Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bang sagde det ...
#21
@Christian,

den der røg i luften med Norma 300 wby ammo VAR beviseligt med den der stål "clips"!

Iøvrigt forstår jeg slet ikke at de i Skjern tør sælge både Bl**** og "Snot-Boller"[B)]

Jeg skulle ivertfald ikke nyde noget med den combo[Big Grin]

Men som du selv siger lad nu det ligge[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#22
Nej, men med lidt respekt for sine kunder, så lagerfører man ikke det snot, så man udeover i det hele taget at kunne sælge det til dem, og gælder riffel samt flugtskydnings ammo.
Med en smule forklaring har jeg personligt ikke oplevet en kunde der ikke kunne se fornuften i at købe noget ammo af kvalitet. Om de så går et andet sted hend og køber det, tja det kan ikke bringe mit p.. i kog.

Det man opmår er kun kunden står få dag efter med sin riffel og beklager sig over den smider med skudene, når man så spøger ind til hvad de træner med er svaret som regel S&B, pardizan eller AMA.

Nej vis folk vil sælge det så fred værer med dem, men så i det mindste fortæl kunden at de ikke skal forvente at det lever op til match-ammo på nogen måde, tværtimod.

Skotten


Svar
#23
Jeg har slettet 2 indlæg fra 2 brugere, de ved selv hvilke.
Tråden drejer sig om S&B og ikke om den enkelte forretnings moral.
Selvfølgelig kan man diskutere om de bør sælges, men stop personlighederne.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#24
Jeg skyder også med selleri og boller og de skyder faktisk rigtig godt i min sauer. Spredningen er ikke dårligere end mit jagt ammo (federal med en nossler kugle i 30.06 til en 20´er stykket for 10 år siden). Derfor er det lidt træls at høre at det kan være sundhedsskadeligt at skyde med dem. En tanke som kan vise sig at være forkert og i øvrigt ikke skal nedgøre de uheld som har været: Hvor mange af disse uheld skyldes at der på den enne eller anden måde har været noget galt med riflen. Enten fordi riflen har været dårlig vedligeholdt eller fordi der har været fiflet for meget? Fx en gang på skydebanen kom der en gut men den ene alukuffert efter den anden med udstyr. Han havde glemt sit eget ammo og ville derfor købe noget i butikken. De havde så ikke lige det han efterspurgte og han købte noget andet. Resultatet var efter en afprøvning at kombinationen med fiflet riffel og standard ammo ikke duede. Så han tog hjem igen. Lige hvad han havde lavet ved sin riffel ved jeg ikke, men sikkert en hel del.
Svar
#25
@Petermh,

ikke for at virke negativ, men når et hylster punkterer i en riffel, så er det hylsterfejl der er skyld i det. Det kan jeg godt tillade mig at sige idet der isåfald med ret stor sandsynlighed ville være sket uheld med andre fabrikater i pågældende riffel!

Jeg har oplevet 3-4 gange på Hjortebanen hvor disse patroner har skudt gas bag ud, enten ved en "udblæst" fænghætte eller ved hylsterpunktering.
Den ene gang var som beskrevet en decideret hylsterpunktering,
på patroner jeg havde genladet.
Trykket var omkring 3200 bar i en 243win hvilket er ret lavt.
De tidligere affyrede patroner havde ikke udvist tryktegn.
Det fremgik tydeligt af hylsteret at det havde haft en svaghed idet det var revnet på det absolut stærkeste sted.

Min anbefaling står fast! Undgå det skrammel og køb noget ordentligt ammunition.

Du fylder jo heller ikke spildolie fra en traktor på din nye hightec tdi bilmotor???

Er det virkeligt så afgørende at spare de håndører på en "sport" der i forvejen koster kassen???? Og derved vitterligt risikere liv og lemmer??? Tja, hver sin lyst[B)]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#26
Jeg ved ikke en klap om hjemmeladning, men jeg kan da jævnfør GT konkludere at selleri og boller ikke egner sig til hjemmeladning. Det er nok heller ikke fremstillet til at blive genladet. Det er vel næsten billigere at købe dem færdig ladet. Men nu er det centrale vel også fabriksfremstillet ammo. Det er trods alt kun i denne form at et er den ægte vare. Så jævnfør mit tidligere indlæg, kan det så være forhold i riflen der er problemet, kontra boller og selleri. Altså en billig/sekunda patron der kommer i en "dårlig/fejlbehæftet" riffel? Hvis man sætter 2 mere eller mindre dårlige ting sammen er der vel en større chance for at det går galt. (jeg leder desperat efter en grund til ikke at dumpe mine patroner i sejlrenden).
Svar
#27
Det jeg tror GT prøver at skrive er at hylsterne i SB er sprøde. Man løber en større risiko ved at bruge dem, og risikoen bliver selvfølgeligt ikke mindre af at man genlader dem, men flere af de eksempler der her inde er nævnt er med fabriksladet ammo, så selvom at man ikke genlader hylsterne er man ikke home safe.
Mvh.

