Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hovedskud til råvildt?
#21
Hmmmm, må nok hellere undlade at bringe billeder[V][V][Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#22
For at undgå de næste generationer af danske jægere skal fordærves af de skrækindjagende billeder er de nu slettet.

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

For at undgå de næste generationer af danske jægere skal fordærves af de skrækindjagende billeder er de nu slettet.

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde



God ide' - men spar os for sarkasme - tak.
mvh
Svar
#24
"Jahh så har jeg kun nået 15000 skud på feltskydning de sidste 2 år."

WOW, det kan man da kalde seriøs skydning ! !

Mvh Per
Svar
#25
"Jahh så har jeg kun nået 15000 skud på feltskydning de sidste 2 år."

WOW, det kan man da kalde seriøs skydning ! !

tja, det er da kun ca 300 feltskydninger på de 2 år[:0] ( og 2-3 løb )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Citat:quote:

Jahh så har jeg kun nået 15000 skud på feltskydning de sidste 2 år.

tja, det er da kun ca 300 feltskydninger på de 2 år[:0] ( og 2-3 løb )


Også min tanke.......................alternativt 20 skud om dagen, hver dag i 2 år..................øhh!
Jeg håber for Tikka4ever, at han lader selv, i modsat fald er det en dyr fornøjelse!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#27
[V][V]det er da en tilsnigelse der er til at få øje på....mon ik 1500 var det meningen. Godt være fruen mener jeg tit er til skydning meeeeeen....

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#28
Så er jeg mere rolig.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#29
Jeg er egentlig vældig imponeret af denne debat, set i lyset af at jeg sidste år havde et indlæg hvor jeg var forarget, over en jæger der pralede af at han konsekvent skød halsskud og ikke kunne forstå han havde lavet en anskydning.

Jeg fik læst og skrevet, samt belært om at det så absolut ikke var noget problem, blot man kunne sin metier.

Kære formænd - halsskud eller hovedskud kan vist være et fedt. Risikoen er lige stor.[xx(]

Skulle vi ikke lade Tikka4ever få fred, så han kan glæde sig over sin buk, uanset hvordan han har skudt den.

Men under alle omstændigheder et STORT tillykke til ham herfra

Schönauer

[Image: flue.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#30
Hvis man er muslim - må man ikke spiser svinekød !

gæt: oprindeligt var det uhyggeligt letfordærveligt ! Så fik man køle/fryseskab - man spiser stadig ikke gris ![?]

Se det er religion !![^]

----

Hvad er religion: folkeopdragelse !

--

Jagtetiske regler = religion ?

Ja - men her er forudsætningerne nutidige - ikke noget med rådden gris giver tyndskid!

Der er mange der læser indlæggene på dette forum - nogle kunne jo tro det er acceptabelt at ''være smart''

Så fri os fra hovedskud - det ville undre mig om der vil være nogen der står frem og indrømmer når det går galt.

PS: Tikka - man kan fryse en gris - man skal være dygtig hvis man kan fjernhypnotisere en buk [Sad]
mvh
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by jss

Hvis man er muslim - må man ikke spiser svinekød !

gæt: oprindeligt var det uhyggeligt letfordærveligt ! Så fik man køle/fryseskab - man spiser stadig ikke gris ![?]
.............

Svinekød er ikke mere letfordærveligt end andet kød - grunden til at man oprindeligt ikke spiste svinekød, skyldes formodentlig at det er energi-økonomisk dårligt at spise svinekød; svinekød tilfører ikke mennesket noget eræringsmæssigt - vi har brug for at spise kød fra dyr som kan nedbryde cellulose, det kan svin ikke. Mennesket og svinet, står samme sted i ernæringspyramiden.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by jss

Hvis man er muslim - må man ikke spiser svinekød !

gæt: oprindeligt var det uhyggeligt letfordærveligt ! Så fik man køle/fryseskab - man spiser stadig ikke gris ![?]

Se det er religion !![^]

----

Hvad er religion: folkeopdragelse !

--

Jagtetiske regler = religion ?

