataktive, så de vil sikkert blive vanskelige at bekæmpe med den Danske jagtlovgivning, som forbyder jagt efter solnedgang.

Noget som også bekymrer mig lidt er om Mårhundenes udbredelse i Danmark evt. kan fortrænge de Danske ræve.

mvh.
Swift
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Swift

Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

gør mårhunden størrre skade end Miklerne?


Ja det er jeg alvorligt bange for.

Det siges jo at Mårhunde er til stor skade, især i mose- og rørskovsområder, hvor de ”snupper” alt hvad de kan få fat på.

Mårhunde er meget nataktive, så de vil sikkert blive vanskelige at bekæmpe med den Danske jagtlovgivning, som forbyder jagt efter solnedgang.

Noget som også bekymrer mig lidt er om Mårhundenes udbredelse i Danmark evt. kan fortrænge de Danske ræve.

mvh.
Swift



det lyder ikke godt! især det med at de kan fortrænge rævene - så kunne vi jo risikere at blive arbejdsløse [xx(][V][Sad!]
Svar
Stk. 2. Ved regulering af undslupne pelsdyr, der er vildt i henhold til lov om mark- og vejfred samt mink, mårhund, vaskebjørn, bisamrotte og sumpbæver, må anvendes fælder. Der må desuden anvendes kunstigt skjul, herunder skydestiger og skydetårne, jf. kapitel 1 i bekendtgørelse nr. 870 af 4. juli 2007 om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber, ligesom regulering kan ske i tidsrummet fra 1 time før solopgang til 1 time efter solnedgang. Reglerne i lovens § 28 om udfodring og beskydning på jorden i umiddelbar nærhed af foderplads, finder ikke anvendelse ved regulering efter denne bestemmelse. Det samme gælder forbuddet mod anvendelse af kunstigt lys, spejle og andre indretninger til belysning af målet, jf. § 11, nr. 4, i bekendtgørelse nr. 870 af 4. juli 2007 om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber.

Hilsen Renegade
Svar
Så lykkes det endelig
ved hjælp af nordik predator lokkekald lykkes det mig i morges kl.8.30 at lokke en flot tæveræv fra en afstand på godt 250m til 45m, så nu lægger der et ræveskind i fryseren klar til garvning
Svar
Citat:quote:

Originally posted by staushede

Så lykkes det endelig
ved hjælp af nordik predator lokkekald lykkes det mig i morges kl.8.30 at lokke en flot tæveræv fra en afstand på godt 250m til 45m, så nu lægger der et ræveskind i fryseren klar til garvning



Er der jagttid på ræv nu?! Efter min bog så slutter jagten på ræv d. 31.01 [}Smile]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
Hej Boldsen.
Nej der er ikke jagttid på ræv nu,men de må reguleres[Wink]tillykke med rævene[Big Grin]men husk lige at åbne riflen når du ligger den fra dig[}Smile][Big Grin]
MVH
LØVIG
Svar
Citat:quote:

Originally posted by løvig

Hej Boldsen.
Nej der er ikke jagttid på ræv nu,men de må reguleres[Wink]tillykke med rævene[Big Grin]men husk lige at åbne riflen når du ligger den fra dig[}Smile][Big Grin]
MVH
LØVIG



Skal jeg nok [:I][B)]
Kan ikke en gang se om jeg har taget magasinet ud. Håber jeg da jeg har.
Tak.

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
Og til Boldsen.

Tillykke med rævene, men kan du så se at få reduceret billederne til 640X480.

Ellers kommer moderatoren efter dig[}Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Så vil jeg da også uploade lidt billeder af mine ræve.
Første billede er fra Sverige på en bukkejagt, dog efter brunsten, så det blev ikke til så meget andet fra min side end mit første dyr med riffel. Denne ræv. BTW. er dette et skud til at blive medlem til "Team Headshot"? [Big Grin]
[Image: FrstedyrmedriffelSverige2008.jpg?t=1266004853]

Min første ræv her hjemme opp ved min onkel i det nordjyske.
[Image: DSC00993.jpg?t=1266009812]

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55

- Boldsen

*Beretta Silverpigeon.
*Voerre Titan II 6,5x55
Mvh.
Boldsen
Svar
Hej Boldsen.

Tillykke med med de røde.[Smile]
Den Svensker der; har den ikke ekstra lang lunte? Jeg syntes det ser ud til at "svansen" er ret lang på den mikkel.

Vh.P
Svar
@Boldsen - Du går da til stålet hvis den hovedskudte ræv er dit første dyr med riffel.

Fattigdom - det er en sindstilstand

[center][Image: logo10.png][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
[Image: jagtbilleder080.jpg]
Ugens høst mummer 12 og 13[Wink]
Svar
er gået psykisk ned efter at have skudt forbi på en ræv....[Sad!][xx(][V]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

er gået psykisk ned efter at have skudt forbi på en ræv....[Sad!][xx(][V]



Jeg kender følelsen, men du må bare afsted igen.

Jeg fik en til igår.[^][^]

Er kun oppe på 3 nu.[Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)