Yeti
Svar
#28
snakkede på et tidspunkt med en som havde haft en fænghætte "udløsning"[Big Grin][}Smile]

og som efter følgende havde skildt de sidste 8-10 patroner ad
og der var 5 grs vægt foreskæld fra højeste ladning til laveste

jeg ved ikke om de holdte sig inden for ladetabellen..........

men jeg syntes ikke det er acceptabelt[}Smile]

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#29
Citat:quote:

Jeg ved ikke en klap om hjemmeladning, men jeg kan da jævnfør GT konkludere at selleri og boller ikke egner sig til hjemmeladning. Det er nok heller ikke fremstillet til at blive genladet. Det er vel næsten billigere at købe dem færdig ladet. Men nu er det centrale vel også fabriksfremstillet ammo. Det er trods alt kun i denne form at et er den ægte vare. Så jævnfør mit tidligere indlæg, kan det så være forhold i riflen der er problemet, kontra boller og selleri. Altså en billig/sekunda patron der kommer i en "dårlig/fejlbehæftet" riffel? Hvis man sætter 2 mere eller mindre dårlige ting sammen er der vel en større chance for at det går galt. (jeg leder desperat efter en grund til ikke at dumpe mine patroner i sejlrenden).
Go to Top of Page


Hvorend de er fremstillet til genladning eller ej er sagen uvedkommende.
Faktum er at de er for farlige at bruge, i mine øjne.
Når man har oplevet det selv, set andre oplevet det OG hørt troværdige forum medlemmer opleve det, ja så behøver jeg ikke flere beviser!

Hvad er det du er ude efter? Tror du ikke på hvad folk oplever og herefter beskriver??
Du behøver ikke forsøge at retfærdiggøre over for andre at du "tør" bruge dem. Det er vi nok lidt "græsk katolske" over for[Wink]

Men tro mig, kommer uerfarne og spørger os til råds, så får de aldrig en anbefaling på ammunition endsige hylstre (om de er fremstillet til genladning eller ej), der beviseligt er i en sådan stand/risikogruppe som "Snot Boller"[Big Grin]

Om riflerne er i uorden er kun gætværk fra din side. Den win 70 jeg selv oplevede det på var IKKE defekt før efter det skrammel havde været affyret!!! Det samme med de rifler jeg har set på hjortebanen!

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#30
Altså undskyld jeg spørger, åbenbart dumt. Men faktum er nu bare der er en del rifler i omløb som ikke er i topform så jeg tænkte bare om dette kunne spilde ind. Men i guess not.
Svar
#31
Teoretisk ja, men de rifler jeg har haft i hænderne har været iorden.

No offence taken[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by petermh

Altså undskyld jeg spørger, åbenbart dumt. Men faktum er nu bare der er en del rifler i omløb som ikke er i topform så jeg tænkte bare om dette kunne spilde ind. Men i guess not.



Riflen det her drejer sig om, var 100% i orden og
der er ikke pillet ved den (det tør han simpelt hen ikke).

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#33
Nu ved jeg ikke mere om S&B end at jeg holder mig fra det efter disse indlæg.

Skotten nævner at AMA (som jeg efterhånden har brugt en del af i min 202) ligger på samme niveau. Jeg har aldrig oplevet problemer her endnu (er heller ikke den store riffelskytte mere) men hvis det forholder sig sådan burde man jo skifte kan jeg forstå [?]
Jeg har på samme måde som andre fået afvide i forretningen at denne ammo virker fint fint, og jeg må indrømme det "rammer lidt hårdt" at få afvide dette ikke passe da vi kender ejer ret godt.

Alternativerne er lapua, norma og federal eller hvo [?]
Svar
#34
Uden at vide det med sikkerhed så er det ham den magre bøsse eller bøssemager mener at ved AMA så skal folk absolut skyde med det selv om det kan binde noget så gudsjammerligt.
Det er bare belastende at skulle stå og vente på, på hjortebanen[xx(]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#35
Det største problem med AMA er vel at 308win og 7,62Nato ikke er identiske, selvom det er tæt på. Det give så problemer i en del rifler.
Mvh.

Yeti
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by GT

Uden at vide det med sikkerhed så er det ham den magre bøsse eller bøssemager mener at ved AMA så skal folk absolut skyde med det selv om det kan binde noget så gudsjammerligt.
Det er bare belastende at skulle stå og vente på, på hjortebanen[xx(]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Boltlift forever......"



Da man fik de første hel/halv automater - mener den hed M75 blev der anvendt en patron i en mørkegrøn æske. Den kørte udmærket i UIT rifler - selv et så forfinet våben som en Grünig Elmiger. Det der er sluppet ud af systenmet de senere år er udvikler til fuld-auto ?

308 og 308w er vel ikke det samme ??

Vnl bemærk mine ?-tegn - men tror det er i retning af en forklaring.
mvh
Svar
#37
308 og 308W er samme patron og kammer. W-et står for Winchester.

Militærets ammunition hedder 7,62 X 51 og har lidt andre mål.

Hvis UIT rifler er kamret til 7,62 X 51 kører det selvfølgeligt fint.

Hvis de nævnte UIT rifler er kamret til 308W er det et tilfælde og ingen garanti at forsvarets ammunition kører fint.

http://en.wikipedia.org/wiki/.308_Winchester

http://en.wikipedia.org/wiki/7.62x51mm_NATO

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#38
Bl.a. Headspace er helt ens for de to, men man kan læse om det her:

http://www.thefiringline.com/forums/atta...1229900860
Mvh.

Yeti
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Bl.a. Headspace er helt ens for de to, men man kan læse om det her:

http://www.thefiringline.com/forums/atta...1229900860



Glimrende dokument, men jeg læser det nu som at headspace netop ikke er ens, jævnfør de forskellige længder på "go" og "nogo" gauges.

Men jeg har ikke tallene for CIP normen.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#40
Der er også flg. på nettet:

http://www.303british.com/id36.html

og

http://www.thegunzone.com/30cal.html

Har selv skudt med en UIT - bygget i Otterup - den var stemplet med 308W.

UIT: en standard der i DK oprindeligt kun var plads til i DSU - DDSG&I forlangte et fabrikat - ikke en standard.

I dag hvor DDS anvender Sauer 200 er der nok ingen forskel.

CISM - krav til våben: UIT
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)