Ja - men her er forudsætningerne nutidige - ikke noget med rådden gris giver tyndskid!

Der er mange der læser indlæggene på dette forum - nogle kunne jo tro det er acceptabelt at ''være smart''

Så fri os fra hovedskud - det ville undre mig om der vil være nogen der står frem og indrømmer når det går galt.

PS: Tikka - man kan fryse en gris - man skal være dygtig hvis man kan fjernhypnotisere en buk [Sad]



Jeg syntes du skulle overveje at skifte jss ud med LSD[8D]. Kan vi ikke aftale at du nøjes med at svine mig til den første lørdag i hver månede. Det er den eneste dag jeg har råd til at æde svampe nok til at forstå din tankegang[:p]. Troede egenligt jeg var god til at finde på syrede sammenligninger, men igen. Den vinder du sku[xx(]

man kaster ikke perler for svin - men måske burde man begynde
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#33
Så fri os fra hovedskud - det ville undre mig om der vil være nogen der står frem og indrømmer når det går galt.

Hovedskud eller halsskud - det er et fedt.
Begge dele indebærer en stor risiko, ihvertfald i min verden.

Grundlæggende går jeg på jagt for at slå ihjel[:0] og vildtet har krav på at det bliver slået ordentligt ihjel og med den mindst mulige risiko for anskydning

AMEN

Schönauer

[Image: flue.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#34
Hovedskud eller ej - Et stykke råvildt som er hovedskudt med hagl på klods hold pynter heller ikke på vildtparaden.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#35
Hovedskud eller ej - Et stykke råvildt som er hovedskudt med hagl på klods hold pynter heller ikke på vildtparaden.

for nu at afspore tråden totalt: der ligger ikke haglskudt råvildt på paraden. Råvildt skydes sent på sæsonen med riffel[:p]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#36
[?][?][?][?]
LØVIG
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Hovedskud eller ej - Et stykke råvildt som er hovedskudt med hagl på klods hold pynter heller ikke på vildtparaden.

for nu at afspore tråden totalt: der ligger ikke haglskudt råvildt på paraden. Råvildt skydes sent på sæsonen med riffel[:p]

mvh
Strom, naturgænger



Pjat, den er bare taget med slugs [Wink]

/Ugelvig

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#38
Tikka - til lykke med bukken!

Det er altid en fornøjelse at høre om skytter der kender deres grej og træner flittigt. Det var der mange der kunne lære af!

Det er smukt at se præcisionsskydning udført på korte såvel som lange hold ligesom det er smukt at se andre præcisionsbedrifter udført af kompetente udøvere. Hole-in-ones eller mål på direkte frispark kunne nævnes...

Når det er sagt er jeg nød til at kalde dit skud for RESPEKTLØST og UANSVARLIGT. Ikke kun over for bukken specifikt men også overfor riffeljægerstanden generelt.
På en skive derimod er det noget helt andet - der har du min respekt!

Vi eftersøgte tidligere på sæsonen en kæbeanskudt buk påskudt af en bukkefeberramt jæger. Han sigtede på bladet og skulle ALDRIG have trykket af. Schweisshunden fandt ikke bukken. Jeg håber jægeren lærte af hændelsen.

Jeg håber du erkender at selvom du er supermand på præcision er nogle skud på jagt HELT unødvendige. Dit var et af dem. Det gik godt denne gang og sikkert også næste gang. Men lad være... Be' om!

Blume
Svar
#39
Herinde mangler vi den smiley der spiser popkorn. Nogle emner er temmelig forudsigelige og der kommer ikke meget nyt på bordet som ikke allerede er sagt før. Debatmæssigt så ender vi også tit i skyttegravene hvor jeg ikke tror at nogen af os bliver meget klogere, men underholdende det er det - hvorfor jeg mangler popkorn smiley'en - just sit back and enjoy the show [8D][:p][Wink]
Mvh.

Yeti
Svar
#40
Ja nu er der vist kogt suppe nok på det emne[:p],lad os håbe vi alle har fået lidt ud af det[Big Grin]
MVH
LØVIG
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)